Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 203 záznamů.  začátekpředchozí193 - 202další  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
Přechod dítěte z mateřské do základní školy
Nováková, Hana ; Kropáčková, Jana (vedoucí práce) ; Linková, Marie (oponent)
Diplomová práce v teoretické části vymezuje historický a současný význam pojmů školní zralost, školní připravenost a klíčové kompetence. Stručně mapuje historický vývoj Školství na území naší republiky a zabývá se současnou legislativou, která se týká vstupu dítěte do základní školy. Dále popisuje zápis do první třídy a porovnává návaznost preprimárního a primárního školství v ČR a v některých dalších zemích. V praktické části zkoumá pohled laické i odborné veřejnosti na školní připravenost dětí v období přechodu školství k rámcovým vzdělávacím programům. KLÍČOVÁ SLOVA dítě předškolního věku, dítě mladšího školního věku, školní zralost, školní připravenost, klíčové kompetence při vstupu do ZŠ, odklady školní docházky, mateřská škola, základní škola, rodina, adaptace dítěte, zápis do 1.třídy základní školy, pedagogicko-psychologická poradna, pedagogická diagnostika Powered by TCPDF (www.tcpdf.org)
Využití Evropského jazykového portfolia pro rozvoj dovedností hodnocení a sebehodnocení u žáků základních škol
Havlíčková, Radka ; Kalbáčová, Jaroslava (oponent) ; Linková, Marie (vedoucí práce)
Diplomová práce řeší otázky hodnocení a sebehodnocení žáků základní školy. Je zaměřena na využití Evropského jazykového portfolia jako prostředku pro rozvoj dovednosti sebehodnocení u žáků. Teoretická část obsahuje pojmy s touto problematikou spojené. Praktická část poskytuje návod na zavedení a práci s EJP. Powered by TCPDF (www.tcpdf.org)
Klima ve školní třídě
Dytrychová, Eva ; Křivánek, Zdeněk (oponent) ; Linková, Marie (vedoucí práce)
Ve své diplomové práci jsem se zaměřila na utváření sociálního klimatu ve druhé třídě Základní školy v Habrech. Těžištěm mé práce jsou sociální vztahy ve třídě. Teoretická část je orientována na stručnou charakteristiku žáka mladšího školního věku, na vznik a vývoj sociálních rolí žáků a vztah rodiny ke klimatu třídy. V praktické části jsem navrhla postup k vytváření pozitivních vztahů ve druhé třídě ZS. Zachytila jsem vznik rolí a rodinný vliv na klima ve třídě. Powered by TCPDF (www.tcpdf.org)
Historie malotřídní školy v Hradištku
Štefková, Marcela ; Linková, Marie (oponent) ; Kalbáčová, Jaroslava (vedoucí práce)
Tato diplomová práce má ukázat, jak je uvedeno v názvu, historii málotřídní školy v Hradištku na Nymbursku. Škola byla v pohnutých letech "normalizace" zrušena, přestože patřila svým vybavením mezi nej lepší málotřídní školy na nymburském okrese. Likvidace málotřídních škol u nás nebyla motivována pouze snahou ušetřit náklady na její provoz, ale diktována úsilím po zajištění politického dozoru nad učiteli, soustředěnými na velkých školách pod dohled a kontrolu prověřeného ředitele, který organizoval jejich každoroční politické školení. Po roce 1989 byla započata rozsáhlá přeměna českého školství nesená v duchu humanizmu a demokracie. Změnou politické situace a především zvýšeným zájmem jednotlivých obcí, kde byly málotřídní školy po několik století, opět docházelo k jejich znovuzřízení. Powered by TCPDF (www.tcpdf.org)
Diagnostika žáků s výukovými obtížemi na 1.st ZŠ
Baštová, Martina ; Křivánek, Zdeněk (oponent) ; Linková, Marie (vedoucí práce)
Ve své práci jsem se snažila podchytit, kolik dětí z prvních tříd na Základní škole Komenského v Pelhřimově, kde působím jako učitelka, může být ohroženo některou ze specifických poruch učení, zejména dyslexií. Diagnostikované výsledky jsem zaznamenávala a průběžně porovnávala výkony chlapců s dosaženými výkony děvčat. Sledovala jsem, zda-li odpovídá vzniklé procento ohrožených dětí z diagnostikované skupiny 4-7 % celonárodnímu průměru ohrožených dětí. Domnívám se, že pokud by se podařilo, na základě pravidelné diagnostiky na konci prvního ročníku v základní škole, včas podchytit děti s poruchou a nebo oslabenou funkcí a zajistit vhodný program reedukace, nedocházelo by k prohlubování obtíží, nýbrž k jejich rychlejší úpravě. Powered by TCPDF (www.tcpdf.org)
Klima školní třídy
Tymyková, Dagmar ; Kalbáčová, Jaroslava (oponent) ; Linková, Marie (vedoucí práce)
Teoretická část se vztahuje k objasnění některých metod, strategií a pojmů pedagogicko-psychologické diagnostiky. Její součástí je zaměření se na osobnost žáka, jeho sociální role, které vznikají v rámci školy a třídy, školní prostředí, klima školní třídy a faktory, které vývoj školního klimatu ovlivňují. Výzkumná část je zaměřena na sledování vývoje sociálních vztahů v dané sociální skupině, sociálních vztahů mezi jednotlivými žáky, jejich sociální role a pozice a vnímání sociálního klimatu třídy. Výzkum je šetřen v rozmezí dvou let - třetí a čtvrtá třída základní školy. Klíčová slova: Osobnost žáka Sociální role Sociální pozice Sociální skupina Školní třída Klima školní třídy < Školní prostředí Powered by TCPDF (www.tcpdf.org)
Domácí příprava žáků na 1. stupni základní školy
Urfusová, Daniela ; Kropáčková, Jana (vedoucí práce) ; Linková, Marie (oponent)
Diplomová práce je zaměřena na domácí přípravu žáků na 1. stupni základní školy. Zabývá se primárním vzděláváním a charakterizuje mladší školní věk v souvislosti s domácí přípravou žáků. Pozornost je věnována především domácím úkolům a učení. Zaměřuje se na vhodné prostředí pro domácí přípravu, problémy s domácími úkoly, motivaci pro vypracovávání domácích úkolů a pomoc rodičů dětem s domácí přípravou. Podrobně rozebírá druhy, formy a frekvenci domácích úkolů. Zjišťuje názory primárních pedagogů, rodičů i dětí na zadávání domácích úkolů. Powered by TCPDF (www.tcpdf.org)
Pozice žáka ve třídě
Štrosová, Petra ; Linková, Marie (vedoucí práce) ; Kalbáčová, Jaroslava (oponent)
Diplomová práce se zabývá pozici žáka ve třidě, charakteristikou žáka miadšiho školního věku, sociální skupinou a školni třidou. Závěry jsou založeny na výsledcích akčniho výzkumu probíhajícího ve III. ročniku základní školy. Powered by TCPDF (www.tcpdf.org)
Vnímání známkování a slovního hodnocení učiteli, žáky a rodiči.
Zedníková, Martina ; Stará, Jana (vedoucí práce) ; Linková, Marie (oponent)
Svou diplom ovou práci jsem zam ěřila na problem atiku vním ání znám kování a slovního hodnocení učiteli, žáky a rodiči na prvním stupni ZŠ. V teoretické části jsem se podrobně zabývala názory teoretiků. Soustředila jsem se na pojem hodnocení, typy a funkce hodnocení a dále pak již na samotné slovní hodnocení a tradiční klasifikaci (známkování). Provedla jsem teoretickou analýzu výhod a nevýhod zkoum aných forem hodnocení. Cílem em pirické části byl průzkum a následně zhodnocení situace, na kolik se shodují či liší názory teoretiků s praxí ve školách. Chtěla bych zdůraznit, že dle mého názoru vyplývají z výzkum u dva nej důležitější poznatky. Není ideální ani jeden způsob hodnocení, ale kom binace a využití obou, tj. ja k slovního hodnocení, tak i tradičního znám kování. Při hodnocení hrají také velm i důležitou roli i rodiče. Ti svojí spoluprácí s dětm i a školou napom áhají k tomu, aby se na hodnocení podíleli učitelé a žáci společně. Powered by TCPDF (www.tcpdf.org)
Hra jako aktivizační metoda v primární škole
Jandová, Petra ; Kalbáčová, Jaroslava (vedoucí práce) ; Linková, Marie (oponent)
Diplomová práce se týká hry jako aktivizační metody v primární škole. Jejím cílem je zjistit výukový potenciál her. Též je sledováno, zda hra jako aktivizační metoda může přispět k vytvoření pozitivního klimatu třídy. V teoretické části jsou shromážděny poznatky z pedagogické literatury týkající se vlivu hry jako metody na vzdělávací proces, aktivizaci žáků a klima třídy. V praktické části je formou akčního výzkumu ověřen výukový potenciál her a jejich kladný vliv na vývoj klimatu třídy. Powered by TCPDF (www.tcpdf.org)

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 203 záznamů.   začátekpředchozí193 - 202další  přejít na záznam:
Viz též: podobná jména autorů
8 Linková, Marcela
6 Linková, Markéta
1 Linková, Michaela
6 Línková, Markéta
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.