Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 59 záznamů.  předchozí11 - 20dalšíkonec  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
Podvozek a nákladní prostor soutěžního modelu letounu
Bazakas, Christos ; Jetela, Václav (oponent) ; Šplíchal, Jan (vedoucí práce)
Tato bakalářská práce se zabývá návrhem podvozku a nákladního prostoru soutěžního letounu pro soutěž SAE Aero Design East 2020. V úvodu této práce jsou zmíněny požadavky soutěže a rozbor pravidel, které se přímo dotýkají řešené problematiky. V následující části jsou formou rešerše zhodnoceny známé uspořádání podvozků. Práce dále pokračuje analýzou nejvhodnějšího vnějšího tvaru nákladového prostoru a uspořádáním nákladu uvnitř. Práce je zakončena konstrukčním návrhem nákladového prostoru a podvozku s ohledem na pravidla soutěže a realizaci.
Pevnostní kontrola a topologická optimalizace dílu podvozku letounu
Baláš, Martin ; Symonov, Volodymyr (oponent) ; Šplíchal, Jan (vedoucí práce)
Tato diplomová práce se zabývá pevnostní kontrolou podvozku dle požadavků předpisu CS-23. V první části je stanoveno, dle požadavků předpisu, zatížení působící na přistávací zařízení. Dále je provedena pevnostní kontrola pomocí metody konečných prvků v programu MSC Nastran. Poslední částí je topologická optimalizace, jejíž cílem je vytvoření nového návrhu vybraných součástí podvozku.
Návrh demonstrátoru konstrukce z kompozitních materiálů pro kalibraci simulace pohlcení energie
Bucňák, Ondřej ; Šplíchal, Jan (oponent) ; Mališ, Michal (vedoucí práce)
Tato diplomová práce se zaměřuje na návrh zmenšeného demonstrátora trupu letounu z kompozitní konstrukce. První část se zabývá popisem kompozitních materiálů a materiálových modelů. Navrženy byly dva typy konstrukcí demonstrátorů, které byly podrobeny pádové zkoušce. Výsledky zkoušky byly porovnány se simulací. Nakonec byla provedena kalibrace MKP modelů.
Simulace průrazů kompozitních panelů
Odehnal, Ondřej ; Šplíchal, Jan (oponent) ; Mališ, Michal (vedoucí práce)
Tato diplomová práce se zaměřuje na modelování a simulaci rázových zkoušek kompozitních panelů. Simulace a výpočty jsou prováděny pomocí metody konečných prvků v programech MSC Patran a Dytran. První část práce tvoří rozbor vlastností kompozitních panelů při rázových zkouškách a dalších případech rázů do kompozitních materiálů. Dále jsou v práci popsány použité modely a výsledky z programu Dytran. Tyto výsledky jsou porovnány s experimentálními daty ze skutečných rázových zkoušek panelů. Část práce je věnována průrazům panelů se skladbou, u které se předpokládá, že bude použita na výrobu kompozitového vzduchovodu pro letoun Aero L-39NG.
Možnosti simulace šíření vysokofrekvenčního vlnění tenkostěnným panelem
Skřivánek, Jan ; Šplíchal, Jan (oponent) ; Mališ, Michal (vedoucí práce)
Bakalářská práce se zabývá mechanickým vlněním v pružném materiálu, konkrétně Lambovými vlnami, které jsou využitelné při SHM. V první části je popis vlastností Lambových vln: rychlost šíření, jednotlivé módy a zejména disperze. Pak následuje popis provedených simulací pomocí programů MSC Nastran/Patran /Dytran.
Návrh konstrukce kompozitního chassis vozidla Formule Student
Gregor, Lukáš ; Šplíchal, Jan (oponent) ; Mališ, Michal (vedoucí práce)
Bakalářská práce se zabývá novým konstrukčním návrhem a výrobou rámu vozidla Formule student podle aktuálních pravidel se zaměřením na kompozitní část. Teoretická část je zaměřená na současně používané koncepty v této soutěži a přibližuje využití kompozitních sendvičových materiálů. Těžištěm práce je část konstrukční, kde jsou popsány nejdůležitější kroky iteračního procesu k vytvoření rámu, zejména ergonomie, bezpečnost a spojení s nápravami. Poslední část je věnována výrobnímu procesu. Výstupem této práce je funkční rám monopostu Dragon 8.
Aeroelastická analýza konstrukce letounu VUT 081 Kondor
Talanda, Tomáš ; Šplíchal, Jan (oponent) ; Juračka, Jaroslav (vedoucí práce)
Tato diplomová práce se zabývá analýzou třepetání letounu VUT 081 Kondor vyvíjeného na Leteckém ústavu Fakulty strojního inženýrství Vysokého učení technického v Brně. Práce obsahuje podrobný popis letounu a jeho konstrukce, výpočet vlastních frekvencí a tvarů kmitání a vlastní flutterovou analýzu, jejímž výsledkem je stanovení kritické rychlosti třepetání. Dále jsou v práci zmíněna konstrukční opatření vedoucí ke zvýšení flutterové odolnosti a splnění předpisu CS-VLA.
Modifikace přistávacího zařízení letounu Irbis
Forman, Tomáš ; Vaněk, František (oponent) ; Šplíchal, Jan (vedoucí práce)
Tato diplomová práce se zabývá přestavbou podvozku s ostruhovým kolem na podvozek s kolem příďovým na letounu M-4 Irbis. První kapitola představuje letoun v současné podobě, včetně několika základních technických údajů. Ve druhé kapitole jsou shrnuty teoretické poznatky o typech podvozků, jejich vlastnosti, výhody a nevýhody a jsou zde uvedeni také konkrétní zástupci letounů pro každý podvozek. Třetí kapitola se věnuje výpočtu předepsaného zatížení při přistání dle aktuálního znění předpisu UL 2 a určuje kritické síly, působící na podvozek. Následující kapitola ukazuje samotnou konstrukci nového podvozku, a to včetně původně navrhovaných, ale neuskutečněných variant. V páté kapitole je pozornost věnována pevnostním výpočtům vybraných částí podvozku. Výpočty jsou provedeny analyticky i pomocí MKP. Závěrečná kapitola pak ukazuje vliv nového podvozku na polohu těžiště v jeho krajních polohách a srovnává hmotnosti původního a nového podvozku.
Front landing gear design of PS-28 Cruiser aircraft
Marcinko, Peter ; Šplíchal, Jan (oponent) ; Katrňák, Tomáš (vedoucí práce)
This diploma thesis deals with the design of the front landing gear with steering nose leg and hydropneumatic shock absorber, designed for aircraft PS - 28 Cruiser. In the thesis there was created design of basic types of front landing gear and the best option was selected. The work is further elaborated design of hydropneumatic shock absorber and comparise with the measured load. At the end of the work it was created the structural design of the front landing gear.
Návrh trupu a systému řízení letounu VUT 081 Kondor
Kalný, Jan ; Šplíchal, Jan (oponent) ; Mališ, Michal (vedoucí práce)
Tato diplomová práce se zabývá návrhem kompozitního trupu a zástavby řízení letounu VUT 081 Kondor. Je proveden výpočet zatížení a výběr rozhodujících případů zatížení. Jsou navrženy vnitřní nosné plochy trupu s ohledem na základní ergonomické požadavky posádky. Jsou vybrány konstrukční materiály a proveden návrh skladby kompozitních materiálů. Je vytvořen MKP model trupu v systému MSC Patran/Nastran a provedena pevnostní kontrola konstrukce pro vybrané případy zatížení.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 59 záznamů.   předchozí11 - 20dalšíkonec  přejít na záznam:
Viz též: podobná jména autorů
1 ŠPLÍCHAL, Jonáš
6 Šplíchal, Jakub
4 Šplíchal, Josef
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.