Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 21 záznamů.  předchozí2 - 11další  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
Mediální obraz učitele v českém filmu v období od roku 2000
Majerová, Markéta ; Valenta, Josef (vedoucí práce) ; Koťa, Jaroslav (oponent)
Diplomová práce "Mediální obraz učitele v českém filmu v období od roku 2000" je koncipována jako teoreticko-empirická. Teoretická část si klade dva cíle. Za prvé je zde popsán proces, jímž se média podílí na konstruování reality a utváření diskursu o současném učiteli. Druhým cílem je stručně nastínit aktuální stav učitelské profese a popsat akademický diskurs, který o učiteli předkládá pedagogika. Dále jsou zde prezentovány vybrané české filmy, které konstruují mediální obraz učitele, jež jsou v empirické části podrobeny kritické diskursivní analýze a v závěru popsány jednotlivé diskursy, které tyto filmy o učiteli předkládají. Klíčová slova média, učitel, sociální konstrukce reality, film, diskurzivní analýza, diskurs
Fyzioterapie po zlomeninách kostí horních končetin
Fantová, Ludmila ; Micková, Marie (vedoucí práce) ; Majerová, Markéta (oponent)
Tato práce je zaměřena na možnosti fyzioterapie u zlomenin kostí horních končetin. Zlomeniny jsou velmi časté především ve starším věku u pacientů s osteoporózou. Většina zlomenin je způsobená pádem na extendovanou horní končetinu. Léčba zlomenin může být konzervativní nebo operativní. Doba hojení kosti a úspěšnost fyzioterapie závisí na typu zranění, způsobu léčby, osobnosti a spolupráci pacienta. Významnou roli mají i režimová opatření. Účinnost teoretických poznatků jsem si mohla ověřit na dvou pacientech, kdy jsem zvolenými metodami dosáhla určitého stupně zlepšení.
Komplexní terapie skolióz
Křelovcová, Kateřina ; Šlapáková, Kateřina (vedoucí práce) ; Majerová, Markéta (oponent)
Obsahem teto práce je popis dostupných léčebných metod skolióz, tzn. léčebna tělesna výchova a speciální fyzioterapeutické metody. Práce dále obsahuje stručnou anatomii páteře, popis druhů skolióz, postup jejich vyšetřeni a v neposlední řadě i léčení.
Vliv sociálně znevýhodněného prostředí na lexikálně-sémantickou rovinu řeči u dětí předškolního věku
Majerová, Markéta ; Ortová, Marie (vedoucí práce) ; Adámková, Ivana (oponent)
Bakalářská práce analyzuje vliv sociálně znevýhodněného prostředí na lexikálně-sémantickou rovinu řeči u předškolních dětí vyrůstajících v dětském domově. Sociální prostředí je jedním z klíčových faktorů, který významným způsobem podmiňuje správný vývoj řeči a absence rodičů či jejich nedbalá výchova může vyústit v narušenou komunikační schopnost dítěte. Teoretická část práce je rozdělena do tří kapitol, která blíže představují základní pojmy komunikace, popisují vývoj dětské řeči a legislativní rámec pro vzdělávání dětí s narušenou komunikační schopností. Je zde vymezen pojem sociálního znevýhodnění a jeho dopad na komunikační schopnost dítěte. Závěr teoretické části je věnován charakteristice prostředí dětského domova. Těžištěm empirické části práce je analýza lexikálně-sémantické jazykové roviny pěti dětí z dětského domova v Pyšelích. Výzkumné šetření využívá kvalitativní metodu, která se zakládá na analýze výsledků činnosti dětí, jejich osobní a rodinné anamnéze, zúčastněném pozorování a dotazníku. Výsledné hodnocení je zpracováno formou jednotlivých kazuistik a doporučení pro další rozvoj jazykových dovedností předškolních dětí v rámci lexikálně-sémantické roviny řeči.
Mediální obraz učitele v českém filmu v období od roku 2000
Majerová, Markéta ; Valenta, Josef (vedoucí práce) ; Koťa, Jaroslav (oponent)
Diplomová práce "Mediální obraz učitele v českém filmu v období od roku 2000" je koncipována jako teoreticko-empirická. Teoretická část si klade dva cíle. Za prvé je zde popsán proces, jímž se média podílí na konstruování reality a utváření diskursu o současném učiteli. Druhým cílem je stručně nastínit aktuální stav učitelské profese a popsat akademický diskurs, který o učiteli předkládá pedagogika. Dále jsou zde prezentovány vybrané české filmy, které konstruují mediální obraz učitele, jež jsou v empirické části podrobeny kritické diskursivní analýze a v závěru popsány jednotlivé diskursy, které tyto filmy o učiteli předkládají. Klíčová slova média, učitel, sociální konstrukce reality, film, diskurzivní analýza, diskurs
Pedagog v českém filmu
Majerová, Markéta ; Koťová, Magdalena (vedoucí práce) ; Valenta, Josef (oponent)
Bakalářská práce má analyticko-interpretační charakter. Převažující analytická část obsahuje rozbor čtrnáct děl české kinematografie, v nichž se objevuje postava pedagoga a které byly natočeny v letech 1937-2010. Vybrané filmy jsem rozdělila podle data natočení a zároveň je roztřídila do tří klíčových skupin - filmová produkce do roku 1945, filmová produkce 1945- 1989 a filmová produkce po roce 1989. Interpretační část postihuje problematiku reprezentace pedagoga v českém filmu, zejména se zaměřuji na nápadné shody ve vyobrazení postavy učitele, atributy patřící k učitelské profesi a interakci učitele s žáky, popřípadě širším sociálním okolím. Klíčová slova pedagog, naratologie, film, reprezentace
Komplexní terapie skolióz
Křelovcová, Kateřina ; Šlapáková, Kateřina (vedoucí práce) ; Majerová, Markéta (oponent)
Obsahem teto práce je popis dostupných léčebných metod skolióz, tzn. léčebna tělesna výchova a speciální fyzioterapeutické metody. Práce dále obsahuje stručnou anatomii páteře, popis druhů skolióz, postup jejich vyšetřeni a v neposlední řadě i léčení.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 21 záznamů.   předchozí2 - 11další  přejít na záznam:
Viz též: podobná jména autorů
5 MAJEROVÁ, Martina
5 MAJEROVÁ, Michaela
1 MAJEROVÁ, Miroslava
4 MAJEROVÁ, Monika
3 Majerová, Marie
8 Majerová, Markéta
5 Majerová, Martina
5 Majerová, Michaela
2 Majerová, Miriam
4 Majerová, Monika
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.