|
Typologie ředitelů základních uměleckých škol v jejich sebepojetí
Breczková, Zora ; Trunda, Jiří (vedoucí práce) ; Veteška, Jaroslav (oponent)
Diplomová práce se zabývá zkoumáním a hlubším pochopením problematiky vztahu typologie osobnosti a stylem řízení vedoucích pracovníků v českém školství, tedy ředitelů, z pohledu jejich sebepojetí. Smyslem je zjistit existenci vztahu mezi osobnostními charakteristikami a způsobem vedení školy. Jaká typologie ředitele v českém vzdělávacím systému se dá považovat za efektivní ve vztahu k řízení vzdělávací instituce jako je česká škola a zda si toto prostředí žádá svou "vlastní" typologii. Vychází z teoretických podkladů a poznatků, zabývající se osobností a různými teoriemi o její typologii, manažerském pojetí ředitele školy v ČR, styly řízení, existencí typologií příbuzných oblastí. Výzkumné šetření bude probíhat kombinací forem, a to formou dotazníkovou a formou polo-strukturovaných rozhovorů. Základním výzkumným vzorkem jsou ředitelé základních uměleckých škol České republiky.
|
| |
|
Role zahraničních studijních pobytů budoucích učitelů
Mitasová, Kateřina ; Trojan, Václav (vedoucí práce) ; Veteška, Jaroslav (oponent)
(česky): Diplomová práce Role zahraničních studijních pobytů budoucích učitelů se zabývá tím, jakou roli může mít zahraniční studijní pobyt u budoucího učitele, které oblasti profesní přípravy pobytem mohou být nejvíce ovlivněny. V teoretické části práce popisuje studium v zahraničí a program Erasmus. Dále se zabývá se osobností učitele, jeho kompetencemi a pedagogickými dovednostmi. Praktická část je věnována konkrétním zahraničním studijním pobytům vybraných studijních programů, analýze jejich studijních plánů a míře možného vlivu na budoucí učitele
|
|
Možnosti uplatnění konceptu age managementu v různých typech škol v Praze
Pešulová, Ludmila ; Tureckiová, Michaela (vedoucí práce) ; Veteška, Jaroslav (oponent)
Tato diplomová práce se zabývá konceptem diverzity managementu, podrobněji age managementem, tedy řízením lidských zdrojů s ohledem na věk a možnosti zaměstnance. V teoretické části se zaobírá řízením diverzity v pracovních týmech, definuje age management jako možnost přizpůsobení organizace potřebám stárnoucích zaměstnanců. Poukazuje na demografický vývoj společnosti, přibližuje věkové rozložení učitelů ve školách v České republice. Empirická část blíže popisuje nástroje age managementu jako vhodný prostředek k přizpůsobení pracovních podmínek zaměstnancům 50 plus a obsahuje tři dílčí šetření ve třech mateřských, třech základních a třech základních uměleckých školách v Praze. Formou polostrukturovaných rozhovorů s řediteli těchto škol a zároveň dotazníky na téma age managementu a využitím jeho nástrojů mezi skupinou pedagogů 50 plus a skupinou provozních zaměstnanců 50 plus na šetřených školách komparuje možnosti zavedení nástrojů age managementu do škol s potřebami zaměstnanců 50 plus na těchto školách. Cílem této práce je popsat a porovnat současný stav využívání prvků age managementu v mateřských, základních a základních uměleckých školách a poté navrhnout opatření age managementu aplikovatelná do personálního řízení škol. KLÍČOVÁ SLOVA age management, diverzity management, pedagogové 50 plus,...
|
| |
|
Trendy v zájmovém vzdělávání
Křížková, Ilona ; Trojan, Václav (vedoucí práce) ; Veteška, Jaroslav (oponent)
Diplomová práce v rámci zvoleného tématu mapuje stav a rozdíly řízení v jednotlivých typech organizací zájmového vzdělávání. Zjišťuje, jaké jsou strategie těchto organizací a jakým směrem se ubírají. Obsahem práce je najít různá specifika. Cílem je analýza volnočasových aktivit v jednotlivých typech zařízení. V teoretické části autorka popisuje, co je to volný čas a mimoškolní výchova. Definuje zájmové vzdělávání, zejména užívanou terminologii - druhy, funkce, cíle, formy a metody. Dále popisuje systém mimoškolního vzdělávání ve vazbě na věk účastníka a skladbě náplně, srovnává typy zařízení pro realizaci zájmového/neformálního vzdělávání. Ve zpracovaném materiálu, v kterém byla oslovena řada ředitelů volného času/domů dětí a mládeže, vedoucích ŠD a ŠK a dalších manažerů neziskových organizací, se nabízí přehled možných typů zařízení, jejich směr vývoje, rozvoj a trendy, kterými se zabývají, oblast financování a práce s dětmi se speciálními vzdělávacími potřebami. Aby v praktické části dosáhla cíle, stanovuje určené hypotézy a postup výzkumu. Před samotným výzkumem byl ještě proveden tzv. "předvýzkum". Bylo zhodnoceno, zda zkoumané otázky jsou srozumitelné a budou správně využity k výsledku zkoumaného cíle. Výsledek práce autorka vidí jako nástroj, který by mohl pomoci procesu provázanosti a větší...
|
|
Priority vzdělávání a rozvoje pedagogických pracovníků v mateřských školách Středočeského kraje
Strakatá, Miroslava ; Tureckiová, Michaela (vedoucí práce) ; Veteška, Jaroslav (oponent)
Cílem této diplomové práce je zjistit priority vzdělávání a rozvoje pedagogických pracovníků v mateřských školách Středočeského kraje. V teoretické části jsou vymezena klíčová slova a následně se práce zabývá analýzou dokumentů státní vzdělávací politiky, které jsou členěny na strategické dokumenty, kurikulární dokumenty a právní předpisy. Prostřednictvím analýzy je v dokumentech zjištěn a zaznamenán výskyt indexovaných pojmů a jsou vytyčeny priority vzdělávání v jednotlivých dokumentech. Zjištěné údaje jsou shrnuty v závěru kapitoly. Další část práce se věnuje strategii řízení vzdělávání zaměstnanců, kde je zahrnuta identifikace a analýza vzdělávacích potřeb, plánování vzdělávání, realizace vzdělávání a vyhodnocování vzdělávání. V praktické části jsou použity metody dotazníkového šetření pro učitele a ředitele mateřských škol Středočeského kraje, jejichž prostřednictvím jsou zjišťovány jejich priority ve vzdělávání. Dále byly zkoumány interní dokumenty osmi vybraných mateřských škol Středočeského kraje z hlediska strategie řízení vzdělávání pedagogických pracovníků a zároveň byly provedeny polostrukturované rozhovory s ředitelkami těchto mateřských škol. Závěrem diplomová práce nabízí některá doporučení, podložená výzkumem. KLÍČOVÁ SLOVA Další vzdělávání, rozvoj, pedagogický pracovník, strategie,...
|
|
Provázanost personální práce se strategií organizace (Střediska volného času v České republice)
Svobodová, Ivana ; Tureckiová, Michaela (vedoucí práce) ; Veteška, Jaroslav (oponent)
Výzkumná část zjišťuje provázanost výkonu personálních činností v organizaci se strategií Strategické řízení lidských zdrojů je přístup, který úzce souvisí se strategickým řízení organizace, tedy je v souladu se stanovenými záměry a směřováním organizace vedoucí k trvalému rozvoji a efektivitě celé organizace. Cílem diplomové práce je zjistit, jestli jsou střediska volného času v České republice řízena v oblasti lidských zdrojů strategicky. Teoretická část diplomové práce vymezuje pojmy týkající se personálních činností a strategického řízení organizace v kontextu specifik školské organizace typu SVČ. organizace. Dále pak odhaluje prvky pro strategické řízení lidských zdrojů v organizacích typu SVČ a také možný soulad koncepcí řízení lidských zdrojů ve zkoumaných organizací s vybranými modely řízení lidských zdrojů. Pro výzkum byla použita metoda kvantitativního výzkumu, kterou byl dotazník. Další výzkumnou metodou byl strukturovaný rozhovor, který sloužil k získání širšího spektra informací, které směřovaly do větší hloubky problematiky. Poslední využitou výzkumnou metodou byla analýza interních dokumentů. Na základě vyhodnocených výsledků lze konstatovat, že zkoumané organizace jsou v oblasti lidských zdrojů řízena strategicky, ale chybí zde větší míra koncepčnosti. KLÍČOVÁ SLOVA Strategie,...
|
| |
| |