Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 80 záznamů.  začátekpředchozí21 - 30dalšíkonec  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
Vývoj dětské kresby v předškolním věku
Lysá, Veronika ; Hubertová, Lucie (vedoucí práce) ; Čihánková, Ivana (oponent)
Bakalářská práce se zabývá dětskou kresbou, která může o dítěti mnoho napovědět. Součástí výtvarného projevu je i projev grafomotorický. Jeho vývoj bude mít později, ve školním věku, zásadní vliv při osvojování dovednosti psaní. Současně je i kritériem pro přijetí dítěte na základní školu. Je tedy žádoucí v předškolním věku grafomotorický a výtvarný projev rozvíjet. Znalost zákonitostí tohoto vývoje nám může pomoci nasměrovat výchovu určitým směrem. V práci jsou uvedena jednotlivá stádia výtvarného a grafomotorického vývoje. Teoretické poznatky jsou doplněny o kresby dvou dětí - chlapce a dívky. Jejich vývoj je zde srovnáván a hodnocen na základě těchto poznatků. Cílem práce je vývoj popsat a na kresbách dětí demonstrovat. Práce může posloužit jako informační materiál pro pedagogy v mateřských školách. Powered by TCPDF (www.tcpdf.org)
Psychologické aspekty integrace dítěte se SMA na druhém stupni základní školy
Šponarová, Karla ; Hubertová, Lucie (vedoucí práce) ; Dočkal, Jan (oponent)
Bakalářská práce sleduje psychologické aspekty integrace dospívající dívky se spinální svalovou atrofií na druhém stupni základní školy. Teoretická část se zabývá vymezením sociálně-psychologického prostředí integrace na základní škole; podává obecné informace o spinální svalové atrofii (SMA) se zaměřením na fyzickou aktivitu a funkční schopnosti dospívajícího dítěte se SMA, dále se zabývá osobností dospívajícího dítěte trpící progredujícím nevyléčitelným onemocněním, jeho komunikací s ostatními lidmi a tématem smrti z pohledu těžce nemocného dospívajícího dítěte. Praktická část obsahuje kazuistiku integrace čtrnáctileté dívky s diagnostikovanou SMA I.-II. typu se zaměřením na psychicky náročné situace a na jejich základě diskuzi o vhodných opatřeních. Powered by TCPDF (www.tcpdf.org)
Náročné životní situace, se kterými se stekávají uprchlíci z Afghánistánu žijící v ČR
Jenková, Pavla ; Hubertová, Lucie (vedoucí práce) ; Martinek, Jan (oponent)
Tato práce se zabývá aktuálním tématem uprchlíků z Afghánistánu žijících v současnosti na území České republiky. Snaží se reflektovat náročné situace, se kterými se setkávají ve své vlasti, během cesty a nového života v hostitelské zemi. Opírá se o reálné výpovědi několika afghánských uprchlíků, popisuje jejich prožívání a potíže spojené s jejich osudy. V praktické části je zhotoven dotazníkový výzkum, který prakticky zkoumá náročné životní situace tak, jak je samotní uprchlíci z Afghánistánu prožilia vnímají. Na závěr práce je uvedeno srovnání s podobným studijním vzorkem z řad Iráckých uprchlíků, kteří taktéž v současnosti pobývají na území naší republiky. Vzhledem k malému reálnému vzorku populace nelze sice výstupy této práce považovat za všeobecně platné, ale mohou být vhodným námětem k dalším úvahám a možným zlepšením na úrovni naší sociální péče. Powered by TCPDF (www.tcpdf.org)
Genderové stereotypy v učebnicích prvouky
Bruncová, Karolina ; Hubertová, Lucie (vedoucí práce) ; Macnerová, Jana (oponent)
Bakalářská práce se zabývá vyhledáváním genderových stereotypů v českých učebnicích prvouky pro první třídy základních škol. Vybrány jsou čtyři prvouky, u kterých bude provedena analýza genderových stereotypů. Oblastí zájmu jsou zejména ilustrace osob, jejich vlastností, zájmů a činností. Teoretická část pojednává o socializaci dětí a vrůstání do rodových rolí. Zároveň se soustřeďuje na kulturně vykonstruované charakteristiky o mužích a ženách čili na maskulinitu a femininitu. Na základě poznatků uvedených v teoretické části proběhne následný rozbor učebnic v části praktické. Rozbor zahrnuje zkoumání, vyhledávání, popis a vyhodnocení stereotypů jednotlivých učebnic. Přitom se nesoustřeďuje výhradně na tradiční vyobrazování rolí, ale také na prezentování rovnosti obou pohlaví. Všechny poznatky zaznamenané v rozboru budou zrekapitulovány v souhrnném vyhodnocení všech učebnic. Powered by TCPDF (www.tcpdf.org)
Práce s dětmi migrantů v Občanském sdružení Berkat
Hozáková, Hana ; Vorlová, Marie (vedoucí práce) ; Hubertová, Lucie (oponent)
Má bakalářská práce je postavena především na shrnutí mých vlastních poznatků a zkušeností v rámci práce s dětmi migrantů. Opírá se o mé tříleté působení v občanském sdružení Berkat. V první části práce se soustředím na úvod do samotné problematiky migrantů v České republice. Podrobněji se věnuji samotnému integračnímu procesu a institucím, které hrají v začleňování cizinců do společnosti důležitou roli. V dalších kapitolách se již zabývám hlavně dětmi migrantů a jejich životem ve škole, v rodině, ale i jejich psychickými obtížemi, se kterými se v práci s nimi setkávám. Jako konkrétní příklad práce s dětmi uvádím podrobný popis jednoho z výjezdů s dětmi migrantů mimo Prahu. Na jednotlivých situacích popisuji konkrétní specifické odlišnosti dětí migrantů od ostatních dětí. V závěru uvádím několik změn, které by dle mého názoru umožnily zlepšení programů pro děti v rámci občanského sdružení. Powered by TCPDF (www.tcpdf.org)
Kvalita života a sociální opora u pacientů se syndromem diabetické nohy
Hubertová, Lucie ; Hrachovinová, Tamara (vedoucí práce) ; Šivicová, Gabriela (oponent)
Syndrom diabetické nohy je závažná komplikace diabetu spojená s mnohými negativními dopady na pacienta. Tato studie byla především zaměřena na sociální a psychickou stránku kvality života. Cílem této studie bylo: (i) zmapovat kvalitu života pacientů se SDN a porovnat se souborem zdravých osob, (ii) zjistit míru sociální opory u souboru pacientů se SDN a porovnat podskupinu pacientů žijících s partnerem a bez partnera, (iii) podchytit míru depresivních symptomů u pacientů se SDN a porovnat se suobrem zdravých osob, (iv) zachytit psychosociální aspekty syndrome diabetické nohy (limitace v denních aktivitách, potíže ve vztazích, emoční potíže), (v) zjistit vztah mezi proměnnými- limitace v denních aktivitách, potíže ve vztazích, emoční potíže, sociální opora a mírou depresivní symptomatiky. Studie prokázala , že pacienti se SDN měli signifikantně nižší skóre v doméně psychické zdraví a fyzické zdraví než zdraví lidé. Pacienti se SDN take měli vyšší míru depresivní smyptomatiky než zdraví lidé. Pacienti žijícící s partnerem měli vyšší míru sociální opory než ti, žijícícbez partnera. Limitace v denních aktivitách, emoční potíže a vztahové potíže způsobené syndromem diabetické nohy prokazatelně zvyšovaly míru depresivní symptomatiky. U sociální opory vliv na depresivní symptomatiku nebyl prokázán.
Cannabis - historie a současnost
Skokanová, Tereza ; Hubertová, Lucie (vedoucí práce) ; Klimešová, Anna (oponent)
Práce nese název Cannabis: Historie a současnost. Zabývám se zde historií cannabisu, jeho pozitivy a negativy a protidrogovou politikou vůči této rostlině. Práce se skládá z pěti hlavních částí. Nejdříve rozebírám historii této rostliny a snažím se tuto rostlinu představit. Další část se zaměřuje na kladné stránky marihuany, které můžeme najít i v první části, kde popisuji využití průmyslového konopí. Mezi klady cannabisu patří hlavně jeho léčivé účinky a využití konopí jako zemědělské plodiny. Třetí část je zaměřena na záporné stránky cannabisu. Cannabis má vědecky dokázané léčivé účinky, ale v práci ukazuji i jeho škodlivost na zdraví jedinců, kteří marihuanu užívají. Ve čtvrté části rozebírám protidrogovou politiku vůči této rostlině. Tato politika je rozebrána z nejširšího pohledu a to z pohledu OSN. Dále rozebírám protidrogovou politiku Evropské unie a České republiky. V poslední kapitole se zabývám dotazníkovým šetřením, které je zaměřeno na postoje studentů vůči této rostlině.
Psychosociální problematika dětí s vrozeným zrakovým postižením
Hloušková, Jitka ; Hubertová, Lucie (vedoucí práce) ; Dočkal, Jan (oponent)
V mé práci se z dostupné literatury zabývám problematikou dětí s vrozeným zrakovým postižením. Od světové historie, kde zaznamenávám první zmínky o tomto postižení a reakcích na něj, se postupně dostávám do současného stavu v České republice a k systémové pomoci, speciálně pak Rané péči. Na to navazuje stručný přehled kompenzačních pomůcek pro zrakově postižené, které mají v životě handicapovaných dětí (i dospělých) nezastupitelné místo a velmi jim usnadňují každodenní život. V další kapitole se pak zabývám klasifikací a charakteristikou jednotlivých zrakových postižení, kde zmiňuji nejčastější vrozené vady oka, jejich příčiny a rozdělení do skupin. Následně uvádím specifické potřeby těchto dětí, kde podrobněji rozebírám jejich osobnostní vývoj, komunikaci, hry a hračky, prostředí, zvláštní potřeby podle věku, a také ve vzdělávání na školách. Zde se detailněji zaměřuji na pojem integrace a především na specifika raného a předškolního věku, ale pro ucelenost práce popisuji i další období. Zdůrazňuji také důležitost rodiny a její vliv, a také jak se dítě vyrovnává se svou vadou. Powered by TCPDF (www.tcpdf.org)

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 80 záznamů.   začátekpředchozí21 - 30dalšíkonec  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.