Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 12 záznamů.  předchozí11 - 12  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
Pracovní spokojenost a její prediktory u zaměstnanců v IT firmě
Ritterová, Kateřina ; Zábrodská, Kateřina (vedoucí práce) ; Zernerová, Lucie (oponent)
Tato práce se zabývá pracovní spokojeností a jejími prediktory v sektoru informačních technologií. Cílem je prozkoumat faktory pracovní spokojenosti specifické pro oblast práce v IT a zjistit, zda se tyto faktory liší v míře predikce pracovní spokojenosti napříč rolemi v rámci organizace, která se zabývá vývojem softwaru a testováním technologií. Teoretická část je zaměřena na oblast psychologie pracovního zdraví, a to zejména na teoretické ukotvení konceptu pracovní spokojenosti. Jsou zde popsány hlavní soudobé teorie pracovního zdraví, pracovní spokojenosti a faktory, které pracovní spokojenosti ovlivňují. Dále je uveden přehled metod, které se používají k zjišťování pracovní spokojenosti a specifika práce v sektoru IT. Výzkumná část obsahuje kvantitativní výzkum ve vybrané IT firmě. K zjištění pracovní spokojenosti je použita testová baterie, která obsahuje vybrané škály z Kodaňského psychosociálního dotazníku, Minnesotský dotazník pracovní spokojenosti a Utrecht Work Engagement Scale. Na základě analýzy dat je zjištěno, že pracovní zdroje a pracovní angažovanost spolu pozitivně korelují, dále že pracovní spokojenost a pracovní angažovanost spolu pozitivně korelují, a pracovní zdroje a pracovní spokojenost spolu pozitivně korelují. Dále je zjištěno, že věk a pohlaví v dané firmě nemají vliv na...
Psychologické souvislosti kariérového vzdělávání a kariérového poradenství u adolescentů
Vosmíková, Marie ; Gillernová, Ilona (vedoucí práce) ; Zernerová, Lucie (oponent)
Diplomová práce se zabývá psychologickými souvislostmi kariérového poradenstvím a vzděláváním u adolescentů. Kariérovému poradenství a vzdělávání dnešní doby se věnuje jen minimální množství výzkumného zájmu v ČR, zatímco v řadě vyspělých států světa jde o významný společenskovědní obor. Cílem diplomové práce je poskytnout doporučení pro kariérové vzdělávání na středních školách a navrhnout intervenční programy kariérového poradenství pro skupinu středoškolských studentů. Výzkumné otázky se snaží odpovědět na to, jaké proměnné hrají roli při rozhodování o kariéře u středoškoláků, co středoškoláci očekávají od kariérového poradenství a vzdělávání ve školách a jaké jsou přínosy sdílení procesu kariérového rozhodování mezi vrstevníky. Pro zodpovězení daných výzkumných otázek byl zvolen kvalitativní typ výzkumu. Data byla sbírána metodou focus group. Do výzkumného projektu se zapojilo 29 studentů ze tří pražských gymnázií a jedné střední odborné školy. Výsledky ukazují, že kariérového rozhodování středoškoláků primárně ovlivňují jejich hodnoty, schopnosti a dovednosti, zájmy, osobnostní rysy, vnímané překážky a bariéry a sociální vliv. Středoškolští studenti očekávají od kariérového a výchovných poradců rady, provázení, informace, známost, realistický pohled a boření předsudků a stereotypů. Mezi hlavní...

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 12 záznamů.   předchozí11 - 12  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.