Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 104 záznamů.  začátekpředchozí24 - 33dalšíkonec  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
Studenti sobě - Studentské centrum Poříčí
Rypl Žabčíková, Ada ; Vrbka, Jan (oponent) ; Makovský, Zdeněk (vedoucí práce)
Nárožní polyfunkční dům se studentským bydlením, menzou a podzemními garážemi leží na nábřeží řeky Svratky, v blízkosti fakulty architektury a pedagogické fakulty MU. Konceptem bylo "otevíraní se". A to nejen budovy k městu a řece, ale i jejich obyvatelů mezi sebou . Dynamický tvar vyjadřuje mládí jeho obyvatel.
Napjatostní, deformační a bezpečnostní analýza rámu tandémového jízdního kola
Profota, Martin ; Dobeš, Martin (oponent) ; Vrbka, Jan (vedoucí práce)
Cílem této práce bylo posouzení bezpečnosti a poddajnosti konstrukce rámu tandemového kola využitím prosté pružnosti pomocí výpočtové deformační a napěťové analýzy. Po seznámení s materiálem a geometrií rámu dvojkola je úvodní část věnována teoretickému základu výpočtu, jako prutové předpoklady, definice prutu, mezní stavy, Castiglianova věta a Saint-Venantův princip. Před zahájením samotného analytického řešení se převedla daná prostorová úloha na rovinnou a provedlo se celkové zjednodušení výpočtového modelu. Výpočet se týkal dvou zátěžných stavů vzájemně se odlišujících způsobem namáhání tandemového rámu. U každého zátěžového módu bylo umožněno srovnání s numerickým přístupem MKP. Při analytickém výpočtu se využilo matematických softwarů Mathcad 14 a Maple 13. Kontrola numerickým řešením proběhla v programu ANSYS Workbench 14.5.
Pevnostní návrh rámové konstrukce lisu a stanovení poddajnosti v místě silového zatížení.
Dobeš, Martin ; Suchánek, Miroslav (oponent) ; Vrbka, Jan (vedoucí práce)
Bakalářská práce je zaměřená na výpočet rovinného rámu používaného pro hydraulické lisy. Teoretický základ pro výpočet je uveden v první části této práce. V druhé části je proveden výpočet konkrétní úlohy formulované v zadání bakalářské práce. Jako výpočtový model rámu jsme použili rovinný rám se dvěma příčníky. Zatížení je interpretováno osamělými silami působícími na příčníky. Celý výpočet využívá Castiglianovy věty jako prostředku pro určení neznámých parametrů z deformačních podmínek. Výpočet uvažuje ohybovou energii napjatosti. V další části výpočtu uvažujeme pro srovnání i energii napjatosti od posouvajících a normálových sil. Souřadnici polohy zatížení lze měnit libovolně. Konečné výsledky práce tvoří návrh konkrétního rámu a posouzení poddajnosti tohoto rámu. Výpočet byl proveden v softwaru MAPLE 11.
Obytný soubor na ul. Pastviny v Brně - Komíně
Preininger, Petr ; Vrbka, Jan (oponent) ; Makovský, Zdeněk (vedoucí práce)
Lokalita je jednou z nejžádanějších v Brně a přilehlém okolí. Mým cílem bylo vytvořit uzavřený blok (čtvrť ve čtvrti), kde se sousedé budou znát a vytvoří silnou komunitu. Abych zaručil určité soukromí, rozdělil jsem souvislou podélnou zástavbu, která podporuje spádovost pozemku, do jednotlivých skupin 3-6 řadových domů. Těm jsem přiřadil jejich společné prostory, který působí jako jeden celek – zahrada. Samotná parcela má největší hodnotu v podobě, v jaké je dnes. Konec vesnice plynule navazuje na les a je určitou „nárazovou bariérou“. Síla lokality je v přímém kontaktu s lesem. Proto jsem se rozhodl zapustit zástavbu pod vizuální horizont a zachovat „zahrádkářskou kolonii“, ovšem na střechách budov.
LABORARTORY BRNO
Bártová, Markéta ; Vrbka, Jan (oponent) ; Makovský, Zdeněk (vedoucí práce)
Galerie moderního umění, architektury a designu se nachází na rohu ulic Koliště a Milady Horákové. Budova je členěna do 3 provozních částí, jež jsou propojeny galerií v nejvyšším patře. Hmota galerie vytváří krytý veřejný prostor a zároveň svým uspořádáním navazuje na pohyb chodců a propojuje park Koliště 2 a třídu Kpt. Jaroše. Nárožní prosklená část je součástí galerijního prostoru a vystavenými objekty láká návštěvníky už z dálky. Samotný prostor galerie je co nejvíce volný pro různorodou variabilitu výstav. Součástí objektu je také přednáškový sál, kavárna a prodejní galerie. V podzemí se nachází parkování pro 22 + 1 parkovací místo.
Vlakem do Dvora - Přestupní terminál ve Dvoře Králové nad Labem
Turčanová, Terézia ; Vrbka, Jan (oponent) ; Ponešová, Barbora (vedoucí práce)
Zadaním bakalárskej práce je architektonicko-urbanistický návrh prestupného terminálu vo Dvoře Králové nad Labem. V mojom návrhu riešim a začleňujem dopravný uzol do existujúcej zástavby tak, aby spĺňal nároky cestujúcich na úrovni 21. storočia, aby návštevníkov podnecoval k objavovaniu mesta a aby miestnym obyvateľom vychádzal v ústrety v ich každodenných potrebách a aktivitách. Terminál osobnej železničnej a autobusovej dopravy spolu s ďalšími službami spájam pod jednu strechu a vytváram tak miesto stretnutí. Ťažiskom areálu je prevýšený veľkopriestor celopresklenej haly terminálu, ktorý zastrešuje a združuje rôzne funkcie a služby umiestnené v samostatných „bunkách“ v jej vnútri. Výrazným a zjednocujúcim prvkom celého terminálu je prekrytie priestoru okolo haly a nástupíšť spoločnou strechou. Tvar stĺpov podopierajúcich strechu odkazuje na charakter blízkej priemyselnej zóny a „krajkovité“ kríženie rebier pod stropom vytvára špecifickú atmosféru. So strechou korešponduje aj prístrešok nad autobusovými zastávkami, ktorý súčasne dopĺňa prerušenú uličnú čiaru zástavby na Ulici 28. října. V riešenom areáli a jeho okolí sú zároveň navrhnuté aj plochy pre parkovú zeleň a pobytové priestory, ktoré dopĺňajú chýbajúce verejné priestranstvá v tejto časti mesta. Mierka objektov je zvolená s ohľadom na charakter riešenej lokality a jej význam a polohu v rámci mesta, ktoré má približne 16 000 obyvateľov.
Napjatostní, deformační a bezpečnostní analýza rámu tandémové tříkolky
Tatalák, Adam ; Gayer, Tomáš (oponent) ; Vrbka, Jan (vedoucí práce)
Bakalářská práce obsahuje napjatostní, deformační a bezpečnostní analýzu rámu tandémové tříkolky firmy AZUB. V teoretickém úvodu je krátké seznámení s alternativní cyklistikou. Jsou rozebrány prutové předpoklady a je vytvořen výpočtový model rámu. Celý výpočet je zaměřen na tři typické zátěžné stavy - klid (jízda rovnoměrným přímočarým pohybem), brzdění a průjezd zatáčkou. Jsou spočteny průběhy VVÚ, napětí a bezpečnost v kritickém místě konstrukce. Řešena je i deformace rámu v klidovém stavu vyjádřená posuvem těžiště jezdce. Pro analytický výpočet je použit software MATLAB. Model tříkolky je vytvořen v programu Autodesk Inventor.
Comparison of analytical and numerical FEM solutions for buckling of laminated composite cylindrical shells
Konečný, Michael ; Obdržálek, Vít (oponent) ; Vrbka, Jan (vedoucí práce)
This thesis studies the possibilities of determination of the critical buckling force of laminated composite cylindrical shells through analytical as well as through FEM approcah. The analytical solution is presented in detail and a Matlab program is made to allow its calculation. FEM solutions are done using two different solvers of the MSC.Nastran software, the effects of different settings of the solvers are explored as well as the general behaviour of the solvers. All of the approaches are in the end compared and a several conclusions are proposed.
Centra občanské vybavenosti panelových sídlišť
Zvolská, Tereza ; Vrbka, Jan (oponent) ; Mléčka, Jan (vedoucí práce)
Centra občanské vybavenosti vznikala na každém sídlišti, jakožto zázemí pro kvalitní život, i přesto jim ale není věnováno mnoho pozornosti. Přitom jejich centrální poloha, jisté architektonické kvality a nosný skelet, jsou dobré vstupní atributy pro rozvoj dané lokality. Ve své diplomové práci jsem si zvolila jeden takový komplex v Brně-Řečkovicích a ukazuji na něm, jak se dá přistupovat k takovým objektům. Vytvářím z něj plnohodnotnou součást městské části a zároveň prostor, který by fungoval jako její centrum.
Napěťová, deformační a pevnostní analýza přední nápravy lehokola
Valenda, Jakub ; Gayer, Tomáš (oponent) ; Vrbka, Jan (vedoucí práce)
Bakalářská práce je zaměřena na posouzení napjatosti a bezpečnosti přední nápravy lehokola pomocí přístupu prosté pružnosti. Výpočet je omezen na tři varianty, které se liší způsobem zatížení rámu. Jako výpočtový model nápravy je použit prut se dvěma přímými a jedním zakřiveným úsekem. Dominantní namáhání je uvažováno na ohyb a krut. V závěru se pro jednotlivé zátěžné stavy zhodnocuje průběh napětí po délce prutu, bezpečnost v kritickém místě a deformace v místě silového působení na nápravu. Pro analytický výpočet jsem použil software Matlab. Pomocné nákresy byly ztvárněny v AutoCAD a Autodesk Inventor.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 104 záznamů.   začátekpředchozí24 - 33dalšíkonec  přejít na záznam:
Viz též: podobná jména autorů
1 VRBKA, Jaromír
2 Vrbka, J.
4 Vrbka, Jiří
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.