Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 55 záznamů.  začátekpředchozí24 - 33dalšíkonec  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
Kategorie Kompetence a její chápání učiteli v praxi
Kargerová, Jana ; Doležalová, Jana (oponent) ; Lukavská, Eva (oponent)
Disertační práce se zabývá problematikou zavádění konceptu klíčových kompetencí jakožto cílů vzdělávání, které přináší kurikulární reforma. Teoretická část je zaměřená na prozkoumání toho, jakým způsobem jsou zpracovány klíčové kompetence v odborné literatuře a evropských i českých kurikulárních dokumentech. Věnuje se pojetí a začlenění klíčových kompetencí do národních vzdělávacích programů v zemích EU. Různé přístupy v těchto zemích porovnává a vyhodnocuje ve vztahu ke kurikulární reformě v České republice a ve vazbě na pojetí klíčových kompetencí v Rámcovém vzdělávacím programu pro základní vzdělávání. Výzkumná část se soustředí na zmapování porozumění klíčových kompetencí u "stěžejních hráčů" kurikulární reformy (učitelé, školitelé, inspektoři), jejichž úkolem je tento nový koncept zavádět do pedagogické praxe.
Možnosti rozvíjení čtenářské gramotnosti prostřednictvím specificky zaměřených úloh
Vykoukalová, Věra ; Wildová, Radka (vedoucí práce) ; Doležalová, Jana (oponent) ; Kurincová, Viera (oponent)
NÁZEV: Možnosti rozvíjení čtenářské gramotnosti prostřednictvím specifických úloh AUTORKA: Mgr. Věra Vykoukalová KATEDRA (ÚSTAV): Katedra primární pedagogiky PedF UK Praha ŠKOLITELKA: doc. PaedDr. Radka Wildová, CSc. ABSTRAKT: Předmětem předkládané dizertační práce je problematika čtenářské gramotnosti žáků primárního vzdělávání. Cílem práce je analýza možností rozvoje čtenářské gramotnosti žáků 1. stupně základní školy prostřednictvím specificky zaměřených úloh a zpracování praktického metodického manuálu pro učitele k tomuto tématu. Vlastní výzkum, realizovaný prostřednictvím několika výzkumných materiálů (didaktický test, materiály pro výzkum tichého čtení s pozorností, záznamové archy dalších údajů aj.), je zaměřený na zjištění stavu čtenářské gramotnosti žáků 3., 4. a 5. ročníků 1. stupně ZŠ prostřednictvím čtyř skupin úloh z hlediska dovedností získávat a zpracovávat informace obsažené v různých typech textů. Na základě výsledků výzkumných aktivit jsou analyzovány vztahy vybraných základních proměnných ke stavu a rozvoji čtenářské gramotnosti žáků, formulovány závěry a předloženy náměty diskuze. Výzkumné závěry byly aplikovány v praktickém manuálu tvorby úloh rozvíjejících čtenářskou gramotnost žáků, který je součástí práce. KLÍČOVÁ SLOVA: Čtenářská gramotnost, primární vzdělávání, cílené úlohy,...
Vinohradnictví a vinařství z pohledu práva
Doležalová, Jana ; Damohorský, Milan (vedoucí práce) ; Drobník, Jaroslav (oponent)
78 Abstrakt Diplomová práce "Vinohradnictví a vinařství z pohledu práva" postihuje právní úpravu vinařství a vinohradnictví České Republiky v kontextu práva EU. Práce je členěna do sedmi kapitol. Obsahuje historický exkurz, vymezuje právní úpravu oboru na úrovni EU s přihlédnutím k společné organizaci trhů a zejména ke čtvrté reformě trhu s vínem. Stěžejní část práce rozebírá platnou českou právní úpravu vinařství a vinohradnictví podle zákona č. 321/2004 Sb., o vinohradnictví a vinařství, ve znění pozdějších předpisů, a reflektuje unijní právní úpravu tohoto odvětví. Zařazena je i kapitola s podrobnějším rozborem souvisejících právních odvětví, ze kterých vyplývají povinným subjektům další povinnosti.
Kategorie kompetence a její chápání učiteli v praxi
Kargerová, Jana ; Rýdl, Karel (vedoucí práce) ; Doležalová, Jana (oponent) ; Lukavská, Eva (oponent)
Disertační práce se zabývá problematikou zavádění konceptu klíčových kompetencí jakožto cílů vzdělávání, které přináší kurikulární reforma. Teoretická část je zaměřená na prozkoumání toho, jakým způsobem jsou zpracovány klíčové kompetence v odborné literatuře a evropských i českých kurikulárních dokumentech. Věnuje se pojetí a začlenění klíčových kompetencí do národních vzdělávacích programů v zemích EU. Různé přístupy v těchto zemích porovnává a vyhodnocuje ve vztahu ke kurikulární reformě v České republice a ve vazbě na pojetí klíčových kompetencí v Rámcovém vzdělávacím programu pro základní vzdělávání. Výzkumná část se soustředí na zmapováni porozumění klíčových kompetencí u "stěžejních hráčů kurikulární reformy (učitelé, školitelé, inspektoři), jejichž úkolem je tento nový koncept zavádět do pedagogické praxe. Powered by TCPDF (www.tcpdf.org)
Peroxid vodíku a abiotická tvorba chlorovaných organických látek v lesní půdě
Doležalová, Jana ; Forczek, Sándor Tamás (vedoucí práce) ; Pavlík, Milan (oponent)
3 Abstrakt Peroxid vodíku je přirozenou součástí lesní půdy a vzniká především díky činnosti různých půdních organismů jako jsou houby rozkládající dřevo a mykorrhizní houby. Peroxid vodíku se v půdě účastní abiotické chlorace organických látek. Tato chlorace probíhá pravděpodobně pomocí Fentonové reakce: Fe2+ + H2O2 → Fe3+ + OH- + OH·. Vznikající hydroxylové radikály jsou schopny oxidovat chlorid na reaktivní HOCl a následně může proběhnout chlorace organických látek a vytváří se tak různé chlorované uhlovodíky. K měření H2O2 lze použít řady analytických optických, elektroanalytických či chromatografických metod. Cílem této práce byla optimalizace spektrofotometrické metody za použití xylenové oranže při stanovení H2O2 v lesní půdě. Tato metoda je spolehlivá, přístojově nenáročná, čas analýzy poměrně krátký. Metoda je vhodná k měření nízkých koncentrací hydroperoxidů ve vodě, ale pro půdní vzorky prozatím nebyla použita. Protože je matricí při této analýze půda, je vhodné užití metody standardního přídavku. Pro stanovení koncentrace z půdy byla přezkoušena také různá extrakční činidla, kdy se jako nejvhodnější ukázal aceton. Limit detekce peroxidu je 0,29 g H2O2/g půdy (n=8) a metoda je lineární až do hodnot 10 g H2O2/g půdy při čemž množství peroxidu v čerstvých jarních vzorcích půdy se pohybovalo od 2,5...
Zajištění hiporehabilitační péče a nejvýznamnější organizace v ČR a SR
Jindříšková, Jana ; Doležalová, Jana (vedoucí práce)
Cílem této práce je vymezení podmínek pro poskytování hiporehabilitační péče nemocným. V souvislosti s tím se seznámíme s pojmem hiporehabilitace, jaké vzdělání a praxi musí mít terapeuti, kteří chtějí tuto praxi provozovat, a jaké podmínky musí splňovat kůň vhodný k terapii. Dále se budu zabývat problematikou hrazení hiporehabilitace pojišťovnami v České, ale i Slovenské republice. Jaká kriteria musí pacient splňovat, aby mu byla tato péče hrazena, a jaký postoj mají pojišťovny k hiporehabilitaci. Kromě problematiky ve vztahu pojišťovna, pacient a hiporehabilitační centrum, budu ve své práci popisovat nejvýznamnější hiporehabilitační organizace v ČR a SR.
Hiporehabilitace jako součást terapie u dětí s autistickými rysy
Doležalová, Tereza ; Doležalová, Jana (vedoucí práce)
Bakalářská práce se věnuje účinkům hipoterapie na děti s autistickými rysy, dále se zaměřuje na aktivity s využitím koní v rámci hiporehabilitace a jejich vliv na dětské klienty s poruchami autistického spektra. Součástí práce jsou jednotlivé kazuistiky, anamnézy a pozorování vybraných klientů ve specializovaném zařízení s důrazem na pozitivní fyzický i psychický vliv hiporehabilitace.
Jezdecká turistika na Vysočině
Maděrová, Michaela ; Doležalová, Jana (vedoucí práce) ; Viktor, Viktor (oponent)
Turistika na koni ideálně kombinuje zdravě trávený čas, pobyt v přírodě, ochranu životního prostředí a vztah ke zvířatům. V poslední době tato zajímavá aktivita získává na oblibě. Přináší jak pohyb, tak i zážitky z přírodních, kulturních a historických zajímavostí typických pro jednotlivé regiony. Svými rozsáhlými možnostmi umožňuje rozvoj cestovního ruchu. Jezdecká turistika spadá pod 'měkkou formu' tzv. venkovské turistiky zeleného cestovního ruchu. Hlavní oblastí zájmu v této části byly jezdecké stezky a jezdecké stanice. Značení jezdeckých stezek je jednotné v celé České republice a spadá pod Klub českých turistů. Značkou je bílý čtverec 10 x 10 cm s barevným kruhem uprostřed. Barva kruhu odpovídá úrovni stezky. Jezdecké stanice jsou taková místa, která poskytují přenocování pro koně a jejich jezdce. Podle nabízeného sortimentu i dalších služeb se rozdělují do třech úrovní. Další část práce obsahuje vývoj jezdecké turistiky a současný stav jezdeckých stezek v České republice. Uveden je také přehled jezdecké turistiky ve zvolených zahraničních státech. Poslední část je zaměřena na Kraj Vysočina. Je zde příjemně členitá krajina, malebná příroda a jedno z nejčistších životních prostředí v republice. Nechybí zde ani chráněná území, která nabízejí naučné stezky. Kraj se nachází v mírně teplé podnebné oblasti, vystřídají se zde všechna čtyři roční období. Co nabídnout má také cestovní ruch. Nejvíce je rozšířená cykloturistika a lyžování, možnosti tu jsou pro vodáky či horolezce a rozvíjí se zde i agroturistika. Na své si jistě přijdou milovníci kultury a historie. V současnosti má Kraj Vysočina také fungující síť jezdeckých stezek o celkové délce přes 860 km a 150 certifikovaných stanic. Důležitost a rozmach jezdecké turistiky si uvědomuje i vedení kraje a pracuje na zdokonalování jejího zapojení do cestovního ruchu. Stezky tohoto regionu jsou poměrně dobře napojeny na stezky sousedících krajů. Nechybí ani trasy vedoucí do zahraničí.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 55 záznamů.   začátekpředchozí24 - 33dalšíkonec  přejít na záznam:
Viz též: podobná jména autorů
1 DOLEŽALOVÁ, Jarmila
12 DOLEŽALOVÁ, Jitka
12 Doležalová, JItka
33 Doležalová, Jana
12 Doležalová, Jitka
1 Doležalová, Julia
3 Doležalová, Julie
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.