| |
|
Marketingový výzkum v audiovizi: pretestování pilotů televizních seriálů
Sedláčková, Dagmar ; Kruml, Milan (vedoucí práce) ; TOMEK, Ivan (oponent)
Diplomové práce Marketingový výzkum v audiovizi: pretestování pilotů televizních seriálu si klade za cíl popsat procesy, které stojí za kreativní složkou při tvorbě pořadů v rámci žánru quality TV. Televizní stanice často využívají takzvané pretestování, které má odhalit na malém vzorku diváků, zda připravovaný pořad splní požadavky stanice a získá úspěch. Práce se zabývá otázkou zda právě pretestování může být spolehlivou metodou, která dokáže pozitivně ovlivnit úspěch televizního seriálu. Tato hypotéza je v jednotlivých kapitolách práce potvrzována nebo vyvracena na základě konkrétních příkladů a dílčích analýz.
|
|
Česká televize a Generace Y
Jůzová, Klára ; KRUML, Milan (vedoucí práce) ; Zlatušková, Kamila (oponent)
Tato práce se zabývá změnami na televizním trhu v posledních letech. Jejím cílem je definovat specifickou diváckou skupinu, její chování a preference: současnou generaci mladých ve věkovém rozmezí 15 - 35 let, kteří sociologicky spadají do takzvané Generace Y.
V kontextu změn na televizním trhu práce zkoumá přístup, porozumění a způsob oslovování této skupiny ze strany veřejnoprávní České televize (ČT).
|
| |
| |
|
Vliv hnojení a organizace porostu kukuřice (šířky řádků) na výnos silážní kukuřice
KRUML, Martin
Cílem mé diplomové práce bylo porovnat výnosy silážní kukuřice (Zea mays L.) při různé šířce řádků, při hnojení pod patu a při různém výsevku jedinců/ha. K tomuto porovnání jsme založili dva pokusy. První pokus, který se týkal šířky řádků a hnojení pod patu, jsme založili v podniku ZKS AGRO ZAHOŘANY. Při prvním pokusu jsme využili 4 pokusné pozemky, na každém pozemku jsme zaseli kukuřici čtyřmi způsoby. U každého pozemek jsme použili různou šířku řádků a to na 37,5 cm, 45 cm a 75 cm. Čtvrtý pozemek jsme zaseli také na 75 cm, ale bez hnojení pod patu. Poté jsme všechny pozemky pozorovali a nakonec jsme porovnali u všech pozemků výnos kukuřice v zelené hmotě. U třech pozemků jsme porovnali výnos v závislosti na šířce řádků a u setí řádků o šířce 75 cm jsme porovnali výnos v závislosti na hnojení pod patu. Druhý pokus, který se týkal velikosti výsevku, jsme založili v podniku ZOD Mrákov. Při tomto pokusu jsme zaseli kukuřici na jednom pozemku. Na tomto pozemku jsme vyměřili 6 parcelek. Na těchto parcelkách jsme použili 3 velikosti výsevku a to 85000, 95000 a 105000 jedinců/ha. Dále jsme 3 parcelky, s těmito výsevky, zaseli na šířku řádků 37,5 cm a zbylé 3 parcelky na šířku řádků 75 cm. Tyto parcelky jsme sledovali po celou dobu vegetace a nakonec jsme porovnali výnosy z každé jednotlivé parcelky v zelené hmotě.
|
|
HBO
Doležalová, Kateřina ; Šantavá, Martina (vedoucí práce) ; Kruml, Milan (oponent)
Tato diplomová práce se věnuje pozici kabelové televize Home Box Office v současném digitálním světě.
Práce mapuje historii televize od jejího vzniku po současný stav. Zásadním předmětem zkoumání jsou pilíře programování, které pomohly HBO vytvořit unikátní programovou koncepci. Tato koncepce se v anglickém jazyce nazývá edgy a označuje tvorbu pohybující se na hraně. Vedle převzaté tvorby se totiž HBO zaměřuje též na vlastní produkci a označení edgy platí hlavně pro tvorbu původní.
Vlastní tvorba představuje milník vhistorii HBO (ale i vhistorii televizního vysílání). Televizní tvorba je poprvé vnímána jako umělecká. HBO tak posiluje svou unikátní pozici, kterou si drží dodnes.
Druhá část práce se zaměřuje na současný stav televizního vysílání. Hlavním hybatelem dnešní doby je internet a tzv. služby na vyžádání (též video on demand - VoD). Americký trh v tomto ohledu nabízí daleko více možností sledování audiovizuálního obsahu prostřednictvím VoD. Zásadní službou je pak Netflix, který představuje nejrychleji expandující službu na vyžádání. Diplomová práce se v druhé části věnuje službám na vyžádání a jejich vývoji, limitacím a současnému stavu. Práce se též zabývá pozicí HBO ve vztahu k VoD službám. Stanice nabízí svým předplatitelům komplementární servis HBO GO a od roku 2015 také samostatně stojící službu HBO Now, která je poprvé dostupná i nepředplatitelům kabelové stanice.
Závěrečná část práce se proto věnuje výhledu HBO do budoucnosti. Autor textu spatřuje úspěšnou budoucnost kabelové televize v kombinaci lineárního vysílání, VoD služby s přátelským uživatelským rozhraním a originální vlastní tvorby, u které je nutné dodržet koncepci na hraně a následovat vzor minulých let, ve kterých HBO skutečně nabízelo ve srovnání s ostatními vysílateli velmi odlišnou tvorbu.
|
| |
| |
|
Technologie pěstování ječmene jarního (Hordeum vulgare L.) a jeho využití
KRUML, Martin
Cílem mé bakalářské práce bylo seznámit vás pomocí rešerše s pěstováním jarního ječmene (Hordeum vulgare L.). Pěstováním ječmene mám na mysli vše od biologické charakteristiky přes přípravu půdy až po setí a sklizeň. K této rešerši jsem použil knihy českých autorů píšících o této problematice, dále jsem používal zahraniční články autorů píšící o problematice vlivu hnojení na jarní ječmen, a také jsem využil praktické zkušenosti s pěstováním jarního ječmene agronomů pracujících v podniku ZKS AGRO Zahořany. Snažil jsem se obsáhnout celou problematiku pěstování jarního ječmene a vše pečlivě zaznamenat.
|