Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 162 záznamů.  začátekpředchozí143 - 152další  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
Typologie ředitelů základních uměleckých škol v jejich sebepojetí
Breczková, Zora ; Trunda, Jiří (vedoucí práce) ; Veteška, Jaroslav (oponent)
Diplomová práce se zabývá zkoumáním a hlubším pochopením problematiky vztahu typologie osobnosti a stylem řízení vedoucích pracovníků v českém školství, tedy ředitelů, z pohledu jejich sebepojetí. Smyslem je zjistit existenci vztahu mezi osobnostními charakteristikami a způsobem vedení školy. Jaká typologie ředitele v českém vzdělávacím systému se dá považovat za efektivní ve vztahu k řízení vzdělávací instituce jako je česká škola a zda si toto prostředí žádá svou "vlastní" typologii. Vychází z teoretických podkladů a poznatků, zabývající se osobností a různými teoriemi o její typologii, manažerském pojetí ředitele školy v ČR, styly řízení, existencí typologií příbuzných oblastí. Výzkumné šetření bude probíhat kombinací forem, a to formou dotazníkovou a formou polo-strukturovaných rozhovorů. Základním výzkumným vzorkem jsou ředitelé základních uměleckých škol České republiky.
Aktuální pracovněprávní judikatura Nejvyššího soudu ČR a její vliv na oblast regionálního školství
Konečný, Petr ; Kitzberger, Jindřich (vedoucí práce) ; Veteška, Jaroslav (oponent)
Práce eší problematiku judikatury Nejvyššího soudu R v pracovn právní oblasti s dopadem do regionálního školství. Nejvyšší soud R je vrcholným orgánem obecné soustavy soud v R. Hlavním posláním Nejvyššího soudu R je zajiš ování jednoty a zákonnosti rozhodování soud , které realizuje prost ednictvím zaujetí stanoviska k rozhodovací innosti soud . Pozornost je v nována rozboru jednotlivých právních kauz na poli regionálního školství. KLÍ OVÁ SLOVA Nejvyšší soud R, judikatura, regionální školství, pracovní právo, pracovn právní spory
Role zahraničních studijních pobytů budoucích učitelů
Mitasová, Kateřina ; Trojan, Václav (vedoucí práce) ; Veteška, Jaroslav (oponent)
(česky): Diplomová práce Role zahraničních studijních pobytů budoucích učitelů se zabývá tím, jakou roli může mít zahraniční studijní pobyt u budoucího učitele, které oblasti profesní přípravy pobytem mohou být nejvíce ovlivněny. V teoretické části práce popisuje studium v zahraničí a program Erasmus. Dále se zabývá se osobností učitele, jeho kompetencemi a pedagogickými dovednostmi. Praktická část je věnována konkrétním zahraničním studijním pobytům vybraných studijních programů, analýze jejich studijních plánů a míře možného vlivu na budoucí učitele
Možnosti uplatnění konceptu age managementu v různých typech škol v Praze
Pešulová, Ludmila ; Tureckiová, Michaela (vedoucí práce) ; Veteška, Jaroslav (oponent)
Tato diplomová práce se zabývá konceptem diverzity managementu, podrobněji age managementem, tedy řízením lidských zdrojů s ohledem na věk a možnosti zaměstnance. V teoretické části se zaobírá řízením diverzity v pracovních týmech, definuje age management jako možnost přizpůsobení organizace potřebám stárnoucích zaměstnanců. Poukazuje na demografický vývoj společnosti, přibližuje věkové rozložení učitelů ve školách v České republice. Empirická část blíže popisuje nástroje age managementu jako vhodný prostředek k přizpůsobení pracovních podmínek zaměstnancům 50 plus a obsahuje tři dílčí šetření ve třech mateřských, třech základních a třech základních uměleckých školách v Praze. Formou polostrukturovaných rozhovorů s řediteli těchto škol a zároveň dotazníky na téma age managementu a využitím jeho nástrojů mezi skupinou pedagogů 50 plus a skupinou provozních zaměstnanců 50 plus na šetřených školách komparuje možnosti zavedení nástrojů age managementu do škol s potřebami zaměstnanců 50 plus na těchto školách. Cílem této práce je popsat a porovnat současný stav využívání prvků age managementu v mateřských, základních a základních uměleckých školách a poté navrhnout opatření age managementu aplikovatelná do personálního řízení škol. KLÍČOVÁ SLOVA age management, diverzity management, pedagogové 50 plus,...
Trendy v zájmovém vzdělávání
Křížková, Ilona ; Trojan, Václav (vedoucí práce) ; Veteška, Jaroslav (oponent)
Diplomová práce v rámci zvoleného tématu mapuje stav a rozdíly řízení v jednotlivých typech organizací zájmového vzdělávání. Zjišťuje, jaké jsou strategie těchto organizací a jakým směrem se ubírají. Obsahem práce je najít různá specifika. Cílem je analýza volnočasových aktivit v jednotlivých typech zařízení. V teoretické části autorka popisuje, co je to volný čas a mimoškolní výchova. Definuje zájmové vzdělávání, zejména užívanou terminologii - druhy, funkce, cíle, formy a metody. Dále popisuje systém mimoškolního vzdělávání ve vazbě na věk účastníka a skladbě náplně, srovnává typy zařízení pro realizaci zájmového/neformálního vzdělávání. Ve zpracovaném materiálu, v kterém byla oslovena řada ředitelů volného času/domů dětí a mládeže, vedoucích ŠD a ŠK a dalších manažerů neziskových organizací, se nabízí přehled možných typů zařízení, jejich směr vývoje, rozvoj a trendy, kterými se zabývají, oblast financování a práce s dětmi se speciálními vzdělávacími potřebami. Aby v praktické části dosáhla cíle, stanovuje určené hypotézy a postup výzkumu. Před samotným výzkumem byl ještě proveden tzv. "předvýzkum". Bylo zhodnoceno, zda zkoumané otázky jsou srozumitelné a budou správně využity k výsledku zkoumaného cíle. Výsledek práce autorka vidí jako nástroj, který by mohl pomoci procesu provázanosti a větší...
Priority vzdělávání a rozvoje pedagogických pracovníků v mateřských školách Středočeského kraje
Strakatá, Miroslava ; Tureckiová, Michaela (vedoucí práce) ; Veteška, Jaroslav (oponent)
Cílem této diplomové práce je zjistit priority vzdělávání a rozvoje pedagogických pracovníků v mateřských školách Středočeského kraje. V teoretické části jsou vymezena klíčová slova a následně se práce zabývá analýzou dokumentů státní vzdělávací politiky, které jsou členěny na strategické dokumenty, kurikulární dokumenty a právní předpisy. Prostřednictvím analýzy je v dokumentech zjištěn a zaznamenán výskyt indexovaných pojmů a jsou vytyčeny priority vzdělávání v jednotlivých dokumentech. Zjištěné údaje jsou shrnuty v závěru kapitoly. Další část práce se věnuje strategii řízení vzdělávání zaměstnanců, kde je zahrnuta identifikace a analýza vzdělávacích potřeb, plánování vzdělávání, realizace vzdělávání a vyhodnocování vzdělávání. V praktické části jsou použity metody dotazníkového šetření pro učitele a ředitele mateřských škol Středočeského kraje, jejichž prostřednictvím jsou zjišťovány jejich priority ve vzdělávání. Dále byly zkoumány interní dokumenty osmi vybraných mateřských škol Středočeského kraje z hlediska strategie řízení vzdělávání pedagogických pracovníků a zároveň byly provedeny polostrukturované rozhovory s ředitelkami těchto mateřských škol. Závěrem diplomová práce nabízí některá doporučení, podložená výzkumem. KLÍČOVÁ SLOVA Další vzdělávání, rozvoj, pedagogický pracovník, strategie,...
Provázanost personální práce se strategií organizace (Střediska volného času v České republice)
Svobodová, Ivana ; Tureckiová, Michaela (vedoucí práce) ; Veteška, Jaroslav (oponent)
Výzkumná část zjišťuje provázanost výkonu personálních činností v organizaci se strategií Strategické řízení lidských zdrojů je přístup, který úzce souvisí se strategickým řízení organizace, tedy je v souladu se stanovenými záměry a směřováním organizace vedoucí k trvalému rozvoji a efektivitě celé organizace. Cílem diplomové práce je zjistit, jestli jsou střediska volného času v České republice řízena v oblasti lidských zdrojů strategicky. Teoretická část diplomové práce vymezuje pojmy týkající se personálních činností a strategického řízení organizace v kontextu specifik školské organizace typu SVČ. organizace. Dále pak odhaluje prvky pro strategické řízení lidských zdrojů v organizacích typu SVČ a také možný soulad koncepcí řízení lidských zdrojů ve zkoumaných organizací s vybranými modely řízení lidských zdrojů. Pro výzkum byla použita metoda kvantitativního výzkumu, kterou byl dotazník. Další výzkumnou metodou byl strukturovaný rozhovor, který sloužil k získání širšího spektra informací, které směřovaly do větší hloubky problematiky. Poslední využitou výzkumnou metodou byla analýza interních dokumentů. Na základě vyhodnocených výsledků lze konstatovat, že zkoumané organizace jsou v oblasti lidských zdrojů řízena strategicky, ale chybí zde větší míra koncepčnosti. KLÍČOVÁ SLOVA Strategie,...

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 162 záznamů.   začátekpředchozí143 - 152další  přejít na záznam:
Viz též: podobná jména autorů
2 Veteška, Jaromír
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.