Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 101 záznamů.  předchozí11 - 20dalšíkonec  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
Na hraně - arteterapie jako inspirace pro výtvarné vzdělávání
Burešová, Tereza ; Jakubcová Hajdušková, Lucie (vedoucí práce) ; Kafková, Helena (oponent)
Bakalářská práce s názvem "Na hraně arteterapie j ako inspi race pro výtvarné vzdělávání" se zabývá postupy , které jsou typické pro arteterapeutické působení. Nahlíží však na ně o ptikou výtvarného pedagoga. teoretické části práce definuje vzdělávací působení vysvětluje výchova cíle vzdělávání pedagogický pracovník. Zaměřuje se také na konkrétní zákonitosti vzdělávací oblasti Umění a kultura Následně tyto poznatky porovnává s ým působení zákl adní cíle této disciplíny a uvádí přís tupy, které arteterapie využívá. Poté práce základní rozdíl těchto oblastí ve kterých se potkávat. Didaktická a výtvarná část práce se z aměřuje na příklady konkrétních pro vzděláv ací potřeby ve formě graficky zpraco vané příručky Příručka obsahuje pět výtvarných aktivit , které mohou být inspirací pro vyučující výtvarné výchovy. Součástí je t aké teré byly realizovány ve 4. třídě základní ško ly. rámci práce byla také provedena kvalitativní výzkumn á sběru byly rozhovory se třemi respondentkami. Na základě analýzy ů ráce závěru nároky, kt eré může alterov aná původně arteterapeutická aktivita klást na o sobnost výtvarného pedago ga příno sy, které může mít pro žáky. KLÍČOVÁ SLOVA výtvarná výchova, arteterapie, metody, cíle, o sobno stně sociální rozvoj,
Výtvarka on-line a doma? Role rodičů ve výtvarném vzdělávání během distanční výuky.
Růžičková, Veronika ; Jakubcová Hajdušková, Lucie (vedoucí práce) ; Vačkář, Adam (oponent)
Bakalářská práce zpracovává roli rodičů ve výtvarném vzdělávání během distanční výuky. V teoretické části práce, s oporou v odborné literatuře a internetových zdrojích, nahlíží téma z různých úhlů. První polovina teoretické části pojednává o roli rodiče ve výtvarném vzdělávání obecně. Její druhá část pak mapuje situaci ohledně distanční výuky. Předmět výtvarná výchova je v práci zpracováván zejména se zaměřením na 2. stupeň základní školy, jelikož právě této věkové skupiny se dotýká výzkumná sonda, jež je obsahem empirické části práce. Didaktická část práce je zaměřena na projekty, vzniklé na základě situace ohledně pandemie COVID-19 a následného uzavření škol. Popisuje projekty jednotlivých institucí i instituce samotné a zmiňuje některé jejich doprovodné programy. Zpracovává rovněž výtvarná díla konkrétních autorů, týkající se ústřední tematiky práce. Prostudované projekty a díla autorka využívá k vytvoření vlastního didaktického návrhu, který je rovněž součástí didaktické části práce. Empirická část zpracovává roli rodiče v distanční výuce výtvarné výchovy na základě konkrétních případů. Má charakter kvalitativní výzkumné sondy a využívá metod případové studie a etnografie. Respondenty výzkumné sondy se staly tři typy rodičů a jejich děti. Závěrem práce je její výtvarná část, která zpracovává...
O dědovi.
Soukupová, Karolína ; Jakubcová Hajdušková, Lucie (vedoucí práce) ; Fišerová, Zuzana (oponent)
Práce se věnuje životu jednoho výjimečného dědečka i životům všech dědečků z pohledu jejich vnoučat. Jde o téma našeho vztahu a toho, jak mě, mou rodinu a také spoustu dalších lidí utvářel a rozvíjel. Důležitost může tedy čtenář také spatřit v představě toho, jakým způsobem formoval pojem výtvarné výchovy u nás. Jedná se tedy také o dědovo působení na spoustu učitelů a mimo jiné také o rozšíření jeho odkazu. Smysl práce by tedy měl spočívat primárně v připomenutí jeho textů i obrazů a tím jejich aktualizaci a otevírání dalších možností tvorby. V práci jsou popsány naše společné vzpomínky a to, čím, proč a jak jsme trávili čas. To a mnohé další je zachyceno také doprovodnými ilustracemi a obrazem na plátně. Zmíněno je rovněž jeho výtvarné pojetí didaktiky v očích dalších autorů. Záměrem práce je tedy obnovit jeho názory a věnovat se jeho svébytnému pojetí vývoje člověka v sociokulturním kontextu. V praxi by tyto informace mohly inspirovat a osvětlit další směry v současné pedagogice. KLÍČOVÁ SLOVA dědeček, vztah, rodina, výtvarná výchova, kreslení, kresby, umění, umělecké zájmy
Význam hodnocení ve výtvarné výchově z pohledu žáků 2. st. ZŠ a jejich učitelů
Vlachová, Michaela ; Jakubcová Hajdušková, Lucie (vedoucí práce) ; Novotná, Magdalena (oponent)
Tématem práce je význam hodnocení ve výtvarné výchově. Práce navazuje na výstavu Umění oceňovat realizovanou Společností Jindřicha Chalupeckého v roce 2021, konkrétně na projekt Re/de/in/form Venduly Fremlové, Kristýny Říhové a Lucie Jakubcové Hajduškové. Cílem práce je popsat, jak probíhá hodnocení v průběhu a závěru hodiny výtvarné výchovy v praxi a jaký má význam pro žáky a učitele na 2. stupni základní školy. Teoretická část shrnuje obecnější, ale klíčové teoretické pojmy v oblasti školního hodnocení, např. jeho funkce, formy a druhy. Dále představuje specifika hodnocení ve výtvarné výchově, formulovaná vybranými autory, např. Janem Slavíkem, Karlou Brücknerovou či Karlem Starým. Výzkumná část je pojata jako kvalitativní empirická sonda a je řešena metodou případové studie. Sleduje: 1) hodnocení v průběhu vedených hodin výtvarné výchovy, 2) jednotlivé přístupy vyučujících, jejich názory na význam hodnocení ve Vv a 3) názory vyučovaných žáků na hodnocení ve Vv. Ke sběru bylo využito zúčastněné pozorování hodin výtvarné výchovy ve dvou třídách 2. stupně ZŠ, strukturovaný rozhovor s pedagogy, a dotazník s otevřenými a uzavřenými otázkami pro žáky. Ve výtvarné části práce je skrze kresebné deníkové záznamy otevřeno a zpracováno téma: vliv hodnocení ve výtvarné výchově na budoucí život žáků.
Současná animovaná tvorba ve výtvarné výchově
Burianová, Tereza ; Raudenský, Martin (vedoucí práce) ; Jakubcová Hajdušková, Lucie (oponent)
Práce se zabývá současnou podobou animované tvorby, především tendencemi objevujícími se v posledních letech. Představuje možnosti různých přístupů animace, práci s ní a její využití v hodinách výtvarné výchovy či v zájmových kroužcích. Současné trendy jsou představovány pomocí konkrétních animovaných filmů a tvorby jejich autorů. Důraz je kladen na filmografii vzniklou v České republice určenou dětskému diváku. Pro komplexní pohled na daný obor práce mapuje základní animační techniky a představuje běžný postup při vzniku profesionálních animovaných filmů, dále pak práce přináší seznam organizací, institucí a programů věnujících se šíření animace, její edukaci jak pro žáky tak pedagogy se zájmem ji zapojit do svých hodin. Autorka se opírá o odbornou literaturu, dále pak o informace z internetových stránek či blogů věnujících se otázce animace, jejím úskalím ale i krásám. Autorka se sama již několik let animované tvorbě věnuje, čerpá proto i z vlastní tvorby a z poznatků s ní spojených. V praktické části práce autorka představuje dvě videa. Jedním z nich je návod na výrobu jednoduché animační loutky, opírající se o klasické postupy vzniku profesionálních loutek, zároveň přestavuje autorský přístup k její vizuální podobě a volbě materiálů. Druhé dílo přináší krátký animovaný film vytvořený čtveřicí...

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 101 záznamů.   předchozí11 - 20dalšíkonec  přejít na záznam:
Viz též: podobná jména autorů
2 Jakubcová, Lenka
5 Jakubcová, Lucie
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.