Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 24 záznamů.  předchozí11 - 20další  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
Towards Static Analysis of Languages with Dynamic Features
Hauzar, David ; Plášil, František (vedoucí práce) ; Sinz, Carsten (oponent) ; Holík, Lukáš (oponent)
Dynamické funkce programovacích jazyků, jako je dynamický typový systém, dynamické volání funkcí, dynamické vykonávání kódu a dynamické datové struktury, poskytují flexibilitu, která urychluje vývoj. Tyto funkce ale snižují množství informací, které jsou kontrolovány v době kompilace. To má za následek nižší výkon a větší chybovost programů. Tento problém je možné vyřešit pomocí technik statické analýzy. Dynamické funkce bohužel pro tyto techniky představují překážku a zásadně omezují jejich přesnost, spolehlivost a výkonnost. Abychom tento problém pomohli vyřešit, navrhujeme framework pro statickou analýzu, který automaticky řeší dynamické funkce, a tím umožňuje definovat přesné a spolehlivé statické analýzy podobně jako v případě, kdy program dynamické funkce neobsahuje. Aby bylo takový framework možné vytvořit, navrhujeme novou techniku heap analýzy, která modeluje asociativní pole a (prototypové) objekty. Dále navrhujeme analýzu hodnot proměnných, která zjišťuje další informace potřebné pro vypořádání se s dynamickými funkcemi. Nakonec navrhujeme techniku, která umožňuje automaticky a genericky kombinovat analýzu hodnot proměnných s heap analýzou. Powered by TCPDF (www.tcpdf.org)
Rozpoznávání pozic deskové hry go z fotografií
Musil, Tomáš ; Baudiš, Petr (vedoucí práce) ; Hauzar, David (oponent)
Při profesionálních a turnajových partiích ve hře go bývá obvykle pořizován jejich zápis. I neformální partie může být užitečné si zaznamenat pro potřeby pozdější analýzy a studia. Pořizování záznamu však hráče ruší od hry a snadno se při něm udělá chyba. Videozáznam nebo soubor fotografií postrádá flexibilitu abstraktní notace. V této práci popisujeme možné postupy při automatické extrakci herních pozic z fotografií. Navrhujeme vlastní algoritmus založený na Houghově transformaci a metodě RANSAC. Součástí práce je implementace programu, který tento algoritmus využívá k tomu, aby umožnil hráčům partii snadno a spolehlivě zaznamenat. Powered by TCPDF (www.tcpdf.org)
3D akční hra v podivném městě
Havránek, Štěpán ; Balyo, Tomáš (vedoucí práce) ; Hauzar, David (oponent)
Práce se zabývá návrhem a následnou implementací real-time akční hry ve světě, který se nedá popsat klasickým třídimensionálním reálným lineárním vektorovým prostorem. Tato počítačová hra ovšem používá 3D zobrazování. Práce popisuje celý průběh vývoje: použití různých známých i vlastních technik, algoritmů a datových struktur. Při návrhu implementace různých částí také popisuje rozhodování mezi různýmy způsoby a rozebírá i ty nakonec nepoužité. Součástí díla jsou i umělé bytosti obývající město v tomto prostoru. Dále je zde i protihráč, který se snaží plánovat své kroky tak, aby zabránil hráčovi město obsadit a snaží se to udělat sám.
A study of applying copulas in data mining
Ščavnický, Martin ; Holeňa, Martin (vedoucí práce) ; Hauzar, David (oponent)
Název práce: Dobývání znalostí z dat pomocí kopulí Autor: Martin Ščavnický Katedra: Katedra teoretické informatiky a matematické logiky Vedoucí diplomové práce: RNDr. Ing. Martin Holeňa CSc., Katedra teoretické informatiky a matematické logiky Abstrakt: Kopule jsou funkce, které popisují vztah mezi sdruženým roz- dělením náhodného vektoru a jeho marginály. Kopule umožňují modelo- vat vícerozměrná rozdělení a jsou hojně využívány ve finančnictví a zk- oumány v dobývání znalostí. V praxi existuje mnoho různých rodin kopulí, ale žádný standardní spůsob, jak vybrat tu správnou. V naší práci se zabýváme porovnáním vhodnosti různych rodin kopulí k dobývaní znalostí. Prokládáme klasifikační data pomoci osmi rodin kopulí a porovnáváme je pomocí tří metrik kvality proložení. Také používáme klasifikační algorit- mus založený na kopulích a porovnáváme jeho přesnost pro různé rodiny kopulí. Výsledky naznačují, že eliptické kopule popisují naše data nejlépe, ale v přesnosti klasifikace jsou s nimi porovnatelné hierarchické Archime- dovské kopule. V práci také navrhujeme a testujeme modifikovanou metodu pro modelování dat pomocí hierarchických Archimedovských kopulí, která je schopna lépe popsat některá data...
Webová čtečka a knihovna článků
Juraszek, Adam ; Svoboda, Martin (vedoucí práce) ; Hauzar, David (oponent)
Název práce: Webová čtečka a knihovna článků Autor: Adam Juraszek Katedra: Katedra softwarového inženýrství Vedoucí bakalářské práce: RNDr. Martin Svoboda, Katedra softwarového inže- nýrství Abstrakt: Cílem práce je navrhnout a implementovat čtečku jako webovou apli- kaci, která umožňuje sledovat zdroje článků na Internetu prostřednictvím kanálů RSS a Atom. Od podobných aplikací se odlišuje integrací dalších služeb a mož- nostmi: sledování stránek, které tyto kanály neposkytují, zálohování stránek, uklá- dání článků do uživatelem spravované knihovny a systémem doporučování zdrojů. Aplikace je naprogramovaná v jazyku Java a skládá se ze tří částí: serverové části vytvořené na platformě Google AppEngine, klientské části využívající framework GWT a volitelného doplňku do běžných prohlížečů. Webová čtečka je navržená s ohledem na práci s velkým množstvím dat a lze ji snadno rozšířovat. Práce rovněž analyzuje charakteristiky dostupných čteček a rozebírá různé systémy doporučování. Klíčová slova: webová aplikace, RSS čtečka, AppEngine, GWT 1
Verification of Textual Use-Cases
Vinárek, Jiří ; Šimko, Viliam (vedoucí práce) ; Hauzar, David (oponent)
Cílem práce je poskytnout nástroj pro formální verifikaci systému, který je popsán pomocí textových případů užití (textual use cases). Nástroj umožňuje automatické ověření invariantů vyjádřených pomocí formulí temporální logiky (CTL nebo LTL). Textová specifikace je transformována na formální model, který je pomocí NuSMV symbolického model-checkeru verifikován a případné chyby jsou zobrazeny uživateli. Výstupem je přehledný HTML report, který pomocí zpětné vazby umožňuje uživateli iterativní vývoj validních textových use-case specifikací. Architektura nástroje je volena s ohledem na znovupoužitelnost jednotlivých modulů a budoucí možné rozšíření. Powered by TCPDF (www.tcpdf.org)
Systém pro správu úkolů a testů
Konopásek, Jan ; Holubová, Irena (vedoucí práce) ; Hauzar, David (oponent)
Cílem této práce je implementace softwarového systému usnadňujícího správu domácích úkolů a automatické generování testů. Správou domácích úkolů se z pohledu vyučujících rozumí vytváření úloh a jejich zadávání studentům a oprava a hodnocení přijatých řešení. Z pohledu studentů se pak jedná o odevzdávání řešení k aktuálně zadaným úlohám a o přehled hodnocení vypracovaných řešení. Těžištěm práce je popis implementace a způsobu použití webové aplikace Assignment Manager. Součástí aplikace je kromě výše uvedených vlastností také správa uživatelských skupin, správa studentských skupin a sdílení úloh mezi skupinami v rámci přednášky a možnost částečné automatizace kontroly řešení pomocí externích "pluginů". Samostatnou částí je schopnost generování testů z uložených množin testových otázek. Aplikace byla testována ve zkušebním provozu po dobu jednoho semestru a upravována na základě připomínek studentů i pedagogů. Práce obsahuje i diskuzi kontrastu mezi původními předpoklady, na jejichž základě byla aplikace navržena, a reálnými požadavky při nasazení aplikace v praxi.
Informační systém pro maloobchodní prodejny potravin
Le, Marek ; Kopecký, Michal (vedoucí práce) ; Hauzar, David (oponent)
Práce popisuje návrh a implementaci pokladního systému. Program poskytuje nejen základní běžné funkce pokladního systému, ale i back-office funkcionalitu, které zahrnují skladové hospodářství, účetnictví, výkaznictví, business inteligence atd. Poznámka: SIS píše chybu při nahrávání tohoto souboru, vyžaduje více slov, ale zároveň požaduje abstrakt, což chápu jako kopii abstraktu z odevzdané bakalářské práce. Proto nechávám abstrakt v přesné podobě, jak je uveden v bakalářské práci. Použil jsme doporučený konvertor. Detail chyby: Vybraný soubor BPBC_2010_1__0_229690_0_89245.pdf se nepodařilo uložit Soubor PDF není prohledávatelný. Soubor obsahuje málo slov anebo obsahuje pouze obrázky (problém vzniká nejčastěji při skenování dokumentu bez OCR konverze).
Urychlení evolučních algoritmů pomocí rozhodovacích stromů a jejich zobecnění
Klíma, Jan ; Holeňa, Martin (vedoucí práce) ; Hauzar, David (oponent)
Evoluční algoritmy jsou jednou z nejúspěšnějších metod pro řešení netradičních optimalizačních problémů. Protože evoluční algoritmy používají pouze funkční hodnoty cílové funkce, blíží s k jejímu optimu mnohem pomaleji než optimalizační metody pro hladké funkce. Tato vlastnost evolučních algoritmů je zvláště nevýhodná v kontextu nákladného a časově náročného empirického způsobu získávání hodnot cílové funkce. Evoluční algoritmy však lze podstatně urychlit použitím dostatečně přesného regresního modelu cílové funkce. Cílem práce je výzkum využitelnosti regresních stromů a regresních lesů jako náhradního modelu k urychlení evoluční optimalizace empirických cílových funkcí.
Platforma pro karetní hru Žolíky
Smolík, Jiří ; Malohlava, Michal (vedoucí práce) ; Hauzar, David (oponent)
Mezi nejrozšířenější karetní hry patří Rummy (česky "Žolíky"). Tato hra je oblíbená pro svou jednoduchost a variabilitu pravidel. Celosvětově existuje mnoho herních platforem, ale neposkytují neomezené hrání zdarma nebo rozsáhlejší prostředky komunikace mezi hráči. Proto tato práce navrhuje a implementuje desktopovou platformu zaměřenou na Rummy. Hlavním důvodem jejího vzniku byla absence podobně zaměřené nekomerční aplikace, jejíž ambice by nespočívaly v hazardu, nýbrž v relaxaci, komunikaci a zábavě. Platforma zprostředkovává pokročilou komunikaci, a hraní mezi uživateli, jak samostatně tak i v rámci turnajů. Navíc umožňuje hrát podle vlastních pravidel a proti uživatelsky definovaným počítačem řízeným protihráčům.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 24 záznamů.   předchozí11 - 20další  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.