Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 36 záznamů.  předchozí11 - 20dalšíkonec  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
Vliv pohybové aktivity na kvalitu života osob ve výkonu trestu odnětí svobody
Smutná, Kateřina ; Kotlík, Kamil (vedoucí práce) ; Pavlová, Ilona (oponent)
Název: Vliv pohybové aktivity na kvalitu života osob ve výkonu trestu odnětí svobody. Cíle: Hlavním cílem práce je zjistit, zda se úroveň zdravotně orientované zdatnosti a kvality života osob ve výkonu trestu odnětí svobody po aplikaci desetitýdenního cvičebního programu zvýší. Dalším cílem je zjistit, zda se výsledky sledovaných aspektů absolventů cvičebního programu budou výrazně lišit od výsledků odsouzených, jež cvičební intervenci nepodstoupili. Metody: Jedná se o empiricko-teoretickou práci. Kvantitativního výzkumu se zúčastnily čtyři výzkumné soubory. Výzkumné soubory I. (N=5) a II. (N=7) před a po absolvování organizovaného desetitýdenního pohybového programu vyplňovaly dotazník kvality života vlastní konstrukce a podstoupily testování zdravotně orientované zdatnosti pomocí testové baterie Fitnessgram. Dílčí motorické testy hodnotily vytrvalost, svalovou sílu a flexibilitu. Toto měření rovněž proběhlo před a po absolvování organizovaného desetitýdenního pohybového programu. Probandům výzkumného souboru III. (N=15) a IV. (N=15) byl k dispozici pouze dotazník kvality života, a to ve dvou termínech, shodných s měřením výzkumných souborů I. a II. Výsledky: Výsledky ukázaly pozitivní vliv pravidelné pohybové aktivity na fyzickou kondici zúčastněných, kteří vykazovali ve většině případů zlepšení...
Hortiterapie u jedinců s poruchou autistického spektra
Lovecký, Adam ; Vařeková, Jitka (vedoucí práce) ; Pavlová, Ilona (oponent)
Název: Hortiterapie u jedinců s poruchou autistického spektra Cíle: Cílem této práce bylo zmapovat využití vzdělávání v přírodním prostředí u dětí s poruchou autistického spektra (PAS) na školách a ve volnočasových organizacích v ČR se zvláštním zaměřením na terapeuticko-pedagogické využití zahrad, tzv. hortiterapii. V rámci šetření bylo zkoumáno, zda tento způsob terapie je součástí výukového působení a jakým způsobem může ovlivnit chování dotčených jedinců. Metody: Empirický výzkum byl proveden sběrem dat s využitím dotazníku vlastní konstrukce. Byl rozeslán pedagogům škol, které zahrnují inkluzi dětí s PAS a do speciálních organizací starajících se o jedince s PAS v celé ČR. Výsledky: Z výsledků dotazníkového šetření, které vyhodnotilo 40 odpovědí, vyplývá, že z oslovených respondentů 41 % se s pojmem ekoterapie setkalo a vnímá ji jako vhodný doplněk. Avšak stejné procento odpovědělo, že o ekoterapii slyšelo poprvé. Do individuálního vzdělávacího plánu a plánů vzdělávací podpory či rozvoje žáků/klientů začleňuje hortiterapii 38,7 % respondentů, pokud je k tomu příležitost, ale 19,4 % si myslí, že není tolik začleňována, jak by bylo vhodné. Ekoterapie i hortiterapie nejvíce podporuje pohybovou zdatnost a jemnou a hrubou motoriku. Pozitivní vliv má ale i v oblasti chování, zvládání stresu a...
Teambuildingové akce pro třídy dětí v inkluzi
Štufková, Markéta ; Pavlová, Ilona (vedoucí práce) ; Daďová, Klára (oponent)
(ČJ) Název práce: Teambuildingové akce pro třídy dětí v inkluzi. Cíl práce: Hlavním cílem této diplomové práce bylo vytvoření metodiky pro využití jednodenní akce s názvem "teambuilding" pro třídy, ve kterých je začleněn žák se zdravotním postižením, se záměrem podpořit pozitivní utváření vztahů v rámci třídního kolektivu a ovlivnění postojů spolužáků k začlenění jedince se zdravotním postižením do výuky tělesné výchovy. V dílčím cíli jsme zkoumali, zda lze měnit postoje žáků k žákovi v inkluzi do školní tělesné výchovy pomocí kooperačních her a teambuildingových aktivit. Metody: V rámci teoreticko-empirické práce byla navržena a testována metodika jednodenního programu s prvky sportu a zážitkové pedagogiky (dále teambuildingu) cíleně zaměřená na zlepšení přijetí žáků se zdravotním postižením, sociálních vztahů ve skupině a obecně změnu postojů k inkluzi v tělesné výchově. Program byl testován na výzkumném souboru žáků 6. Ročníku ZŠ (n=19, průměrný věk 12 let) se třemi začleněnými žáky se specifickými vzdělávacími potřebami. Efekt byl sledován pomocí dotazníků CAIPE-CZ a Adjective-Checklist, vytvořených pro hodnocení změny postojů k integraci žáka do hodin tělesné výchovy. Výsledky: V práci navržená metodika teambuildingu pro podporu pozitivního utváření postojů v inkluzivních třídách zahrnuje...
Kondiční trénink u jedinců po poranění míchy
Mandát, Marek ; Vařeková, Jitka (vedoucí práce) ; Pavlová, Ilona (oponent)
Název: Kondiční trénink u jedinců po poranění míchy Cíle: Cílem bakalářské práce je sledovat vliv pohybové intervence v podobě kondičního tréninku na tělesné složení a pohybový výkon u jedinců po míšní lézi. Metody: V rámci kvantitativně-kvalitativního výzkumného šetření byli formou případových studií sledováni 4 probandi po míšní lézi účastnící se rekondičního pobytu v Centru Paraple. Mezi vybranými probandy byli tři muži a jedna žena, z toho 3 s paraplegií a 1 s tetraplegií v rozmezí C 6 - Th 6. Průměrný věk probandů byl 41,5 let (24 - 74). Kromě jednoho jedince všichni probandi vykazovali mírnou nadváhu a sníženou pohybovou aktivitu v běžném životě mimo prováděný výzkum. Metodika výzkumu zahrnovala měsíční intervenci v podobě individuálně nastaveného kondičního tréninku. Pro nastavení intervence a zhodnocení efektu byly při vstupním i výstupním testování využity tyto metody: pozorování, hodnocení tělesného složení pomocí přístroje Bodystat a hodnocení pohybového výkonu pomocí měření na veslovacím a běžkařském trenažéru, kde byl sledován čas kilometrového úseku. Výsledky: Všichni sledovaní probandi dosáhli u výstupního testu na přístroji Bodystat mírného zlepšení v tělesném složení v podobě snížení tělesného tuku a zvýšení aktivní tělesné hmoty, které však při zahrnutí ovlivňujících faktorů a...
Vztah kvality života a psychické odolnosti a vytrvalosti u hráčů parahokeje a vozíčkářského rugby
Jiskrová, Markéta ; Daďová, Klára (vedoucí práce) ; Pavlová, Ilona (oponent)
v českém jazyce Cíl: Cílem mé práce je zjistit, zda na základě vybraných pozitivních psychologických konstruktů (resilience, hardiness, grit) můžeme predikovat obecnou i sportovně specifickou kvalitu života u sportovců s tělesným postižením. Metody: Studie se zúčastnilo 40 hráčů para hokeje a vozíčkářského rugby (z toho pouze dvě ženy). Pro získání potřebných dat jsme použili dotazník sestavený profesorem Martinem na Wayne State University. Ten obsahuje 6 dílčích částí - obecné informace, životní spokojenost, grit, resilience, sportovní angažovanost a hardiness. K překladu dotazníku byla použita metoda "překladu a zpětného překladu". K analýze získaných dat jsme použili statistický program IBM SPSS 22.00. Výsledky: Životní spokojenost můžeme nejlépe predikovat na základě hardines (R = 0,686), ale i resilience (R = 0,496) a grit (R = 0,340). Predikovat sportovní angažovanost můžeme pouze na základě resilience (R = 0,374). Doporučujeme hledat další možné pozitivní konstrukty, které by mohly lépe predikovat sportovní angažovanost. Klíčová slova: kvalita života, sportovní angažovanost, životní spokojenost, psychická odolnost, psychická vytrvalost, grit, resilience, hardiness, para hokeje, vozíčkářské rugby
Aplikování programu DRUMS ALIVE (bubnování na gymnastické míče) pro osoby po míšní lézi
Ančerlová, Marie ; Daďová, Klára (vedoucí práce) ; Pavlová, Ilona (oponent)
Název: Aplikování programu DRUMS ALIVE (bubnování na gymnastické míče) pro osoby po míšní lézi Cíle: Cílem práce bylo sestavit a aplikovat cvičební jednotku fitness programu Drums Alive pro osoby po míšní lézi. Dalším cílem bylo zjistit, jak budou účastníci lekce na cvičení reagovat. Metody: Cvičební jednotka byla aplikována u 2 žen a 3 mužů s míšní lézí (věk 40-60 let). Formou ankety, pozorování a rozhovoru, byly zjišťovány reakce klientů na cvičení a vnímání přínosu lekce na fyzický a psychický stav z pohledu cvičenců, cvičitele a sportovního terapeuta. Výsledky: Na základě výsledků můžeme předpokládat, že cvičení posiluje a uvolňuje svaly a klouby pohybového aparátu a na klienty působí příjemně a zábavně. Může tak sloužit jako prostředek ucelené rehabilitace a rekondice. Klíčová slova: DRUMS ALIVE, bubnování, fitness, paraplegie, kvadruplegie
Uvolňování žáků z tělesné výchovy na základních školách
Miláčková, Andrea ; Pavlová, Ilona (vedoucí práce) ; Hošková, Blanka (oponent)
Název: Uvolňování žáků z tělesné výchovy na základních školách Cíle: Cílem této diplomové práce je zjistit hlavní příčiny uvolňování žáků z tělesné výchovy (TV) na 8 základních školách v okrese Kolín a Nymburk, nastínit zdravotní důsledky uvolňování, zmonitorovat situaci ohledně počtu uvolněných žáků se speciálními vzdělávacími potřebami (SVP) a prozkoumat subjektivní názory učitelů k dané problematice pomocí terénního sběru dat. Metodika: Jedná se o dotazníkové šetření, které proběhlo na 8 základních školách v okrese Nymburk a Kolín. Výzkumný soubor byl tvořen 16 učiteli tělesné výchovy (2 učitelé z každé školy), z toho bylo 12 žen a 4 muži. Dotazník vlastní konstrukce je rozdělen do 2 částí. První část, kde byly zjišťovány obecné informace a počty žáků, vyplnili všichni respondenti. Druhá část byla určena těm, kteří mají právě ve své třídě žáka se speciálními vzdělávacími potřebami. Výsledky: Na dotazovaných školách je ve školním roce 2018/2019 ve druhém pololetí z TV uvolněno 4,46 % žáků. Nejvíce žáků je uvolněno z důvodu onemocnění svalové, kosterní či pojivové tkáně (27 %). Dle učitelů byly nejčastějšími reálnými důvody, které hrály zásadní roli při uvolnění žáků z TV, příliš velký počet žáků ve skupině a nebezpečí progrese onemocnění či úrazu. Každý z těchto dvou důvodů učitelé zvolili pro 10...
Pohybová aktivita osob s poraněním míchy vlastnících psa
Neubergová, Kristýna ; Daďová, Klára (vedoucí práce) ; Pavlová, Ilona (oponent)
Název práce: Pohybová aktivita osob s poraněním míchy vlastnících psa Cíl práce: Cílem bakalářské práce bylo zjistit úroveň pohybové aktivity (PA) osob po poranění míchy, které vlastní psa, a to pomocí objektivních a subjektivních metod. Vedlejším cílem této bakalářské práce bylo zjistit, jestli osoby s poraněním míchy vlastnící psa splňují doporučené denní množství pohybové aktivity dle kanadské směrnice Physical Activity Guidelines for Adults with Spinal Injury. Metoda: Průzkum byl prováděn metodou kombinovaného kvalitativně-kvantitativního šetření u 5 mužů s míšní lézí ve věku 29-66 let (z toho 4 kvadruplegici). Subjektivně byla PA hodnocena pomocí polostrukturovaného rozhovoru "PARA-SCI" The Physical Activity Recall Assessment for People with Spinal cord Injury. Objektivní PA byla měřena pomocí akcelerometru ActiGraph GT3X+. Celková doba sledování byly 3 dny u každého probanda. Výsledky: Průměrná PA u výše uvedených probandů byla dle akcelerometru 2166,3 minut, zatímco dle dotazníku PARA-SCI to bylo 1558,8 minut, rozdíl mezi výsledkem z obou metod nebyl statisticky významný. Při srovnání úrovně PA hodnoceného souboru s kanadskou směrnicí lze říci, že naši probandi doporučení splňují. Klíčová slova: paraplegie, kvadruplegie, invalidní vozík, pes, intenzita zatížení, akcelerometr
Vliv pohybové aktivity na kvalitu života osob ve výkonu trestu odnětí svobody
Smutná, Kateřina ; Kotlík, Kamil (vedoucí práce) ; Pavlová, Ilona (oponent)
Název: Vliv pohybové aktivity na kvalitu života osob ve výkonu trestu odnětí svobody. Cíle: Hlavním cílem práce je zjistit, zda se úroveň zdravotně orientované zdatnosti a kvality života osob ve výkonu trestu odnětí svobody po aplikaci desetitýdenního cvičebního programu zvýší. Dalším cílem je zjistit, zda se výsledky sledovaných aspektů absolventů cvičebního programu budou výrazně lišit od výsledků odsouzených, jež cvičební intervenci nepodstoupili. Metody: Jedná se o empiricko-teoretickou práci. Kvantitativního výzkumu se zúčastnily čtyři výzkumné soubory. Výzkumné soubory I. (N=5) a II. (N=7) před a po absolvování organizovaného desetitýdenního pohybového programu vyplňovaly dotazník kvality života vlastní konstrukce a podstoupily testování zdravotně orientované zdatnosti pomocí testové baterie Fitnessgram. Dílčí motorické testy hodnotily vytrvalost, svalovou sílu a flexibilitu. Toto měření rovněž proběhlo před a po absolvování organizovaného desetitýdenního pohybového programu. Probandům výzkumného souboru III. (N=15) a IV. (N=15) byl k dispozici pouze dotazník kvality života, a to ve dvou termínech, shodných s měřením výzkumných souborů I. a II. Výsledky: Výsledky ukázaly pozitivní vliv pravidelné pohybové aktivity na fyzickou kondici zúčastněných, kteří vykazovali ve většině případů zlepšení...
Satisfaction of parents with inclusion of their child in physical education
Malambo, Chipo ; Daďová, Klára (vedoucí práce) ; Pavlová, Ilona (oponent)
Spokojenost rodičů dětí e zdravotním postižením se začleněním do tělesné výchovy Cílem této práce bylo prozkoumat spokojenost rodičů dětí se zdravotním postižením s ohledem na začlenění do tělesné výchovy v České republice. V této práci byl použit průřezový výzkumný design. K měření spokojenosti byl použit průzkum Parent Pe Bailey, 2014). Dvacet sedm rodičů / zákonných zástupců dětí se zdravotním postižením, kte navštěvují tělesnou výchovu v běžných školách, dokončilo průzkum elektronicky V této studii bylo zjištěno, že ačkoli většina rodičů (51,8 %) byla spokojena s kvalifikací učitele tělesné výchovy, méně rodičů uvedlo, že byli spokojeni s komunikací, vztahem a zájmem učitele zná kontraindikace dítěte. Polovina rodičů (50 %), kteří uvedli, že během distanční výuky při pandemii 19 dostávali podporu při výuce, zůstala v této otázce neutrální. Určité rozdíly byly pozorovány u spokojenosti rodičů s inkluzí v tělesné výchově, když byly zohledněny , jako je pohlaví rodiče a zda dítě chodí do školy ve spádové škole. Závěr: Tyto výsledky naznačují, že učitelé tělesné výchovy a vedoucí pracovníci škol by měli při rozhodování o lepších inkluzivních hodinách tělesné výchovy pro děti se speciálními vzdělávacími potřebami zohlednit spokojenost rodičů. Roli v tom, jak rodiče vnímají inkluzivní tělesnou výchovu, by...

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 36 záznamů.   předchozí11 - 20dalšíkonec  přejít na záznam:
Viz též: podobná jména autorů
1 Pavlova, Irina
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.