|
Didaktické hry pro aktivní chemické vzdělávání na gymnáziu
Burešová, Veronika ; Šulcová, Renata (vedoucí práce) ; Teplá, Milada (oponent)
Univerzita Karlova v Praze - írodov decká fakulta Katedra u itelství a didaktiky chemie Albertov 3, 128 40 Praha 2, eská republika Didaktické hry pro aktivní chemické vzd lávání na gymnáziu Mgr. Veronika Burešová nikanika@seznam.cz V této rigorózní práci byly shrnuty aktivizující didaktické metody, zejména didaktické hry. Byly vytvo eny podklady, metodiky a pom cky šesti didaktických her a návrhy dalších sedmi her k využití pro výuku chemie na gymnáziu. Uvedené hry byly prakticky ov eny v rámci výuky. Dále pak z nich byly vybrány dv didaktické hry s tém stejnými otázkami, Hlasuj a Chemlife, které byly odehrány ve dvou t ídách t etích ro ník ty letého gymnázia. Ve zbývajících dvou t ídách etích ro ník tyto hry odehrány nebyly. Tyto t ídy poté sloužily jako srovnávací t ídy pro porovnání v domostí na základ stejného chemického testu na vybrané u ivo. Díky vyhodnocení získaných výsledk z testového šet ení bylo dokázáno, že výuka kombinovanou formou (výklad a procvi ení formou didaktických her) je ú inn jší než výuka, která probíhá tradi ním zp sobem.
|
| |
| |
| |
| |
| |
|
Fundraisingové aktivity vybraných neziskových organizací
Burešová, Veronika ; Boukal, Petr (vedoucí práce) ; Jiránek, Radek (oponent)
Tato bakalářská práce se zabývá fundraisingovými aktivitami vybraných neziskových organizací. Jejím cílem je zjistit, jaké fundraisingové aktivity organizace v praxi využívají, v čem tkví jejich výhody a co je na nich problematické. V úvodu práce je vymezen neziskový sektor a jednotlivé typy neziskových organizací. V následující kapitole je vysvětlen pojem fundraising, dále jsou popsány zdroje příjmů pro neziskové organizace a fundraisingové aktivity vedoucí k jejich získání. V praktické části popisuji vlastní výzkumnou sondu, která měla za cíl zjistit, jaké fundraisingové aktivity realizují neziskové organizace a jak se jim osvědčují. Zvolila jsem kvalitativní přístup, který mi umožnil zjistit co nejvíce konkrétních informací o oslovených organizacích. Použila jsem metodu polostrukturovaného rozhovoru, který jsem uskutečnila se sedmi organizacemi. Zjistila jsem, že většina organizací má největší příjmy ze státních grantů. Mnoho z nich se ale snaží i o firemní fundraising, který je realizován hlavně přes kontakty pracovníků na komerční firmy. Úspěch této aktivity tkví v originalitě a ve snaze budovat s těmito firmami dlouhodobá partnerství. Některé organizace pořádají benefiční akce, jejich úspěšnost je různá. Závěr práce obsahuje má doporučení k realizaci fundraisingových aktivit.
|
| |
| |
|
Tvorba cen a metodika účtování vybraných slev ve Škoda Auto, a.s.
Novák, Daniel ; Wagner, Jaroslav (vedoucí práce) ; Burešová, Veronika (oponent)
Tato bakalářská práce je zaměřena na problematiku tvorby cen a popisuje metodiku účtování slev. Ukazuje, jak stanovit správnou cenu výrobku v průběhu jeho životního cyklu a jaké nástroje je vhodné použít k odhalení budoucího chování zákazníka. V praktické části je nastíněn postup plánování nového výrobku a s ním spojená cenová strategie vycházející z jeho získaných vlastností. Práce se dále zaobírá slevami jako nástrojem podpory prodeje a řeší jejich správné zaúčtování ve firemním účetnictví.
|