Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 27 záznamů.  předchozí11 - 20další  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
Proměna titulních stran časopisu Playboy v letech 1991 až 2016
Sýsová, Kateřina ; Lábová, Alena (vedoucí práce) ; Štefaniková, Sandra (oponent)
Diplomová práce Proměna titulních stran časopisu Playboy v letech 1991 a 2016 se zabývá tím, jak se změnilo vyobrazení žen na titulních stranách české mutace časopisu Playboy mezi lety 1991 a 2016. Pomocí sémiotické analýzy zkoumá prvních dvanáct čísel časopisu, které vyšly v Česku mezi lety 1991 a 1992, následně je porovnává s titulními stranami z roku 2016. První část práce vymezuje teoretické pole, které je důležité ve vztahu ke zkoumanému tématu. Zaměřuje se na historii časopisů pro muže, především je podrobněji popsán vývoj časopisu Playboy a časopisů určených pro mužské publikum, které vycházely na českém území. Kapitola týkající se genderu vysvětluje aspekty, které s k tomuto tématu vážou, a přináší důležité teorie, kterými je nutné disponovat v pozdější analytické části (Goffman, mýtus krásy). Metodologická část popisuje základní pojmy týkající se sémiotické analýzy, historii sémiotiky, koncept Barthesova mýtu a jeho provázanost se vznikem stereotypů. Výzkum se potom pomocí sémiotické analýzy snaží odhalit skryté významy, stereotypy v zobrazování pohlaví a v neposlední řadě také zhodnocuje to, jak se zobrazování žen v průběhu existence časopisu změnilo.
Vizuální rámcování teroristických ústoků v průběhu let
Chomátová, Nikola ; Štefaniková, Sandra (vedoucí práce) ; Teplá, Jana (oponent)
Diplomová práce Vizuální rámcování teroristických útoků v průběhu let se věnuje vizuální prezentaci teroristických útoků ve vybraných českých médiích. Teoretická část práce je zaměřena na vizuální rámcování, jež stojí na teoretických základech konceptu rámcování. Pozornost je soustředěna také na způsob vizuální prezentace teroristických útoků v médiích. Cílem výzkumné části práce je srovnat vizuální rámcování útoku na Londýn v červenci roku 2005 a na Paříž v roce 2015 pomocí kvantitativní obsahové analýzy fotografií doprovázejících zpravodajství o těchto útocích. Sledovány budou zejména obecné rámce přítomné ve zkoumaném obrazovém zpravodajství, míra zobrazeného násilí, rozdíly v obrazovém pokrytí teroristických útoků seriózními a bulvárními médii nebo vztah titulku a popisku s vizuálními rámci. Rovněž je zde prezentována rešerše odborných studií vizuálního rámcování teroristických útoků a příbuzných témat.
Otázka autorství online fotografie
Tomášková, Lucie ; Teplá, Jana (vedoucí práce) ; Štefaniková, Sandra (oponent)
Tato práce se zabývá otázkou autorství online fotografie. Za účelem řešení této otázky práce vymezuje pojem fotografie z mediálního a právního hlediska a zabývá se etickým a právním aspektem užívání fotografie. Práce se věnuje podstatě autorství a stanovuje veškeré podmínky, jež musí být splněny, aby bylo možné určit vznik autorství. Další část práce je zaměřena na možné způsoby užití online fotografie se souhlasem i bez souhlasu jejího autora, a to v souladu s platnými právními předpisy České republiky. V této části jsou popsány aplikovatelné způsoby užití fotografie - užití pro osobní potřebu, volné užití a zpravodajská licence. Z oblasti užití online fotografie se souhlasem autora je rozebrána smlouva o licenci a s ní související problematika online fotografie poskytnuté fotobankou. Závěrem praktické části se práce v souvislosti s užitím online fotografie stručně věnuje i dosud dostupným rozhodnutím soudů. Závěrečná část práce řeší otázku užívání online fotografie v praxi. Pro tyto účely byla provedena obsahová analýza uvádění autorství fotografií užitých online internetovými stránkami Ihned.cz a Moda.cz, jež byla doplněna vyjádřeními zástupců těchto internetových stránek. Pro uzavření tématu této práce byl dále zkoumán přístup sociálních sítí Facebook a Instagram k online fotografii a jejímu...
Rámcování zpravodajské fotografie v českém tisku na příkladu občanské války v Libyi
Polmanová, Magda ; Nečas, Vlastimil (vedoucí práce) ; Štefaniková, Sandra (oponent)
Diplomová práce s názvem Rámcování zpravodajské fotografie českými deníky na příkladu občanské války v Libyi zkoumá, jakým způsobem české deníky vizuálně informovaly o tomto konfliktu. Teoretická část práce se zabývá teorií rámcování a jejím ukotvením ve studiu médií. Zaměřuje se i na roli médií ve válečných konfliktech, vizuální chování člověka, specifika válečné zpravodajské fotografie a její rámcování. Neopomíjí ani důležitý vztah obrazu a textu. Výzkum čerpá z rozsáhlé literatury týkající se mediálního rámcování stejně jako ze zahraničních výzkumů a kombinuje kvantitativní a kvalitativní analytické nástroje. Praktická část vychází z teorie Johana Galtunga a jeho konceptů válečné a mírové žurnalistiky, které lze vnímat jako dva soupeřící rámce. Jednu z prvních obrazových kvantitativních analýz, která ověřovala Galtungovu teorii, provedli Shahira Fahmy a Rico Neumann, jejichž studie byla podkladem pro tuto práci. Cílem výzkumu bylo zjistit, jaké rámce využívají k pokrytí válečného konfliktu česká média. Kvantitativní výzkum se zaměřil na tři soubory charakteristik - pozice fotografie a zdroje, obsah a formální prvky a rámcování. Nejdůležitější součástí analýzy bylo určení rolí zobrazených subjektů, na jejichž základě byly určovány rámce. Účelem kvalitativní analýzy bylo zjištění, zda a jakým...
Vizuální styl časopisu National Geographic (1914, 1964, 2014)
Mitáč, Stanislav ; Lábová, Alena (vedoucí práce) ; Štefaniková, Sandra (oponent)
Bibliografický záznam MITÁČ, Stanislav. Vizuální styl časopisu National Geographic (1914, 1964, 2014). Praha: Karlova univerzita, Fakulta sociálních věd, Katedra žurnalistiky, 2016. 101 s. Vedoucí diplomové práce PhDr. Alena Lábová, Ph.D. Anotace Diplomová práce Vizuální styl časopisu National Geographic (1914, 1964, 2014) se zabývá obrazovou stranou tohoto amerického magazínu se silnou fotografickou tradicí. V teoretické části je shrnut historický vývoj měsíčníku National Geographic, jsou zde definovány typické rysy jeho fotografií, které jsou komparovány s různými fotografickými žánry. S přihlédnutím ke zkoumanému magazínu je probírána také problematika vizuálního gatekeepingu. Teoretickou část doplňují příklady užitých manipulací v National Geographic nebo kapitola o vztahu fotografie a textu. Analytická část práce se zabývá vývojem fotografických technik a obsahů ve vybraných letech 1914, 1964 a 2014. Pomocí metody obsahové analýzy je prostřednictvím kódovací knihy zpracováno přes 1000 fotografií. Je například zkoumáno, jaký gender, prostředí snímku nebo jaký typ záběru byl typický pro určitá období. Výsledky obsahové analýzy jsou kontextualizovány prostřednictvím sémiotické analýzy, která vychází z postupů filosofa Rolanda Barthese. Jako exkurz je do analytické části zařazena také analýza vybraných...
Mediální obraz ukrajinských událostí ve fotografiích - etické aspekty zobrazení konfliktu
Šírová, Natálie ; Lábová, Alena (vedoucí práce) ; Štefaniková, Sandra (oponent)
Diplomová práce Mediální obraz ukrajinských událostí ve fotografiích - etické aspekty zobrazení konfliktu představuje případovou studii zabývající se fotografickým zobrazením ukrajinských událostí ve vymezeném období roku 2014 v pěti českých a pěti zahraničních denících. První část poskytuje základní přehled teoretických konceptů, o něž se opírá pozdější výzkum. V analytické části práce zkoumala pomocí metody obsahové obrazové analýzy obrazové zpracování ukrajinských událostí na stránkách vybraných deníků. Výsledky výzkumu poskytují porovnání přístupu jednotlivých českých a zahraničních deníků k publikování explicitních záběrů násilí a jeho obětí. Na základě zjištění se práce snaží definovat současné trendy fotožurnalistiky z hlediska explicity a etiky fotografií v médiích. Powered by TCPDF (www.tcpdf.org)
Komparace válečných fotografií a metodiky práce Patricka Chauvela a Jamese Nachtweye
Plíhal, Jakub ; Lábová, Alena (vedoucí práce) ; Štefaniková, Sandra (oponent)
Tato bakalářská práce Komparace válečných fotografií a metodiky práce Patricka Chauvela a Jamese Nachtweye si klade za cíl porovnat odlišné přístupy k fotografování válečných konfliktů dvou respektovaných fotografů, Francouze Patricka Chauvela a Američana Jamese Nachtweye. Analýze a komparaci budou podrobeny detailní životopisy obou autorů od počátků jejich profesionální dráhy až do současnosti s důrazem na důležité milníky v jejich profesionálním životě. Cílem je ukázat, jak postupují při kompozici svých záběrů, co je hlavním obsahem jejich fotografií, tedy jak zobrazují válku, kterou mají za úkol dokumentovat. Práce vychází z předpokladu, že jejich výrazné osobnostní rysy a jasné názory na válečnou žurnalistiku se nutně promítnou do jejich fotografického stylu. Komparaci pomocí obrazové analýzy podrobím dvě typické, respektive ikonické válečné fotografie obou autorů. Pojmenování a komparace specifik vizuálního stylu obou fotografů je jedním z hlavních výsledků této práce. K tomu využívám především techniku obrazové analýzy, která "zjišťuje, jaké informace jsou prostřednictvím obrazů příjemcům předávány, jaké osoby, předměty nebo události jsou na nich vyobrazeny a jakým způsobem. Zajímá se o využití a symboliku typických znaků vizuální komunikace (úhlu pohledu, umístění, velikosti vyobrazení či...
Oficiální portréty československých a českých prezidentů
Junková, Eliška ; Láb, Filip (vedoucí práce) ; Štefaniková, Sandra (oponent)
Bakalářská práce "Oficiální portréty československých a českých prezidentů" analyzuje vznik oficiálních portrétů prezidentů v letech 1918-2013. Po vymezení klíčových pojmů a nastínění dobových souvislostí současně se seznámením s konkrétními hlavami státu se práce zabývá vývojem vzniku jednotlivých oficiálních portrétů. Tato část popisuje metodu samotného ztvárnění těchto snímků za pomoci rozhovorů s některými jejich autory a archivních dokumentů. Práce dále objasňuje využití oficiálních portrétů prezidentů a analyzuje jejich společné znaky a odlišnosti. Následně zkoumá pomocí obsahové analýzy psychologickou stránku těchto fotografií a okrajově popisuje jejich reflexi v médiích. Závěr práce zabývající se budoucností oficiálních portrétů prezidentů je spíše úvahou některých jejich autorů a také autorky této práce. Bakalářská práce pojímá velké množství příloh obsahujících rozhovory s fotografy prezidentských portrétů, přehledovou tabulku, obrázky týkající se využití portrétů, vybrané dokumentární fotografie z průběhu focení některých prezidentů a v neposlední řadě pak také portréty samotné. Cílem práce je zanalyzovat proměny vzniku oficiálních portrétů československých a českých prezidentů od vzniku Československa dodnes.
Obsahová analýza fotografií na Timeline facebookové stránky časopisu ELLE
Bartošíková, Dana ; Teplá, Jana (vedoucí práce) ; Štefaniková, Sandra (oponent)
Diplomová práce je zaměřena na obsahovou kvantitativní analýzu fotografií na Timeline oficiální facebookové stránky časopisu ELLE za rok 2013. Teoretická část pojednává o reprezentaci reality ve fotografiích a o mýtu ženské krásy. Pro představení zkoumané platformy výzkumu jsou také popsány v samostatné podkapitole základní funkce sociální sítě Facebook. Metodologická část obsahuje nejprve popis obsahové analýzy obecně a poté její aplikaci na výzkum fotografií. Stěžejní částí práce je nastolení samotného výzkumu, který reaguje na dvě výzkumné otázky: 1. Jaká je obsahová skladba fotografií na facebookové stránce časopisu ELLE za rok 2013? 2. Jak je prezentována žena na Timeline facebookové stránce časopisu ELLE za rok 2013? Cílem práce je zjistit, jaký vizuální obsah byl pomocí sociální sítě distribuován a jak byla zobrazována žena na oficiální facebookové stránce ženského lifestylového časopisu ELLE během roku 2013.
Fotografie politických kampaní jako kompromis mezi realitou a propagační inscenací obrazu
Kardová, Helena ; Láb, Filip (vedoucí práce) ; Štefaniková, Sandra (oponent)
(abstrakt) Tato bakalářská práce se zaměřuje na fotografie publikované v denících Blesk a Lidové noviny a týdenících Reflex a Respekt v souvislosti s první přímou volbou prezidenta v České republice. Pomocí obrazové analýzy a rozhovorů s mediálními profesionály zkoumá, do jaké míry byly fotografie v tisku spoluutvářeny PR odděleními jednotlivých kandidátů. Předkládaná práce nabízí stručný historický přehled, jak bylo s inscenací obrazu politika nakládáno ve Spojených státech amerických, a přehled potenciálně manipulativních nástrojů definovaných na poli vizuální gramotnosti (asociační juxtapozice, inscenované chování, Kulešovův efekt, subjektivní záběr, úhel pohledu, zdůrazňující detail). Tyto nástroje jsou zohledňeny v obrazové analýze a společně s kvantitativními daty a výpověďmi fotoreportérů charakterizují vizuální úroveň vybraných mediálních titulů. Cílem práce je upozornit na úzkou spolupráci domén public relations a fotožurnalistiky, která může vést k erozi fotožurnalistických standardů.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 27 záznamů.   předchozí11 - 20další  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.