Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 16 záznamů.  předchozí11 - 16  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
Zvládání problémového chování u lidí s mentální retardací a/ nebo s autismem nejen v ústavech sociální péče
Jůn, Hynek ; Vágnerová, Marie (vedoucí práce) ; Stejskal, Bohumil (oponent) ; Pipekova, Jarmila (oponent)
K naší d i s e r t a č n í práci jsme si vybrali téma zvládání a g r e s i v n í h o a a u t o a g r e s i v n í h o chování u lidí s m e n t á l n í r e t a r d a cí a / n e b o s a u t i s m e m v ú s t a v e c h s o c i á l n í péče. V y c h á z í m e z naší n ě k o l i k a l e t é t e r a p e u t i c k é z k u š e n o s t i s a g r e s i v n í m i lidmi s a u t i s m em v A s o c i a c i p o m á h a j í c í lidem s a u t i s m e m - APLA Praha a naší s p o l u p r á c e s d e s í t k y ú s t a v y s o c i á l n í péče v c e l é ČR. V p o s l e d n í c h pěti l e t e c h došlo v Č e s k é R e p u b l i c e k v ý r a z n é mu p o s u n u ve s l u ž b á c h pro lidi s m e n t á l n í r e t a r d a c í a s p r o b l é m o v ým c h o v á n ím v ú s t a v e c h s o c i á l n í péče. V t o m t o období d o c h á z e l o a s t á l e ještě dochází k p l y n u l é m u přechodu od " r e s t r i k t i v n í ho n á h l e d u " na p r o b l é m o v é chování u ž i v a t e l e služeb k " n á h l e du p o d p ů r n é m u " . Z r u š i l a se k l e č o v á lůžka, počet s í ť o v ý c h se stále s n i ž u j e . Ve s p o u s t ě ÚSP se n a v y š u j e počet p e r s o n á l u . Naše práce m a p u j e t e n t o p ř e c h o d a s n a ž í se n a j í t o d p o v ě ď na s t ě ž e j n í otázku p e r s o n á l u v p ř í m é p é č...
Role školy při identifikaci a podpoře matematicky nadaných žáků
Kovářová, Renata ; Stejskal, Bohumil (vedoucí práce) ; Hájková, Vanda (oponent) ; Kysučan, Jaroslav (oponent)
Resumé Současná doba klade vysoké nároky na jednotlivé členy své společnosti, zejména co se týká uplatnitelnosti a úspěšnosti, a to jak v dětství, tak i v dospělém životě. Proto je pochopitelné, že si žádná soudobá společnost nemůže dovolit hazardovat s potenciálem jednotlivců. Tuto situaci si uvědomují i představitelé České republiky. Na podporu talentů vznikají nejrůznější projekty, které podporují a oceňují české vědce, např. Projekt Česká hlava, jehož součástí je i Projekt České hlavičky organizovaný od r. 2007 pro české středoškoláky v technických a přírodovědných oborech. Ve spolupráci s předsedou Senátu Parlamentu ČR je od roku 2008 vyhlašovaná soutěž pro evropské středoškoláky Innovating Minds. Všichni odborníci, kterých se daná problematika dotýká, si uvědomují fakt, že počet úspěšných členů společnosti je ovlivněn efektivní podporou nadaných dětí již od útlého věku. Žáci s mimořádným nadáním, jak je specifikuje naše legislativa, jsou v nárocích na vzdělávání postaveni na stejnou úroveň jako žáci se speciálními vzdělávacími potřebami. Současným trendem ve výchově a vzdělávání zmíněné skupiny žáků je nejvyšší možná míra integrace v závislosti na stupni požadovaných speciálních potřeb. Tento nárok se bezprostředně dotýká i dětí a žáků mimořádně nadaných a je prioritou Vyhlášky č. 73/2005 Sb. i...
Komplexní péče o děti s kombinovaným mentálním a tělesným postižením
Zikl, Pavel ; Titzl, Boris (vedoucí práce) ; Stejskal, Bohumil (oponent) ; Černá, Marie (oponent)
Hlavním tématem práce je komplexní péče o děti s kombinovaným mentálním a tělesným postižením. Teoreticko-metodická část je zaměřena na užívanou terminologii, odhad počtu těchto žáků v našich školách a zejména na komplexní péči/rehabilitaci. V textu je akcentována léčebná složka komplexní péče a možnosti její realizace ve školách (metody léčebné rehabilitace využitelné ve školách, polohování). Ve druhé části práce jsou prezentovány výsledky realizovaných výzkumů, které se týkají edukace a komplexní péče o děti s mentálním a kombinovaným postižením. Jedná se o dva na sebe navazující výzkumy, kde je použita odlišná metodologie. Prvním je výzkum kvantitativní (deskripce a analýza vzdělávání žáků s mentálním a kombinovaným postižením integrovaných v běžných školách) a následují výsledky výzkumu kvalitativního (analýza a komparace vzdělávání žáků s kombinovaným postižením ve školách speciálních a běžných). Závěr obsahuje shrnutí výsledků a diskusi k nim.
Fenomen slabomyslnosti v kontextu lidských práv
Mužáková, Monika ; Titzl, Boris (vedoucí práce) ; Stejskal, Bohumil (oponent) ; Kysučan, Jaroslav (oponent)
Cílem této disertační práce je přispět poznání, čím a jak byla v minulosti utvářena podoba výkladu fenoménu slabomyslnosti (mentální retardace) a jaké existenční možnosti z toho pro život člověka s mentálním postižením vyplývaly. Čím je pro nás tento fenomén dnes? Jak nahlížíme na otázky související s existenciálními potřebami lidí s mentálním postižením v kontextu lidských práv? Právě v historii vývoje názorů na lidskou mysl, tělo a duši spatřuji možnost ujasnit, čím byl fenomén slabomyslnosti utvářen. Proto výklad podoby fenoménu slabomyslnosti vymezuji na základě nazírání na lidskou mysl tak, jak pravděpodobně souvisel se souběžným poznáváním lidského těla. Kapitola dvě je vymezena zkoumáním základní lidské zkušenosti s mentální odlišností od mýtických představ o člověku. Pozornost věnuji starověkým poznatkům o podstatě duševní nemoci, odvozených od pokusů o první vědecké, racionální zkoumání lidského těla. Středověk vnesl do péče o duševně nemocné, kam řadil i fenomenologicky neodlišenou slabomyslnost, prvek charitní péče, ale současně odpovídal na otázku mentální odlišnosti v intenci božího trestu za hříšné provinění. Teprve novověké pátrání po etiologii příčin slabomyslnosti, které započalo renesančním přístupem medicíny lidské tělesnosti, umožnilo přiblížit se pochopení podstaty slabomyslnosti a...
Osoby s kognitivním deficitem v důsledku schizofrenie jako cílová skupina speciální pedagogiky
Furmaníková, Lada ; Vágnerová, Marie (vedoucí práce) ; Stejskal, Bohumil (oponent) ; Šiška, Jan (oponent)
Tato disertační práce byla věnována problematice kognitivního deficitu při schizofrenii u osob využívajících pobytovou sociální službu Domov se zvláštním režimem. Kognitivní deficit, který vzniká v důsledku schizofrenie, přetrvává i v období remise nemoci a je charakterizován sníženými schopnostmi v oblasti paměti, pozornosti a exekutivních funkcí. Deficit je poměrně resistentní vůči všem aktuálně užívaným intervencím a zároveň je klíčovým prediktorem úrovně sociálních a adaptivních dovedností a schopnosti uplatnit se v běžném, každodenním životě.
Klíčové aspekty kvality života dospělých lidí s mentálním postižením v ústavech sociální péče
Miler, Jiří ; Černá, Marie (vedoucí práce) ; Stejskal, Bohumil (oponent) ; Šiška, Jan (oponent)
Mým cílem v disertační práci je přinést nové vědecké poznatky, které přímo nebo nepřímo souvisejí s otázkou kvality života dospělých lidí s mentálním postižením v ústavech sociální péče. Při naplňování tohoto cíle vycházím ze shrnutí a zkoumání vývoje dosavadních vědeckých poznatků v oblasti ústavní péče o lidi s mentálním postižením, především v souvislostech s otázkami, které se vyskytují v posledních letech v kontextu sociální reformy v České republice. V disertační práci rozhodně nechci přinášet procedurální návody a postupy, jak se máme к dospělým lidem s mentálním postižením "chovat", nebo jak má ta či ona služba pro dospělé lidi s mentálním postižením vypadat. Opírám se o odborné publikace, pojednání a úvahy autorů, kteří se problematice kvality života lidí s mentálním postižením v České republice a zahraničí věnují, o znalosti a zkušenosti řady poskytovatelů sociálních služeb. Vše je doplněno vlastním výzkumem, mými osobními zkušenostmi a vlastními závěry z různých úhlů pohledu - ředitele ústavu pro dospělé lidi s mentálním postižením, hodnotitele kvality sociálních služeb, pedagoga a krajského metodika rozvoje sociálních služeb. Powered by TCPDF (www.tcpdf.org)

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 16 záznamů.   předchozí11 - 16  přejít na záznam:
Viz též: podobná jména autorů
1 STEJSKAL, Bohuslav
1 Stejskal, Bohdan
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.