Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 18 záznamů.  předchozí11 - 18  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
Sebepojetí u adolescentů, kteří mají zkušenost s náhradní rodinnou péčí a nyní jsou v ústavní výchově
Kubátová, Jitka ; Novotná, Hana (vedoucí práce) ; Michálková, Lucie (oponent)
Bakalářská práce je věnována problematice sebepojetí u adolescentů (16 - 18 let), kteří prožili část svého života v náhradní rodinné péči, a kvůli výchovným problémům jim byla nařízena ústavní výchova. Cílem práce je zmapovat, jak se adolescenti s těmito zkušenostmi vnímají a hodnotí, a zda, a případně jak se odráží jejich zkušenost s náhradní rodinnou péčí a ústavní výchovou na podobě jejich sebepojetí. Teoretická část práce se zabývá specifiky období adolescence, konstruktem sebepojetí, a systémy náhradní rodinné péče a ústavní výchovy v České republice. Praktická část představuje výzkum realizovaný s adolescenty v rámci kvalitativního paradigmatu. Podoba sebepojetí je zjišťována pomocí rozhovorů s chlapci. Výsledky analýzy dat jsou v závěrečné části podrobeny komparaci s dosavadními teoretickými poznatky v této oblasti. KLÍČOVÁ SLOVA adolescence, adopce, sebepojetí, náhradní rodinná péče, pěstounská péče, ústavní výchova
Vliv stresových faktorů na životní spokojenost
Oborná, Denisa ; Vajner, Luděk (vedoucí práce) ; Michálková, Lucie (oponent)
Tato diplomová práce se zabývá tím, zda a případně jaký vliv, mají stresové faktory na životní spokojenost dospělých jedinců. Zaměřuje se také na to, jaké jiné aspekty jsou při tomto zhodnocování důležité. Je založena na kvalitativním výzkumu, v rámci něhož jednotlivé osoby podaly autentické výpovědi při posuzování jejich životní spokojenosti a podmínkách, které toto hodnocení významně utváří. Pozornost byla věnována jak negativním, tak také pozitivním vlivům a strategiím při vyrovnávání se s obtížnými situacemi, se snahou nalézt podobnosti a odlišnosti a zhodnotit podstatné faktory. Cílem také je, ukázat možnosti k naplňování vyšší míry tohoto uspokojení. Nejdůležitější přínos práce vidím v upřímných a komplexních výpovědích jedinců k tomuto tématu a v možnosti, zamyslet se díky nim nad vlastním přístupem k životu a nad mírou a limity pro dosažení životní spokojenosti obecně. KLÍČOVÁ SLOVA
 Životní spokojenost, stresové faktory, odolnost, psychická vyrovnanost, duševní pohoda
Syndrom vyhoření u učitelů
Vaňková, Lenka ; Trpišovská, Dobromila (vedoucí práce) ; Michálková, Lucie (oponent)
Diplomová práce se zabývá problematikou syndromu vyhoření u učitelů základních škol v Praze. Jejím cílem je posoudit míru vyhoření u učitelů v závislosti na stupni školy, vzdělání a délce praxe, ale také vzhledem k pohlaví a věku respondentů. V teoretické části je učitelská profese pojata jako specifické povolání, na které jsou kladeny zvláštní nároky. Je zde řešeno srovnání učitelů 1. a 2. stupně z hlediska náročnosti jejich profese a propojení se syndromem vyhoření. Dále jsou definovány zátěžové situace se zaměřením na stres, který vznik syndromu vyhoření významně ovlivňuje. Problematika syndromu vyhoření je zpracována obecně i se zaměřením na profesi učitele. Praktická část má charakter empirického výzkumu. Data byla získána pomocí kvantitativní metody, a to formou písemného dotazníku. Získaná data byla zpracována a analyzována pomocí počítačového programu. Ověřovala jsem závislost výsledků na pohlaví, věku, pedagogickém vzdělání, délce praxe a stupni školy, kde učitelé převážně působí. Svá zjištění jsem srovnávala i s odbornou literaturou. Výsledky výzkumu prokázaly, že míra celkového vyhoření je závislá na pohlaví, pedagogickém vzdělání a stupni školy. Naopak ale nesouvisí s věkem a délkou pedagogické praxe učitelů. Výzkumný vzorek tohoto šetření není ohrožen syndromem vyhoření. KLÍČOVÁ SLOVA...
Literárně didaktický potenciál Čapkových Apokryfů
Michálková, Lucie ; Klumparová, Štěpánka (vedoucí práce) ; Hník, Ondřej (oponent)
Cílem práce je ukázat, v čem spočívá didaktický potenciál Knihy apokryfů a navrhnout, jak by se s apokryfy dalo ve výuce literatury na střední škole pracovat. Teoretické část se zabývá osobností a dílem Karla Čapka a pojmem apokryf. Podrobněji je pojednáno o samotné Knize apokryfů, uvedená kapitola se zaměřuje na vznik a dosavadní vydání této knihy, na její formální a obsahovou stránku, dále pak na práci autora s intertextovostí a na umělecký postup, který Čapek užívá. Prostor je věnován také možným důvodům, proč jsou apokryfy v kontextu Čapkova díla opomíjeny. Praktická část se zaměřuje na didaktický potenciál apokryfů. Naznačuje možnosti práce se všemi texty a zabývá se i možnými způsoby, jak v hodině pracovat s pojmem apokryf. Velký prostor je věnován podrobnému rozboru didaktického potenciálu vybraných sedmi textů a nechybí ani podrobný komentář ke struktuře této kapitoly. Důležitou částí je pak ověření didaktického potenciálu jednoho z apokryfů ve středoškolské praxi. Tato část obsahuje okomentovanou přípravu na hodinu a její závěrečnou reflexi. Závěrečná reflexe komentuje průběh vyučování, nabízí analýzu žákovských odpovědí a v závěru pak navrhuje, jak by bylo možné přípravu upravit.
Syndrom vyhoření u učitelů
Petříková, Olga ; Trpišovská, Dobromila (vedoucí práce) ; Michálková, Lucie (oponent)
Tématem diplomové práce je syndrom vyhoření u učitelů. Teoretická část obsahuje informace získané studiem odborné literatury, které se týkají pojmů syndrom vyhoření, vyčerpání, stres a vyznačuje jejich příčiny a příznaky. Popisuje osobnost učitele z hlediska typologie, profesních požadavků na učitele, syndromu vyhoření u učitele a jeho prevencí, jak syndromu vyhoření předcházet. Empirická část práce představuje výzkum na různých stupních škol. Metodou výzkumu je standardizovaný dotazník Burnout Measure převzatý od autorů Ayal Pines a Elliot Aronson.
Profil pomáhajících profesí v MMPI-2
Berková, Klára ; Soukupová, Tereza (vedoucí práce) ; Michálková, Lucie (oponent)
Bakalářská práce se zabývá tématem Profil pomáhajících profesionálů v MMPI- 2. Vlastní text práce je rozčleněn na dvě části- teoretickou a empirickou. V teoretické části jsou blíže představeny pojmy osobnost, pomáhání, prosociální chování, pomáhající profese, dobrovolnictví. Blíže se zabývám osobností pomáhajícího jedince. Především z hlediska jeho specifických vlastností, které se snažím vymezit na základě poznatků z odborné literatury a provedených výzkumů. Protože v empirické části pracuji s dotazníkem Minnesota Multiphasic Personality Inventory 2, součástí teoretické části je také představení této psychodiagnostické metody se zaměřením na diagnostikování vlastností osobnosti, které jsou spojovány s pomáháním. Empirická část je věnována studii založené na těchto výzkumných otázkách: Za prvé, zda psychologové, jako zástupci pomáhajících profesionálů, v dotazníku MMPI-2 budou vykazovat vlastnosti spojené s pomáháním. A za druhé, zda se psychologové ve výsledcích dotazníku MMPI-2 budou lišit od dobrovolníků, tedy jde o porovnání výsledných profilů těchto dvou skupin. 4
Principy účetnictví v zemědělství dle Českých účetních standardů a IFRS
Michálková, Lucie ; Kuchařová, Ivana (vedoucí práce) ; Lenka, Lenka (oponent)
Tato diplomová práce na téma Principy účetnictví v zemědělství dle ČÚS a IFRS se zabývá porovnáním účtování dle Českých účetních standardů a Mezinárodních standardů účetního výkaznictví. Teoretická východiska se zabývají zemědělstvím podle pravidel České republiky. Posléze je popsána úprava dle standardu IAS 41 Zemědělství. V praktické části je tento standard aplikován na vybraném podniku. Nejdříve je charakterizován podnik. Poté jsou dle standardu definovány biologická aktiva a zemědělská produkce, klasifikace biologických aktiv a přecenění na reálnou hodnotu, neboli fair value. V diskuzi jsou popsány změny související s aplikací tohoto standardu. Nakonec jsou shrnuty rozdíly mezi těmito účetními úpravami ve vedení účetnictví.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 18 záznamů.   předchozí11 - 18  přejít na záznam:
Viz též: podobná jména autorů
7 Michálková, Lenka
1 Michálková, Linda
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.