Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 25 záznamů.  začátekpředchozí16 - 25  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
Klient/server aplikace hry mariáš
Fabian, Jaroslav ; Lodrová, Dana (oponent) ; Doležel, Michal (vedoucí práce)
Bakalářská práce popisuje návrh a implementaci karetní hry Mariáš. Hra je určená pro tři až čtyři hráče, kteří ji hrají přes počítačovou síť prostřednictvím protokolu TCP/IP. Hra je vytvořená pro systémy Microsoft Windows XP, Vista a 7 v programovacím jazyce Java.
Rozpoznávání parcelních čísel v katastrálních mapách
Svoboda, Jiří ; Lodrová, Dana (oponent) ; Procházka, Boris (vedoucí práce)
Obsahem této práce je vytvoření aplikace, která bude zobrazovat katastrální mapy České republiky, po označní parcely uživatelem, aplikace automaticky rozpozná parcelní číslo, na jehož základě dojde k zobrazení informací z katastru nemovitostí.
Otestování možností biometrického systému - technologie otisků prstů
Šuta, Matej ; Lodrová, Dana (oponent) ; Drahanský, Martin (vedoucí práce)
Tato práce popisuje technologie, které v současnosti používají senzory při snímaní otisků prstů. Pro otestování vlastností těchto senzorů je navrženo několik postupů. Tyto postupy jsou zaměreny na testování vlivu prostředí na funkčnost biometrického systému a na odolnost biometrického systému vůči útokům. Výsledky testů jsou posléze zpracovány pomocí veličin, které vyhodnocují systém z různych hledisk.
Detekce oblasti otisku prstu v obraze
Doležel, Michal ; Drahanský, Martin (oponent) ; Lodrová, Dana (vedoucí práce)
Tato diplomová práce se zabývá návrhem a implementací systému pro detekci oblasti otisku prstu v obraze. Prvním z úkolů bylo zpracování teorie nutné k pochopení problematiky této detekce. Dále pak zhotovení návrhu systému pro detekci oblasti otisku prstu v obraze, přičemž je možné rozšířit či zlepšit některé v současnosti již existující metody nebo navrhnout nové. Navržený systém využívající zvolenou metodu bude schopen vyrovnat se se všemi problémy doprovázejícími detekci oblasti otisku. Následuje popis implementace navrženého systému, jeho testování na databázi otisků prstů a diskuze dosažených výsledků testovaného systému.
Detekce šířky papilární linie u otisku prstu
Homola, Antonín ; Drahanský, Martin (oponent) ; Lodrová, Dana (vedoucí práce)
Tato práce se zabývá návrhem metody detekce šířky papilární linie u otisku prstu. Tato metoda je jedním z možných způsobů detekce živosti. Úvodní část se zabývá definováním otisku prstu, útoky na dnešní systémy a možnostmi pro zvýšení bezpečnosti. Dále je popsána problematika detekce šířky papilárních linií. Při řešení bylo potřeba nejprve zprovoznit snímací zařízení a nasnímat vlastní databázi pro testování a experimenty. K tomuto účelu byla vytvořena samostatná aplikace. Dále byly navrženy metody pro detekci a měření šířky papilárních linií. Jako nejlepší se ukázalo použít Cannyho hranový detektor se Sobelovým operátorem a Gaussovým filtrem. Následuje popis implementace jednotlivých metod. Předposlední část práce popisuje a hodnotí výsledky provedených testů. Poslední kapitola shrnuje celou práci a navrhuje další možnosti vývoje.
Rozpoznávání živosti otisků prstů
Lodrová, Dana ; Orság, Filip (oponent) ; Drahanský, Martin (vedoucí práce)
Cílem této práce je po nastudování literatury, týkající se rozpoznávání otisků prstů se zaměřením na testování živosti, podání podrobného přehledu hardwarových i softwarových metod testování a dále pak popsání mnou implementovaného řešení. V rámci studia těchto metod bylo nutné v této práci objasnit strukturu biometrického systému  a principy na kterých fungují v praxi používané senzory otisků prstů. Z uvedeného přehledu metod testování živosti je zde více místa věnováno metodě založené na pocení pokožky vyvinuté v laboratoři BioSAL a také spektroskopické metodě firmy Lumidigm. Studium metod testování živosti mne inspirovalo k vytvoření nového typu senzoru pro snímání otisků prstů, který má v sobě zabudováno testování živosti na základě dvou charakteristických vlastností živé lidské tkáně. V rámci testování tohoto senzoru bylo zapotřebí v této práci uvést v současnosti známé metody oklamání senzorů. Z jejich rozboru vyplývá, že nově navržený senzor by měl být teoreticky odolný proti každé z nich.
Automatické zlepšování kvality obrazu otisku prstu
Blaho, Vojtěch ; Lodrová, Dana (oponent) ; Dluhoš, Ondřej (vedoucí práce)
Bakalářská práce je zaměřená na vylepšení kvality obrazu otisku prstu a na jeho kvalitativní ohodnocení. V první části práce je definován pojem otisku prstu, jsou rozebrány jeho charakteristické rysy a nejdůležitější vlastnosti k definování dobré kvality obrazu. Další kapitola ve zkratce popisuje metody na určení kvality obrazu otisku a podrobněji nahlíží na metodu použitou v SDK od Innovatrics. Třetí kapitola poté podrobně informuje o jednotlivých krocích při vylepšování obrazu pomocí metody založené na Gaborovém filtru. Závěrečná část je poté věnována experimentálním výsledkům. Obecně je obtížné vytvořit metodu, která by vylepšila jakýkoliv otisk prstu. Proto by bylo vhodné před využívání tohoto programu vyladit metody pro určitý typ otisků, či pro určitý scanner.
Biometrické testování živosti založené na elektrických a tepelných vlastnostech
Malý, Tomáš ; Lodrová, Dana (oponent) ; Váňa, Jan (vedoucí práce)
Cílem práce bylo nastudovat a navrhnout způsoby detekce živosti, založené na teplotních a elektrických vlastnostech. Následně je vytvořena aplikace určující míru živosti zkoumaného předmětu. Experimenty jsou vyhodnoceny, celá práce shrnuta a zhodnocena
Umělá inteligence pro deskovou hru Carcassonne
Černohub, Jan ; Lodrová, Dana (oponent) ; Stružka, Jaroslav (vedoucí práce)
Obsahem práce je návrh, vytvoření, testování a vyhodnocení virtuální adaptace populární společenské deskové hry Carcassonne pro osobní počítače. Včetně algoritmů řešící umělou inteligenci soupeře - za tímto účelem je vypracována analýza pravidel, cílů a herních strategií vzhledem k některým principům z teorie her s pravděpodobností. Dále jsou zpracovány nároky na zvolený formát datové a procedurální prezentace díla spolu s uživatelským rozhraním. Závěr práce nastiňuje možnosti budoucího rozšíření aplikace stran pokročilejších algoritmů umělé inteligence, jako jsou neuronové sítě.
Umělá inteligence ve hře Bang!
Kolář, Vít ; Lodrová, Dana (oponent) ; Orság, Filip (vedoucí práce)
Cílem této diplomové práce je vytvoření umělé inteligence do karetní hry Bang!. Obsahem této práce je kompletní popis hry Bang!, její pravidla, strategické principy používané při hraní a rozbor hry pohledu UI. Dále práce podává přehled metod umělé inteligence a základní informace o disciplíně teorie her. Následuje popis implementace v jazyce C++ a způsobu vytvoření umělé inteligence za pomoci Bayesovské klasifikace a rozhodovacích stromů založených na expertních systémech. Poslední část obsahuje zhodnocení vesměs pozitivních výsledků a závěr s možnými dalšími rozšířeními.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 25 záznamů.   začátekpředchozí16 - 25  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.