Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 62 záznamů.  začátekpředchozí21 - 30dalšíkonec  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
Autenticita herce
Smetana, Vojtěch ; Pšenička, Martin (vedoucí práce) ; Sarkissian, Alena (oponent)
Diplomová práce vedle sebe staví Heideggerův koncept autenticity a pojem herce podpořený nejvýraznějšími teoriemi herectví 20. století. Při snaze prozkoumat hercův vztah k autenticitě se práce též snaží najít třecí plochy fenomenologie a divadelní vědy. Zastřešující otázkou práce je, zdali se dá na herce aplikovat teorie autenticity pobytu. Na otázku odpovídá text samotný, a sice snahou Heideggerovu autenticitu na herce aplikovat.
Maska v divadelných formách za rímskej republiky a cisárstva
Ballová, Katarína ; Poláčková, Eliška (vedoucí práce) ; Sarkissian, Alena (oponent)
Cieľom bakalárskej práce je ukázať používanie masky ako neoddeliteľného dramatického prvku v divadelných formách v období rímskej republiky a cisárstva s presahom do spoločensko-náboženskej roviny života rímskeho občana. Práca sa zaoberá sa jej funkciami, formami, výskytom v konkrétnych žánroch a prípadnými premenami v danom časovom období. Poukazuje sa na význam masky ako jedného zo základných činiteľov pre stavbu inscenácie na antickom javisku so zreteľom na vnímanie herca. Maska sa tak stáva predmetom v dramaturgickej rovine, ako aj výraznou scénografickou zložkou. KĽÚČOVÉ SLOVÁ maska, antické divadlo, staroveký Rím, mytológia, pohrebná maska, pohrebný mím, pompa circensis, etruskí tanečníci, flyacké vázy, palliata, pantomimus, imago, personati
Vnímání publika během divadelního představení
Urbánek, Tomáš ; Pšenička, Martin (vedoucí práce) ; Sarkissian, Alena (oponent)
Diplomová práce se věnuje publiku divadelního představení. Zaměřuje se přitom na specifičnost vnímání jednotlivců i celku a zároveň, jak se navzájem ovlivňují. Čerpá z mezioborové spolupráce teatrologie, kognitivních věd, neurověd a psychologie. Cílem je analýza vycházející z konceptů kognitivní teatrologie. Předkládá několik cest, kterými se lze ve zkoumání specifičnosti vnímání ubírat. V závěrečné části uvádí možné způsoby experimentálního výzkumu a jaká jsou jeho rizika. Klíčová slova: divadlo, divák, vnímání, paměť, kognitivní vědy, psychologie
Gustav Voborník jako šéf baletu Divadla Josefa Kajetána Tyla v Plzni v letech 1968 - 1981
Beková, Eliška ; Christov, Petr (vedoucí práce) ; Sarkissian, Alena (oponent)
Diplomová práce se zaměřuje na působení spolehlivého tanečníka a především zdatného choreografa Gustava Voborníka v Divadle J. K. Tyla v Plzni v letech 1968 - 1981. Základním pilířem práce je zmapování devatenácti baletních inscenací, které za svého života v plzeňském divadle uvedl. Po stručném úvodu věnovanému problematice zdrojů k vybranému tématu následuje biografie Gustava Voborníka zaměřená na jeho interpretační i inscenátorské zkušenosti a také na jeho přípravu inscenací a práci s tanečníky. Pro úplnost pohledu na uměleckou práci Gustava Voborníka tato část obsahuje i samostatné části věnující se nejvýznamnějším souborům, které formovaly jeho tvůrčí osobnost: Československý státní soubor písní a tanců a Armádní umělecký soubor Víta Nejedlého. Poslední kapitolou před samotným přehledem baletních inscenací v choreografii Gustava Voborníka uvedených v plzeňském divadle je krátká kapitola věnovaná jeho pohledu na folklor, protože lidové tance a kultura vůbec je východiskem mnoha jeho choreografií a druhá polovina 20. století je charakteristická pro zásadní změnu ve vnímání i provozování folklorních tradic. Nejrozsáhlejší část práce ještě doplňuje shrnutí pohybové spolupráce Gustava Voborníka s činohrou, operetou a operou. Poslední tři kapitoly se věnují choreografické a pedagogické činnosti...
Vliv propagandy na dramaturgický vývoj divadla pro děti a mládež v letech 1949 až 1959 na příkladu Městského divadla pro mládež (od roku 1953 Divadla Jiřího Wolkra)
Suchanová, Kateřina ; Just, Vladimír (vedoucí práce) ; Sarkissian, Alena (oponent)
Diplomová práce se zabývá tématem propagandy a snaží se zjistit, do jaké míry a jakými způsoby v padesátých letech ovlivňovala podobu divadla pro děti. Jejím cílem je zachycení proměn v dramaturgické linii Městského divadla pro mládež (od roku 1953 Divadlo Jiřího Wolkra) v letech 1949 až 1959 na základě analýz neloutkových dramatických textů. Divadlo Jiřího Wolkra bylo vybráno proto, že v dané době bylo jediným oficiálním činoherním profesionálním divadlem specializovaným výhradně na tvorbu pro děti v Praze. Autorka se pokusí zachytit a zdůvodnit, jak se vyvíjel postoj řídících orgánů k jednotlivým druhům a žánrům a představí proměny nebo odchylky v dramatických textech (hlavní hrdina, motivy, témata, jazyk, poměr propagandy a umění, životnost, české vs. sovětské tituly, proměny žánru bajky a pohádky).
Současné britské divadlo
Pösingerová, Karolína ; Christov, Petr (vedoucí práce) ; Sarkissian, Alena (oponent)
Předmětem bakalářské práce je představení metody výchovy herců a studentů herectví na univerzitách ve Velké Británii. Analyzována je v současnosti nejčastěji používaná herecká metoda Sanforda Meisnera, která rozvíjí u herců jejich přirozený instinkt v jednotlivých situacích na základě komunikace s partnerem. Autorka práce konfrontuje teoretické poznatky s osobní zkušeností z výuky této metody u D. Kellyho na Regent's University London a se zkušeností B. Caspeho působícího v Praze.
Tragický jazyk mlčení. Euripidova Alkestis na pomezí žánru tragédie
Černý, Lukáš ; Sarkissian, Alena (vedoucí práce) ; Čechvala, Jakub (oponent)
Lukáš Černý Tragický jazyk mlčení Abstrakt Práce se zabývá Euripidovou Alkestis optikou její žánrové transgresivity, kterou v rámci hry představuje moment hrdinčina mlčení při jejím návratu ze záhrobí. Nejde tu však o transgresi směrem ke komedii nebo satyrskému dramatu, které se z různých důvodů věnuje většina klasických filologů, ale pouze o vztah k samotné tragické formě, která je tu zároveň naplňována a zároveň porušována. Klíč k tomuto žánrovému zařazení spatřuji v principu tragické ironie, která je stavebním prvkem celé hry a všech jejích postav, ale také v tragickém charakteru samotné Alkestis. Jako bytostná tragická hrdinka, která doslova vládne jazykem, Alkestis umírá pro spásu polis (a ne pouze pro osobu svého manžela), a zároveň aby obnovila rozvrácený řád nevyhnutelné smrti. Jejím tragickým vykoupením je to, že díky svému aktivnímu tragickému jazyku svoji smrt překonává a zajišťuje si nesmrtelnost. Když se však Alkestis na konci hry vrací jako pasivní a němý objekt, jak píše Victorie Wohl, její smrt byla popřena, a tedy i nutně její jazyk a celý smysl jejího aktu. Jde o konec nikoliv šťastný, ale horší než tragický, kde se Alkestis ocitá na hranicích žánru tragédie. Tuto transgresi nacházím mimo jiné na základě tezí o tragickém jazyce a tragické smrti z díla Waltera Benjamina a Terryho...
Wagnerův Bayreuth po 2. světové válce - překonání nebo pokračování nacionálněsocialistického projektu? (Rekapitulace debaty 1945-1980)
Valterová, Denisa ; Just, Vladimír (vedoucí práce) ; Sarkissian, Alena (oponent)
Diplomová práce navazuje na práci bakalářskou věnovanou těm aspektům vzniku a fungování Wagnerova bayreuthského festivalu, které jsou nejčastěji dávány do souvislosti s ideologickým prostředím Třetí říše. Tato práce zkoumá vývoj předmětné problematiky v období od konce druhé světové války. Klade si za cíl zmapovat poválečný vývoj bayreuthského festivalu, osobní kontakty dědiců Wagnerova odkazu s představiteli Třetí říše nebo upřímnost "denacifikace" Bayreuthu v 50. letech. Shrnuje v hlavních bodech wagnerovskou reflexi od roku 1945 do konce éry Winifred Wagner v roce 1980.
Divadlo v Sudetech - děčínský region v letech 1900-1938
Havránková, Regina ; Just, Vladimír (vedoucí práce) ; Sarkissian, Alena (oponent)
Cílem diplomové práce je podat kompaktní obraz, zabývající se mapováním divadla v děčínském regionu v letech 1900-1938, tedy v tehdejších Sudetech. Autorka prozkoumá jak profesionální, tak amatérské divadlo skrz česko-německé vztahy. Práce by měla stavět na základě intersociálních a politických vztahů mezi Čechy a Němci, poukázat na vývoj v jejich divadelním soužití, který graduje rokem 1938. Jedna z částí práce bude zaměřena na děčínské divadlo, kde hostovaly jak německé, tak české soubory. V závěru práce se autorka pokusí o srovnání problematiky s jinými významnými severočeskými scénami (Liberec, Ústí nad Labem, Teplice, Cheb).

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 62 záznamů.   začátekpředchozí21 - 30dalšíkonec  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.