Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 46 záznamů.  začátekpředchozí21 - 30dalšíkonec  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
Olga Borissová-Pračíková (tanečnice a pedagožka)
Králová, Barbora ; JANEČEK, Václav (vedoucí práce) ; KŘENKOVÁ, Mahulena (oponent)
Svou bakalářskou prací jsem chtěla zprostředkovat podrobné informace o životě, kariéře a pedagogickém působení Olgy Borissové - Pračikové, která je sólistkou Národního divadla moravskoslezského a členkou pedagogického sboru Janáčkovy konzervatoře a gymnázia v Ostravě. Díky studiu na Kyjevském učilišti je ovlivněna ruskou technikou klasického tance. Ve svém pedagogickém působení mimo jiné využívá techniku světoznámé pedagožky Agripiny Vaganovové. V této práci popisuji ukázkový trénink její techniky a jeho využití na taneční konzervatoři. Osobním názorem O. Borissové bych tak ráda přiblížila smysl a uplatnění techniky Vaganovové.
Současné přístupy k výuce taneční výchovy ve vybraných institucích v Praze
Lafková, Šárka Isabela ; JANEČEK, Václav (vedoucí práce) ; ŠPALOVÁ, Lucie (oponent)
Ve své bakalářské práci porovnávám tři instituce zaměřené na výuku tance. K informacím o každé instituci jsem se dostala pomocí výzkumu provedeného formou rozhovoru s každým představitelem instituce a formou přímého pozorování. Cílem bylo zjistit současné přístupy k výuce taneční výchovy, dlouhodobé cíle každé instituce, priority v prezentaci svěřenců. Celkový počet žáků, rozdělení tříd i konkrétní počet žáků v každé třídě slouží k přehlednosti a celkové představě o každé instituci. Výsledky pak přináší konkrétní představu o dané instituci.
Domácí prostředí žáků v tanečních rodinách
Babická, Ivana ; JANEČEK, Václav (vedoucí práce) ; SCHUBERTOVÁ, Erika (oponent)
Bakalářská práce na téma "Domácí prostředí žáků v tanečních rodinách", popisuje rodinné prostředí, kde profese rodičů je tanec. Práce je rozdělena na dvě části. V první teoretické části jsou zmíněny pedagogické a psychologické odborné podklady o rodině a dětech. Druhá část vychází z výzkumu, který obsahuje výtah z rozhovorů od Zuzany a Jiřího Pokorných a Margarity a Vjačeslavu Pleškových. Cílem této práce bylo zmapování prostředí, ve kterém vyrůstají budoucí generace tanečníků.
Problematika tanečního managementu
Kolda, Martin ; JANEČEK, Václav (vedoucí práce) ; GREMLICOVÁ, Dorota (oponent)
První část práce mapuje historický vývoj všeobecného managementu, současné teorie a výstupy a strukturální rozdělení základních manažerských úkolů a funkcí. Snaží se zdůraznit znalosti, zkušenosti, poučení z chyb a nejužitečnější principy, které pomohly průkopníkům v ostatních oborech k jejich úspěchu. Dále se práce věnuje managementu divadelního umění, analyzuje problematiku uměleckého řízení, jeho význam pro umělce a rozdělení manažerských pozic v divadle. Poslední část této práce zpracovává strukturální rozbor manažerských povinností potřebných pro úspěšnou realizaci daného podnikatelského/uměleckého záměru. Jedná se o schéma vybudované na základě poznatků získaných studiem teorií všeobecného, kulturního a divadelního managementu a praktických zkušeností autora, které se zaměřuje především na oblast plánování, produkce, marketingu a financování realizovaného projektu.
Tělo jako funkční nástroj klasického tance
Bočková, Šárka ; KŘENKOVÁ, Mahulena (vedoucí práce) ; JANEČEK, Václav (oponent)
Tato magisterská práce zkoumá lidské tělo na bázi anatomických předpokladů ve spojení s funkčními principy, které napomáhají budovat správné postavení těla, vytočení dolních končetin en dehors, pózy klasického tance a pohybovou koordinaci, která vede tělo až do rotace a skoku. V této magisterské práci nahlížím na tělo, jako na tanečníkův hlavní nástroj k provádění celé techniky klasického tance a snažím se popisovanými funkčními principy podpořit správnost provedení jednotlivých prvků techniky klasického tance. V závěru práce se zamýšlím nad obecným zapojením těchto funkčních principů do lekce klasického tance.
Královská společnost pedagogů tance
Smělá, Barbora ; KŘENKOVÁ, Mahulena (vedoucí práce) ; JANEČEK, Václav (oponent)
Ve své magisterské práci popisuji Královskou společnost pedagogů tance (Imperial Society of Teachers of Dancing ? dále jen ISTD). Jedná se o mezinárodní instituci, sídlící v Londýně, která se zabývá školením tanečníků a tanečních pedagogů z celého světa. Stručně popisuji její historii, možnosti členství, typy zkoušek a jednotlivé fakulty. Studium na ISTD je rozděleno do dvanácti tanečních fakult: Step, Národní tanec, Divadelní tanec, Řecké tance, Tance jižní Asie, Společenský tanec, Latinsko-Americký tanec, Sequence, Disco, Freestyle & Rock?n?Roll, Klubový tanec, Cecchettiho metoda a Královský balet. Vzhledem k mé specializaci na klasický tanec jsem se rozhodla popsat fakultu Královského baletu podrobněji. Vypisuji zde osnovy všech etap zkoušek a kvalifikací na ISTD.
Jerome Robbins - základní teze jeho přínosu v klasickém tanci
Grabcová, Eliška ; JANEČEK, Václav (vedoucí práce) ; KŘENKOVÁ, Mahulena (oponent)
Bakalářská práce je zaměřena na osobnost Jeroma Robbinse a jeho přínos klasickému tanci. Práce slouží jako základní zdroj informací o Robbinsově životě, vlivu na taneční svět a jeho tvorbě. Cílem práce je informovat o Robbinsově obohacení klasické baletní techniky dalšími tanečními styly a přiblížit jeho nový pohled na vývoj klasického tance v 20. století.
Interaktivní počítačové softwary v choreografii
Šmídová, Monika ; BURIAN, Vladimír (vedoucí práce) ; JANEČEK, Václav (oponent)
Bakalářská práce se zaměřuje na problematiku interaktivních představení. Na téma nahlíží z pohledu propojení nových technologií a umění. Shrnuje historický vývoj interaktivity představení, zachycování pohybu a vývoj interaktivního softwaru. Práce je komponovaná jako stručný přehled shrnující dosavadní informace o této problematice. Uvádí nejvýznamnější představitele v oblasti interaktivních představení.
Prvky adagia v kontextu s pas de deux
Smělá, Barbora ; Janeček, Václav (vedoucí práce) ; Křenková, Mahulena (oponent)
V práci s názvem Prvky adagia v kontextu s pas de deux se zabývám nejen popisem, strukturou a obohacením adagia v tréninku klasického tance, ale také adagiem jako součástí scénického pas de deux. Adagio v kontextu s tréninkem klasického tance popisuji hlavně podle metodik ruských pedagogů A. J. Vaganovové a N. I. Tarasova. Nastiňuji zde počátky vývoje pas de deux, které se v novodobých baletech prezentuje převážně jako duet. Také se zabývám popisem scénického adagia z 3. jednání Labutího jezera, jehož neopomenutelnou součástí je partnerská práce. Metodiku a rozdělení tance s partnerem popisuji podle N. Serebrennikova.
Profesní sdružení tanečníků
Hannichová, Ivana ; Gremlicová, Dorota (vedoucí práce) ; Janeček, Václav (oponent)
Bakalářská práce poskytuje stručný přehled o profesních sdruženích tanečníků, přičemž historicky mapuje jejich existenci od 19. století po současnost a místně není vymezena, zabývá se sdruženími v celosvětovém měřítku. Autorka krátce zmiňuje historicky nejstarší sdružení tanečních mistrů a jejich vývoj ve světě. Podrobněji se věnuje podobným organizacím na území Čech, jejichž počátek je zasazen do 19. století a postupně prochází skrze století dvacáté a období socialismu až k současnosti. Dále se zabývá současnými evropskými a americkými systémy profesních sdružení, jejich historií, cíly a stanovami. Zvláštní pozornost věnuje problematice u nás, existujícím profesním spolkům a jejich významu v praxi.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 46 záznamů.   začátekpředchozí21 - 30dalšíkonec  přejít na záznam:
Viz též: podobná jména autorů
8 JANEČEK, Vít
2 Janeček, Viktor
1 Janeček, Vladislav
8 Janeček, Vít
2 Janeček, Vítězslav
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.