Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 26 záznamů.  předchozí11 - 20další  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
Návrh počítačové sítě podniku
Jelínek, Petr ; Neumann, Jiří (oponent) ; Ondrák, Viktor (vedoucí práce)
Tato bakalářská práce obsahuje návrh počítačové sítě v podniku. Součástí práce je analýza současných a budoucích nároků firmy na komunikaci a jejich řešení.
Automatizace administrativy firmy VEEM TRADING s.r.o.
Kopřiva, Martin ; Neumann, Jiří (oponent) ; Neuwirth, Bernard (vedoucí práce)
Tato diplomová práce se zabývá posouzením současného stavu administrativy ve firmě VEEM TRADING s.r.o. a výběrem nového informačního systému se záměrem automatizace administrativy. Výběr informačního systému byl uskutečněn na základě stanovených specifických firemních kritérií dle matematického modelu opírající se o fuzzy logiku. V práci je také provedeno zhodnocení informačního systému metodou HOS 8.
Between Amman and Prague
Abed, Husam Mohamad Arafat ; LJUBKOVÁ, Marta (vedoucí práce) ; NEUMANN, Julius (oponent)
A COMPARISON OF MY POLITICAL PUPPET THEATRE WORK AT DAMU - CZECH REPUBLIC AND JORDAN
Le théâtre du Grand-Guignol fenomén divadla a jeho dramaturgie
Kebrtová, Helena ; NEUMANN, Julius (vedoucí práce) ; JOBERTOVÁ, Daniela (oponent)
Bakalářská práce představuje francouzské populární divadlo Grand-Guignola přináší základní vhled do jeho dramaturgie. Soustředí se především na otázky aktuálního využití materiálu, který Grand-Guignol poskytuje. V první části se věnuje historickému úvodu a vymezení typických rysů grand-guignolovského žánru. Práce dále představuje padesát pět synopsí vybraných her z repertoáru théâtre du Grand-Guignol, pojednání o jejich tématech a komentáře k jednotlivým textům. Nabízí zamyšlení nad možnými způsoby oživení Grand Guignolu v dnešní době.Théâtre du Grand-Guignol založil v roce 1897 Oscar Méternier jakonaturalistické divadlo, které mělo hájit svobodu umění. V období do první světové války se Grand-Guignol vyvinul v hororové divadlo a toto dramaturgické zaměření mu zůstalo až do jeho zániku v roce 1962. Zlatý věk poznal Grand- Guignol ve dvacátých letech. Grand-Guignol je zároveň označení žánru a proto Grand-Guignolem můžeme nazývat i hry uvedené v jiných divadlech. Pro Grand-Guignol je typická kratší¨forma, zápletka se zločinem ? nejčastěji vraždou, násilí spojené s erotikou a realistické provedení, které vyžaduje dokonalé triky a efekty. Divák má vlivem sugestivnosti děje zaměňovat fikci s realitou. Náročnost hereckého projevu, odvážná současná tematika a vysoká kvalita inscenovaných textů staví Grand- Guignol nad úroveň průměrných populárních divadel. Mnohé hry uvedené v théâtre du Grand-Guignol mohou být sdělné i pro dnešního diváka. Jde navíc o žánr, který není na jevištích běžný, a přitom by mohl být divácky úspěšný. Autorka práce je přesvědčena, že stojí za to pokusit se odkaz Grand-Guignolu oživit, minimálně formou projektu, při kterém bude možné prozkoumat možné inscenační přístupy ke grand-guignolovskému žánru
Mirth and matter understanding and staging of The Witch o f Edmonton
Barriere, Alexandre ; KORČÁK, Jakub (vedoucí práce) ; NEUMANN, Julius (oponent)
Tato práce je postavena na autorově zkušenosti s režií hry J. Forda, Th.Dekkera a W. Rowleyho Čarodějnice z Edmontonu (1621) v Divadle Disk, v únoru2012, jakožto závěrečné inscenace při studiu magisterského oboru Režie činoherního divadla na Divadelní fakultě Akademie múzických umění v Praze. Co je v sázce při oživování téměř neznámé, jakobínské hry a při jejím uveden ív České republice? Může být text psaný jako reakce na konkrétní událost (reálný soudní proces s čarodějnicí) a vystavěný na kvazi dokumentárním líčení společnosti v určité historické době, bez znalosti estetického kódu té doby,vhodným materiálem pro živou a aktuální inscenaci? Tato práce tvrdí, že ano, že Čarodějnice z Edmontonu může být odrazovým můstkem divadelního tvaru,který můžeme nazvat ?politickým divadlem? a to ve formě, která nejenže náleží k dlouhé tradici angažované zábavy (hra nám v prologu slibuje ?zábavu i závažnost?), ale je hlavně také divácky i umělecky aktuální. První část práce je zaměřena na kontextuální analýzu hry, historického období, ve kterém byla napsána a podmínek pro inscenování v té době. Tento materiál vychází z toho,že text byl napsán jako ?poltický?. Druhá část se soustředí na autorův analytický pokus o vytržení textu z historického kontextu, zejména prostřednictvím srovnávací historie a historie a dějin idejí a používáním pojmů Brechtova epického divadla. Líčí také, jak tento průzkum slouží jako příprava konceptu inscenace a tento koncept je potom do detailů vyložen. Třetí a poslední část je krátký výčet a reflexe procesu zkoušení a jeho konečného výsledku z pohledu režiséra. Také přináší závěrečné konstatování dosaženého praktického výstupu
Systém opatření v hydrologických povodích ke snížení škodlivých následků povodní – rozvoj aplikace GIS
Výzkumný ústav geodetický, topografický a kartografický, Zdiby ; Vilím, David ; Neumann, Jan ; Vaniš, Pavel ; Roubík, Ondřej ; Pražák, Josef ; Kocáb, Milan
Návrh periodické obnovy vodohospodářského mapování prostředky digitální fotogrammetrie. Identifikace přínosů a limitů metod letecké fotogrammetrie. Metodika digitální technologie obnovy, zpřesnění a kompletace polohopisného vodohospodářského obsahu mapových děl 1:10 000. Komparativní analýza vyvinutých digitálních technologií ve srovnání s existujícími vodohospodářskými aplikacemi a potvrzení efektivnosti nových inovací.
Systém opatření v hydrologických povodích ke snížení škodlivých následků povodní – rozvoj aplikace GIS
Výzkumný ústav geodetický, topografický a kartografický ; Vilím, David ; Neumann, Jan ; Vaniš, Pavel ; Roubík, Ondřej ; Pražák, Josef ; Kocáb, Milan
Byl navržen programový systém, který umožňuje zpracovat analogová data pro realizaci systémů opatření v hydrologických povodích a jednotně zobrazit záplavová území a převést data do digitálního modelu. Pro lokalizaci dat byla vytvořena z dat ZABAGED mapa záplavových území s vlastním odborným obsahem. Datový model je složený z legislativních dat resortu ČÚZK a správců povodí.
Poskytování ICT služeb v cloudu
Neumann, Jiří ; Voříšek, Jiří (vedoucí práce) ; Kopecký, Roman (oponent)
Práce se zaměřuje na všudypřítomný trend cloud computingu a konkrétně Software as a Service. Jejím hlavním cílem je specifikace výhod a nevýhod, které tento koncept přináší, jak pro zákazníka, tak i poskytovatele služeb. Globální pohled na cloud computing dále zužuje na Software as a Service a nasazení ERP produktů tímto způsobem. Dalším cílem je stanovit vhodný postup pro analýzu firmy a jejích potřeb před přechodem do cloudu. Z toho vyplývají doporučení, kdy je cloud vhodnější než on-premise řešení a naopak. Cílem je i sestavení postupu pro úspěšný přechod do cloudu a ošetření všech důležitých aspektů pro budoucí využívání služeb. Teoretické výsledky a doporučení jsou prezentovány na konkrétním praktickém příkladě nasazení ERP ve formě SaaS. K dosažení cílů slouží teoretická analýza všech dostupných knižních a elektronických pramenů, zabývajících se danou problematikou a konzultace s experty ze společnosti Algotech BSC. Hlavním přínosem práce je dvojí pohled na cloud služby, vždy z pohledu zákazníka i poskytovatele s užším zaměřením na ERP. Autor dále vypracovává vhodný postup pro přechod do cloudu a rady pro výpočet ROI, TCO a obsah všech potřebných smluv.
Rozdíly v hereckém přístupu k shakespearovskému textu v Česku a v anglosaských zemích.
Guruncz, Josef ; Neumann, Julius (vedoucí práce) ; Borna, Jan (oponent)
Tato práce analyzuje rozdíly, které existují v hereckém a režijním přístupu k shakespearovským textům v Česku a v anglosaských zemích. Cílem této práce není literárně-obsahová analýza Shakespearových textů; důraz je kladen na přístup herce či jiných divadelních umělců k Shakespearovým hrám. Přístupem k textu je míněno především to, jak pracuje herec, režisér či celý inscenační tým s shakespearovským textem a do jaké míry se jím nechá inspirovat v průběhu zkoušení. Hlavní metodou výzkumu jsou rozhovory s divadelními umělci z těchto kultur a významnou část této práce tvoří jejich syntéza. Na základě autorových vlastních zkušeností, informací získaných z relevantní literatury a názorů osobností, se kterými probíhaly rozhovory, se ukázalo, že se objevují rozdíly ovlivňující herecký a režisérský přístup k shakespearovským textům, které vyplývají především z překladů, z různého společensko-politického vývoje a z odlišného způsobu divadelního vnímání v daných zemích.
Specifika současného irského dramatu
Lamserová, Brigita ; Neumann, Julius (vedoucí práce) ; Pilný, Ondřej (oponent)
Práce se pokouší naznačit vývoj Irské dramatiky v souvislosti s historickým vývojem samotného Irska a následně ukázat, jak se motivy v této dramatice promítají do tvorby současného irského dramatika ? Toma Murphyho. V úvodu je naznačena cesta Irského dramatu, přičemž podrobněji je rozebíraná od období vzniku Abbey Theratre. V druhé polovině práce je popsán život a dílo Toma Murphyho se specifiky jeho tvorby a do detailů se zaobírá jedním z jeho nejnovějších dramatických textů Alice Trilogy. Největší pozornost je soustředěna právě na pojmenování motivů a témat, jež irskou dramatiku a divadlo vůbec utvářela a s tím související hledání východisek v rámci rozboru a překladu Murphyho Alice Trilogy. V závěru je shrnuta problematika inscenování Murphyho her na českých jevištích a také úskalí překládání jeho dramatických textů.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 26 záznamů.   předchozí11 - 20další  přejít na záznam:
Viz též: podobná jména autorů
2 NEUMANN, Jaroslav
1 Neumann, Jakub
5 Neumann, Jan
4 Neumann, Jiří
1 Neumann, Josef
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.