National Repository of Grey Literature 132 records found  previous11 - 20nextend  jump to record: Search took 0.00 seconds. 
The concept of the ideal of beauty in relation to physical health among students of multi-year gymnasium
Dušková, Anna ; Machovcová, Kateřina (advisor) ; Kočí, Jana (referee)
This bachelor's thesis deals with the issue of beauty ideal in relation to physical health among students of multi-year gymnasium. The aim is to understand how the girls of a given gymnasium perceive this issue and in what context this circumstance affects them. Another aim is to find out the awareness of school representatives and their understanding of girls with self- image or eating disorders. The theoretical part focuses on the adolescent period in different areas from nutrition through body image to anorexia nervosa. The empirical part of the thesis uses qualitative research and a case study design. Group discussion was used as a method of data collection, and two discussions were held. One involved discussion with the girls and the other with school representatives. Thus, the research sample represents girls of a multi-year gymnasium, specifically thirds and fourths classes (ranging in age from 13-15 years) and representatives of the school. The research also included an analysis of school documents such as the School Curriculum and the Annual Report for the last school year. The data collected was then analyzed using open coding, and three categories were evaluated. The research shows that the female students have a rational view of a healthy and beautiful body, but their own perception of...
Financial capability of juvelin placed in the diagnostic institution
Hons, Jindřich ; Richterová, Magdalena (advisor) ; Kočí, Jana (referee)
V teoretické části diplomové práce jsou propojena tři samostatná témata: finanční gramotnost, prevence a diagnostický ústav. To jsou hlavní východiska pro realizovaný terénní výzkum. Empirickou část tvoří výzkum kvalitativní povahy. Stěžejní metodou této práce je rozhovor, který se opírá o pracovní listy. Zvolené postupy a techniky cílí na detailnější popis finanční gramotnosti u žáků umístěných v Diagnostickém ústavu pro mládež, Praha 2, Lublaňská 33. Vzniklá deskripce má povahu monografie, propojuje životní příběh participanta s popisem problematiky peněz, spravování rodinného rozpočtu, správy finančních aktiv, závazků i investic. Případové studie zachycují životní strategie, smýšlení a názory devíti participantů. Cílem práce je konfrontovat čtenáře s nevšedním příběhem dospívajícího člověka. Text vyvolává zajímavou debatu a také akcentuje existencionální nutnost jednadvacátého století šířit osvětu a motivovat ke zvyšování finanční gramotnosti. KLÍČOVÁ SLOVA prevence, diagnostický ústav, DIUS, finanční gramotnost, případová studie
Analysis of relationships in the framework of well-being at students of the Faculty of Education
Vilikus, Roman ; Kočí, Jana (advisor) ; Machovcová, Kateřina (referee)
The aim of the presented diploma thesis was to bring this issue of well-being and life satisfaction closer to the selected group of respondents. The goal of the analytical part was to find out to what extent different relationships of students affect their well-being, how they affect their social and psychological well-being, both by subjective evaluation of well-being and by evaluation of their selected basic building blocks. These connections were examined among students of mainly third-year pedagogical fields in their bachelor's studies at the Faculty of Pedagogy of Charles University in Prague. We also found out whether gender, age and financial situation have an effect on the personal well-being and life satisfaction of the approached students. We also wanted to monitor the connection/correlation between life satisfaction and its levels and psychological well-being and its dimensions.
Automated Truth Discovery
Kočí, Jan ; Ondřej, Karel (referee) ; Fajčík, Martin (advisor)
Cílem práce je (i) porozumět jaké vlastnosti textu jsou využívány content-based metodami při klasifikaci fake news a (ii) vyhodnotit kvality těchto metod na určování spolehlivosti článků a zdrojů. Práce implementuje dva klasifikační modely. První model (baseline), je založen na TF-IDF a Multinomial Naive Bayes klasifikátoru. Druhý model používá architekturu BERT transformeru. K interpretaci výsledků těchto modelů jsou v práci implementovány metody interpretability. Metoda interpretability pro BERT model je založena na Integrovaných gradientech. K trénování obou klasifikátorů je v práci použita datová sada NELA-GT-2021, která je předzpracována vyfiltrováním klíčových slov. V práci je také představena nová datová sada nazvaná FNI dataset. Tato sada obsahuje 46 manuálně vybraných článků a je použita k analýze klasifikátorů. FNI dataset umožňuje analyzovat klasifikátory na článcích z různých oblastí (například covid, fotbal, věda, politika, etc.). Výsledky analýzy odhalily několik nedostatků vytvořených klasifikátorů. Baseline model nebyl schopen správně klasifikovat nedůvěryhodné články na téma fotbal (recall 0\% na FNI datasetu), důvěryhodné vědecké články (recall 0\% na FNI datasetu), etc. Oba klasifikátory byly úspěšnější v identifikování nedůvěryhodných článků. BERT model dosáhl recall 91\% pro třídu unreliable a pouze 78\% pro třídu reliable na FNI datasetu. Metody interpretability dosahovaly také lepších výsledků na třídě unreliable kde se jim dařilo identifikovat šokující titulky používané ve fake news. Klasifikátory jsou také použity k určení důvěryhodnosti zdrojů. Jejich výsledky jsou srovnány s referenčními hodnotami získanými ze state-of-the-art metody, která posuzuje věrohodnost zdrojů na základě vzájemných citací. Jedním z výstupů práce je také challenge datová sada, obsahující články z NELA datasetu, které klasifikátory nedokázaly správně klasifikovat. Tato datová sada může být použita pro budoucí výzkum v tomto oboru.
Analysis of the tools used to ensure the well-being of students of a selected elementary school and their significance from the point of view of the pupils themselves
Kubínová, Lucie ; Kočí, Jana (advisor) ; Váchová, Alena (referee)
This diploma thesis is devoted to the topic of well-being of pupils of a selected primary school in the Central Bohemian Region of the Czech Republic. The aim of the research was to find out what tools (measures) the given school implements to ensure the well-being of students in grades 1-7 of the given school and how these students evaluate the importance of the tools used to ensure their own well-being at school. Last but not least, the research also focused on finding out the opinions of these students on other measures they would like the school to take to ensure their well-being. The research was conducted in the form of a case study using a mixed qualitative-quantitative design method. With the help of the mind-map analysis of students' and teachers'work related to the determination of the types of well-being tools used in a given school, as well as an online questionnaire survey, which was answered by the students of the given school themselves, the answers to the research questions were found: 1. What tools (measures) does the school use to ensure the well-being of pupils 1 - 7 grades? 2. What weight do the students of 1 - 7 grade of the given school to individual tools to ensure their well-being in the given school? 3. What other measures would students like to have in school to make them...

National Repository of Grey Literature : 132 records found   previous11 - 20nextend  jump to record:
See also: similar author names
11 KOČÍ, Jan
2 KOČÍ, Jiří
14 Kočí, Jakub
11 Kočí, Jan
1 Kočí, Jana
2 Kočí, Jiří
2 Kočí, Josef
2 Kočí, Julie
Interested in being notified about new results for this query?
Subscribe to the RSS feed.