|
Obchodní a kullturní specifika Taiwanu
Březinová, Gabriela ; Müllerová, Františka (vedoucí práce) ; Trojanová, Kamila (oponent)
Tato bakalářská práce se zabývá obchodními a kulturními specifiky Taiwanu, které porovnává s ostatními kulturami, zejména s českou. Cílem práce je poukázat na kulturní odlišnosti evropských zemí ve vztahu k Taiwanu a přispět tak k lepšímu rozvoji jejich vzájemné obchodní spolupráce. Výzkumná otázka se zabývá především kulturními rozdíly mezi Taiwanem a Českou republikou, na které je třeba brát ohled při rozvíjení česko-taiwanské spolupráce na poli mezinárodního obchodu. První kapitola seznamuje se základními charakteristikami Taiwanu, druhá se zabývá zahraničním obchodem Taiwanu se zaměřením na Českou republiku. Následující kapitola se věnuje kulturním specifikům, která definoval pan G. Hofstede, dále jsou specifika promítnuta v obchodním jednání. V závěru práce popisuji svoje osobní zkušenosti z pobytu na Taiwanu. Tato práce poskytuje stručný přehled odlišností taiwanské kultury a jejich vliv na obchodní jednání.
|
|
Analýza trendů na trhu chmelových nápojů, vliv na marketingovou strategii společnosti Plzeňský Prazdroj, a.s.
Čambora, Jan ; Olšanová, Květa (vedoucí práce) ; Trojanová, Kamila (oponent)
Bakalářská práce je svojí tématikou zaměřena na společnost Plzeňský Prazdroj a.s., její marketingovou strategii a také na prostředí českého trhu s chmelovými nápoji. Cílem práce je stanovit, zdali marketingová strategie společnosti Plzeňský Prazdroj a.s. je vhodná pro situaci na českém trhu chmelových nápojů s ohledem na současné trendy. Dílčím cílem práce je pak analýza portfolia společnosti Plzeňský Prazdroj a.s. a analýza povědomí o českém trhu chmelových nápojů. K řešení zvoleného problému byla použita samotná analýza, dedukce a kvantitativní výzkum, který proběhl pomocí dotazníkového šetření.¨ Bylo vyhodnoceno, že marketingová strtegie společnosti je velice úspěšná a přizpůsobivá trendům, avšak byla objevena i možnost zlepšení této strategie.
|
|
Firemní kultura ruských firem
Bočanová, Magda ; Müllerová, Františka (vedoucí práce) ; Trojanová, Kamila (oponent)
Bakalářská práce je zaměřena na firemní kulturu ruských společností. Teoretická část se snaží čtenáři přiblížit obecné pojetí kultury a firemní kultury se specializací na ruskou oblast, včetně jejích specifik a kulturních odlišností. V analytické části jsou realizována dotazníková šetření za účelem stanovení bodů charakteristických pro kulturu v ruských podnicích používanou v praxi. Cílem práce je porovnání výsledků šetření z jednotlivých firem s teoretickými východisky získanými z různých zdrojů. Dále zjištění rozdílů mezi kulturou ruských podniků a firemní kulturou aplikovanou v mezinárodních firmách působících na ruském trhu.
|
|
Česko-saúdskoarabská obchodní spolupráce s přihlédnutím ke kulturním odlišnostem
Kozminská, Michaela ; Müllerová, Františka (vedoucí práce) ; Trojanová, Kamila (oponent)
Hlavním cílem této práce je zanalyzovat vzájemnou obchodní spolupráci mezi Českou republikou a Saúdskou Arábií. Chci tedy zjistit, jaký byl vývoj těchto vztahů v minulosti, jaký trend je typický pro současnost a na základě těchto informací jsem schopna určit, jak se bude spolupráce vyvíjet v budoucnu. Zaměřím se také na arabskou kulturu a pokusím se zjistit, jakým způsobem ovlivňuje obchodní vztahy. Práce je rozdělena do čtyř kapitol. První kapitola je jakýmsi představením Saúdské Arábie. Věnuji se zde geografickým a demografickým údajům, politicko-právnímu uspořádání země, stručné historii a členství země v mezinárodních a regionálních organizacích. Druhá kapitola je věnována analýze ekonomické situace v Saúdské Arábii. Pozornost věnuji analýze hlavních makroekonomických ukazatelů, analýze jednotlivých sektorů a zahraničního obchodu země. Třetí kapitola je zaměřena na analýzu obchodní spolupráce České republiky a Saúdské Arábie. V této kapitole se zabývám vývojem vzájemných vztahů, následuje rozbor bilance vzájemného obchodu mezi zeměmi, včetně analýzy vývozu České republiky do Saúdské Arábie a naopak. Součástí této kapitoly je rovněž obeznámení se s českými subjekty na saúdskoarabském trhu, z nichž je představena a blíže rozebrána konkrétní společnost vyvážející své výrobky do Saúdské Arábie. V poslední kapitole se zaměřuji na kulturní specifika Saúdské Arábie, na jejich náboženství nebo způsob života. Součásti je rovněž analýza Saúdské Arábie na základě dimenzí Geerta Hofstedeho nebo podkapitola věnující se vlivu kulturních odlišností na obchodní jednání.
|
|
Analýza marketingové strategie společnosti GLOBUS ČR se zaměřením na nepotravinářskou část sortimentu
Falcmanová, Klára ; Olšanová, Květa (vedoucí práce) ; Trojanová, Kamila (oponent)
Bakalářská práce je věnována analýze marketingového prostředí České republiky v oblasti maloobchodu. Dále také jeho vlivu a využití v marketingové strategii společností GLOBUS ČR. První kapitola práce je teoretická, zabývá se marketingovým prostředím a mixem, analýzou SWOT a segmentací trhu. V druhé kapitole jsou definovány formy a možnosti marketingové komunikace v prostředí retailu. Třetí kapitola je praktická a zkoumá konkrétní vlivy marketingového prostředí České republiky na společnost Globus ČR. Práce dále analyzuje vývoj tržeb a popisuje marketingovou strategii ve vybraných oblastech sortimentu. Veškeré poznatky jsou využity pro analýzu SWOT, ze které jsou v závěru práce vyvozeny potenciální příležitosti pro další rozvoj společnosti GLOBUS ČR.
|
| |
|
Fair Trade v mezinárodním obchodě
Pešoutová, Kateřina ; Čajka, Radek (vedoucí práce) ; Trojanová, Kamila (oponent)
Tato bakalářská práce je zaměřena na problematiku konceptu Fair Trade v mezinárodním obchodě. Cílem práce je tuto myšlenku spravedlivého obchodu představit, přiblížit cíle a principy Fair Trade, analyzovat jeho pozici v mezinárodním obchodě a pomocí vlastního šetření zjistit, jaké povědomí mají čeští spotřebitelé o této formě obchodu. První kapitola obsahuje teoretické informace o tomto konceptu, mapuje jeho historický vývoj a zabývá se jeho konkrétními cíli. Ve druhé kapitole se věnuji komoditám, které jsou často pod značkou Fair Trade obchodovány, více zde pak rozebírám konkrétní obchod s kávou a čajem. Třetí kapitola se týká především postavení Fair Trade ve světovém obchodě, jeho postupném šíření do dalších zemí a také výrobkům Fair Trade na českém trhu. Klíčovým bodem čtvrté kapitoly je vlastní dotazník, s jehož pomocí se snažím zkoumat povědomí českých spotřebitelů o formě tohoto obchodu.
|
|
Vstup malých a středních podniků České republiky na evropské trhy a vybrané nástroje jejich podpory
Vaculová, Šárka ; Němečková, Iveta (vedoucí práce) ; Trojanová, Kamila (oponent)
Tato bakalářská práce se zabývá vývojem a historií malých a středních podniků na území České republiky a jejich vstupem na evropské trhy. Cílem práce je zejm. rozebrat vybrané možnosti podpory těchto podniků ze strany státních a nestátních institucí. Značná pozornost je věnována agenturám CzechInvest (a operačnímu programu OPPIK 2014 - 2020) a CzechTrade, dále také institucím EGAP a ČEB. Detailně se tato práce věnuje taktéž podnikatelskému inkubátoru "Jihomoravské inovační centrum" a možnostem, které nabízí malých a středním podnikům. V závěru práce je zhodnocena konkrétní firma, její působení v Jihomoravském inovačním centru a její důvody expanze na zahraniční trhy.
|
| |
|
Státní podpora exportu v České republice
Holubová, Iva ; Němečková, Iveta (vedoucí práce) ; Trojanová, Kamila (oponent)
Tato práce pojednává o podpoře exportu v České republice. Teoretická část je zaměřena na zahraniční obchod, jeho funkce a význam pro ekonomiku dané země a rovněž je součástí analýza zahraničního obchodu České republiky. Druhá kapitola přibližuje Exportní strategii České republiky pro období 2012--2020, popisuje její cíle a pilíře a rovněž je součástí analýza plnění cílů Exportní strategie. Poslední část práce se věnuje exportním institucím (CzechTrade, Česká exportní banka a Exportní garanční a pojišťovací společnost) a jejich činnosti.
|