Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 63 záznamů.  začátekpředchozí21 - 30dalšíkonec  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
Přehled principů ovládání podvozkových dvířek
Rajnštajn, David ; Junas, Milan (oponent) ; Mališ, Michal (vedoucí práce)
Tato práce se týká dvířek příďových podvozků u letadel. Je členěna do dvou hlavních částí. Nejprve je zařazen přehled stávajících konstrukčních řešení u různých typů letounů. Následuje konstrukční část věnovaná již konkrétnímu letadlu EV-55 Outback českého výrobce Evektor. Cílem je navrhnout úpravy a změny stávajícího řešení ve snaze navrhnout mechanismus tak, aby se část dvířek zavřela při otevření podvozku. To vše při minimálních změnách zbytku zástavby v trupu letounu.
Výpočet zatížení a pevnostní kontrola křídla a ocasních ploch letounu Mermaid
Světlík, Martin ; Mališ, Michal (oponent) ; Jebáček, Ivo (vedoucí práce)
Obojživelný celokovový letoun Mermaid je produktem firmy Czech Aircraft Works v Kunovicích. Tématem téhle diplomové práce bylo do výpočtů konstrukce letounu zahrnout změny, kterými prošel během vývoje.V rámci práce bylo zpracováno: Výpočet zatížení křídla Pevnostní kontrola křídla Výpočet zatížení křidélka Výpočet zatížení klapky Výpočet zatížení vodorovných ocasních ploch
Experimental comparison of shear properties of FRP measured by ASTM methods
Ponížil, Tomáš ; Mališ, Michal (oponent) ; Urík, Tomáš (vedoucí práce)
Accurate shear stress-strain constitutive properties assessment of composite materials is essential for understanding the anisotropic material behaviour. Many test methods for assessment of the shear properties were developed. Because obtaining pure shear state in composites is difficult, it is provided only by few test methods. Use of digital image correlation as instrument for full field strain assessment to obtain constitutive shear properties from simple short beam shear test method is verified in this thesis. Results of this method are further compared to V-notched beam (Iosipescu) shear test.
Damage tolerance analysis of wing to fuselage joint of L 410 NG airplane
Duchoň, Peter ; Mališ, Michal (oponent) ; Augustin, Petr (vedoucí práce)
Master's thesis deals with the damage tolerance analysis of wing-to-fuselage joint of L 410 NG airplane. Thesis includes determination of the load distribution to the individual attachments of wing-to-fuselage joint, residual strength analysis and residual fatigue life analysis of the most loaded attachment lugs, calculation of fatigue crack growth curves in the attachment solids and inspection program proposal. This analysis was performed using FE model of the wing and central part of the fuselage and AFGROW software.
Výpočet zatížení a pevnostní kontrola křídla a ocasních ploch letounu Parrot
Hemmel, Radek ; Mališ, Michal (oponent) ; Jebáček, Ivo (vedoucí práce)
Výpočet zatížení křídla, křidélek, vztlakových klapek, vodorovných a svislých ocasních ploch letounu Parrot dle předpisu ASTM F 2245-04. Pevnostní kontrola potahu, stojiny, pásnice, nýtových řad a závěsů.
Náhrada kovových ocasních ploch letounu VUT 100 kompozitními
Berka, Martin ; Cejpek, Jakub (oponent) ; Mališ, Michal (vedoucí práce)
Tato diplomová práce se zabývá návrhem kompozitní vodorovné ocasní plochy letounu VUT 100. Je proveden výpočet zatížení a výběr rozhodujících případů zatížení. Je navržena vnitřní konstrukce stabilizátoru a pravého výškového kormidla. Jsou vybrány konstrukční materiály a proveden návrh skladby kompozitních materiálů. Jsou vytvořeny MKP modely stabilizátoru a pravého výškového kormidla v systému MSC Patran a následně provedena pevnostní kontrola těchto modelů pro vybrané případy zatížení za pomoci softwaru MSC Nastran a COMPOST.
Návrh trupu a systému řízení letounu VUT 081 Kondor
Kalný, Jan ; Šplíchal, Jan (oponent) ; Mališ, Michal (vedoucí práce)
Tato diplomová práce se zabývá návrhem kompozitního trupu a zástavby řízení letounu VUT 081 Kondor. Je proveden výpočet zatížení a výběr rozhodujících případů zatížení. Jsou navrženy vnitřní nosné plochy trupu s ohledem na základní ergonomické požadavky posádky. Jsou vybrány konstrukční materiály a proveden návrh skladby kompozitních materiálů. Je vytvořen MKP model trupu v systému MSC Patran/Nastran a provedena pevnostní kontrola konstrukce pro vybrané případy zatížení.
Nýty pro nýtování leteckých konstrukcí podle norem ISO a EN
Raida, Radek ; Mališ, Michal (oponent) ; Klement, Josef (vedoucí práce)
Práce se zabývá plnými kovovými nýty normalizovaných podle norem ČSN ISO a plnými nýty z hliníkových slitin normalizovaných podle norem ČSN EN, s zaměřením na jejich tvar a běžně používané materiály. V závěru je pojednáno o způsobu zná-zorňování nýtů na výkresech leteckých konstrukcí.
Návrh řízeni ultralehkého motorového kluzáku SONG
Cejpek, Jakub ; Šplíchal, Jan (oponent) ; Mališ, Michal (vedoucí práce)
Cílem této práce je převzít a dále rozvinout typový návrh letounu SONG. Výsledkem bude základní aerodynamický výpočet, návrh příčného řízení včetně pevnostní kontroly vybraných částí. Takto navržený letoun bude připravený pro další výpočty (mechanika letu, pevnost křídla, trupu a ocasních ploch) a pro konkrétnější konstrukční návrh jednotlivých částí letounu.
Hmotnostní optimalizace kesonu křídla letounu L 410 NG
Jurek, Peter ; Mališ, Michal (oponent) ; Katrňák, Tomáš (vedoucí práce)
Táto diplomová práca sa zaoberá parametrickou optimalizáciou kesónu krídla letúna L 410 NG za účelom zníženia jeho hmotnosti. Práca je zameraná najmä na popis a aplikáciu metodiky optimalizačných analýz s využitím metódy konečných prvkov prostredníctvom MSC Nastran. Okrem toho obsahuje kontrolu únosnosti optimalizovaného návrhu, vykonanú v programe STAUNO.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 63 záznamů.   začátekpředchozí21 - 30dalšíkonec  přejít na záznam:
Viz též: podobná jména autorů
4 Mališ, Martin
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.