Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 136 záznamů.  začátekpředchozí21 - 30dalšíkonec  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
Episodická paměť s věrohodným zapomínáním
Soukup, Tomáš ; Brom, Cyril (vedoucí práce) ; Kadlec, Rudolf (oponent)
Název práce: Episodická paměť s věrohodným zapomínáním Autor: Tomáš Soukup Katedra (ústav): Kabinet software a výuky informatiky Vedoucí bakalářské práce: Mgr. Cyril Brom, Ph.D., KSVI Abstrakt: Předložená bakalářská práce představuje model episodické paměti pro virtuální bytosti rozšířený o věrohodné zapomínání na základě ohodnocení vzpomínek podle jejich důležitosti. Inspiruje se psychologickým modelem E. Tulvinga a experimenty W. A. Wagenaara a M. Lintonové a staví na modelu paměti pro animata vyvinutém Klárou Peškovou, který dále upravuje pro potřeby zapomínání. Využívá tzv. "level-of-detail" přístup pro postupné zapomínání částí vzpomínek. Při ohodnocování vzpomínek zohledňuje kromě jejich stáří a detailnosti i jejich emotivnost. Za tímto účelem vytváří i jednoduchý model emocí. Funkčnost modelu ověřuje v prototypové aplikaci, ve které simuluje život virtuální bytosti ve virtuálním světě. Pomocí experimentů ukazuje, že při vhodné parametrizaci chování modelu odpovídá představám psychologů. Klíčová slova: episodická paměť, zapomínání, virtuální člověk, emoce, uvěřitelnost
EASIMEN - Sandbox pro umělé bytosti v simulovaném prostředí
Hencz, Attila ; Neruda, Roman (vedoucí práce) ; Brom, Cyril (oponent)
P ředlo ženáa práace se zab ývá vytvoření m přizpůsobitelnéeho skorouniverz ální ho simulační ho prostředí pro ztělesněn é umělé inteligence (umělé bytosti), kde simulace probí hají i v reálném čase. Dále je také zkoumána problematika běhu takového syst emů a metody pou žité p ři t ěchto simulací ch. St ávaj í cí implementace simulační ho prost ředí neobsahuje kompletní systém, ale několik podru žných projektů, které zn azorňují jednotlivé aspekty t éto problematiky.
Controlling Virtual People
Gemrot, Jakub ; Brom, Cyril (vedoucí práce) ; Dignum, Frank (oponent) ; Holeňa, Martin (oponent)
Název práce: Řízení virtuálních lidí Autor: Mgr. Jakub Gemrot Katedra / Ústav: Katedra software a výuky informatiky Vedoucí rigorózní práce: Mgr. Cyril Brom, PhD., Kabinet software a výuky informatiky Abstrakt: V této práci předkládáme výpočetní formalizaci reaktivního plánování jako paradigmatu pro modelování rozhodování inteligentních virtuálních agentů a nehráčských postav z počítačových her. V práci formalizujeme rozhodování agentů jako rozhodování vybírající akce, které tělo agenta bude vykonávat v následujícím cyklu simulace. Rozhodování oddělíme od usuzování, které slouží agentovi pro výpočet faktů, která jsou pro rozhodování nutná. Ukážeme, že imperativní programovací jazyky nejsou vhodné pro specifikaci rozhodování agentů a vysvětlíme proč. Následně vytvoříme nový výpočetní model, který použijeme jako základ pro definici Behavior Design Language (BDL). Ukážeme, že BDL dokáže modelovat rozhodování specifikované pomocí skriptovacích programovacích jazyků, hierarchických konečných automatů, stromů chování a jazyků AgentSpeak(L), GOAL, SPOSH. Navíc ukážeme, že BDL dokáže tyto jazyky modelovat ekonomicky vzhledem k počtu primitiv nutných k tvorbě rozhodování v tom kterém formalismu. Hlavní výhody BDL jsou: všestrannost (jazyk umožňuje používat rozhodovací vzory různých jazyků), rozšiřitelnost (je...
Integrace procesního modelování do multiagentního nástroje IVE
Návrat, Jan ; Brom, Cyril (vedoucí práce) ; Kadlec, Rudolf (oponent)
Práce se zabývá novou metodou návrhu a řízení multiagentních světů za pomoci techniky používané v současných firmách zvané procesní modelování. Cílem je využít procesní postupy ke zlepšení a zjednodušení návrhů multiagentních světů. V práci je popsán návrh a implementace nástroje pro modelování procesů rozšířených o možnost simulace v multiagentním světě. Dále rozšiřujeme multiagentní svět IVE a přidáváme do něj nástroje pro sledování rozšířených procesů a možnost řízení světa s jejich pomocí. V závěru jsou shrnuty hlavní přínosy nové metody a nastíněny další možnosti zlepšení. Součástí této práce je i uvedení čtenáře do problematiky agentů, multiagentních světů a procesního modelování.
Level-of-detail AI pro rozsáhlé simulace
Zíta, Petr ; Brom, Cyril (vedoucí práce) ; Poch, Tomáš (oponent)
Technika Level Of Detail (zkráceně LOD) známá především z počítačové grafi ky se využívá i na poli rozsáhlých simulací a virtuálních světů (tzv. LOD AI ). Na podobném principu lze zjednodušovat simulaci v místech, které jsou pro uživatele momentálně nedůležitá a významně tak šetřit systémové zdroje. V této práci budou prozkoumány na konkrétních aplikacích rozdílné způsoby fungování LOD technik a zavedeny obecné defi nice pro formalizaci využití LOD AI technik v simulacích. Nastíníme též problémy, které se v simulacích při využití LOD AI technik vyskytují a navrhneme abstraktní algoritmy pro jejich co možná nejobecnější řešení. Představíme přídavné techniky LOD in uencí a LOD expirací i s jejich konkrétní implementací v projektu IVE včetně příslušných měření zátěže a interpretace výsledné kvality.
Benchmarks for the project Pogamut
Danilák, Michal ; Brom, Cyril (vedoucí práce) ; Sýkora, Ondřej (oponent)
Práca sa zaoberá tvorbou a použitím testovacích prostredí pre pocítacom ovládaných agentov (botov) do hry Unreal Tournament 2004. V prvej casti sa snaží identifikovat klúcové prvky botov, ktoré je možné exaktne testovat v prostredí hry a následne vyhodnocovat ich efektivitu. Druhá cast spocíva v návrhu a tvorbe prostredí, v ktorých by sa vybrané prvky otestovali. Cielom tretej casti je vytvorenie referencných botov pre jednotlivé prostredia, ktorí budú slúžit ako základ pre budúci vývoj.
Sledování očních pohybů ve virtuální realitě
Jirásek, Jozef ; Brom, Cyril (vedoucí práce) ; Lukavský, Jiří (oponent)
V tejto práci prezentujeme aplikáciu pre sledovanie a ukladanie dát o pohybe ľudského oka pri sledovaní obrazovky počítača. Používame dve komerčne dostupné zariadenia: I4Control od firmy Medicton Group s.r.o. a TrackIR 4 od firmy NaturalPoint. Náš software komunikuje so systémom SpaNav používaným na výskum priestorovej orientácie. Tiež poskytujeme možnosť náš software jednoducho rozšíriť a použiť pri vývoji iných aplikácií ktoré sledujú očné pohyby.
Taktická hra pre viacej hráčov
Kis, Ján ; Brom, Cyril (vedoucí práce) ; Sýkora, Ondřej (oponent)
Taktické hry, ako napríklad UFO od spoločnosti Altar Interactives, sú v súčasnej dobe populárne. Najdoležitejší prvok hry UFO je možnost' plánovat' akcie jednotiek v čase, ked' je hra pozastavená. V posledných rokoch hry pre viacej hráčov zaznamenali prudký rozvoj. V súvislosti s týmto rozvojom sa objavujú otázky typu: ,,Ako by mal vyzerat' mód pre viacej hráčov k taktickým hrám podobným hre UFO?" Odpoved' na túto otázku sa snaží nájst' táto práca. Práca skúma a navrhuje viaceré možnosti ako implementovat' mód pre viacej hráčov v taktických hrách. Najvačší prínosom práce je prototyp hry, ktorý bol vytvorený za účelom overenia zábavnosti a hratel'nosti navrhnutého dizajnu.
Egocentrický modul pro episodickou paměť
Vyhnánek, Jan ; Brom, Cyril (vedoucí práce) ; Sýkora, Ondřej (oponent)
V současnosti probíhá na poli kognitivní psychologie výzkum zabývající se tím, jak si človek pamatuje pozice objektu v prostředí - tedy jakou si vytváří mentální reprezentaci prostoru. Z experimentů vyplývá hypotéza, že si clovek nejspíše vytváří více mentálních reprezentací prostoru, které se liši přesností, rychlostí zapomínání a zasazením do konkrétního souřadného systému, tzv. referenčního rámce. V současné dobe ale není znám konkrétní mechanismus fungování takových reprezentací. Pokud víme, neexistuje ani žádný výpočetní model těchto jevu, který by mohl pomoci v pochopení významu jednotlivých reprezentací. Cílem této práce je rozšířit model episodické paměti vyvinutý na MFF UK o mechanismus vytváření prostorových reprezentací. Je zkoumáno, jaké reprezentace se vytvářejí a jaké z nich mají největší význam pro orientaci virtuální postavy. Model byl otestován na simulaci psychologického experimentu, jehož výsledky dokázal částecne predikovat. Neklade si ale za cíl přesné vysvětlení zkoumaných jevu. Jedná se spíše o začínající výzkum v oblasti, která zatím nebyla tímto způsobem zkoumána. Výsledky této práce mohou přispet k lepšímu pochopení mechanismu, kterým si lidé mentálne reprezentují polohy objektu, a zároven mohou být užitečné při navrhování robotů či autonomních agentů (botů) v počítačových hrách.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 136 záznamů.   začátekpředchozí21 - 30dalšíkonec  přejít na záznam:
Viz též: podobná jména autorů
1 Brom, Cyril
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.