Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 252 záznamů.  začátekpředchozí243 - 252  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
Práce se studenty se specifickými poruchami učení v Dys-centru Praha
Wagnerová, Jitka ; Mužáková, Monika (oponent) ; Strnadová, Iva (vedoucí práce)
Ve své bakalářské práci .. Práce se studenty se specifickými poruchami učení v Dyscentru Praha" se věnuj i problematice dospívaj ících, studentů středních škol, se specifickými poruchami učení a možnostmi práce s nimi, zejména v Dys-centru Praha. Cílem práce je sestavit kazuistiky dvou klientů Dys-centra a na jejich případě ukázat důležitost podpory a práce se studenty se specifickými poruchami učenÍ. Na začátku bakalářské práce popisuji dospívání jako důležitou etapu lidského života a profit studenta střední školy se specifickými poruchami učení a projevům těchto poruch. Seznamuji s možností diagnostiky a systémem péče a vzdělávání žáků s poruchami učenÍ. V závěru práce popisuji metody použité pro sestavení následujících kazuistik.
Seniorská problematika z pohledu pečovatelské služby
Šobíšková, Soňa ; Mužáková, Monika (oponent) ; Housarová, Blanka (vedoucí práce)
Tématem diplomové práce je poskytování pečovatelské služby seniorům. Cílem poskytovaných služeb je mimo jiné umožnit lidem žít ve svém domácím prostředí.Na základě prostudované literatury představuji pojem stáří, stárnutí, komunikace. Poukazuji na komunikační zvláštnosti a techniky u vybraných skupin seniorů.V praktické části vycházím ze svých pracovních zkušeností v poskytování terénní pečovatelské služby seniorům. Ve své práci se zaměřuji na období v letech 2006 - 2008, kdy došlo k legislativní změně v poskytování pečovatelské služby.
Zaměstnavatelské perspektivy dospívajících a dospělých lidí s mentálním postižením
Mlnaříková, Jana ; Mužáková, Monika (oponent) ; Šiška, Jan (vedoucí práce)
Ve své diplomové práci bych sejgdgjzabývala problematikou zaměstnávání lidí s mentálním postižením na otevřeném trhu práce. Této problematice bych se ráda věnovala v souvislosti s přechodem studentů praktických škol do zaměstnání, který podle mého názoru není ještě zcela propracovaný, ale pro možnost uplatnění hraje velmi důležitou roli. Jelikož se v CR politika zaměstnanosti týká obecně lidí se zdravotním postižením, vymezím problematiku dle nového zákona o zaměstnanosti č. 435/2004 Sb. Také se budu věnovat organizacím, které prostřednictvím služby podporovaného zaměstnávání nabízí pomocnou ruku nejen osobám znevýhodněným na otevřeném trhu práce, tedy i lidem s mentálním postižením, ale také jejich případným zaměstnavatelům. Další část mé práce bude mapovat konkrétní pracovní možnosti, které jsou lidem v rámci této služby nabízeny a které lidé s mentálním postižením vykonávají. A také budu zjišťovat, co si o zaměstnávání lidí s mentálním postižením myslí veřejnost. Výhody i úskalí podporovaného zaměstnávání budu zjišťovat pomocí smíšeného výzkumu kvalitativní i kvantitativní metodou. Cílem mé diplomové práce je zhodnocení situace a perspektivy mladých lidí s mentálním postižením na otevřeném trhu práce, který se jim otevírá prostřednictvím služby podporovaného zaměstnávání a představuje šanci kvalitního...
Alzheimerova nemoc u lidí s Downovým syndromem
Pivetzová, Anna ; Mužáková, Monika (oponent) ; Strnadová, Iva (vedoucí práce)
V této práci jsem se pokusila systematicky shrnout současný stav vědomostí o příčinách, průběhu, diagnostice a intervenci u osob s Downovým syndromem a Alzheimerovou nemocí. Tato problematika již svou podstatou vyžaduje interdisciplinární přístup - bylo nezbytné opírat se především o poznatky medicínských oborů, které se zabývají problematikou stárnutí - tedy neurologii, neuropsychologii, geriatrii a do určité míry i psychiatrii. Východiskem vždy byla hlouběji propracovaná teoretická základna vědění o Alzheimerově nemoci u intaktní populace, oproti které jsem vymezovala specifika demence u osob s Downovým syndromem. Na druhou stranu však, především v kapitole zabývající se péčí, jsem se úzce dotýkala zavedených postupů péče o osoby s mentálním postižením a toho, jak je nezbytné je specifickým způsobem upravit v případě, že se u dané osoby projeví kognitivní porucha. Nejedná se pouze o zesílení stávající podpory, i když ta je nezbytná, ale i o změnu struktury a formy péče. Jedná se o nové téma - v češtině zatím ani nevyšla jediná publikace zaměřená specificky na toto téma - a tato práce sama o sobě je pouze střípkem, který získá smysl vložením do většího obrazu, který je teprve třeba složit.
Integrace dětí s ADHD na 1. stupni základní školy
Hlubocká, Ivana ; Mužáková, Monika (oponent) ; Strnadová, Iva (vedoucí práce)
Cílem mé diplomové práce bylo sledování vzájemných vztahů ve třídě mezi dítětem s ADHD a jeho spolužáky a popsání verbální i neverbální komunikace mezi sledovaným žákem ADIID a učitelem. Myslím, že pomocí výzkumných metod, jež jsem si zvolila, se mi podařilo dané cíle splnit. Výhodou pro mě byla dlouhodobá možnost sledování třídy z různých úhlů pohledů, v nejrůznějších situacích i prostředích, což se poté prolnulo i do celkového hodnocení mnou sledovaných dětí s ADHD. Spolupracovala jsem s rodiči, s kolegyněmi, s celým třídním kolektivem a i s chlapci s ADI ID samotnými. Ve své diplomové práci jsem hledala odpovědi na tyto otázky: Jakým způsobem vnímají spolužáci dítě s ADHD při vyučování? Jakým způsobem učitel postupuje v hodině, kdy není možné z časových důvodů a náročnosti učiva individuálně přistupovat k dítěti s ADHD? Odpověď na první otázku jsem hledala metodou dotazníků, kterou jsem popsala výše, a metodou vlastního pozorování žáků. Z dotazníkového šetření vyplynulo, že oba chlapci nejsou v dívčím kolektivu příliš oblíbeni, dívky uváděly jména obou chlapců v odpovědi na otázku, kdo jim ve třídě ubližuje. Všechna děvčata je vnímají jako rušivé elementy, kvůli nimž se musí často ve výuce čekat. Žádná dívka neuvedla tyto chlapce mezi svými nejoblíbenějšími spolužáky. Chlapci byli v odpovědích jen málo...
Zajištění interdisciplinárního přístupu z pohledu rodičů dětí s orofaciálním rozštěpem
Válová, Eva ; Mužáková, Monika (oponent) ; Housarová, Blanka (vedoucí práce)
Má diplomová práce pojednává o rozštěpových vadách obličeje. Zaměřuje se na mapování interdisciplinárního přístupu při jejich terapii v České republice pohledem rodičů dětí s orofaciálním rozštěpem. Sleduje současné trendy v této oblasti. Práce vychází ze Směrnice American Cleft Palate-Craniofacial Association (ACPA) a Standardů péče o pacienty s rozštěpem rtu a patra v Evropě. Sleduje realizaci těchto dvou doporučení v praxi v rozštěpových centrech v České republice. Klíčová slova: orofaciální rozštěpy, rozštěp rtu, rozštěp patra, interdisciplinarita, multidisciplinarita, komplexní péče
Rozvoj jemné motoriky u dětí s poruchami autistického spektra předškolního věku
Marešová, Petra ; Strnadová, Iva (oponent) ; Mužáková, Monika (vedoucí práce)
Téma mé diplomové práce je Rozvoj jemné motoriky u dětí s poruchami autistického spektra předškolního věku. Cílem mé práce je vytvořit přehledný soubor úkolů a strukturovaných úloh na rozvoj jemné motoriky pro děti s poruchami autistického spektra předškolního věku. Teoretická část diplomové práce obsahuje základní informace o autismu, dále jsou zde informace o motorice. V praktické části jsou popsány jednotlivé úkoly a strukturované úlohy na rozvoj jemné motoriky. Na závěr diplomové práce je představena kasuistika dítěte s poruchou autistického spektra, kterému práce s uvedenými úkoly a strukturovanými úlohami výrazně pomohla v rozvoji jemné motoriky.
Fenomen slabomyslnosti v kontextu lidských práv
Mužáková, Monika ; Titzl, Boris (vedoucí práce) ; Stejskal, Bohumil (oponent) ; Kysučan, Jaroslav (oponent)
Cílem této disertační práce je přispět poznání, čím a jak byla v minulosti utvářena podoba výkladu fenoménu slabomyslnosti (mentální retardace) a jaké existenční možnosti z toho pro život člověka s mentálním postižením vyplývaly. Čím je pro nás tento fenomén dnes? Jak nahlížíme na otázky související s existenciálními potřebami lidí s mentálním postižením v kontextu lidských práv? Právě v historii vývoje názorů na lidskou mysl, tělo a duši spatřuji možnost ujasnit, čím byl fenomén slabomyslnosti utvářen. Proto výklad podoby fenoménu slabomyslnosti vymezuji na základě nazírání na lidskou mysl tak, jak pravděpodobně souvisel se souběžným poznáváním lidského těla. Kapitola dvě je vymezena zkoumáním základní lidské zkušenosti s mentální odlišností od mýtických představ o člověku. Pozornost věnuji starověkým poznatkům o podstatě duševní nemoci, odvozených od pokusů o první vědecké, racionální zkoumání lidského těla. Středověk vnesl do péče o duševně nemocné, kam řadil i fenomenologicky neodlišenou slabomyslnost, prvek charitní péče, ale současně odpovídal na otázku mentální odlišnosti v intenci božího trestu za hříšné provinění. Teprve novověké pátrání po etiologii příčin slabomyslnosti, které započalo renesančním přístupem medicíny lidské tělesnosti, umožnilo přiblížit se pochopení podstaty slabomyslnosti a...

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 252 záznamů.   začátekpředchozí243 - 252  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.