|
Plánování osobního rozvoje pracovníků
Kubasová, Ivana ; Kocianová, Renata (vedoucí práce) ; Dvořáková, Miroslava (oponent)
Diplomová práce se zabývá plánováním osobního rozvoje pracovníků se zaměřením na cíle a perspektivy současné praxe. Pozornost je věnována osobnímu rozvoji pracovníka v organizaci, souvislostem mezi řízením pracovního výkonu a plánováním osobního rozvoje, hlavním tendencím při sestavování plánů a nástrojům a metodám používaným při tvorbě a realizaci rozvojových plánů. Práce zkoumá přínos plánování osobního rozvoje pracovníků jak pro organizaci, tak pro profesní i soukromý život pracovníků. Zaměřuje se na vymezení oblastí přístupu organizace k osobnímu rozvoji pracovníků, jejich kompetencím a učení. Analyzuje postup vytváření plánů osobního rozvoje. Součástí diplomové práce je analýza výsledků kvalitativního šetření realizovaného v osmnácti organizacích v České republice, jehož předmětem bylo zmapování systému využívání plánů osobního rozvoje v praxi. Na základě výsledků analýzy jsou navržena doporučení ke zlepšení efektivity osobního rozvoje pracovníků. Powered by TCPDF (www.tcpdf.org)
|
|
CSR: Aspekty společenské odpovědnosti v personálním řízení organizace
Melicherčíková, Dita ; Kocianová, Renata (vedoucí práce) ; Dvořáková, Miroslava (oponent)
3 ABSTRAKT Bakalá ská práce se v nuje problematice společenské odpov dnosti organizací z hlediska personálního ízení. Práce p edstavuje koncept společenské odpov dnosti organizací, jeho vývoj a hlavní charakteristiky. Poukazuje na propojení společensky odpov dných témat a personálního ízení v kontextu současného a p edpokládaného vývoje, zvažuje úlohu personálních útvar a liniových manažer v uplat ování společensky odpov dného chování p i práci s lidmi v organizaci a naznačuje opat ení zohled ující zásady společenské odpov dnosti v personální oblasti. Pozornost je také v nována postupu p i zavád ní společenské odpov dnosti v organizacích a zp sob m vyhodnocování potenciálních p ínos . KLÍýOVÁ SLOVA společenská odpov dnost organizací, personální ízení, etika v personálním ízení, diverzita, sla ování pracovního a osobního života
|
|
Faktory utváření vzdělanostních aspirací v České republice po roce 1989
Mamulová, Tereza ; Kopecký, Martin (vedoucí práce) ; Dvořáková, Miroslava (oponent)
4 Abstrakt V bakalářské práci jsou popsány faktory, které se podílejí na tvorbě vzdělanostních aspirací po roce 1989. Faktory utváření vzdělanostních aspirací jsou zde identifikovány v kontextu proměn, kterými prošla Česká společnost v posledním čtvrtstoletí. Úvodní kapitoly jsou zaměřeny na historický kontext tvorby vzdělanostních aspirací. Faktory jsou zkoumány na třech úrovních: strukturální, individuální a kontextuální. Utvářející faktory jsou studovány pomocí dostupných studií z České republiky, pohled na jejich utváření je také obohacen o poznatky ze studií zahraničních. Práce dále obsahuje diskuzi nad poznatky a rešerši dostupných výzkumů, které přispívají k poznávání utvářejících faktorů vzdělanostních aspirací. Klíčová slova: Vzdělanostní aspirace, vzdělanostní nerovnosti, kulturní kapitál, transformace, přístup k terciárnímu vzdělávání, sociální mobilita
|
|
Koučování v nekomerčním sektoru
Drotárová, Marcela ; Kocianová, Renata (vedoucí práce) ; Dvořáková, Miroslava (oponent)
Bakalářská práce se zabývá koučováním jako metodou rozvoje pracovníků a tím i organizací v nekomerčním sektoru. Práce se zaměřuje na koučování, jeho vývoj a metody, na externí a interní koučování, kompetence kouče a výzkumy koučování. Pozornost je věnována specifikům rozvoje a motivace pracovníků nekomerčního sektoru a dosavadní tematizaci koučování v nekomerčním sektoru v odborné literatuře a v dalších pramenech. Součástí práce je kvalitativní šetření provedené formou polostrukturovaných rozhovorů s pěti koučovanými pracovníky z nekomerčního sektoru, konkrétně ze sociální oblasti, z krajských úřadů a školství. Šetření je zaměřeno na konkrétní podoby využívání koučování v nekomerčním sektoru, jeho kontext, přínos pro rozvoj pracovníků a organizací a specifika koučování v nekomerčním sektoru. Výstupy z tohoto šetření dokreslují současnou situaci při využívání koučování v nekomerčních organizacích. Klíčová slova: koučování, metody koučování, formy koučování, kompetence kouče, nekomerční sektor, neziskové organizace
|
|
Ochranné léčení protitoxikomanické
Dvořáková, Miroslava ; Fidesová, Hana (vedoucí práce) ; Štefunková, Michaela (oponent)
Východiska: Ochranné léčení protitoxikomanické je soudem ukládáno fakultativně v případě, že pachatel spáchal trestný čin pod vlivem nebo v souvislosti s užíváním návykových látek a zároveň lze očekávat, že takové léčení může vzhledem k osobě pachatele naplnit svůj účel. O smysluplnosti a účinnosti tohoto druhu léčby pro uživatele drog ale panují v České republice mezi odbornou veřejností pochyby. Ty pramení ze skutečnosti, že osoby, kterým bylo toto ochranné opatření soudem uloženo mají často velmi malou či žádnou motivaci k léčbě a snaží se jí sabotovat útěky nebo jiným porušením režimu. Cíl: Cílem této práce bylo zjistit jaké názory a postoje projevují odborníci z řad personálu psychiatrických léčeben v souvislosti s ochranným léčením protitoxikomanickým, a to zejména pokud se týče jeho právní rámce a efektivity. Metodologie: K řešení byl zvolen kvalitativní přístup, sběr dat byl uskutečněn pomocí polostrukturovaného rozhovoru, jehož přepisem byly deskriptivní metodou získány výsledky. Velikost výzkumného souboru je pět respondentů. Hlavní výsledky: Bylo zjištěno, že respondenty v jejich odpovědích výrazně ovlivňuje jejich profese. Právní rámec ochranného léčení protitoxikomanického pozitivně hodnotí dva respondenti, zbylí tři kritizují jeho nedostatečnou úpravu týkající se výkonu tohoto léčení,...
|
|
Ekonomické aspekty vzdělávání na jazykových školách v ČR
Dvořáková, Miroslava ; Šrédl, Karel (vedoucí práce) ; Hana, Hana (oponent)
Práce je zaměřena na finanční zdroje vložené do vzdělávání na jazykových školách v České republice. V teoretické části jsou shromážděna data vztahující se k tématu, která vychází zejména ze studia odborné literatury. Z charakteristiky jazykových společností je zřejmé, že dle typu vzdělávání se řadí do vzdělávání neformálního. Podle úrovně mezinárodní klasifikace vzdělání patří do postsekundárního neterciárního vzdělání. Informace získané v teoretické části jsou zásadní k tvorbě části analytické. Tato prakticky zaměřená část popisuje především jazykové školy, podrobněji se zabývá jejich nabídkou jazykových kurzů pro veřejnost. Jsou porovnávány jak ekonomické, tak i jiné aspekty, které s výukou souvisí. Ze závěru práce, obsahující shrnutí a vyhodnocení předchozích částí, je zřejmé, že konkurence na daném trhu práce je silná, a proto je nutné, aby každá společnost disponovala určitou konkurenční výhodou. Co se týče výběru vhodného jazykového kurzu z pohledu studenta, měl by se zájemce zaměřit na několik faktorů, které mohou jeho rozhodnutí ovlivnit. Obecně je prokázáno, že investice do jakékoliv podoby vzdělávání je vždy považována za dobrou investici.
|
|
Systém hodnocení zaměstnanců v organizaci
Drahokoupil, Tomáš ; Stříteský, Marek (vedoucí práce) ; Dvořáková, Miroslava (oponent)
Cílem práce je zrevidování systému hodnocení v konkrétní organizaci, v případě zjištění nedostatků navrhnout účinné řešení k jejich odstranění. V teoretické části je vymezen význam hodnocení zaměstnanců, jeho vazby na ostatní personální procesy, požadavky na systém, obsah, kritéria, metody hodnocení, klasifikaci pracovního výkonu a implementaci nebo znovu zavádění systému hodnocení do firmy. Tato část navrhuje teoretický postup a upozorňuje na časté chyby při hodnocení. V praktické části je charakterizována konkrétní firma, je provedena analýza stávajícího systému hodnocení. A na základě výsledků analýzy je systém hodnocení popsán do podnikové směrnice dle norem ČSN EN ISO 9001 a ČSN P ISO/TS 16949. Systém hodnocení je navázán na bonusový systém firmy. Vyústěním autorovy práce je proškolení hodnotitelů a úprava hodnotících formulářů, tak aby byly naplněny potřeby organizace. Výstupem práce jsou rozsáhlé přílohy, které přináší konkrétní návrhy ověřené praxí.
|
|
Účinek kosmetických masáží na vybranou skupinu žen
DVOŘÁKOVÁ, Miroslava
Tato bakalářská práce zkoumá vliv kosmetických masáží na vybranou skupinu žen, výzkum se týká jak vlivu pravidelných masáží a péče na hydrataci a celkový stav pleti, tak vlivu kosmetických masáží na psychický stav dotázaných. Teoretická část definuje pojem a význam masáže, složení a funkci kůže, vysvětluje proces stárnutí pokožky. Úkolem v praktické části bylo potvrdit předpoklady, že pravidelná kosmetická masáž má pozitivní vliv na stav pleti, zvyšuje hladinu hydratace pokožky a tím zpomaluje stárnutí a oddaluje tvorbu vrásek. Předpoklady se ukázaly jako správné. Kosmetické masáže působí na stav pleti i psychickou pohodu žen pozitivně.
|
| |
| |