Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 67 záznamů.  začátekpředchozí21 - 30dalšíkonec  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
Jedenáct tváří Jana Gogoly ml.
Rendl, Jan ; RŮŽIČKOVÁ, Alice (vedoucí práce) ; KUBICA, Petr (oponent)
Práce obsahuje jedenáct kapitol, kde každá nějakým způsobem charakterizuje Jana Gogolu ml. a každá zvlášť nějak určuje jeho tvůrčí ideje. Děje se to skrze metaforu fotbalového utkání, kdy Jan Gogola je se svými postavami, filmy, jak sám sobě spoluhráčem, tak také protihráčem. Dává góly se svými situacemi stejně, jako občas okopává svým protivníkům kotníky. Jan Gogola ml. tak ztělesňuje jednu etapu Katedry dokumentárního filmu na FAMU, kdy častokrát stojí jako odrazová plocha mezi pedagogickou činností profesora Karla Vachka a mezi studenty, na které při svých seminářích uplatňuje psychologickou metodu toho, že každé dílo musí být svébytně spjaté s autorem filmu.
Participační modus v rodinném (auto)potrétu
Sobotová, Pavla ; RŮŽIČKOVÁ, Alice (vedoucí práce) ; KUBICA, Petr (oponent)
Bakalářská práce nazvaná ''Participační modus v rodinném (auto)portrétu'' pojednává by měla na konkrétních filmech, které se zabývají vztahem mezi autorem (synem/dcerou) a rodičem, prozkoumat hranice a možnosti participace autora. Jedná se o studentské filmy Nejkrásnější portrét Igora Chauna, Ocet Víta Klusáka, V Rekonstrukci Bohdana Bláhovce a můj film Portrét mého mrtvého otce.
Mockument
Gradovová, Irina ; KUBICA, Petr (vedoucí práce) ; ŠERÝ, Ladislav (oponent)
Diplomová práca Mockument sa venuje problematike spochybnenia dôveryhodnosti zvukových a obrazových informácií, ktoré sú šírené audiovizuálnymi médiami. Mockumenty sa ako filmy, ktoré využívajú dokumentárnu formu a fiktívny obsah, prostredníctvom paródie snažia odkryť manipulatívnu povahu audiovizuálnych materiálov a médií a často parodujú samotný dokumentárny film. Reprezentácia reality je najdôležitejším a spoločným bodom s dokumentárnym filmom. Mockumenty spochybňujú mýtus archívnych materiálov ako materiálov, ktoré nám sprítomňujú minulosť, alebo materiálov, ktoré vystupujú ako objektívne dôkazové materiály reality. Na pochopenie mockumentov je však potrebný divák, ktorý pozná historický, kultúrny prípadne politický kontext daného filmu a ktorý je schopný zamyslieť sa nad jeho skrytým obsahom. Ten je totiž viac spojený s realitou ako fikciou.
Cestopisný film a cestopisný pořad
Potočný, Tomáš ; KUBICA, Petr (vedoucí práce) ; GOGOLA, Jan (oponent)
Tato práce se zabývá dokumentárním cestopisným filmem. Představuje základní vymezení žánru a stručně popisuje jeho historii od počátků kinematografie po dnešek, se speciálním zřetelem na aktuální zahraniční i české televizní série. V případové studii televizního cyklu Na cestě popisuje dramaturgická pravidla a produkční podmínky při natáčení i v postprodukci a analyzuje jejich dopad na výslednou podobu pořadu. Zároveň se zabývá výsledky měření sledovanosti a spokojenosti diváků a na základě dostupných dat vytváří profil diváka a pokouší se odvodit jeho představy a očekávání. Do kontrastu s televizní produkcí jsou v textu postaveny dva autorské filmy, které také splňují rysy cestopisného žánru: Notebook from China dánského režiséra Jorgena Letha a Mrtvá trať Šimona Špidly. Práce porovnává jejich režijní metody, srovnává je s parametry cyklů a snaží se odpovědět na otázku, zda je možné v podmínkách televizní cyklické produkce natočit autorský cestopisný film.
Značková realita
Kokeš, Lukáš ; KUBICA, Petr (vedoucí práce) ; MÍČOVÁ, Pavlína (oponent)
Práce se zabývá fenoménem pronikání marketingových vlivů na pole kreativního dokumentárního filmu. Pojem "značkový obsah" neboli "branded content" je strategie, jak do autorského díla nebo kulturního výstupu propašovat reklamní sdělení tak, aby toto reklamní sdělení nebylo na první pohled okamžitě rozpoznatelné. Ve svém textu hledám souvislosti "značkování / brandování" významných dokumentárních filmů jak v historii kinematografie, tak v současné filmové a televizní produkci. Skrze historický vývoj reklamních strategií, příklady z jiných médií, dalších oblastí kultury (hudba, výtvarné umění) a z mezinárodního dokumentárního kontextu se zacílení textu postupně obrací k několika variantám brandovaného obsahu v současné české kulturní produkci
Obraz politky ve filmu Ladislava Helgeho
Rousek, Jan ; KUBICA, Petr (vedoucí práce) ; BENDOVÁ, Helena (oponent)
Bakalářská práce přináší rozšířený, politický pohled na tvorbu režiséra Ladislava Helgeho, obohacený o dosud marginalizované perspektivy vnímání politického záběru jeho díla. Helge je představen nejen jako filmař, ale především však jako levicový intelektuál, jehož práce překračuje kategorii filmu do politického prostředí. Na základě příkladu politického narativu je dílo režiséra zkoumáno v kontextu doby; rozebrán je vztah mezi filmem a společenskou situací tehdy ovládanou Komunistickou stranou Československa.
Ideologie z obrazovky
Bystřičan, Ivo ; JANEČEK, Vít (vedoucí práce) ; KUBICA, Petr (oponent)
Diplomová práce analyzuje reality TV formáty České televize z hlediska ideologií, které v nich jsou obsaženy. Na základě intuitivního metodologického přístupu Teuna A. van Dijka zkoumá, jaká sociální realita, témata, hodnoty a společenská východiska jsou implicitní či explicitní v těchto dokumentárních seriálech a co mimo svá manifestní témata reprezentují.
Metoda Errola Morrise
Portel, Viktor ; KUBICA, Petr (vedoucí práce) ; RŮŽIČKOVÁ, Alice (oponent)
Práce Metoda Errola Morrise se zabývá filmovými postupy tohoto amerického režiséra při natáčení filmů založených na rozhovoru. Reflektuje tradice, které Errola Morrise inspirovaly, a na konkrétních ukázkách z jeho filmů se snaží prezentovat inspirativní momenty jeho práce. Ty jsou dva - unikátní metoda zaznamenávání "mluvících hlav" pomocí zařízení nazvaného Interrotron a stejně formálně zajímavý autorský střih samotné výpovědi touto metodou získané.
Člověk a práce v Trilogii světa práce Mi chaela Glawoggera optikou vývoje sociálně laděných dokumentárních filmů
Rychlíková, Apolena ; KUBICA, Petr (vedoucí práce) ; VACHEK, Karel (oponent)
Práce zkoumá dílo současného rakouského režiséra Michaela Glawoggera optikou sociálně laděných dokumentů dvacátého století. Především se soustřeďuje na jeho nejslavnější dílo, tzv. Trilogii světa práce, která byla dokončena v roce 2011 a skrz jeho základní analýzu se zabývá proměnou autorského přístupu i východisek v oblasti sociální problematiky v dokumentárním filmu, hlavně na postavení člověka a jeho role - jak filmové, tak skutečné.
Dokumentaristické využití archivního rod inného filmu
Janečková, Veronika ; KUBICA, Petr (vedoucí práce) ; VACHEK, Karel (oponent)
Ve své diplomové práci se pokusím prohloubit téma své bakalářské práce "ARCHIVACE RODINNÉHO FILMU". Budu se věnovat a více upozorňovat nejen na dnes opomíjený druh amatérského rodinného filmu, ale především na tvůrce jako je Peter Forgács a Jan Šikl. Prozkoumám rozdílné přístupy, pohledy, zpracování a využití fenoménu amatérského rodinného filmu v jejich dokumementárních cyklech "Soukromé Maďarsko a "Soukromé století". Nahlížením a porovnáváním jednotlivých filmů z dokumentárních cyklů vysleduji, čím jsou díla obou režisérů specifické. Nakonec zmíním svůj přístup a práci s rodinným archivním materiálem ve filmu "Sestření" a jejich další možnosti využití.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 67 záznamů.   začátekpředchozí21 - 30dalšíkonec  přejít na záznam:
Viz též: podobná jména autorů
4 Kubica, Peter
7 Kubica, Petr
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.