Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 271 záznamů.  začátekpředchozí129 - 138dalšíkonec  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
Pitný režim a pohybová aktivita vysokoškolských studentů různých fakult ve vybrané lokalitě
Charvátová, Kateřina ; Váchová, Alena (vedoucí práce) ; Nechlebová, Eva (oponent)
Práce se zabývá pitným režimem a pohybovou aktivitou vysokoškolských studentů ve vybrané lokalitě. Rozděluje se na dvě základní části, na část teoretickou a na část praktickou. Teoretická část obsahuje základní pojmy spojené se životním stylem, nabízí široký přehled nealkoholických a alkoholických nápojů. Vymezuje životní etapu, která charakterizuje vysokoškolské studenty, a popisuje jejich vybrané sportovní aktivity. Praktická část obsahuje zpracování a analýzu sebraných dat pomocí dotazníkového šetření, interpretaci a vyhodnocení výsledků. Při sběru dat je použita výzkumná technika nestandardizovaného dotazníku, v online podobě. V dotazníku jsou otázky jak uzavřené, které nabízejí určitý počet možných odpovědí, tak otevřené, které neposkytují žádné připravené odpovědi. Otázky se vztahují k vnějším jevům i k jevům vnitřním (postoje, pocity apod.). Nasbíraná data jsou zpracována do grafů či tabulek a porovnána mezi určitými fakultami, stupněm vzdělání a na základě genderových aspektů. Cílem práce je zmapovat dodržování pitného režimu, zjistit oblíbenost jednotlivých nápojů a jejich konzumaci, a prozkoumat pohybovou aktivu na vzorku vysokoškolské mládeže či odhalit případné genderové rozdíly či rozdíly mezi určitými fakultami. Celkové výsledky prokázaly, že se většina vysokoškolských studentů...
Preventivní aktivity v oblasti prevence poruch příjmu potravy a jejich realizace na vybraných základních školách
Hubálková, Marie ; Váchová, Alena (vedoucí práce) ; Hanušová, Jaroslava (oponent)
Tato diplomová práce se zabývá problematikou poruch příjmu potravy ve školním prostředí. Cílem je zjistit, jaké preventivní aktivity jsou realizované v této oblasti na vybraných základních školách v Praze 8. Práce uvádí čtenáře do problematiky rizikového chování, práce metodika prevence včetně tvorby minimálního preventivního programu a prevence samotné. Tyto kapitoly práce shrnují základní aspekty odborné práce metodiků prevence a jejich multioborového zaměření. Do teoretické části práce spadá také přehled nejčastějších poruch příjmu potravy včetně možných okolností jejich vzniku, důsledků, způsobů léčby a spolupracujících subjektů. Klíčovou částí práce je kapitola zabývající se reálným průzkumem ve vybraném vzorku kolektivu školních metodiků prevence. Pro získání informací byla zvolena metoda anonymního dotazníkového šetření, jejíž výsledky ukázaly typy realizovaných preventivních aktivit a také způsoby jejich provedení. Dotazník dále zjišťoval obecnou informovanost metodiků prevence o problematice poruch příjmu potravy. Výsledky dotazníkového šetření jsou vyhodnoceny s ohledem na teoretickou část práce. Šetření ukázalo, že preventivní aktivity v oblasti poruch příjmu potravy jsou na školách v jejich minimálních preventivních programech zahrnuty. Realizace těchto programů je dle výzkumu...
Znalosti žáků druhého stupně vybrané základní školy o zvolených infekčních chorobách
Pavelková, Barbora ; Hanušová, Jaroslava (vedoucí práce) ; Váchová, Alena (oponent)
Diplomová práce se zabývá problematikou znalostí žáků druhého stupně vybrané základní školy o zvolených infekčních chorobách. Cílem diplomové práce, je zjistit, do jaké míry jsou žáci ve věku 11 - 15 let informováni o infekčních chorobách, jejich přenosu, léčbě a ochraně před nimi, a do jaké míry se na jejich informovanosti podílí škola, kterou navštěvují. Teoretická část zahrnuje vymezení a přiblížení základních pojmů týkajících se mikrobiologie, epidemiologie a hygieny. Poskytuje základní informace o zvolených infekčních chorobách, způsobu přenosu, ochraně před nimi a o jejich léčbě. Praktická část analyzuje a vyhodnocuje data získaná metodou dotazníkového šetření mezi žáky druhého stupně vybrané základní školy. K vyhodnocení výsledků bylo použito celkem 186 dotazníků. Výsledky skutečně potvrdily, že znalosti žáků v oblasti infekčních chorob nejsou dostatečné pro jejich zdravý a bezpečný vývoj. Mnoho žáků má mylné informace v oblasti očkování, inkubační doby i v oblasti ochrany před infekčními chorobami. Domnívám se, že je třeba žákům důkladněji přiblížit problematiku infekčních chorob a posílit jejich vědomosti ve výše zmiňovaných oblastech. Dále je třeba posílit jejich uvědomění o tom, že znalosti infekčních chorob jsou pro život velmi důležité a tím podpořit jejich zájem o toto téma. Žáci pak...
Úroveň znalostí v poskytování předlékařské první pomoci u učitelů vybraných základních škol v Karlových Varech
Urbanová, Nikola ; Hanušová, Jaroslava (vedoucí práce) ; Váchová, Alena (oponent)
V této diplomové práci se věnuji tématu Úroveň znalostí v poskytování předlékařské první pomoci u učitelů vybraných základních škol v Karlových Varech. V teoretické části se zabývám pojmem předlékařská první pomoc, zásadami jejího poskytování, legislativou ve vztahu k první pomoci, zmíněna je také bezpečnost zachránce, zásady přivolání odborné pomoci, uvedeny jsou linky tísňového volání. Tato práce obsahuje postupy k poskytování první pomoci především dětem, u vybraných úrazových a neúrazových stavů. V praktické části uvádím kvantitativní výzkum prostřednictvím dotazníku adresovaného pedagogům vybraných základních škol v Karlových Varech. Získaná data jsou zpracována do grafů či tabulek. Hlavním cílem této diplomové práce bylo zjistit úroveň znalostí v poskytování předlékařské první pomoci učiteli. Vyhodnocením dotazníku vyšlo najevo, že úroveň znalostí postupů první pomoci u mnou oslovených respondentů je v průměru chvalitebná. Vyhodnocením dotazníku bylo zjištěno, že délka pedagogické praxe mnou oslovených respondentů by mohla mít vliv na úroveň teoretických znalostí v oblasti poskytování předlékařské první pomoci. Z výzkumu je totiž patrné, že nejlepší průměrnou známku za zodpovězení znalostních otázek v dotazníku získala kategorie pedagogů, jejichž pedagogická praxe je 16 a více let. Díky...
Úroveň znalostí žáků 1. stupně vybrané ZŠ o zdravém způsobu stravování
Indráková, Kateřina ; Váchová, Alena (vedoucí práce) ; Hanušová, Jaroslava (oponent)
Diplomová práce se zabývá postoji žáků ke zdravé stravě při možnosti vlastní svobodné volby. Představuje možná opodstatněná rizika nastávající při nedostatečně včasné informovanosti. Většina ohrožení psychických i zdravotních nastává již ve starším školním věku. Z tohoto důvodu je má část zaměřena na mladší školní věk, kde je nezbytné primární prevenci proti těmto hrozbám již aplikovat. Cílem mé diplomové práce je podat informace o úrovni znalostí žáků o zdravém způsobu stravování se zohledněním biologický, psychologických a sociálních aspektů, kterými jsou ovlivňováni. Výzkum jsem realizovala na 1. stupni pražské základní školy. Jako metody výzkumy byly použity kvantitativní dotazníkové šetření, složené z uzavřených a otevřených otázek. Výsledky podávají ucelený obraz o postojích a úrovni informovanosti žáků o zdravé stravě s ohledem na jejich vlastní stravovací návyky před koncem 1. stupně ZŠ a před přestupem na 2. stupeň ZŠ nebo odchodem na víceletá gymnázia. Z výzkumu vyplynula příležitost k ovlivňování těchto názorů ve chvíli, kdy se v mladším školním věku utvářejí a zpevňují, samostatným školním předmětem. Tím dát žákům příležitost zvýšit, rozšířit a utřídit si informace poskytované rodinou, které jsou někdy nedostačující a zavádějící. Často jsou tyto znalosti ovlivněny socioekonomickou...
Vztah studentů vybraných středních škol k alternativním způsobům stravování
Fialová Krejzová, Lenka ; Váchová, Alena (vedoucí práce) ; Kovaříková, Miroslava (oponent)
Diplomová práce se zabývá vztahy a názory studentů vybraných středních škol, které jsou spjaty s alternativními způsoby stravování. V teoretické části se nachází základní informace o racionální výživě, jednotlivých živinách, je zde srovnání potravinové pyramidy a zdravého talíře. V neposlední řadě je také objasněno alternativní stravování a poté jsou zde uvedeny informace o pěti konkrétních druzích alternativního stravování. V jednotlivých podkapitolách je zmiňováno vegetariánství, veganství, raw food, paleo strava a bezlepková dieta. Cílem praktické části je zjistit názor studentů vybraných středních škol na alternativní způsoby stravování. Jedná se o mnou vybrané střední školy na Rakovnicku. Jako výzkumný nástroj je použito dotazníkové šetření. Na základě získaných dat mnou byl dotazník vyhodnocen a výsledky převedeny do tabulek a grafů, které jsou vždy okomentovány. Na dotazník odpovídalo 187 respondentů. Bylo zjištěno, že 19 osob ze všech dotazovaných má zdravotní omezení, související s výživou. Překvapivý výsledek je ten, že se studenti o alternativním stravování nedozvěděli primárně ve škole, ale z vlastních zdrojů (přátelé, rodina atd.) Výsledky dotazníkového šetření poukazují na fakt, že se studenti středních škol stravují především běžným způsobem, ale o problematiku alternativního...

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 271 záznamů.   začátekpředchozí129 - 138dalšíkonec  přejít na záznam:
Viz též: podobná jména autorů
1 VACHOVÁ, Andrea
6 Vachová, Aneta
3 Vachová, Anna
1 VÁCHOVÁ, Agáta
6 VÁCHOVÁ, Aneta
1 VÁCHOVÁ, Anežka
6 Váchová, Aneta
3 Váchová, Anna
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.