Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 329 záznamů.  začátekpředchozí21 - 30dalšíkonec  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
Implementace doplňujícího vzdělávacího oboru Etická výchova na prvním stupni základní školy
Pachelová, Michaela ; Stará, Jana (vedoucí práce) ; Muchová, Ludmila (oponent) ; Bravená, Noemi (oponent)
Disertační práce popisuje způsoby implementace doplňkového vzdělávacího předmětu etická výchova do vzdělávacího systému v české společnosti. Primárně se zaměřuje na výuku prosociálního chování na prvním stupni základní školy. teoretické části práce byla shromážděna teoretická východiska tématu disertační práce. Prosociální chování bylo vymezeno jako pozitivní sociální chování s aktivní účastí při řešení konkrétní životní situace, kdy pomoc druhým není spojena s očekáváním odměny. Představené tody socializace žáků byly členěny na direktivní a doporučené nedirektivní podporující pozitivní třídní klima. Charakteristika morálního růstu u žáků mladšího školního věku byla nahlížena dle několika kritérií. Bylo charakterizováno pojetí etické výchovy v kurikulárních České republice i v zahraničí. empirické části je popsán kvalitativní výzkum s designem případové studie. Sběr dat proběhl metodou přímého pozorování, polostrukturovaných rozhovorů a analýzy školních artefaktů. Práce referuje o realizovaném výzkumu výuky etické výchovy na dvou vybraných základních školách. Hlavním cílem výzkumu bylo zjistit, jak se výuka prosociálního chování implementuje do výukového procesu. Prvním dílčím cílem bylo charakterizovat, jaké aktivity rozvíjejí prosociální chování a komunikaci mezi žáky. Druhým dílčím cílem bylo zjistit,...
Prekoncepty žáků 1. stupně ZŠ o vztahu lidí a zvířat
Buryšková, Kateřina ; Stará, Jana (vedoucí práce) ; Krčmářová, Tereza (oponent)
Diplomová práce se zaměřuje na porozumění různým aspektům vztahu lidí a zvířat u žáků 1. stupně základní školy. Cílem práce je zjistit, jaké mají děti raného školního věku prekoncepty například v oblasti chovu hospodářských zvířat, domestikace nebo zabíjení zvířat pro různé účely. Teoretická část vymezuje pojem zvíře, přibližuje vědní obor human-animal studies a předkládá některá dosavadní výzkumná zjištění týkající se vztahu dětí ke zvířatům. Dále se zabývá tím, jak je dané téma obsaženo v učebnicích 1. období 1. stupně a v Rámcovém vzdělávacím programu pro základní vzdělávání. Na závěr charakterizuje konstruktivismus a dětské interpretace světa. V praktické části je popsána metodologie výzkumu. Data byla sesbírána pomocí polostrukturovaných hloubkových rozhovorů se žáky prvního ročníku, výsledky analyzovány metodou otevřeného kódování a interpretovány. Výsledky naznačují, že nejvíce miskonceptů mají žáci v oblasti chovu hospodářských zvířat. KLÍČOVÁ SLOVA: žáci 1. stupně základních škol, dětská porozumění, prekoncepce, konstruktivismus, kvalitativní výzkum, polostrukturovaný rozhovor, vztah lidí a zvířat
Podpora neúspěšných žáků učiteli na prvním stupni základní školy
Bartoňová, Veronika ; Stará, Jana (vedoucí práce) ; Krátká, Jana (oponent)
Tato diplomová práce se zabývá podporou e. Cílem práce je zaznamenat strategie a pedagogické postupy k a zjistit, jak jsou tyto v praxi. a 1. a oblasti se ch. Tyto kategorie jsou imi , hodnocení a motivace. oblastmi. Pro empirickou 3. a rozhovor s Práce dochází k rozdílnými schopnostmi a ti budou také v porovnání s ostatními dosahovat ch výsledk podporují jevy a , podpora, komunikace
Podpora neúspěšných žáků učiteli na 1. stupni ZŠ
Pánková, Simona ; Stará, Jana (vedoucí práce) ; Krátká, Jana (oponent)
Diplomová práce se zabývá rolí učitele ve vzdělávání školně neúspěšných žáků na 1. stupni ZŠ. Teoretická část se věnuje různým pojetím školní neúspěšnosti. V první kapitole je vymezený pojem školní úspěšnost a neúspěšnost. Druhá kapitola se zabývá různými důvody školní neúspěšnosti, které učitel musí určit, aby mohl žáka efektivně podpořit. Třetí kapitola se zaměřuje na chování žáků se SVP, které může být mnohdy nebezpečné a učitel musí vědět, jak se v takových situacích zachovat. Čtvrtá kapitola se zabývá tím, jak je žák se SVP přijímán do běžné třídy. Především se však diplomová práce zaměřuje na postupy používané učitelem, které pomáhají dítěti v učení a překonávání překážek, které jeho učení ztěžují, včetně subjektivně vnímané neúspěšnosti. Tyto informace nalezneme v paté kapitole. Další kapitoly se zaměřují na asistenta pedagoga a na školu, obojí je při podpoře žáka klíčové. Cílem empirické části je zjistit, jak přistupují k podpoře školně neúspěšných žáků učitelé na 1. stupni ZŠ a jakých efektivních postupů (strategií) využívají. Tato část je založena na kvalitativním výzkumu. Hlavní výzkumnou metodou je pozorování výuky ve dvou třídách 3. ročníku ZŠ. Dalšími použitými metodami jsou rozhovory s oběma učitelkami a empirické posouzení, které je vytvořeno po sledování jejich výuky. Výstupem...
Waldorfská pedagogika v době distančního vzdělávání
Košnerová, Štěpána ; Krčmářová, Tereza (vedoucí práce) ; Stará, Jana (oponent)
Diplomová práce se zabývá tématem distančního vzdělávání na waldorfských základních školách České republiky, ke kterému došlo vlivem uzavření škol v důsledku pandemie onemocnění COVID-19. Teoretická část práce popisuje alternativní koncepci waldorfské pedagogiky, její teoretická východiska a principy. Dále se věnuje vymezení pojmu distanční vzdělávání a jeho vztahu k době uzavření škol. V oblasti distančního vzdělávání je definován pojem e-learning, který se stal nástrojem vzdělávání současné moderní doby. Cílem empirické části diplomové práce je prozkoumat, jaký vliv měl přechod na distanční vzdělávání v době pandemie na waldorfskou pedagogiku. Ke zjištění výsledků kvalitativního výzkumu je využito metody polostrukturovaného rozhovoru. Před zahájením sběru dat byl proveden předvýzkum ve formě setkání s jedním waldorfským učitelem. Cílem bylo proniknout do nastalé situace z pohledu waldorfského pedagoga a formulace otázek rozhovoru. Následně byl realizován jeden zkušební rozhovor. Získávání výzkumných dat trvalo čtyři měsíce, celkem proběhlo dvanáct hloubkových rozhovorů. Průměrná délka jednoho rozhovoru je necelých 57 minut. Výběr respondentů podléhá třem kritériím. Všichni respondenti jsou učiteli waldorfských základních škol České republiky, kteří byli v době distančního vzdělávání třídními...
Historický vývoj primárního vzdělávání v Polné ve světle archivních pramenů.
Vomelová, Martina ; Uhlířová, Jana (vedoucí práce) ; Stará, Jana (oponent)
Diplomová práce je historického charakteru. Zabývá se vývojem primárního vzdělávání ve městě Polná v letech 1873-1952. Práce se skládá ze dvou částí. V teoretické části práce je zmapován historický vývoj primárního stupně školy v Polné v letech 1873-1952, vývoj školy je zasazen do historického vývoje města, potažmo regionu, a jsou zde uvedena historická specifika primárního stupně školy na základě školních kronik a dalších pramenů archivní povahy. Metodologicky se teoretická část práce opírá o historickou metodu, historicko- srovnávací metodu, práci s dokumenty, analýzu a syntézu. V teoretické části práce autorka vychází z materie, kterou uchovává ve své odborné knihovně a sbírkovém fondu jak Městské muzeum Polná, tak i Státní okresní archiv Jihlava. Diplomová práce rovněž vychází z odborné literatury, která byla historii města v průběhu času věnována. Teoretická část práce je podpořena praktickou částí, která je tvořena rozhovory s pamětníky žáky, kteří školu v Polné v závěrečné etapě sledovaného období navštěvovali, a pamětníkem učitelem, který ve škole ve sledované době učil. Vzpomínky pamětníků umožňují nahlédnout do vybraného úseku historie polenské školy na základě vzpomínek narátorů. Praktická část diplomové práce je založena na kvalitativním výzkumu. Pro získání vzpomínek pamětníků byla...
Moderní rodina ve vztahu ke genderové problematice v hodinách vzdělávací oblasti Člověk a jeho svět
Vaňková, Zuzana ; Stará, Jana (vedoucí práce) ; Rychlíková, Marie (oponent)
Předložená diplomová práce se zabývá současnou moderní rodinou ve vztahu ke genderové problematice v hodinách prvouky. Teoretická část, která je podložena aktuální literaturou, se věnuje změně rodinného života v posledních letech. Zaměřuje se na funkce a role v rodině z pohledu genderu. Popisuje, jak je problematika zpracovaná v Rámcovém vzdělávacím programu pro základní vzdělávání a jak gender problematiku a různé formy rodinného soužití reflektují současné učební materiály a celkově dnešní škola vůbec. Pomocí dotazníkové metody a rozhovorů v praktické části zkoumá názory vyučujících na danou problematiku a vzájemně je porovnává.
Komunikace mezi učitelem a žáky na primární škole
Česáková, Renata ; Hejlová, Helena (vedoucí práce) ; Stará, Jana (oponent)
Diplomová práce na téma "Komunikace mezi učitelem a žáky na primární škole" se zabývá problematikou výchovného přístupu dospělých k dětem, zde konkrétně přístupu učitelů k žákům. Pojednává o vývoji postoje k dítěti jako o důležitém faktoru, který ovlivňuje výchovný přístup k dítěti v kontextu současných proměn vzdělávání dětí. Řeší dva základní přístupy, a to partnerský a mocenský. Poskytuje informace o složkách zajišťujících kvalitní příjem informací, což je potřebné pro pochopení smysluplnosti partnerského přístupu. Charakterizuje efektivní a neefektivní komunikační dovednosti, které se v jednotlivých výchovných přístupech nacházejí. Praktická část mapuje pomocí akčního výzkumu schopnosti a dovednosti začínajícího pedagoga respektující partnerský výchovný přístup v praxi. Snaží se zjistit, jak se daří uplatňovat partnerský výchovný přístup. Děje se tak na základě pozorování, sebereflexí, zpětné vazby od druhého pedagoga a pozorování ostatních pedagogů.
Elementární metody řešení diferenčních rovnic
Sadil, Antonín ; Černý, Robert (vedoucí práce) ; Stará, Jana (oponent)
Nazev prace: Eleinentanii melody fcseni diferencnieh rovnic Autor: Antonin Sadil Katedra (ustav): Katedra matematieke analyzy Vcdonci bakalafske prace: RNDr. Robert Corny,Ph.D. e-mail vedouciho: rc.erny^karlm.mff.eimi.e/ Abstrakl: Tato prace pojednava o metodaeh feseni linearnich diferencnieli rovnic. Zamefuje se na. vlastnosti feseni homogomn'ch rovnic a nalezeni fundamentalniho systemu pro jodnodnoho, nasobne i komplexni kofeny charakteristickeho polynomu. U nchomogcnnich rovnic sc pak zamefuje pfedevsim na inctody pro nalezeni partiku- larniho feseni. Dale so kratco zal">yva fosenim linoarni diferencni rovnice prvniho fadu s nekonstaiiUiimi kooficienty a v zaveru popisuje uietody feseni sonstav liiioarnich diforencnich rovnic prvniho radii. Cola toorie jo poistavona na dnkazoch a pro lopsi pochopeni je proloiona nekolika ilustrativnimi pfiklady. Klicova slova: homogenni rovnice, nohoniogonni rovnice, fundainentalni system Title: Elementary methods for solution to difference equations Author: Antonin Sadil Department: Department of Mathematical Analysis Supervisor: RNDr. Robert Ceriiy,Ph.D. Supervisor's e-mail address: rrerny^karlin.mfT.cuni.cz Abstract: This work presents aboul methods for solution to difference equations, ft focus on characteristics of solutions of the homogeneous equations and finding...
Historický vývoj školy Bedřicha Hrozného v Lysé nad Labem na pozadí vývoje regionu
Minaříková, Lenka ; Uhlířová, Jana (vedoucí práce) ; Stará, Jana (oponent)
Práce se zabývá vývojem školství v obci Lysá nad Labem s přihlédnutím k historickému vývoji města a daného regionu. V práci je popsána rovněž historie města Lysé nad Labem s důrazem na školství. Cílem práce je zmapovat historický vývoj nejstarší lyské základní školy. Hlavními prameny, o které se práce opírá, jsou školní kroniky a pamětní knihy, které uchovává ve svém depozitáři Státní okresní archiv Nymburk se sídlem v Lysé nad Labem. Práce se zabývá historickým vývojem této školy v konkrétním období, a to v letech 1878-1945. Práce je historického charakteru, při její tvorbě byly proto využívány původní prameny a dokumenty archivní povahy. Metodologicky je práce opřena o historickosrovnávací metodu, taktéž analýzu i syntézu. Historická práce není dělena na teoretickou a praktickou část, ale je převážně teoretického charakteru. Klíčová slova: Historický vývoj, základní vzdělávání, primární dokumenty (kroniky, pamětní knihy, dokumentace školy, dobové materiály), zákonné normy, Lysá nad Labem a regionální dějiny.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 329 záznamů.   začátekpředchozí21 - 30dalšíkonec  přejít na záznam:
Viz též: podobná jména autorů
8 STARÁ, Jitka
2 Stara, Jiří
1 Stara, Josef
8 Stará, Jitka
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.