Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 268 záznamů.  předchozí11 - 20dalšíkonec  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
Světový obchod s kávou
Staňková, Marie ; Štěrbová, Ludmila (vedoucí práce) ; Zamykalová, Miroslava (oponent)
Tato bakalářská práce se zaměřuje na obchod s kávou ve světovém měřítku, na koncept Fair Trade a v neposlední řadě také na popis produkce a zpracování kávy. Cílem práce je především zmapovat toky kávy v mezinárodním obchodě, popsat koncept Fair Trade a jeho využití a dále také popsat, jak káva vzniká a jak se zpracovává. První kapitola je věnována popisu pěstování a zpracování kávy a její historii. V druhé kapitole je kladen důraz na produkci, vývoj cena obchod s kávou. V poslední kapitole je popsán Fair Trade, jeho vliv a také kritika. V práci jsou využity především následující metody: syntéza, komparativní metoda, teritoriální analýza a dedukce.
Česko-korejské obchodní a kulturní vztahy
Fischer, Jan ; Zamykalová, Miroslava (vedoucí práce) ; Gullová, Soňa (oponent)
Bakalářská práce s názvem Česko-korejské obchodní a kulturní vztahy se zabývá porozuměním korejské kultury a mentality, a jakým způsobem se to odráží v obchodním jednání. Dále se zaměřuje na vzájemný obchod České a Korejské republiky. Práce je sepsána tak, aby poskytla čtenáři celkový pohled na Korejskou republiku. V řešení bylo použito metody komparace vlastních zkušeností s dostupnou literaturou, dotazníkové šetření a průzkum korejské znalosti České republiky a určitých produktů. Prostřednictvím těchto metod se mi podařilo zjistit, že ačkoli nás Korejci mají za rasistickou zemi, tak obchodně jsme pro ně velmi lukrativní destinací. Podařilo se mi potvrdit oblíbenost českého piva v Koreji anebo krátkých příběhů Krteček a Pat a Mat. Na závěr jsem se podělil o vlastní pracovní zkušenosti pro korejské zaměstnavatele a zmínil některé užitečné rady.
Analysis of Volkswagen´s marketing strategy in Slovakia
Macáková, Naďa ; Zamykalová, Miroslava (vedoucí práce) ; Chovanec, Marek (oponent)
Bakalářská práce se zabývá marketingovou strategií společnosti Volkswagen na Slovensku, jejíž značka představuje kvalitní německé automobily. Cílem práce bylo zjištění současné a budoucí strategie, abych následně navrhla zlepšení pro značku Volkswagen, primárně na slovenském trhu. V teoretické části je vysvětlen pojem marketing jako vědní obor se všemi jeho základními etapami zahrnujíci segmentaci, targeting, positioning a marketingový mix.Tomu předchází analýza makro a mikro prostředí, zakončená SWOT analýzou. Praktická část se týká aplikace společnosti Volkswagen na teorii. Tyto dvě části jsou propojeny a za vysvětleným teoretickým pojmem následuje konkrétní případ společnosti. Část tvoří rozbor dotazníkového šetření, který byl vytvořen na zjištění povědomí a vnímání značky Volkswagen na slovenském trhu. Na základě detailní celkové analýzy a rozboru dotazníku je v práci věnována kapitola návrhům na vylepšení marketingové strategie, komunikace a doplnění řady modelů.
Investiční prostředí Indie jako člena uskupení BRICS
Čípová, Tereza ; Zamykalová, Miroslava (vedoucí práce) ; Gullová, Soňa (oponent)
Tato bakalářská práce se zabývá investičním prostředím Indie a uskupením BRICS, kterého je Indie členem. Jejím cílem je tedy zhodnotit investiční prostředí Indie a identifikovat, čím je atraktivní pro zahraniční investory. V rámci tohoto cíle je nejdříve v první kapitole práce zmapován vznik uskupení BRICS, vzájemná spolupráce jeho členů a také vývoj jejich vybraných makroekonomických ukazatelů. Druhá kapitola, která je pro práci stěžejní, pojednává již o samotné Indii. Obsahuje základní charakteristiku země včetně jejího hospodářství, zabývá se vývojem a významnými reformami jejího investičního prostředí, dále analýzou přílivu přímých zahraničních investic, a nakonec problematikou vstupu na indický trh, kterou kromě jeho překážek tvoří také investiční pobídky. V závěrečné třetí kapitole je sestavena SWOT analýza investičního prostředí Indie, tedy jeho silné a slabé stránky, příležitosti a hrozby.
Možnosti zahraničních stáží univerzitních studentů České republiky
Fryčková, Markéta ; Zamykalová, Miroslava (vedoucí práce) ; Gullová, Soňa (oponent)
Bakalářská práce je zaměřena na vybrané možnosti zahraničních pracovních stáží, které jsou dostupné studentům vysokých škol v České republice. Práce je rozčleněna na tři hlavní celky, z nichž první část se soustředí na zahraniční pracovní stáže organizované Vysokou školou ekonomickou, konkrétně Fakultou mezinárodních vztahů. Druhá část práce se zabývá odbornými pracovními stážemi studentské organizace AIESEC. Třetí část práce se zaměřuje na zahraniční pracovní stáže pořádané studentskou organizací IAESTE, určenou zejména studentům technického zaměření.Cílem práce je provést rozbor jednotlivých možností a poukázat na náplň práce během stáží, možné komplikace a v neposlední řadě i jejich přínos pro studenty samotné.
Development of a marketing strategy of the company Philip Morris International according to the regulation
Ščasná, Pavlína ; Zamykalová, Miroslava (vedoucí práce) ; Hečková, Jana (oponent)
Bakalářská práce se zabývá marketingovou strategií společnosti Philip Morris International, která se věnuje výrobě a prodeje tabákových výrobků. Cílem práce je zanalyzovat současnou marketingovou strategii, která je pod evropskou regulací tabákových výrobků, pomocí marketingového mixu, komunikačního mixu a SWOT analýzy. Práce zjišťuje dopad legislativních změn na trh tabákových výrobků, podle čeho je navržena nová marketingová strategie.
Vývoj hospodářských vztahů mezi Francií a bývalými koloniemi v období druhé koloniální říše
Rejmíš, Vojtěch ; Zamykalová, Miroslava (vedoucí práce) ; Gullová, Soňa (oponent)
Tato práce se zabývá vývojem ekonomických vztahů mezi Francií a jejími bývalými koloniemi. Chronologicky popisuje jejich průběh od kolonizace po současnost a hledá jeho společné aspekty a rozdíly mezi jednotlivými koloniemi, případně seskupeními více kolonií. Cílem je potvrzení hypotézy, že koloniální minulost má vliv i na dnešní hospodářské vztahy, a to v různém rozsahu podle toho, jak intenzivní a soustavné tyto vztahy byly během koloniální éry. Jako analytický nástroj pro posouzení rozdílů mezi francouzsko-vietnamskými a francouzsko-africkými hospodářskými vztahy použiji gravitační model obchodu.
Hospodářská situace Katalánska, jeho pozice v rámci Evropské unie a spolupráce s Českou republikou
Věříšová, Magdaléna ; Zamykalová, Miroslava (vedoucí práce) ; Gullová, Soňa (oponent)
Tato práce se zaměřuje na zhodnocení ekonomické situace španělského autonomního společenství Katalánsko, jeho postavení ve Španělském království i Evropské unii a kooperaci s rezidenty České republiky. Cílem této práce je kromě shrnutí dosavadního vývoje také analýza potenciálu a atraktivity oblasti a návrh možností budoucího vývoje ve vztahu k ČR. Nejprve jsou v bakalářské práci uvedeny nejpodstatnější informace o Katalánsku, včetně historického vývoje a demografické i politické charakterizace. Následující část se zabývá rozborem hospodářské situace regionu a popisem faktorů, které mohou mít vliv na investiční rozhodování. Celková atraktivita regionu je shrnuta prostřednictvím SWOT analýzy. Dále se práce věnuje obchodní a politické spolupráci Katalánska v rámci EU a obdrženým prostředkům ze strukturálních fondů. Na závěr je zhodnocen význam tohoto autonomního společenství jakožto partnera České republiky z hlediska obchodních a investičních vztahů.
Vliv německých přímých investic na česko-německou spolupráci
Cíchová, Magda ; Zamykalová, Miroslava (vedoucí práce) ; Hrbik, Peter (oponent)
Bakalářská práce se zabývá tématem německých přímých investic a jejich vlivem na česko-německou spolupráci. Klasifikuje přímé zahraniční investice, investiční pobídky, lokalizační faktory a jejich efekty na domácí podniky a hostitelskou zemi. Práce popisuje vývoj přílivu a stavu německých přímých investic v České republice, jejich strukturu a hlavní poskytovatele. Hodnotí vliv investic pocházejících ze Spolkové republiky Německo skrze mínění institucí a firem na základě osobních konzul-tací a dotazníkového šetření.
Role EGAPu a vybraných ECAs v pojišťování v mezinárodním obchodě
Kupcová, Barbora ; Gullová, Soňa (vedoucí práce) ; Zamykalová, Miroslava (oponent)
Tato bakalářská práce se věnuje tématu Role EGAP a vybraných ECAs v pojišťování v mezinárodním obchodě. Cílem bakalářské práce je definovat roli EGAP v exportním pojišťování s ohledem na další vybrané ECAs v souvislosti s nastavením výše pojistných sazeb. Dílčím cílem je výstup provedené analýzy spočívající v doporučení společnosti EGAP, zdali by bylo vhodné pojistné sazby v budoucnu upravit, popřípadě ponechat. Vzhledem k obsahové náročnosti je kladen důraz pouze na jeden typ pojistného produktu, označovaný jako typ D Pojištění vývozního odběratelského úvěru.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 268 záznamů.   předchozí11 - 20dalšíkonec  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.