Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 13 záznamů.  předchozí11 - 13  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
Psychologické aspekty vierohodnosti svedeckej výpovede
Kováčová, Monika ; Boukalová, Hedvika (vedoucí práce) ; Kostelníková, Zuzana (oponent)
Bakalárska práca sa venuje problematike vierohodnosti svedeckej výpovede a možnostiam jej posúdenia. Výpoveď sa postupne utvára v štyroch fázach. Jedná sa o vnímanie a zapamätávanie, o uchovávanie, o predávanie informácií a ich spracovanie vypočúvajúcim. S konečnou podobou výpovede súvisí aj výsluchová stratégia. Podľa toho, ako je výsluch vedený, môže vyšetrovateľ získať viac detailnú výpoveď. Navyše spôsob vedenia výsluchu ovplyvňuje aj spoluprácu svedka. Na rozpoznávanie pravdy a lži existujú rôzne indikátory. V práci je uvedených mnoho výskumov, ktoré sa zaoberali schopnosťou policajných vyšetrovateľov a bežnej populácie rozpoznať lož. Na posudzovanie vierohodnosti výpovedí sa využívajú verbálne metódy. Práca sa podrobnejšie zaoberá 3 metódami, a to metódou SVA, SCAN a RM. Empirická časť sa sústreďuje na dve z týchto metód, a to CBCA (časť metódy SVA) a RM. Experiment je zameraný na porovnanie pravdepodobnosti, s akou tieto dve metódy rozlíšia, či je výpoveď vierohodná alebo nevierohodná v porovnaní so subjektívnym dojmom. Výskum je navrhovaný na skutočné výpovede svedkov. Kľúčové slová : výpoveď, vierohodnosť, metódy, klamstvo
Psychological aspects of interviewing in criminal prosecution
Kostelníková, Zuzana ; Boukalová, Hedvika (vedoucí práce) ; Gillernová, Ilona (oponent)
1 Abstrakt Predkladaná práca sa zaoberá vypočúvaním detských svedkov a jeho výsledkom vo forme výpovedi. Mapuje vývojové špecifiká detí relevantné v priebehu vypočúvania. Ďalej ponúka prehľad špecifických postupov, ktoré zohľadňujú nároky vyplývajúce z práce s touto skupinou svedkov. Najväčší dôraz práca kladie na metódu kognitívneho interview vytvorenú Geiselmanom a Fisherom (1992) a možnostiam jej využitia u detí. Praktická časť sa v jednej rovine venuje overeniu vhodnosti špecifickej metódy - kognitívneho interview pre účely vypočúvania u detí v predškolskom veku. Druhá rovina mapuje vývojovo špecifické prejavy detí v priebehu takto vedeného rozhovoru. Vďaka analýze dvadsiatich rozhovorov bolo možné identifikovať špecifiká prejavujúce sa tak v kognitívnej oblasti, ako aj v oblasti sociálnych schopností a zachytiť ich konkrétnu podobu. V následnom kroku boli výpovede detí posudzované z hľadiska použitej metódy. Na danej vzorke sa ukázali kvalitatívne ale aj kvantitatívne rozdiely obsahu výpovede v jednotlivých fázach. Pričom ako ideálna pre získanie presnej a detailnej výpovede sa ukazuje kombinácia fázy voľnej výpovede a fázy špecifických otázok. Kľúčové slová: vypočúvanie detí, metóda kognitívneho interview, detský svedok, výsluchové metódy
Specifika svědeckých výpovědí dětí v trestním řízení z pohledu psychologie
Brousilová, Klára ; Boukalová, Hedvika (vedoucí práce) ; Kostelníková, Zuzana (oponent)
V předkládané bakalářské práci se snažím o představení specifik, kterým musí vyslýchající čelit, pokud roli svědka trestného činu zaujímá dítě do 15 let. V první kapitole jsem krátce pro účely této práce vyjasnila pojem dítě a výslech. Pak se již detailněji zaměřuji na stěžejní témata. Přípravou výslechu je míněno zabezpečení vhodného prostředí pro výslech, nastolení příjemné atmosféry a důkladné vysvětlení právního systému a práv. Druhou kapitolu jsem věnovala komunikačním dovednostem dětského svědka, kde v podkapitolách přibližuji například konverzační pravidla či motivaci ke lhaní u dětí. V nejrozsáhlejší kapitole o sugestibilitě seznamuji čtenáře s nejznámějšími sugestivními technikami, a to jejich definováním, příklady a upozorněním na jejich škodlivost. Empirická část pak v návaznosti na poslední kapitolu teoretické části poskytuje můj návrh kvalitativního výzkumu, který si klade za cíl prozkoumat, zda je v České republice během výslechů dětských svědků využíváno sugestivních technik. Powered by TCPDF (www.tcpdf.org)

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 13 záznamů.   předchozí11 - 13  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.