|
Poruchy učení u žáků očima učitele
KOLÁŘOVÁ, Martina
ANOTACE Diplomová práce je zaměřena na problematiku specifických poruch učení u žáků na 1. stupni ZŠ. Práce je rozdělena do tří částí. V teoretické části je nastíněna problematika specifických poruch učení, především dysgrafie a dysortografie. Diplomová práce je zaměřena především na diagnostiku SPU, možnosti reedukace a kompenzace těchto poruch. Druhá část diplomové práce analyzuje počet žáků se specifickými poruchami učení na 1. stupni ZŠ a zjišťuje míru informovanosti učitelů o problematice specifických poruch učení. Třetí část diplomové práce je část praktická. Pro potřeby učitelů byl sestaven zásobník námětů pro práci s dysgrafickými a dysortografickými žáky a vytvořen přehled vhodných publikací zaměřených na nápravu specifických poruch učení. Cílem diplomové práce bylo analyzovat počet dětí se specifickými poruchami učení na 1. stupni ZŠ a zjistit míru informovanosti učitelů o této problematice. Práce je doložena řadou tabulek a grafů, včetně rozsáhlého přílohového materiálu.
|
|
Učebnice španělského jazyka s odborným zaměřením ELE a standardy Společného evropského referenčního rámce (SERR)
KOLÁŘOVÁ, Martina
Hlavním tématem bakalářské práce je porovnání výstupních dovedností rozvíjených v učebnicích odborné španělštiny španělských autorů (ELE) pomocí standardů Společného evropského referenčního rámce. V první časti je nastíněna problematika španělského jazyka s odborným zaměřením, následuje samotný Evropský referenční rámec a popis jeho úrovní. Ve druhé části jsou popsány vybrané učebnice zaměřené na odborný jazyk. Obsahem další kapitoly jsou jazykové zkoušky a na závěr analýza využití odborných učebnic v České Republice
|
| |
|
Globalizace v sociologii a antropologii
Kolářová, Marta
V článku je prezentována výuka globalizace na katedře Sociologie na Fakultě Sociálních Věd na UK. Představuje také studium globalizace v USA a možnosti uplatnění amerických výukových metod v ČR. Zaměřuje se hlavně na přístupy ke globalizaci v sociologii, sociokulturní antropologii a genderových studiích.
|
| |
| |
| |
| |
|
Gender a aktivismus v českém antiglobalizačním hnutí
Kolářová, Marta
Materiál zkoumá aktivismus v českém antiglobalizačním hnutí z hlediska genderu. Článek se zaměřuje na zastoupení mužů a žen; zjišťuje postavení mužů a žen a genderové rozdělení práce. Studie uvádí, že existuje mezera mezi ideologií hnutí a skutečným naplňováním ideálů z hlediska genderu. Ženy mají menší zastoupení než muži, jejich postavení je horší a aktivity v hnutí jsou rozděleny z hlediska genderu
|
|
Teoretická studie k výzkumu Genderové aspekty přechodu žáků mezi vzdělávacími stupni
Červinková, Alice ; Kolářová, Marta ; Linková, Marcela ; Moravcová-Smetáčková, Irena
Publikace je teoretickou studií k výzkumu Genderové aspekty přechodu žáků mezi vzdělávacími stupni, který je realizován v letech 2004-05. Studie je zaměřena na školství z hlediska genderu. Na úvod je předkládán koncept genderu a jeho pojetí v sociálních vědách. Genderové zatížení školství je chápáno v souvislosti se zatížením pracovní sféry. Blok zaměřený obecně na gender ve školství obsahuje analýzu zastoupení mužů a žen mezi vyučujícími a studujícími, dále pedagogickou komunikaci, osnovy, učebnice a vzdělávací výsledky z hlediska genderu. Zvláštní část tvoří analýza genderového zatížení v terciálním vzdělávání a vědě výzkumu. Dále jsou popsány všechny stupně českého školství z hlediska zastoupení mužů a žen mezi studujícími a vyučujícími. V závěrečné části je přiblížen cíl, předmět a metodologie realizovaného výzkumu.
|