Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 45 záznamů.  začátekpředchozí21 - 30dalšíkonec  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
Assesment centrum jako nástroj pro výběr zaměstnanců v bankovním sektoru
Hlavicová, Kateřina ; Wagnerová, Irena (vedoucí práce) ; Rymeš, Milan (oponent)
Assessment centra jsou velmi užitečnou a populární metodou pro výběr zaměstnanců na různé pozice. Po celém světě se používají již několik desítek let. Existuje velké množství úkolů a testů, se kterými se zde pracuje. Důležité je ale také správné navržení kritérií výběru a vyškolení hodnotitelů. Po skončení samotného Assessment centra, kdy kandidáti odcházejí, začíná porada hodnotitelů, ve které se určí, který z uchazečů je na danou pozici vhodný a který ne. Z této hodnotitelské porady také vycházejí výstupní zprávy a zpětné vazby, které jsou předány zadavateli a kandidátům. Příklad reálného Assessment centra je uveden v druhé části této diplomové práce. Zde je také popsán výzkum, jehož cílem je zjistit validitu Assessment center, která se používají pro výběr zaměstnanců do určité bankovní instituce.
Psychodiagnostika v personální psychologii: kompetenční přístup při výběru zaměstnanců v hotelovém průmyslu
Šafr, Martin ; Wagnerová, Irena (vedoucí práce) ; Štikar, Jiří (oponent)
Tato práce se zabývá jedním z nejdiskutovanějších témat personální psychologie - výběrem zaměstnanců. Cílem práce je představit podrobný přehled vytváření výběrového postupu se zvláštním důrazem na různé metody výběru zaměstnanců. Pozornost je především věnována snaze zasadit tyto jinak běžné metody výběru zaměstnanců do nového rámce a nejnovějších způsobů jejich aplikace. Zvláštní důraz byl kladen na nové přístupy k metodě rozhovoru, testování kognitivních schopností, měření osobnostní rysů v práci a nové metody při vytváření assessment center. Zajímavou kapitolou je využití emočních faktorů jako kritérií pro výběr zaměstnanců a aplikace teorie attachmentu v pracovním prostředí. Značná část práce je také věnována metodám analýzy práce a vytváření kompetenčních modelů, jejich kritickému srovnání a aplikaci. Na základě předchozích teoretických pojednání je v empirické části proveden pokus o vytvoření konkrétního kompetenčního modelu určeného pro vedoucí pracovníky v hotelovém průmyslu a návrhy jeho praktického uplatnění.
Využití kompetenčního modelu k rozvoji diplomatických pracovníků ve státní správě
Hoidekrová, Markéta ; Wagnerová, Irena (vedoucí práce) ; Štikar, Jiří (oponent)
Diplomová práce ze specializačního oboru psychologie práce a organizace se zabývá problematikou kompetencí, kompetenčních modelů a jejich sestavení, a využití k nasměrování rozvoje diplomatických pracovníků státní správy prostřednictvím testování metodou assessment centra. Teoretická část obsahuje vymezení personální psychologie v rámci oboru psychologie práce a organizace. Dále je zde rozebrána problematika kompetencí, od definic přes strukturu a členění kompetencí, přes popisy, typy a měření až po ukázku přehledů kompetencí. Další oddíl je věnován kompetenčním modelům, ukazuje, jak má vypadat funkční kompetenční model, jak se tvoří, jaké mohou být typy kompetenčních modelů, a předkládá přehled kompetenčních modelů, které jsou funkční, ověřené praxí. Posledním tématem teoretické části je assessment centrum. Zde se kromě pojmů, definic a popisu assessment centra čtenář dozví o metodách užívaných v assessment centrech a to jak standardizovaných, tak nestandardizovaných, o tom, jak se tvoří design assessment centra, vše s přihlédnutím k tématu kompetencí. Závěr této části je věnován výhodám a nevýhodám této metody. Praktická část je zaměřena na rozbor kompetenčního modelu obchodního diplomata. Nejprve je zde přiblížen Kurz obchodní diplomacie, v jehož rámci probíhala diagnostika obchodních diplomatů metodou...
Koučování - součást profesního rozvoje zaměstnanců
Kubovská Rohanová, Helena ; Wagnerová, Irena (vedoucí práce) ; Bahbouh, Radvan (oponent)
Tato diplomová práce se zabývá koučováním jako součástí profesního rozvoje zaměstnanců v kontextu psychologie práce a organizace. Její teoretická část pojednává o oblasti psychologie práce a organizace, rozvoji zaměstnanců a dále specifikuje koučování jako metodu rozvoje lidského potenciálu oproti ostatním užívaným metodám. Rozpracována jsou témata definice koučování, jeho vzniku a vývoje, využití, přínosů, mezí a bariér. Popsán je samotný proces koučování. Pozornost je věnována psychologickým aspektům koučování, specifickým psychologickým přístupům aplikovaným v koučování, výběru kouče a jeho kompetencím, schopnostem a vlastnostem. V krátkosti jsou zmíněny akreditované systémy vzdělávání a certifikace koučů. Stejná pozornost je věnována supervizi v koučování, etickým aspektům koučování a závěr první části se zaměřuje na efektivitu koučování ve vztahu k pracovnímu výkonu. Druhá praktická část práce je věnovaná empirickému výzkumu Efektu koučování na koučované. Jeho kvantitativní i kvalitativní model zkoumá názory klientů, kteří prošli procesem koučování. Výzkum akcentuje aspekty vnesení osobní tématiky do koučování pro pracovní výkon a rozdíly v koučování mezi kouči s psychologickým vysokoškolským vzděláním oproti ostatním koučům.
Rovnováha pracovního a osobního života u partnerského páru s dítětem
Zelenková, Lucie ; Wagnerová, Irena (vedoucí práce) ; Svianteková, Gabriela (oponent)
Cílem této práce je nastínit způsoby, jakými se současné partnerské páry s minimálně jedním dítětem předškolního věku vyrovnávají s nároky, které na ně klade jejich profese a rodina. Výzkum zjišťoval, jak jednotlivé partnerské páry hodnotí sami sebe a partnera ve čtyřech životních rolích - profesní, rodičovské, partnerské a péče a domácnost. Tato hodnocení jsme pak mezi sebou porovnávali. Naše data ukazují, že muži pociťují ve srovnání se ženami vyšší závazek z profesní role nejen u sebe, ale i u svých partnerek. Závazek z rodičovské role je ženami vnímán výše jak ve srovnání s muži, tak i ve srovnání s hodnocením partnera. Užitek z partnerské role pak vnímají muži i ženy stejně u sebe i svých partnerů/partnerek. Svůj závazek z péče o domácnost nepociťují ženy výše než muži. Muži hodnotí své partnerky v této oblasti výše, než se hodnotí ony samy.
Psychodiagnostika v personální psychologii - výběrové řízení na pozici řídícího letového provozu. (Analýza úspěšnosti uchazeče ve výcviku na základě výsledků vybraných testů).
Šustíková, Klára ; Wagnerová, Irena (vedoucí práce) ; Štikar, Jiří (oponent)
Prvním cílem předkládané práce bylo zmapovat oblast využití psychodiagnostických metod ve výběrovém řízení na pozici řídící letového provozu ve vybraných zemích střední Evropy. Druhým bylo zjistit, nakolik se liší výsledky FEAST a psychologického testování mezi jednotlivými skupinami uchazečů v souvislosti s úspěšností výcviku. Jedná se o kvantitativní výzkum. Použitou metodou sběru dat byla analýza výsledků vybraných testů u jednotlivých uchazečů. Výzkum byl uskutečněn na 93 uchazečích, kteří úspěšně absolvovali výběrové řízení na pozici řídící letového provozu na ŘLP ČR s.p. v letech 2005 - 2009. Data byla zpracována pomocí statistického programu SPSS. V naprosté většině výkonových ani osobnostních testů nebyl odhalen žádný statisticky významný rozdíl mezi skupinou ve výcviku úspěšných a neúspěšných uchazečů. Statisticky významný rozdíl byl odhalen ve škále "Zaznamenané shody" testové baterie FEAST, kde neúspěšní uchazeči skórovali výše. Další byl odhalen v testu CAQ ve faktoru Q1:Radikalismus, kde úspěšní uchazeči dosahovali nižších skórů než neúspěšní. Domníváme se, že uchazeči, kteří výběrové řízení zvládnou, jsou natolik kvalitní, že je nelze použitím výkonových či osobnostních testů dále diferencovat. Úspěch či neúspěch ve výcviku tedy pravděpodobně záleží na nějakých kompetencích či...
Koučování - součást profesního rozvoje manažerů
Pavlíková, Kateřina ; Wagnerová, Irena (vedoucí práce) ; Bahbouh, Radvan (oponent)
Teoretická část diplomové práce se nejprve zaměřuje na představení psychologie práce a organizace s akcentem na personální psychologii. Detailně je rozpracována část věnovaná vzdělávání a rozvoji v systému personálního řízení. Klíčovou část diplomové práce tvoří kapitoly věnované koučování. Je definován pojem koučování, jeho proces a typy, jádro kapitoly tvoří přehled současných psychologických přístupů v koučování. Koučování je zde také srovnáváno s dalšími metodami vzdělávání a rozvoje, a také s fenomény, se kterými se běžně setkáváme v psychoterapeutické praxi. Závěr teoretické části je věnován situaci koučování v České republice. Empirická část diplomové práce shrnuje výzkum zaměřený na zhodnocení koučování v České republice z pohledu uživatelů koučování - koučovaných manažerů. Představuje výsledky kvantitativního výzkumu, který hodnotí chování koučů, resp. dodržování základních standardů profesního koučování, které jsou definovány International Coach Federation Czech Chapter a ke kterým se koučové členstvím v této mezinárodní organizaci zavazují.
Psychologické aspekty personální práce v japonské společnosti v ČR
Škrábová, Michala ; Rymeš, Milan (oponent) ; Wagnerová, Irena (vedoucí práce)
Predmetem této diplomové práce jsou psychologické aspekty personální práce v japonské spolecnosti v CR. Zamerena je predevším na zjištování charakteristik japonských nadrízených, jejich ceských zamestnancu a na výzkum jejich vzájemných postoju. Teoretická cást pojednává o interkulturní komunikaci, o jejích úskalích a o možných rešeních techto úskalí. Dále jsou v ní shrnuty významné interkulturní teorie a nepríliš známá interkulturní teorie japonského vedce E. Hamaguchiho. Text se zabývá také ceskými a japonskými kulturními standardy v pracovním prostredí, japonskými zpusoby rízení lidských zdroju a možnostmi prenosu japonského zpusobu rízení lidských zdroju do zahranicí. Tyto nové poznatky, které pochází vetšinou ze zahranicní literatury, slouží jako východisko pro empirickou cást.
Hoganovy testy v personálně-poradenské praxi
Motijevskij, Maxim ; Štikar, Jiří (oponent) ; Wagnerová, Irena (vedoucí práce)
Diplomová práce je zaměřena na téma využití osobnostních dotazníků v personálně-poradenské praxi. Teoretická část obsahuje obecné metodologické otázky poznávání osobnosti, diskusi záměrného zkreslení výsledků v osobnostních dotaznících a popis testů vypracovaných Robertem a Joyce Hoganovými: Hogan Personality Inventory (Hoganův osobnostní dotazník), Hogan Development Survey (Hoganův rozvojový test) a Motives, Values, Preferences Inventory (Inventář motivů, hodnot a preferencí) z hlediska jejich struktury a psychometrických vlastností. Praktická část je věnována využití testu HPI pro účely srovnání profilu studentů psychologie s obecnou populací. V rámci práce jsem zjistil, že Hoganovy metody jsou značným přínosem pro obor psychologie práce a organizace a mohou být využity jako velmi užitečné nástroje pro současnou personálněporadenskou praxi.
Sociomapování pracovních týmů
Rozehnalová, Eva ; Wagnerová, Irena (oponent) ; Bahbouh, Radvan (vedoucí práce)
Teoretická část diplomové práce se nejprve zabývá matematickými východisky sociomapování, vymezuje různé druhy sociomapování a představuje základní principy vytváření a interpretace sociomap. Sociomapování je zde také srovnáváno s vybranými sociodianostickými a statistickými metodami. V další části je stručně představena problematika pracovních týmů. Navazuje na ni vymezení předmětu a oblastí aplikace sociomapování pracovních týmů. Uvažovány jsou také různé pohledy na sociomapování, řeší se možnosti zjišťování jeho reliability a validity. Empirická část představuje výzkum interpretace sociomap. Kvalitativní studie sleduje, jakým způsobem jsou sociomapy intuitivně interpretovány a v jakých oblastech může potenciálně docházet k chybným úsudkům. Kvantitativní část zachycuje schopnost a jistotu interpretací sociomap a zjišťuje jejich závislost na základních demografických charakteristikách. Rovněž je sledován vztah jistoty interpretace a její obtížnosti.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 45 záznamů.   začátekpředchozí21 - 30dalšíkonec  přejít na záznam:
Viz též: podobná jména autorů
1 Wágnerová, Irena
2 Wágnerová, Iveta
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.