Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 32 záznamů.  začátekpředchozí13 - 22další  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
NÁVRH KŘÍDLA PRO LETOUN KATEGORIE CS LSA
Madola, Ondrej ; Vaněk, František (oponent) ; Urík, Tomáš (vedoucí práce)
Cieľom diplomovej práce je konštrukčný a technologický návrh krídla s výrazným znížením podielu manuálnej práce a počtu prípravkov pri zostavovaní dielov konštrukcie. Prvou časťou práce je objasnenie problematiky obrábania a tvárnenia plechových dielov krídla a tiež využitie CAD systémov. V ďalšej časti je opísaných niekoľko konštrukčných návrhov krídla, ich pevnostná kontrola a porovnanie ceny a hmotnosti hlavného nosníka s nosníkom vyrobeným z L-profilov. Nasleduje technologický postup výroby jednotlivých dielov konštrukcie a kontrola lemov plechových dielcov konštrukcie. Záver práce je venovaný montážnemu postupu zostavenia krídla.
Návrh kruhového motorového lože a podvěsného kontejneru pro letoun Sport Cruiser s motorem Jabiru
Pavelka, Martin ; Plhal, Martin (oponent) ; Urík, Tomáš (vedoucí práce)
Diplomová práce se zabývá dvojí problematikou; jednak motorovým ložem k motoru Jabiru 3300, a dále podvěsným kontejnerem. V obou případech je řešen konstrukční návrh, který podléhá předpisům ASTM F2245-04 LSA. Konstrukce jsou vymodelovány programem Catia V5R17. Pro výpočet působících sil prutového modelu motorového lože bylo použito metody konečných prvků softwarem Patran. Pevnostní kontrola lože i podvěsného kontejneru je provedena analyticky.
Experimental comparison of shear properties of FRP measured by ASTM methods
Ponížil, Tomáš ; Mališ, Michal (oponent) ; Urík, Tomáš (vedoucí práce)
Accurate shear stress-strain constitutive properties assessment of composite materials is essential for understanding the anisotropic material behaviour. Many test methods for assessment of the shear properties were developed. Because obtaining pure shear state in composites is difficult, it is provided only by few test methods. Use of digital image correlation as instrument for full field strain assessment to obtain constitutive shear properties from simple short beam shear test method is verified in this thesis. Results of this method are further compared to V-notched beam (Iosipescu) shear test.
Návrh kompozitového směrového kormidla pro letoun L 410 NG
Sokol, Filip ; Löffelmann, František (oponent) ; Urík, Tomáš (vedoucí práce)
Tato diplomová práce se zabývá návrhem kompozitní konstrukce směrového kormidla letounu L410 NG vycházející ze současné duralově-plátnové konstrukce. Podle předpisu FAR 23 a jeho oběžníků je navržen postup certifikace kompozitní primární konstrukce letounu. Je navržena konstrukce nového směrového kormidla a z vybraných materiálů proveden návrh skladby kompozitních materiálů. Programem MSC Patran je z této konstrukce vytvořen MKP model a pomocí softwarů Compost a Nastran provedena pevnostní kontrola.
Joining of CFRP and metal parts
Dolinský, Jiří ; Urík, Tomáš (oponent) ; Symonov, Volodymyr (vedoucí práce)
This thesis describes basic principles of joining advanced composites together and also joining advanced composites to metal counterparts. The main goal of this thesis is to come up with suitable solution of the joint between metal hinge and CFRP wing spar for flying car AeroMobil 3,0. For calculation of stress-strain analysis a special analytical method is used, which was performed by means of computer software MATLAB and Excel. Final design of the joint is performed by aid of computer software Autodesk Inventor. Submitted solution is not practically tested, hence it has to be considered as a first approximation of future design.
Dynamic Properties of Combined Rivet and Adhesive Bonded Joints
Urík, Tomáš ; Samek, Radko (oponent) ; Petrásek, Miloslav (oponent) ; Klement, Josef (vedoucí práce)
The improvement of static properties of combined rivet and adhesive bonded joints have been proven by several authors [1, 2]. On the other side, dynamic properties of joints (for example fatigue and corrosion) significantly affect final function of structures during their service life. In this thesis, the combine joints created by blind rivets and hyper elastic sealant are solved. Complex description of dynamic properties of this particular combined joining technology has not been publicised, yet. Description of sealant layer influence on stress concentration in rivet hole regions is one of the main goal of this work. The next stage of the thesis is focused on the influence of above mentioned sealant layer on fatigue properties of combined blind rivet and solid countersunk rivet joints. Stress strain analysis of rivet and combined joints done by FE analysis and by experimental optical measurement of strain field proved that hyper elastic sealant layer has a positive effect on decreasing of stress peaks in rivet hole regions. This findings are in direct compliance with fatigue measurement of combined joint (AAPL). The influence of applied sealant in this combined joints improved fatigue properties by twenty percentage increasing of stress to failure in comparison with rivet joints.
Návrh kompozitového směrového kormidla pro letoun L 410 NG
Sokol, Filip ; Löffelmann, František (oponent) ; Urík, Tomáš (vedoucí práce)
Tato diplomová práce se zabývá návrhem kompozitní konstrukce směrového kormidla letounu L410 NG vycházející ze současné duralově-plátnové konstrukce. Podle předpisu FAR 23 a jeho oběžníků je navržen postup certifikace kompozitní primární konstrukce letounu. Je navržena konstrukce nového směrového kormidla a z vybraných materiálů proveden návrh skladby kompozitních materiálů. Programem MSC Patran je z této konstrukce vytvořen MKP model a pomocí softwarů Compost a Nastran provedena pevnostní kontrola.
Conceptual study of very light twin jet aircraft
Smýkal, Michal ; Zikmund, Pavel (oponent) ; Urík, Tomáš (vedoucí práce)
The topic of the thesis is a conceptual study of very light twin jet aircraft. The comparison of present aircrafts is made, as well as their engines, and description of proposed solution, aircraft mass analysis, basic aerostatic calculations, flight and gust envelope, development costs and basic design of main parts of the aircraft.
Koncepční návrh konstrukce nového celokovového výcvikového kluzáku vycházejícího z kluzáku řady Blaník
Bilík, David ; Urík, Tomáš (oponent) ; Schoř, Pavel (vedoucí práce)
Cílem diplomové práce je návrh nové celokovové konstrukce křídla kluzáku L-23 Super Blaník pro projekt L-23 NG. Práce zahrnuje výpočet obálek zatížení dle předpisu CS 22, výpočet zatížení křídla, samotný návrh konstrukce a pevnostní kontrolu nejdůležitějších nosných prvků. Závěrečná část práce obsahuje stanovení hmotnosti konstrukce a porovnání se stávající konstrukcí.
NÁVRH KŘÍDLA PRO LETOUN KATEGORIE CS LSA
Madola, Ondrej ; Vaněk, František (oponent) ; Urík, Tomáš (vedoucí práce)
Cieľom diplomovej práce je konštrukčný a technologický návrh krídla s výrazným znížením podielu manuálnej práce a počtu prípravkov pri zostavovaní dielov konštrukcie. Prvou časťou práce je objasnenie problematiky obrábania a tvárnenia plechových dielov krídla a tiež využitie CAD systémov. V ďalšej časti je opísaných niekoľko konštrukčných návrhov krídla, ich pevnostná kontrola a porovnanie ceny a hmotnosti hlavného nosníka s nosníkom vyrobeným z L-profilov. Nasleduje technologický postup výroby jednotlivých dielov konštrukcie a kontrola lemov plechových dielcov konštrukcie. Záver práce je venovaný montážnemu postupu zostavenia krídla.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 32 záznamů.   začátekpředchozí13 - 22další  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.