Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 183 záznamů.  začátekpředchozí152 - 161dalšíkonec  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
Využití R-materiálu v krytových vrstvách vozovek
Malá, Markéta ; Komenda, Radek (oponent) ; Hýzl, Petr (vedoucí práce)
Diplomová práce řeší problematiku přidávání R – materiálu do obrusných vrstev asfaltových vozovek, konkrétně do vrstvy SMA 11S. Je rozdělena na teoretickou a praktickou část. V teoretické části je popsáno využití R – materiálu při recyklacích vozovek, typy recyklací a způsob řešení této problematiky v České republice, praktická část se zabývá návrhem tří druhů asfaltových směsí s různými přidanými poměry R – materiálu, popisem provedených empirických a funkčních zkoušek na asfaltovém pojivu a navržených asfaltových směsích a výsledky těchto zkoušek.
Reologické vlastnosti asfaltových pojiv
Pěnčík, Michal ; Mondschein,, Petr (oponent) ; Hýzl, Petr (vedoucí práce)
Diplomová práce je zaměřena na reologické vlastnosti asfaltových pojiv a směsí. Zejména je popisována změna těchto vlastností u vzorků asfaltových pojiv a směsí, podrobených laboratornímu stárnutí, simulující reálný stav po zabudování ve vozovce. V teoretické části je pojednáno o reologii jako takové a metodách simulujících stárnutí asfaltových pojiv a směsí. Praktická část zahrnuje popis přípravy vzorků pojiv a směsí, které byly následně zkoušeny. Nejprve bylo provedeno stárnutí asfaltové směsi metodou BSA (Braunschweiger Alterung), vyrobena tělesa pro zkoušku modulu tuhosti na směsích a vyzkoušena. Ze zbylé směsi bylo vyextrahováno pojivo. Hlavní těžiště zkoušek pojiva je soustředěno k využití dynamického smykového reometru (komplexní modul tuhosti, dynamická viskozita). Na závěr jsou výsledky zkoušek vzájemně porovnány.
Vliv použití R - materiálu na funkční vlastnosti asfaltových směsí
Šperka, Pavel ; Hegr, Zdeněk (oponent) ; Hýzl, Petr (vedoucí práce)
Diplomová práce se zabývá tématem využívání R-materiálu při výrobě asfaltových směsí. V teoretické části práce jsou popsány metody recyklací vozovek a způsoby, jak lze R-materiál přidávat do nových asfaltových směsí vyráběných na obalovně za horka. Práce se také zabývá současným stavem využívání R-materiálu v České republice a důvody, pro jeho možné větší využití. V praktické části práce je zkoumán vliv použití množství 20 % R-materiálu ve směsích asfaltového betonu pro obrusné vrstvy ACO11+, na vybrané funkční vlastnosti těchto směsí. Dále je také zjišťován vliv asfaltového pojiva obsaženého v R-materiálu, na výsledné vlastnosti asfaltu ve vyráběných směsích. Součástí diplomové práce je také popis všech zkušebních metod, které byly použity během zpracování praktické části. V závěru práce jsou zhodnoceny poznatky o problematice přidávání R-materiálu do asfaltových směsí.
Problematika tenkovrstvých asfaltových koberců
Kubánek, Ondřej ; Frýbort, David (oponent) ; Hýzl, Petr (vedoucí práce)
Cílem diplomové práce je získání zkušeností s návrhem směsí asfaltového betonu pro velmi tenké vrstvy. Seznámením s vlastnostmi těchto směsí, jako je mezerovitost, odolnost vůči vodě a odolnost vůči trvalým deformacím. Porovnáním zjištěných parametrů s požadavky normy ČSN EN 13108-2 a její národní přílohy.
Problematika použití R - materiálu do asfaltových směsí
Zítka, Patrik ; Kašpar, Jiří (oponent) ; Hýzl, Petr (vedoucí práce)
Diplomová práce se zabývá problematikou použití R-materiálu do asfaltových směsí. V teoretické části jsou rozebrány druhy recyklace netuhých vozovek a způsoby přidávání R-materiálu do asfaltových směsí. Praktická část se věnuje návrhu a laboratorní výrobě asfaltových vrstev pro ložní vrstvy ACL 16 +. Obsah R-materiálu ve směsích je 0 %, 20 %, 25 % a 30 %. Jako přísada pro změkčení R-materiálu se použil rejuvenátor EVOTHERM MA3. Na jednotlivých směsích jsou porovnány parametry zkoušek – odolnost proti trvalým deformacím, odolnost vůči účinkům vody a nízkoteplotní vlastnosti.
Problematika stárnutí asfaltových pojiv a směsí
Štěpanovský, Vlastimil ; Komenda, Radek (oponent) ; Hýzl, Petr (vedoucí práce)
V této diplomové práci je věnována pozornost stárnutí asfaltových směsí a asfaltových pojiv. V teoretické části byly představeny metody, které simulují krátkodobé a dlouhodobé stárnutí asfaltových pojiv a směsí. V praktické části bylo provedeno stárnutí směsí dle metody BSA (Braunschweiger Alterung). Ze směsí se vyrobila zkušení tělesa pro stanovení modulu tuhosti dle ČSN EN 12697-26. Dále bylo z těchto asfaltových směsí vydestilováno asfaltové pojivo. Na pojivu byla provedena řada zkoušek - penetrace dle ČSN EN 1426, bod měknutí dle EN ČSN 1427, bod lámavosti dle ČSN EN 12593 a zkouška v dynamickém smykovém reometru (dynamická viskozita a komplexní smykový modul). V poslední části diplomové práce byly vzájemně porovnány výsledky naměřených hodnot s cílem určit míru degradace asfaltového pojiva stárnutím.
Tenkovrstvé emulzní úpravy
Koudelka, Tomáš ; Komínek, Zdeněk (oponent) ; Hýzl, Petr (vedoucí práce)
Bakalářská práce je zaměřena na technologii emulzních kalových vrstev. Teoretická část práce přibližuje moderní trendy v technologii barevných úprav a popisuje použití technologie emulzních mikrokoberců v systému Flexiplast®. Praktická část práce je zaměřena na zkoušky směsí - štěpitelnosti, konsolidace, koheze a opotřebení, dále zkoušky ohladitelnosti kameniva Wehner/Schulze a PSV. Práce specifikuje, které kamenivo je vhodné pro použití v technologii z ohledu výše popsaných zkoušek. Dále bylo ověřeno praktické použití emulzních mikrokoberců s přídavkem barevných pigmentů a RAP materiálu.
Aplikovaný systém hospodaření s vozovkou pro silnice II. a III.třídy v Královéhradeckém kraji
Nowak, Tomáš ; Hýzl, Petr (oponent) ; Mališ, Luděk (vedoucí práce)
Diplomová práce se zabývá systémem hospodaření s vozovkou pro silnice II. a III. třídy v Královéhradeckém kraji. Úkolem práce je prakticky provést sběr poruch vozovek, vyhodnotit data o stavu vozovek, provést analýzy o povrchu vozovek a vytvořit variantní střednědobé plány údržby a oprav. Cílem je také zhodnotit přístup k systému hospodaření s vozovkou na úrovni krajů, zjistit přínosy ale i slabé stránky systémových opatření a přístup zainteresovaných složek.
Nízkohlučné vozovky
Bárta, Jan ; Frýbort, David (oponent) ; Hýzl, Petr (vedoucí práce)
Diplomová práce se zabývá problematikou nízkohlučných vozovek. V teoretické části je popsán dopravní hluk, zdroje hluku, nízkohlučné povrchy vozovek. Praktická část se zabývá dvěma konkrétními návrhy - nízkohlučného asfaltového koberce mastixového SMA 8 LA a düsseldorfskou asfaltovou směsí LOA 5.
Segregace směsí do vozovek pozemních komunikací
Trávníček, Dušan ; Hýzl, Petr (oponent) ; Stehlík, Dušan (vedoucí práce)
Práce se zabývá sledováním vzniku a potlačování segregace v asfaltových směsích. V teoretické části je monitorována současná situace problému segregace, která se týká především praktických úprav při pokládkách „rizikových“ asfaltových směsí na vznik segregovaných míst v krytových vrstvách vozovek. V praktické části práce je shrnuto měření na šesti vzorcích nejčastěji používaných asfaltových směsí za účelem zjištění závislosti segregace na zvolených parametrech. Je popsána a zhodnocena zkouška pro stanovení segregace dle normy ČSN EN 12697-15.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 183 záznamů.   začátekpředchozí152 - 161dalšíkonec  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.