Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 35 záznamů.  začátekpředchozí16 - 25další  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
Tvoření úloh dané struktury
Tichá, Marie ; Hošpesová, A.
V článku ukazujeme výsledky probíhajícího výzkumu přínosu činností spojených s tvořením úloh do vzdělávání jak učitelů, tak studentů učitelství jako jedné z cest zkvalitňování jejich profesních kompetencí. Připomínáme diagnostický, vzdělávací a motivační přínos těchto činností. Zdůvodňujeme potřebu vědomě věnovat pozornost struktuře vytvářených úloh.
Posing problems with a given structure by pre-service teachers
Hošpesová, A. ; Tichá, Marie
Posing problems of given structure is considered as a way of fostering teachers’ competence. We work with schemas from two perspectives: (a) schema as visualization of process of problem solving, (b) schema as representation of the structure of problem. We focused on the question: What problems do students pose if they are given a branched chain which represents the structure problem or solving procedure? Findings of ongoing research from work with teacher students are given.
Pravidelnosti a závislosti jako prostředí pro badatelsky orientované vyučování
Hošpesová, A. ; Tichá, Marie
Požadavky na profesní kompetence učitele rostou. Ukazuje se, že pro prohlubování a zkvalitňování znalostí budoucích učitelů prvního stupně základní školy zaujímají významnou roli zkušenosti s badatelsky orientovaným vzděláváním. Proto se snažíme vyhledávat a navrhovat výuková prostředí a realizovat v nich přípravu studentů učitelství tak, aby měli možnost sami prožít badatelsky orientovanou výuku z pozice žáka a uvědomit si její přínos.
Rozvíjení přirozené diferenciace ve vyučování matematice
Hošpesová, A. ; Tichá, Marie
Požadavky na úroveň funkční matematické gramotnosti rostou. To klade velké nároky na profesionální kompetence učitelů. K nim patří také dovednost reagovat na heterogenitu a vytvářet podmínky pro rozvoj vzdělávacích předpokladů všech žáků. Heterogenita není chápána jako problém, ale jako jev přirozený a v určitých oblastech podnětný.
Tvoření úloh jako cesta k matematické gramotnosti
Tichá, Marie ; Hošpesová, A.
V naší práci hledáme cesty efektivního rozvíjení matematické gramotnosti žáků a studentů. Usilujeme o to, aby žáci a studenti byli schopni používat matematiku jako vhodný nástroj při hledání cest, jak porozumět světu. Aby byli schopni porozumět matematickému textu, vybavovat si při tom potřebné pojmy a postupy. Jde nám o to, aby uměli své znalosti rozvíjet. Důraz klademe nejen na řešení rozmanitých úloh, do centra našich úvah o matematickém vzdělávání se dostává tvoření úloh. Jsme přesvědčeni, že tvoření úloh by mělo být jedním z centrálních témat vyučování matematice. Na tvoření úloh se můžemem dívat jako na cíl i prostředek matematického vzdělávání a dokonce také jako na diagnostický a motivační prostředek.
Problem Posing, a Way to Teachers' Change
Hošpesová, A. ; Tichá, Marie
Problem posing is an important component of a teacher's everyday activity. This contribution wants to show how problem posing may be used as a way to an increase in teachers' professionalism, to improvement of their subject didactic competence and also as a diagnostic and motivational tool.
Přirozená diferenciace v matematice
Dolk, M. ; Hošpesová, A. ; Krauthausen, G. ; Roubíček, Filip ; Scherer, P. ; Selle, A. ; Swoboda, E. ; Tichá, Marie
Zvládnout různorodost žáků a motivovat je nezávisle na jejich schopnostech a předpokladech představuje velkou výzvu pro vyučování matematice. V rámci řešení projektu NaDiMa byla vytvořena a ve vyučování vyzkoušena různá podnětná prostřední umožňující přirozenou diferenciaci. Tato prostředí byla analyzována.
Společná reflexe ve vzdělávání učitelů
Tichá, Marie ; Hošpesová, A. ; Macháčková, Jana
V centru pozornosti bude realizace individuálních a kolektivních reflexí jako jedna z cest zkvalitňování profesních kompetencí učitelů primární školy. Aktivity účastníků našeho workshopu by se měly stát příspěvkem k zodpovězení otázky jaké podmínky je třeba vytvořit, aby provádění reflexí vyučovacích epizod (na základě jejich videozáznamů a transcriptů) bylo kvalifikované a za jakých podmínek znamená realizace reflexe přínos pro rozvoj teachers´knowledge base
Společná reflexe jako cesta ke spolupráci výzkumníků a učitelů
Hošpesová, A. ; Macháčková, Jana ; Tichá, Marie
Příspěvek informuje o případové studii ukazující posun několika učitelů od "reflektujícího praktika" k učiteli-výzkumníkovi cestou kvalifikované (společné) pedagogické reflexe. Kvalifikovaná pedagogická reflexe zahrnuje pozorování, popis a analýzu klíčových elementů,hodnocení atd. Vytváří prostor pro přechod od intuitivní k uvědomělé a odůvodňované činnosti učitele ve vyučování matematice.
Vyučování matematice a kolektivní reflexe
Tichá, Marie ; Macháčková, Jana ; Hošpesová, A.
Jádrem příspěvku je příklad spolupráce mezi dvěma výzkumníky a jednou učitelkou na přípravě a vyhodnocování vyučovacího experimentu. Jsou ukázány rozdíly v individuálních reflexích a naznačen přínos kolektivní reflexe pro učitele, žáky i výzkumníky a tedy možnost jejího využití při zvyšování profesionální kompetence učitelů

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 35 záznamů.   začátekpředchozí16 - 25další  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.