Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 95 záznamů.  předchozí11 - 20dalšíkonec  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
O dědovi.
Soukupová, Karolína ; Jakubcová Hajdušková, Lucie (vedoucí práce) ; Fišerová, Zuzana (oponent)
Práce se věnuje životu jednoho výjimečného dědečka i životům všech dědečků z pohledu jejich vnoučat. Jde o téma našeho vztahu a toho, jak mě, mou rodinu a také spoustu dalších lidí utvářel a rozvíjel. Důležitost může tedy čtenář také spatřit v představě toho, jakým způsobem formoval pojem výtvarné výchovy u nás. Jedná se tedy také o dědovo působení na spoustu učitelů a mimo jiné také o rozšíření jeho odkazu. Smysl práce by tedy měl spočívat primárně v připomenutí jeho textů i obrazů a tím jejich aktualizaci a otevírání dalších možností tvorby. V práci jsou popsány naše společné vzpomínky a to, čím, proč a jak jsme trávili čas. To a mnohé další je zachyceno také doprovodnými ilustracemi a obrazem na plátně. Zmíněno je rovněž jeho výtvarné pojetí didaktiky v očích dalších autorů. Záměrem práce je tedy obnovit jeho názory a věnovat se jeho svébytnému pojetí vývoje člověka v sociokulturním kontextu. V praxi by tyto informace mohly inspirovat a osvětlit další směry v současné pedagogice. KLÍČOVÁ SLOVA dědeček, vztah, rodina, výtvarná výchova, kreslení, kresby, umění, umělecké zájmy
Význam hodnocení ve výtvarné výchově z pohledu žáků 2. st. ZŠ a jejich učitelů
Vlachová, Michaela ; Jakubcová Hajdušková, Lucie (vedoucí práce) ; Novotná, Magdalena (oponent)
Tématem práce je význam hodnocení ve výtvarné výchově. Práce navazuje na výstavu Umění oceňovat realizovanou Společností Jindřicha Chalupeckého v roce 2021, konkrétně na projekt Re/de/in/form Venduly Fremlové, Kristýny Říhové a Lucie Jakubcové Hajduškové. Cílem práce je popsat, jak probíhá hodnocení v průběhu a závěru hodiny výtvarné výchovy v praxi a jaký má význam pro žáky a učitele na 2. stupni základní školy. Teoretická část shrnuje obecnější, ale klíčové teoretické pojmy v oblasti školního hodnocení, např. jeho funkce, formy a druhy. Dále představuje specifika hodnocení ve výtvarné výchově, formulovaná vybranými autory, např. Janem Slavíkem, Karlou Brücknerovou či Karlem Starým. Výzkumná část je pojata jako kvalitativní empirická sonda a je řešena metodou případové studie. Sleduje: 1) hodnocení v průběhu vedených hodin výtvarné výchovy, 2) jednotlivé přístupy vyučujících, jejich názory na význam hodnocení ve Vv a 3) názory vyučovaných žáků na hodnocení ve Vv. Ke sběru bylo využito zúčastněné pozorování hodin výtvarné výchovy ve dvou třídách 2. stupně ZŠ, strukturovaný rozhovor s pedagogy, a dotazník s otevřenými a uzavřenými otázkami pro žáky. Ve výtvarné části práce je skrze kresebné deníkové záznamy otevřeno a zpracováno téma: vliv hodnocení ve výtvarné výchově na budoucí život žáků.
Současná animovaná tvorba ve výtvarné výchově
Burianová, Tereza ; Raudenský, Martin (vedoucí práce) ; Jakubcová Hajdušková, Lucie (oponent)
Práce se zabývá současnou podobou animované tvorby, především tendencemi objevujícími se v posledních letech. Představuje možnosti různých přístupů animace, práci s ní a její využití v hodinách výtvarné výchovy či v zájmových kroužcích. Současné trendy jsou představovány pomocí konkrétních animovaných filmů a tvorby jejich autorů. Důraz je kladen na filmografii vzniklou v České republice určenou dětskému diváku. Pro komplexní pohled na daný obor práce mapuje základní animační techniky a představuje běžný postup při vzniku profesionálních animovaných filmů, dále pak práce přináší seznam organizací, institucí a programů věnujících se šíření animace, její edukaci jak pro žáky tak pedagogy se zájmem ji zapojit do svých hodin. Autorka se opírá o odbornou literaturu, dále pak o informace z internetových stránek či blogů věnujících se otázce animace, jejím úskalím ale i krásám. Autorka se sama již několik let animované tvorbě věnuje, čerpá proto i z vlastní tvorby a z poznatků s ní spojených. V praktické části práce autorka představuje dvě videa. Jedním z nich je návod na výrobu jednoduché animační loutky, opírající se o klasické postupy vzniku profesionálních loutek, zároveň přestavuje autorský přístup k její vizuální podobě a volbě materiálů. Druhé dílo přináší krátký animovaný film vytvořený čtveřicí...
Textilní umění současnosti. Inspirace dílem Sheily Hicks pro výtvarnou výchovu
Nývltová, Tereza ; Jakubcová Hajdušková, Lucie (vedoucí práce) ; Uhl Skřivanová, Věra (oponent)
První část diplomové práce má charakter průzkumné sondy, která hledá podobu a situaci textilního umění současnosti. Opírá se o rozhovory odborníků z oblasti textilního umění a poznatků z navštívených výstav. Součástí práce je i vlastní tvorba vycházející z textilních experimentů. Z těchto poznatků byla vytvořena stěžejní část práce v podobě didaktického projektu, inspirovaná zejména tvorbou Sheily Hicks. Výsledkem a přínosem práce je nástin současné situace textilního umění u nás a v praxi ověřený soubor didaktických postupů zaměřených zejména na rozvoj smyslové citlivosti. Didaktické postupy jsou doplněny o reflexe a varianty rozšiřující či inovující navržené přípravy výuk výtvarné výchovy.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 95 záznamů.   předchozí11 - 20dalšíkonec  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.