Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 218 záznamů.  začátekpředchozí197 - 206dalšíkonec  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
Píst čtyřdobého zážehového motoru
Coufal, Jiří ; Svída, David (oponent) ; Drápal, Lubomír (vedoucí práce)
Tato bakalářská práce se zabývá návrhem pístu konkrétního čtyřdobého zážehového motoru, který je použit ve vozech Honda CRX 1,6 16v. Je zaměřena na hlavní rozměry pístu, pro které je proveden kontrolní pevnostní výpočet. Výsledky tohoto výpočtu jsou porovnány s rozměry reálného pístu.
Valivá ložiska v konstrukci čtyřdobých spalovacích motorů
Knotek, Jiří ; Svída, David (oponent) ; Drápal, Lubomír (vedoucí práce)
Tato práce se zabývá valivými ložisky a jejich uplatněním v konstrukci čtyřdobého spalovacího motoru. Práce je rozdělena do několika celků. První se zabývá samotnými valivými ložisky. Tato kapitola poskytuje základy z teorie valivých ložisek potřebné pro další části práce. V dalším celku je popsáno použití valivých ložisek ve spalovacích motorech. Poslední část se zabývá uplatněním valivých ložisek v konstrukci čtyřdobých spalovacích motorů. Je řešeno uložení klikové hřídele, ojnice, rozvodů, vyvažovací hřídele a turbodmychadla.
Emise, jejich měření a principy konstrukce systémů pro jejich snižovaní
Thorž, František ; Drápal, Lubomír (oponent) ; Laurinec, Marián (vedoucí práce)
Předmětem bakalářské práce jsou emise vznikající při spalovaní paliva ve spalovacích motorech. Je zde uvedeno složení emisí, přístroje pro měření, metodika samotného měření a problematika jejich snižování. V práci jsou zahrnuty i vybrané emisní normy.
Netradiční koncepce motocyklů
Brezanský, Vít ; Drápal, Lubomír (oponent) ; Beran, Martin (vedoucí práce)
Cílem práce je představit některé zajímavé a netradiční koncepce motocyklů ze současnosti i z let minulých. U každé části jsou popsány důvody, které vedly výrobce těchto motocyklů k návrhu a konstrukci mnohých, z dnešního pohledu možná i nesmyslných koncepcí. Ne všechny však upadly v zapomnění a některé z nich sbíraly úspěchy na silnicích i na závodních tratích, některé snad čekají úspěchy za pár let. Každá část dále obsahuje popis konstrukce a funkce a na závěr je provedeno zhodnocení jednotlivých řešení z hlediska jejich opodstatnění, provedení, počtu prodaných kusů, případně výsledků ze závodních tratí.
Passenger Vehicles Drive Unit Recent Development
Korenko, Miroslav ; Drápal, Lubomír (oponent) ; Beran, Martin (vedoucí práce)
The aim of this bachelor's thesis is to cover current trends in development of propulsive units of personal automobiles. The introduction describes combustion engines and divides them into categories. The next chapters describe current development of gasoline and diesel combustion engines. The conclusion is aimed for the perspective view into the future and the problem of alternative propulsions.
Dvoudobé motory závodních motocyklů kategorie GP
Opluštil, Vít ; Svída, David (oponent) ; Drápal, Lubomír (vedoucí práce)
Cílem práce je prehled a popis konstrukcních rešení dvoudobých závodních motocyklu od prvního nasazení v závode až po soucasnost, vcetne nástinu dalšího prepokládaného vývoje v budoucnosti. Práce se též zabývá vývojem jednotlivých funkcních cástí dvoudobého motoru v prubehu let a jejich vliv na modernizaci dvoudobého motocyklu pro bežné použití.
Úprava pístu pro vznětový motor BMW 2,5 TDS
Rada, Lubomír ; Drápal, Lubomír (oponent) ; Svída, David (vedoucí práce)
V této bakalářské práci řeším úpravu a návrh pístu čtyřdobého vznětového motoru s přímým vstřikováním nafty o výkonu 130 kW, který se používá ve vozidlech značky BMW. Při volbě hlavních rozměrů vycházím z rozměrů původního pístu, používaného ve vznětovém motoru s nepřímým vstřikováním do vírové komůrky o výkonu 105 kW. Po návrhu hlavních rozměrů pístu následuje pevnostní výpočet kritických míst pístu.
Proměnný kompresní poměr u spalovacích motorů
Dragoun, Jan ; Svída, David (oponent) ; Drápal, Lubomír (vedoucí práce)
Tato bakalářská práce se zabývá popisem výhod a nevýhod konstrukcí s proměnným kompresním poměrem použitých v minulosti, současnosti a reálně použitelných do budoucnosti v závislosti na současném trendu moderního vývoje v konstrukci motorů.
Dvoudobé vznětové letecké motory
Pochop, Ladislav ; Svída, David (oponent) ; Drápal, Lubomír (vedoucí práce)
Tato bakalářská práce je pojednáním o dvoudobých vznětových leteckých motorech. Popisuje princip funkce dvoudobého vznětového motoru, jeho odlišnosti od motoru čtyřdobého a motoru zážehového. Dále se zabývá historickým vývojem dvoudobých vznětových leteckých motorů v kontextu s vývojem pístových leteckých motorů obecně. Uvádí nejznámější dvoudobé vznětové letecké motory a nastiňuje možný vývoj tohoto typu motorů v blízké budoucnosti.
Hnací ústrojí závodních vozů kategorie Grand Prix v době před II. světovou válkou
Vydra, Jan ; Svída, David (oponent) ; Drápal, Lubomír (vedoucí práce)
Tato bakalářská práce se zabývá hnacími ústrojími závodních vozů třídy Grand Prix v době před . světovou válkou. Jsou zde rozebírány různé koncepce hnacích ústrojí zajímavých či úspěšných závodních vozů a to vše je zasazené do kontextu soudobé formule.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 218 záznamů.   začátekpředchozí197 - 206dalšíkonec  přejít na záznam:
Viz též: podobná jména autorů
3 Drápal, Ladislav
2 Drápal, Libor
2 Drápal, Luděk
3 Drápal, Lukáš
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.