Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 83 záznamů.  předchozí11 - 20dalšíkonec  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
Genderové aspekty výuky ICT
Fusková, Lucie ; Fialová, Irena (vedoucí práce) ; Novák, Jaroslav (oponent)
Předmětem diplomové práce je současný stav genderových aspektů v edukaci na základních školách, především ve vzdělávací oblasti informační a komunikační technologie. Teoretická část se zabývá základní problematikou, která vedla a stále vede ke genderovým stereotypům. V praktické části jsou analyzovány výsledky provedeného výzkumu věnujícího se aktuálnímu stavu genderově citlivé výuky v předmětech vzdělávací oblasti ICT, přístupu žáků a žákyň, ale také učitelů a učitelek ke genderové problematice. Dále jsou genderově analyzovány dvě vybrané učebnice informatiky pro druhý stupeň základní školy. V závěrečné části jsou shrnuty výsledky práce a navrženo několik doporučení pro pedagogickou praxi.
Motivace žáků k učení témat vzdělávací oblasti ICT v prostředí vzdělávání střední odborné školy a učiliště
Jakubička, Tomáš ; Černochová, Miroslava (vedoucí práce) ; Fialová, Irena (oponent)
Předmětem diplomové práce je zkoumání motivace žáků středních odborných škol a učiliště k učení ICT předmětu, v němž se má utvářet a rozvíjet jejich ICT gramotnost. Teoretická část práce se zabývá pojmem motivace a obecnými teoretickými přístupy k němu. Její nedílnou součástí je analýza rámcově vzdělávacího programu pro předmět ICT na středním odborném učilišti. Empirická část je rozdělena do tří dílčích výzkumných šetření, která byla prováděna ve vzdělávacím komplexu středních odborných škol a učiliště v Liberci. První výzkumné šetření provedené mezi žáky na základě dotazníkové metody si kladlo za cíl zjistit, jaká je motivace žáků vzdělávacího komplexu středních odborných škol a učiliště. Druhé výzkumné šetření rovněž za použití dotazníkové metody mezi učiteli zkoumalo, jak učitelé vzdělávacího komplexu středních odborných škol a učiliště využívají ICT gramotnosti žáků ve výuce odborných ICT předmětů. Třetí výzkumné šetření s použitím metody rozhovoru s učiteli si kladlo za cíl zjistit, jak učitelé ICT předmětu vzdělávacího komplexu středních odborných škol a učiliště přistupují k výuce ICT předmětu, a jakým způsobem rozvíjejí ICT gramotnost žáků. Výsledky těchto šetření byly zpracovány tak, aby pomohly odpovědět na otázku, co podporuje motivaci žáků k výuce ICT předmětu. Na základě těchto...
Používání počítače dítětem předškolního věku
Havlíková, Jana ; Fialová, Irena (vedoucí práce) ; Tobolářová, Petra (oponent)
Bakalářská práce zabývající se hledisky používání počítače dítětem předškolního věku. Jsou vysvětlovány hlavní funkce rodiny a mateřské školy ve vztahu k dítěti a používání počítače dítětem předškolního věku. Ve výzkumné části jsou za pomoci dotazníků a rozhovoru, zjišťovány názory a postoje rodičů a učitelů mateřských škol ke zmíněné problematice. Vybrané výsledky na seznamování dětí se základy bezpečného používání počítačů doma i v mateřské škole jsou konfrontovány s doporučením optimálních postupů. Cílem této bakalářské práce je blíže představit používání počítače dítětem předškolního věku, z pohledu rodičů a pedagogů mateřských škol. Upozornit na průvodní rizika a poukázat na výhody používání počítače předškolními dětmi. Klíčová slova Předškolní dítě, počítač, bezpečnost, internet, mateřská škola, používání počítače
Metoda ukotvujících vinět: sebehodnocení znalosti informačních a komunikačních technologií
Hrabák, Jan ; Voňková, Hana (vedoucí práce) ; Fialová, Irena (oponent)
Tato práce představuje možnosti a přínos využití metody ukotvujících vinět v pedagogice ve spojení s informačními a komunikačními technologiemi. Jedná se o vůbec první využití metody ukotvujících vinět v této oblasti. V teoretické části tato práce seznamuje s pracemi jiných autorů, ve kterých probíhal výzkum s použitím sebehodnotících otázek, s výzkumy, ve kterých byla použita metoda ukotvujících vinět a s výzkumy, ve kterých byla metoda ukotvujících vinět použita v pedagogice. Praktická část obsahuje výsledky vlastního výzkumu, které ukazují různorodost sebehodnocení vědomostí a dovedností v oblasti informačních a komunikačních technologií u žáků prvních a druhých ročníků středních odborných škol. Práce prokazuje výraznou subjektivitu v sebehodnocení žáků, různé užívání škály respondenty a účelnost využití metody ukotvujících vinět v této oblasti. Především ukazuje zcela odlišné sebehodnocení žáků různých oborů, různých pohlaví, atd. před korekcí a po korekci metodou ukotvujících vinět.
Didaktické využití počítačových her ve výuce
Balažík, Jan ; Novák, Jaroslav (vedoucí práce) ; Fialová, Irena (oponent)
Diplomová práce se zaměřuje na charakterizování počítačových her, popř. her počítačem podporovaných, s poukázáním na možnost a vhodnost užití pro edukaci za předpokladu vhodného výběru a cíleného použití učitelem. Práce vychází z použité literatury, z vlastní zkušenosti a z rozhovorů a dotazníků tvořených s hráči. Těžištěm práce je hra SDF jako příklad didakticky využitelné hry. Pro tuto hru autor vytvořil několik programů a www rozhraní, které jsou rovněž v práci popsané. Samotné programy jsou práci přiložené na disku CD a dostupné na webové adrese http://kraken.pedf.cuni.cz/~balai2ap/. Cílem je na příkladu hry SDF poukázat na možnosti užití rozsáhlejší hry zaměřené na podporu výuky a na rozvoj žáků v různých předmětech a tématech.
Uplatnění absolventů Pedagogické fakulty Univerzity Karlovy v Praze oborů učitelství se zaměřením na technickou a informační výchovu nebo ICT v praxi (2001-2011)
Kubíková, Lucie ; Černochová, Miroslava (vedoucí práce) ; Fialová, Irena (oponent)
NÁZEV: Uplatnění absolventů Pedagogické fakulty Univerzity Karlovy v Praze oborů učitelství se zaměřením na technickou a informační výchovu nebo ICT v praxi (2001-2011) AUTOR: Lucie Kubíková KATEDRA: Katedra technické a informační výchovy VEDOUCÍ PRÁCE: Doc. RNDr. Miroslava Černochová, CSc. ABSTRAKT: Diplomová práce se zabývá dvěma hlavníma výzkumnými problémy. Klíčovým tématem diplomové práce je uplatnění absolventů učitelského studia se zaměřením na technickou a informační výchovu na PedF UK v Praze v období 2001- 2011 a zmapování potřeb jejich dalšího vzdělávání. Cílem diplomové práce je vytvoření uceleného přehledu vývoje studijního oboru ve vztahu ke kvalitě praktického uplatnění absolventů v letech 2001-2011 a jejich potřeb z hlediska doplnění odborného oborového i pedagogického vzdělání. Teoretickým východiskem pro řešení diplomového úkolu je analýza studijních plánů učitelství se zaměřením na technickou a informační výchovu akreditovanými na PedF UK v letech 1996-2011. Empirická část se zaměřuje na dotazníkové šetření provedené mezi absolventy těchto studijních oborů, jehož cílem bylo zjistit pomocí rozsáhlého on-line dotazníku nejen to, v jakých oborech a profesích nacházejí uplatnění absolventi pětiletého magisterského studia oboru Technická a informační výchova, dvouletého navazujícího studijního...
Genderové aspekty informační výchovy
Rambousek, Vladimír ; Fialová, Irena (vedoucí práce) ; Battistová, Eva (oponent)
NÁZEV: Genderové aspekty informační výchovy ABSTRAKT: Předmětem práce je problematika genderu a generových stereotypů ve vzdělávání. Hlavním cílem práce je přispět k rozvoji teorie informační výchovy analyzováním aspektů genderu a konceptu generově citlivé výuky v informační výchově. Dílčími úkoly práce je zmapovat postoje učitelů k problematice generově citlivé výuky v informační výchově a zjistit diference v úrovni osvojení učiva informační výchovy mezi chlapci a dívkami v kontextu s generovou problematikou. Pro naplnění cílů a úkolů práce byla vedle metod teoretických užita především explorativní metoda založená na dvojici dotazníků s on-line metodou sběru dat pro učitele a učitelky a pro studenty a studentky. KLÍČOVÁ SLOVA: gender, generové stereotypy, generově citlivá výuka, ICT gramotnost, informační výchova
Hodnocení učebnic a dalších výukových materiálů pro výuku informatiky na 1. stupni základní školy
Hrabák, Jan ; Fialová, Irena (vedoucí práce) ; Vaňková, Petra (oponent)
Cílem bakalářské práce je vedle mapování dostupnosti učebnic pro předměty z rodiny informačních a komunikačních technologií pro žáky ve věku prvního stupně základní školy, především hodnocení jejich kvality se stanovením hodnotících kritérií. V praktické části jsou evaluovány dostupné učebnice vhodné pro výuku na 1. stupni základní školy. Dále jsou porovnávány zjištěné názory a postoje lektorů a učitelů k dostupným učebnicím a dalším výukovým materiálům.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 83 záznamů.   předchozí11 - 20dalšíkonec  přejít na záznam:
Viz též: podobná jména autorů
5 FIALOVÁ, Ivana
1 Fialová, Ilona
1 Fialová, Iva
5 Fialová, Ivana
2 Fialová, Iveta
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.