Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 27 záznamů.  začátekpředchozí18 - 27  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
Editor s funkcemi řízenými syntaxí jazyka
Outlý, Matěj ; Kolovratník, David (oponent) ; Zajíček, Ondřej (vedoucí práce)
Návrh a implementace jádra programu, který využívá syntaxe obecného formálního jazyka, rozpoznává text a využívá získaných informací k další aplikaci, kterou může být například formátování nebo zvýrazňování zdrojového kódu. Cílem je popsat způsob počítačového zpracování jazyka daného gramatikou a navrhnout aplikaci smysluplně využívající těchto principů.
Ekonomická strategická hra
Michalík, Petr ; Yaghob, Jakub (oponent) ; Zajíček, Ondřej (vedoucí práce)
Obsahem předložené práce je návrh a implementace ekonomické strategické hry. Základem hry je ekonomická simulace na úrovni několika měst - simuluje se výroba, tok komodit a peněz a rozvoj měst. Důraz není kladen na přesnost simulace, ale na její srozumitelnost a možnosti modifikace. Cílem je aplikace, která umožní zábavnou formou simulovat uživatelem nadefinované světy. Ve hře je cílem hráče vydělat obchodováním s komoditami co nejvíce peněz.
Hra - simulace státu
Dekánek, Matúš ; Zajíček, Ondřej (vedoucí práce) ; Zavoral, Filip (oponent)
Cieľom práce je navrhnúť a implementovať model ekonomiky štátu a použiť ho v hre. Vo virtuálnom svete sa nachádzajú centrá produkcie, ktoré obsahujú výrobné kapacity. Výrobné kapacity nakupujú suroviny a svoje výrobky ďalej so ziskom predávajú. Model je navrhnutý veľmi všeobecne a má široké možnosti nastavenia. Hráč by mal byť schopný vhodným investovaním do produkcií a nastavovaním ich parametrov dosiahnuť zisk a postupne majoritný podiel v ekonomike. V hre je naimplementovaná jednoduchá inteligencia protihráča, s ktorým možno súperiť o miesto na trhu. Hra má grafické prostredie, samotný model je nezávislý na užívateľskom rozhraní. Pri implementácii bola použitá open-source multiplatformná knižnica wxWidgets pre c++, program teda je preložiteľný a spustiteľný v systémoch linux aj Windows.
Simulace ekonomiky
Meluzín, Jiří ; Majerech, Vladan (oponent) ; Zajíček, Ondřej (vedoucí práce)
Návrh a implementace ekonomické simulace společnosti (na úrovni státu). Cílem je simulovat toky komodit a peněz, vývoj nabídky a poptávky na jednotlivých trzích a rozvoj měst. Důraz není kladen na přesnost simulace, ale na její zábavné a vzdělávací aspekty. Simulace by měla obsahovat grafické interaktivní prostředí, které umožní ovlivňovat model formou hry.
VoIP for an embedded system
Magic, Ľuboš ; Zajíček, Ondřej (oponent) ; Kolovratník, David (vedoucí práce)
Cieľom tejto práce je vytvoriť program na telefonovanie po IP sieťach s podporou protokolu SIP. Program sa orientuje na nízku spotrebu systémových prostriedkov vzhľadom k využitiu v embedded systéme. Práca informuje o princípoch použitých aplikačných protokolov SIP, SDP a RTP. Súčasťou práce je aj zhodnotenie výsledneho programu z hľadiska kompatibility s inými implementáciami, nárokmi programu na systémové prostriedky a možnosťami variabilného ovládania programu. Záver práce popisuje možné vylepšenia a rozšírenia programu a opisuje skúsenosti s využitím programu vo vhodne zvolenom zariadení.
Simulace města
Michalec, Jiří ; Yaghob, Jakub (oponent) ; Zajíček, Ondřej (vedoucí práce)
Cílem této práce byl návrh a implementace programu simulujícího chod města a příslušných vnitřních ekonomických a ekologických jevů s možností ovlivnit jeho vývoj skrze grafi cké uživatelské rozhraní. V práci jsou nejprve rozebrány jednotlivé simulované oblasti, možné způsoby jejich realizace, jejich výhody a nevýhody. V dalších částech se práce zabývá popisem konkrétní implementace tohoto problému. Nejprve je popsáno uživatelské rozhraní a kon figurace programu, dále pak reprezentace nejdůležitějších struktur a popis použitých algoritmů. Poslední část práce rozebírá směry možného dalšího vývoje programu a shrnuje výsledek celé práce.
Turistická navigace pro mobilní zařízení na platformě J2ME/CLDC
Dobroucký, Martin ; Obdržálek, David (oponent) ; Zajíček, Ondřej (vedoucí práce)
Cílem práce je navrhnout a implementovat program, který bude sloužit jako turistická navigace. Program bude určen pro mobilní zařízení na platformě J2ME/CLDC s GPS modulem. Základní funkce budou: zobrazení aktuální pozice na mapě, záznam trasy, navigace po zvolené trase, podpora různých mapových podkladů, využití dostupných online zdrojů dat. Důraz bude kladen hlavně na využití při pohybu v přírodě, na kole nebo pěšky.
Hra - simulace státu
Dekánek, Matúš ; Hric, Jan (oponent) ; Zajíček, Ondřej (vedoucí práce)
Cieľom práce je navrhnúť a implementovať model ekonomiky štátu a použiť ho v hre. Vo virtuálnom svete sa nachádzajú centrá produkcie, ktoré obsahujú výrobné kapacity. Výrobné kapacity nakupujú suroviny a svoje výrobky ďalej so ziskom predávajú. Model je navrhnutý veľmi všeobecne a má široké možnosti nastavenia. Hráč by mal byť schopný vhodným investovaním do produkcií a nastavovaním ich parametrov dosiahnuť zisk a postupne majoritný podiel v ekonomike. V hre je naimplementovaná jednoduchá inteligencia protihráča, s ktorým možno súperiť o miesto na trhu. Hra má grafické prostredie, samotný model je nezávislý na užívateľskom rozhraní. Pri implementácii bola použitá open-source multiplatformná knižnica wxWidgets pre c++, program teda je preložiteľný a spustiteľný v systémoch linux aj Windows.
Algoritmy pro rozvrhování s konflikty
Zajíček, Ondřej ; Sgall, Jiří (vedoucí práce) ; Čepek, Ondřej (oponent)
Problém rozvrhování s konflikty předpokládá graf konfliktů, jehož vrcholy reprezentují stroje a hrany reprezentují konflikty mezi nimi. Každý stroj může být vypnutý nebo zapnutý. Stroje, které jsou v konfliktu, nemohou být zároveŇ zapnuté. Na jednotlivé stroje čas od času přicházejí úlohy a řadí se do vstupních front jednotlivých strojů. Zapnuté stroje průběžně úlohy zpracovávají a vyprazdňují tak své fronty. Algoritmus rozhoduje o vypínání a zapínání jednotlivých strojů, přičemž musí dodržet omezení vyplývající z grafu konfliktů. Cílem je najít takový rozvrh, který minimalizuje maximální dosaženou délku vstupních front. Problém je online, algoritmus tedy musí reagovat průběžně, přičemž neví, jaké úlohy se objeví později. Navrhl jsem algoritmus založený na maximalizaci skalárního součinu pracovního vektoru (vektoru, reprezentujícího konfiguraci jednotlivých strojů) a vektoru délek front. V této práci dokazuji, že tento algoritmus je dobře de finován, je vždy konečný a pro konkrétní graf (cestu délky 3) je jeho kompetitivní poměr 7=3. Dále v práci rozebírám možnosti implementace tohoto algoritmu.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 27 záznamů.   začátekpředchozí18 - 27  přejít na záznam:
Viz též: podobná jména autorů
3 Zajíček, Otto
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.