Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 298 záznamů.  předchozí11 - 20dalšíkonec  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
Studie o poměru veřejnosti k ochraně přírody v CHKO Jeseníky
Beranová, Markéta ; Andreska, Jan (vedoucí práce) ; Hanel, Lubomír (oponent)
Diplomová práce zkoumá vztah návštěvníků chráněné krajinné oblasti k ochraně přírody, k turistice a dalším sportovním aktivitám. Shrnuje teoretické poznatky o Chráněné krajinné oblasti Jeseníky a o Národní přírodní rezervaci Praděd - charakterizuje jejich území, předmět ochrany a zabývá se také jejich využitím z pohledu cestovního ruchu a sportovních aktivit, a to nejen v současnosti, ale i v minulosti. Součástí práce je také analýza územní dokumentace, tedy územních plánů a plánu péče. Je zjišťováno, jak je v nich řešena otázka cestovního ruchu a sportovních aktivit v souvislosti s chráněným územím. Práce obsahuje také výsledky terénního dotazníkového šetření, které proběhlo na území Pradědu. Cílem výzkumu bylo zjištění názorů návštěvníků na oblast jako takovou, ale především na vztah k ochraně přírody, k práci správy chráněné oblasti a na vztah k sjezdovému lyžování a cykloturistice. Powered by TCPDF (www.tcpdf.org)
Aplikace metody čtenářské gramotnosti při výuce vybraných zástupců obojživelníků na 2. stupni základní školy
Korečková, Valentýna ; Andreska, Jan (vedoucí práce) ; Hanel, Lubomír (oponent)
Ve své diplomové práci aplikuji metody čtenářské gramotnosti ve výuce přírodopisu se zaměřením na vybrané druhy obojživelníků. Porozumění textu, je předpokladem pro učení se z textu, a je nedílnou součástí porozumění okolního světa i požadavků, které jsou na nás kladeny. To je důvodem, proč využívám multidisciplinární přístup a zařazuji metody čtenářské gramotnosti do výuky obojživelníků v přírodopisu na základní škole. V rámci diplomové práce proběhl výzkum, ve kterém zkoumám, zda žáci s poruchami učení budou zvládat porozumění textu, respektive, zda budou úspěšnější v textu jednodušším doplněném o obrázky a grafy. Dále se zabývám tím, zda výuka s aplikací metody čtenářské gramotnosti zvýší zájem žáků o probírané téma a zda budou tito žáci úspěšnější v ověřování znalostí než žáci, kteří byli vyučováni frontální metodou. Mezi metody, které jsem zvolila k dosáhnutí cílů patří výklad - frontální metoda výuky, výuka s aplikací rozvíjení čtenářské gramotnosti, sestavený test formou dotazníku a polostrukturovaný rozhovor se žáky. Jedná se o smíšený výzkum, kdy kombinuji kvalitativní a kvantitativní postupy výzkumu s terénní realizací na vybrané základní škole. Výzkum je aplikován na dva výzkumné vzorky, skupiny A a B, kdy A je vyučován frontální výukou a B je vyučován za pomoci rozvíjení čtenářské...
Výuka hydrobiologických témat v přírodopise na 2. stupni základních škol ve Středočeském kraji
Mázlová, Kristýna ; Hanel, Lubomír (vedoucí práce) ; Andreska, Jan (oponent)
Diplomová práce se zabývá výukou hydrobiologických témat v hodinách přírodopisu na 2. stupni základních škol, a to konkrétně oblastí Středočeského kraje. Cílem mé diplomové práce je čtenáře uvést do problematiky hydrobiologických témat v hodinách přírodopisu a implementovat je do výuky na druhém stupni základních škol. Zjistit, jak se moc využívá praktická výuka na 2. stupni základních škol ve Středočeském kraji a jak žáky hydrobiologická témata baví. Diplomová práce je rozdělena do dvou částí. První teoretická část se zabývá hydrobiologickou teorií, vodním prostředím, jednotlivými zástupci z řad fauny a flóry, kteří se vyskytují ve studované oblasti. Dále pak antropologickou činností, která má vliv na vodní prostředí, a také ochranou vod a jejich biotopů v České republice. V další části se pak práce zabývá charakteristikou Středočeského kraje z pohledu hydrobiologie a vybraných zajímavých míst vhodných k exkurzím. V praktické části byly porovnávány vybrané učebnice přírodopisu nakladatelství Prodos, Taktik, Fraus a Nová škola, hodnocena byla jejich obsahová stránka z pohledu hydrobiologie. Dále bylo zjišťováno, jak se žáci seznamují v hodinách přírodopisu s hydrobiologií, zda je pro ně srozumitelná a jak moc je toto téma baví. Bylo využito online anonymního dotazníku, který byl rozeslán vybraným...
Žákovská percepce vybraných výukových metod v rámci výukového programu na téma sovy
Hašpl, Filip ; Andreska, Jan (vedoucí práce) ; Hanel, Lubomír (oponent)
Tato práce se zaměřuje na percepce rozdílů mezi frontální a badatelsky orientovanou výukou z perspektivy žáků základní školy. Teoretická část práce poskytuje informace o řádu sovy a teoretickém základu výuky. Je zde popsáno české kurikulum a jeho cíle v oblasti přírodovědného vzdělání. Dále se práce zabývá podrobným popisem transmisivního a konstruktivistického přístupu k výuce a s tím souvisejícími didaktickými prostředky. Zvláštní pozornost je věnována metodám výuky, které jsou předmětem výzkumu v praktické části práce, konkrétně badatelsky orientovanému vyučování (BOV) a frontální výuce. Tato část představuje jejich podstatu, základní pravidla a postupy provedení. Praktická část práce porovnává badatelsky orientované vyučování s frontálním vyučováním z pohledu žáků sedmých tříd základní školy během hodin přírodopisu. Pro výzkum byl použit sebehodnotící reflektivní dotazník. Tato část se nezabývá pouze výsledky výzkumu, ale také samotnou přípravou na hodiny a jejich realizací. Výsledky ukazují, jak žáci vnímají rozdíly mezi badatelsky orientovanou a frontální výukou. Přesněji jaký druh výuky vnímají jako zajímavější, užitečnější a při kterém se domývají, že si lépe rozvíjejí své komunikativní a intelektové dovednosti, konkrétně dovednost spolupráce a zpracování informací.
Význam včel a jejich využití v apiterapii
Handlová, Kateřina ; Hanel, Lubomír (vedoucí práce) ; Říhová, Dagmar (oponent)
Tato bakalářská práce se zabývá významem včel a využíváním včelích produktů v apiterapii. V úvodu obecné části je představena včela medonosná (Apis mellifera), včetně její morfologie, biologie a nemocí. Zmíněna je i skladba včelstva a chovatelské pomůcky, které je zapotřebí k chovu včel využívat. Dále je vysvětlen pojem apiterapie, názory na její použití a způsoby její aplikace. Představeny jsou včelí produkty (med, mateří kašička, propolis, včelí vosk, včelí pyl a včelí jed). Diskutována jsou pozitiva a negativa apiterapie a zda lze považovat apiterapii za oficiální léčebnou metodu. V praktické části byl použit dotazník s cílem zjistit povědomí lidí o apiterapii, využívání apiterapeutických produktů a poté zjistit, jaké jsou rozdíly v odpovědích mezi respondenty žijícími ve městě a na vesnici. K hodnocení výsledků byla využita metoda kvantitativní analýzy. Při porovnávání odpovědí městských a vesnických respondentů byla zjištěna značná shoda a podobnost. KLÍČOVÁ SLOVA Včela medonosná (Apis mellifera), apiterapie, včelí produkty
Výukové aktivity pro druhý stupeň ZŠ na téma bažanta obecného
Lasáková, Tereza ; Andreska, Jan (vedoucí práce) ; Hanel, Lubomír (oponent)
Tato práce se zabývá poznatky o bažantu obecném. Mapuje především vývoj názorů na bažanty mezi lety 1926-1960 a to díky periodikům z těchto let - Stráž myslivosti, která se později (v roce 1953) přejmenovala na Myslivost. Jednotlivé články z těchto časopisů jsou přehledně představeny. Jedná se o články zejména o chovu a lovu bažanta obecného, ale i o jeho zkoumání, jelikož bažant se v tomto období stal velmi žádaným druhem a autoři článků se snažili o jeho popularizaci a šíření v českých zemích. Tak se také stalo, od padesátých let jeho populace významně stoupala. Po změnách v zemědělství v 70. letech a s tím související změnou krajiny se však jeho počty začaly snižovat. Pro lepší přehlednost jsou hlavní trendy obsahu článků shrnuty v pětiletých obdobích a je vytvořeno kalendárium. Cílem praktické části bylo vypracovat aktivity pro žáky 2. stupně základních škol a nižších gymnázií, které přiblíží žákům bažanty z různých hledisek (např. z pohledu morfologického a ekologického) a zároveň budou rozvíjet přírodovědné myšlení. Jsou zde přiloženy celkem 3 pracovní listy, každý je jinak zaměřený. Jeden z nich podporuje badatelský přístup k výuce. Aktivity jsou různorodé, žáci při nich porovnávají vnější stavbu bažanta s jinými ptáky, pracují s fotografiemi, textem, ale i s nahrávkou nebo grafem. Tyto...

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 298 záznamů.   předchozí11 - 20dalšíkonec  přejít na záznam:
Viz též: podobná jména autorů
4 Hanel, Lubomír
13 Háněl, Ladislav
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.