Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 45 záznamů.  předchozí11 - 20dalšíkonec  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
Studium biomarkerů karcinomu prsu po neoadjuvantní léčbě.
Skálová, Helena ; Povýšil, Ctibor (vedoucí práce) ; Kolář, Zdeněk (oponent) ; Křen, Leoš (oponent)
Chemoterapie je jednou základních léčebných modalit karcinomu prsu, která chirurgickému odstranění nádoru může předcházet a/nebo jej následovat jako součást neoadjuvantní resp. adjuvantní léčby. Selekční tlak chemoterapie na nádorové buňky však může vést ke změně jejich molekulárního a expresního profilu a následně i chemosenzitivity a zásadně tak ovlivnit další průběh léčby. Cílem této práce bylo zmapovat změny v expresi vybraných markerů v karcinomu prsu po neoadjuvantní chemoterapii, které by mohly přispět k porozumění, jakou roli tyto proteiny a geny sehrávají při odpovědi nádoru na léčbu a vzniku chemorezistence. Imunohistochemická analýza exprese standardních markerů karcinomu prsu [estrogenových (ER) a progesteronových receptorů (PR), HER2 a proliferační aktivity (Ki67)] a proteinů mezibuněčných spojů (claudinů 1, 3 a 4, E- a N-cadherinu) před a po neoadjuvantní chemoterapii odhalila pokles exprese PR, Ki67 a claudinu 3 a zvýšení exprese claudinu 1. Exprese ER, HER2, claudinu 4, E- a N-cadherinu se významněji nezměnila. Stanovení exprese standardních markerů je součástí rutinního bioptického vyšetření vzorků karcinomu prsu a je nezbytné pro indikaci léčby. Naše výsledky podporují současná doporučení pro opakování vyšetření před indikací adjuvantní chemoterapie. Claudiny a cadheriny se...
Elektroerozivní obrábění se zaměřením na grafitové a měděné elektrody
KOLÁŘ, Zbyněk
Úvodní část uvádí do problematiky oprav vstřikovacích nástrojů (forem) pro termoplasty. A zdůvodňuje požadavek nutnosti změny současného procesu oprav technologií EDM. Teoretická část popisuje fyzikální podstatu obrábění EDM technologií. Systém výroby obráběcích elektrod a problematiku s tím spojenou. V praktické části je analyzován proces výroby měděných a grafitových elektrod se zaměřením na výrobní čas a náklady. Dále byly analyzovány výrobní parametry EDM procesu a porovnáno opotřebení měděných a grafitových elektrod. V závěru práce je provedeno vyhodnocení výzkumné činnosti, interpretace výsledků této činnosti a návrh opatření ke zkrácení výrobního času obráběcích elektrod a času samotného EDM obrábění těmito elektrodami.
Používané metakognitivní strategie žáků pátých tříd ve specifické doméně čtení
Říčan, Jaroslav ; Wildová, Radka (vedoucí práce) ; Škoda, Jiří (oponent) ; Kolář, Zdeněk (oponent)
Práce se zabývá problematikou zjišťování úrovně metakognitivního rozvoje u žáků 5. tříd docházejících do (a) běžných nespecializovaných základních škol, (b) základních škol implementujících prvky daltonské výuky a (c) základních škol implementujících prvky programu RWCT. Cílem empirického šetření bylo ověření předpokladu, že typ vzdělávacího programu, a od něj se odvíjející realizované strategie řízení kurikula, mohou mít vliv na metakognitivní rozvinutost žáka ve specifické doméně čtení. Z toho důvodu je metodologie výzkumu založena na kvaziexperimentálním uspořádání. Autor v této práci zjišťuje úroveň jak (a) řídící složky, tak (b) znalostní složky metakognice na vzorku 1103 žáků. Výsledky výzkumu potvrzují předpoklad, že typ vzdělávacího programu má vliv na metakognitivní rozvoj žáka a to konkrétně: (a) žáci ZŠ RWCT dokážou lépe posoudit relativní efektivitu nabízených strategií na pozadí úkolové situace (metakognitivní znalost) a společně s žáky ZŠ Daltonského plánu jsou schopni (b) lépe rozlišovat chybné odpovědi od správných a zároveň jsou (c) přesnější ve svém odhadu o ne/správnosti odpovědí vztahujících se k porozumění čtenému, než žáci docházejících do běžných nespecializovaných škol (metakognitivní řízení). Jak žáci ZŠ RWCT, tak žáci ZŠ Daltonského plánu signifikantně (d) lépe skórovali v...
Sebehodnocení žáků při přestupu z 1. na 2. stupeň základní školy
Dvořáková, Dita ; Kolář, Zdeněk (vedoucí práce) ; Kasíková, Hana (oponent)
Tématem diplomové práce je ,,Sebehodnocení žáků při přestupu z 1. na 2.stupeň základní školy (a spolupráce učitelů při stanovení kritérií sebehodnocení)". Práce je koncipována jako teoreticko - empirická. Cílem teoretické části diplomové práce je vymezení základních pojmů sebehodnocení žáků a spolupráce učitelů při vytváření hodnotících kritérií s oporou o didaktickou a psychologickou literaturu. Cílem empirické části diplomové práce je zmapování využívání sebehodnocení žáků při přechodu z prvního na druhý stupeň základní školy. Empirická sonda byla prováděna v průběhu dvou let u žáků 5.ročníku a následně u stejných žáků o rok později v 6.ročníku. Metodou empirické sondy bylo hlavně pozorování vyučování, které bylo doplněno rozhovory s žáky, učiteli a ředitelkou školy. Bylo zjištěno, že na prvním stupni základní školy se věnuje velká pozornost sebehodnocení a je využíváno téměř ve všech aktivitách žáka. Na druhém stupni základní školy využívají sebehodnocení jen někteří učitelé, většinou nedochází k návaznosti na první stupeň. Učitelé druhého stupně nespolupracují na tvorbě společných kritériích hodnocení, přestože vedení školy se o to snaží. Diplomová práce je doplněna praktickými ukázkami hodnotících listů z dané školy.
Motivační funkce školního hodnocení
Kubíková, Jitka ; Kolář, Zdeněk (vedoucí práce) ; Tvrzová, Ivana (oponent)
Práce se zabývá školním hodnocením z hlediska jeho specifik a funkcí se zaměřením na motivační působení. Poznatky týkající se hodnocení jsou napřed uvedeny v samostatné kapitole, v níž jsou ukázány pozitivní a negativní stránky forem hodnocení v praxi. Část pojednávající samostatně motivaci zahrnuje výklad potřeb ve vztahu ke školním činnostem a krátké vysvětlení kauzální atribuce. Bližší pozornost je věnovaná výkonové motivaci, zvl. charakteristikám výkonových potřeb v souvislosti s reakcemi žáků na psychickou zátěž v úkolových situacích. Stručně jsou zmíněny některé novější teorie motivace a jejich aplikace ve škole, které poukazují na možnosti modifikování vnější motivace směrem k autonomii. Více jsou rozpracovány způsoby a aspekty hodnocení, které podporují motivaci a poskytují žákům vzory pro sebehodnocení. Kvalitativní výzkum je zaměřen na procesy hodnocení směřující k pozitivní motivaci. Závěrečné teze shrnují několik doporučení pro sebereflexi učitele v roli hodnotitele. Klíčová slova Školní hodnocení, motivace, výkonová motivace, sebehodnocení.
The role of selected molecules in biologic behaviour of human breast cancer
Gojiš, Ondřej ; Mandys, Václav (vedoucí práce) ; Kolář, Zdeněk (oponent) ; Kinkor, Zdeněk (oponent)
The role of selected molecules in biologic behaviour of human breast cancer Abstrakt Ondřej Gojiš V různých imunohistochemických studiích kracinomu prsu se neshoda mezi primárním a sekundárním ložiskem v detekci estrogenového receptoru pohybuje od 28 do 42%, u progesteronového receptoru kolem 17% a u Her2 receptoru se neshoda exprese pohybuje mezi 0-37%. Předcházející práce prokázaly, že Pax2 soutěží s SRC-3 o regulaci Her2 v transkripčním procesu. Karcinomy prsu, které vykazovaly Pax2 pozitivitu a SRC-3 negativitu, měly nízké riziko relapsu onemocnění. Tento poznatek naznačuje možnost dvou "subtypů" karcinomu prsu: pozitivní pro ER a pozitivní pro Her2. V první studii byl chrakterizován imunohistochemický profil SRC3, Pax2, ER, PgR, Her2, CK5/6, Ki67, EGFR u 30 metastatických cerebrálních ložisek karcinomu prsu. SRC-3 byl pozitivní v 66,6% případů a Pax2 v 73,3%. Vztah mezi imunohistochemickým nálezem, věkem pacientky, gradem nádoru, histologickým typem a metastatickým postižením lymfatických uzlin byl statisticky nevýznamný. Při hodnocení přítomnosti sledovaných znaků v primárním tumoru a sekundárním metastatickém ložisku se proteinová exprese lišila v 93%. U SRC-3 byl stejný imunohistochemický nález v 71% a u Pax2 v 50% vzorků. Při porovnávání primárního nádoru a metastatického ložiska byl největší...
Čínské školství na prahu III. tisíciletí
Ouroda, Karel ; Kolář, Zdeněk (vedoucí práce) ; Váňová, Miloslava (oponent) ; Rýdl K., (oponent)
Tato disertační práce se snaží, na základě případové studie čínského školství, odpovědět na dvě základní otázky, a to zda český a čínský školský systém nemohou vzájemně komunikovat pro nepřekonatelné odlišnosti a zda česká a čínská pedagogika nemohou vzájemně spolupracovat pro nepřekonatelné vzájemné odlišnosti. Jako řešení těchto otázek lze konstatovat, že vzájemná spolupráce mezi školskými systémy a partnerské využívání poznatků a zkušeností v tomto směru je možné a stejně tak je tomu ve vzájemném obohacování se pedagogik obou zemí. Ačkoliv jsme v české pedagogice doposud postrádali systematické práce o čínském školství, přece je možno alespoň dokladovat, že zájem se začal projevovat v posledních letech na některých fakultách brněnských univerzit, na nichž probíhá příprava učitelů středních odborných škol a učilišť. Jedná se tedy zároveň i o fakulty neučitelské. Je to ve své podstatě zájem o komparativní výzkum středních odborných škol, kde již byly zpracovány první odborné studie této problematiky. Na druhé straně je nutno přiznat, že jde však pouze o závěrečné práce doplňujícího pedagogického studia nebo bakalářské práce, ojediněle i o práci diplomovou Základním typem školského systému v Číně je klasický model, kdy žáci docházejí do primární školy jako oddělené instituce a po ukončení jejího 6. ročníku...

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 45 záznamů.   předchozí11 - 20dalšíkonec  přejít na záznam:
Viz též: podobná jména autorů
2 KOLÁŘ, Zbyněk
16 Kolář, Zdeněk
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.