Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 70 záznamů.  předchozí11 - 20dalšíkonec  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
Hlavní trendy BI: Samoobslužné analytické nástroje
Fedarynchyk, Yuliya ; Čermák, Radim (vedoucí práce) ; Smutný, Zdeněk (oponent)
Tato bakalářská práce se zaměřuje zejména na oblast self-service Business Intelligence (SS BI) jako na jeden z nejvýznamnějších trendů světa BI. Práce ovšem popisuje další důležité aktuální trendy v této oblasti, poskytuje čtenáři nutný přehled o obecné architektuře BI nástroje a také za pomoci studií analytických společností definuje hlavní znaky, podle kterých se dá nástroj BI zařadit do kategorie self-service. Jedním z cílů této práce je analýza trhu se samoobslužnými analytickými nástroji. Pro dosažení nejobjektivnějšího výsledku byly použity dvě různé studie od známých analytických společností. Bakalářská práce je rozvržena tak, že úvodní část zahrnuje vymezení tématu a důvody výběru tématu, stanovuje cíle a popisuje metody, které umožňují tyto cíle naplnit. Mimo jiné do úvodní části patří rešerše odborné literatury vztahující se k tématu této práce a také struktura, existující předpoklady i omezení bakalářské práce. V dalším bloku je stanoven teoretický základ, nutný k dosažení stanovených cílů. Obsahuje kapitoly popisující pojem BI a jeho komponenty, charakterizuje SS BI, uvádí výhody a nevýhody tohoto přístupu. Po definování všech důležitých pojmů jsou popsané dnešní trendy BI. Poslední blok má za úkol zanalyzovat světový trh se samoobslužnými analytickými nástroji BI. Následně jsou vyhodnoceny výsledky provedené analýzy a stanovují se závěry celé práce.
Sociální sítě jako marketingový nástroj
Studnička, Jan ; Böhmová, Lucie (vedoucí práce) ; Čermák, Radim (oponent)
Cílem práce je analyzovat marketingové nástroje Facebooku, Instagramu a YouTube a navrhnout doporučený postup práce se sociálními sítěmi pro malé firmy, které chtějí začít působit na sociálních sítích. Cíle je dosaženo pomocí získaných znalostí z teoretické části, která se věnuje marketingu, jeho podobám na internetu a sociálním sítím. Dále je využita analýza marketingových nástrojů sociálních sítí, konkrétně Facebooku, Instagramu a Youtube, jejich aplikací na letní tábor Gandalf a rozhovoru s odborníkem z této oblasti, které jsou součástí praktické části. Na základě provedené analýzy byla jako základní prvek pro úspěch na Facebooku vyhodnocena firemní stránka, která nabízí dostatek možností pro komunikaci se zákazníky a kvalitní analytické a marketingové nástroje. Instagramový profil je vhodným místem pro prezentaci firmy pomocí fotek díky jednoduchosti, přehlednosti a rostoucímu počtu uživatelů, jako výhodné se ukázalo jeho propojení s Facebookem. YouTube je poté ideálním místem pro sdílení videí díky jeho popularitě a spolupráci s Googlem, který umožňuje YouTube videa nalézt v jeho vyhledávači. Návrh marketingové strategie pro malé firmy se pak odvíjí od typu firmy a účelu, který od sociálních sítí očekávají. Důležité ale je vytvořit si dobrý vztah se zákazníky pomocí pravidelného sdílení kvalitního obsahu. Přínosem práce je kritické zhodnocení marketingových nástrojů na sociálních sítích Facebook, Instagram a YouTube a jejich využitelnosti pro malé firmy. Jako příklad aplikace těchto nástrojů je využit Letní tábor Gandalf. V práci je také navržen doporučený postup pro malé firmy, které s působením v oblasti sociálních sítí začínají.
Možnosti, rizika a legislativní omezení multirotorů z pohledu managementu informací
Štěrba, Jan ; Sigmund, Tomáš (vedoucí práce) ; Čermák, Radim (oponent)
Diplomová práce se zabývá možnostmi a riziky multirotorů v souvislosti se získáváním, zpracováním a distribucí informací s ohledem na to, jak jsou možnosti omezovány a rizika řešeny legislativou. Cílem teoretické části práce bylo analyzovat, jak se multirotory zapojují do informační společnosti, jaké jsou možnosti jejich využití v souvislosti se sběrem dat a získáváním informací, jaké z jejich používání plynou rizika a jak celou tuto problematiku reflektuje česká legislativa. Kategorizované možnosti využití uvádí praktické příklady, jaká data mohou multirotory poskytovat a jak mohou být multirotory využity k získávání informací. Rizika spojená s užíváním multirotorů byla zjištěna především v souvislosti s narušováním soukromí a fyzickou bezpečností. Na základě rešerší legislativních pramenů bylo zjištěno, že legislativa velice dobře pokrývá rizika. Cílem výzkumné části práce bylo zjistit, jak tuto legislativu dodržují uživatelé multirotorů, jaká ustanovení porušují z hlediska leteckých předpisů a v jaké míře je narušováno soukromí třetích osob při používání multirotorů. Na základě kvantitativní formy výzkumu, kde metodou výzkumu byl elektronický dotazník, práce zjistila, že ačkoli přibližně polovina uživatelů nelétá v souladu s leteckým předpisem L2 - pravidla létání, 78 % z nich porušuje pouze jedno ustanovení. Navíc lze konstatovat závislost mezi přítomností navigačních systémů na palubě multirotoru a porušováním tohoto předpisu. Bylo také zjištěno, že 89 % uživatelů nenarušuje za pomoci multirotoru soukromí třetích osob a že porušování doplňku X a narušování soukromí jsou na sobě nezávislé.
The Impact of ICT on selected behaviors and habits of Generation Y in the Czech and Slovak Republic
Kopecký, Oldřich ; Smutný, Zdeněk (vedoucí práce) ; Čermák, Radim (oponent)
Neustály vývoj ICT mění návyky a způsob života dnešních generací lidstva. Zasahuje a ovlivňuje zároveň aj jejich sexualitu a s tím spojený sexuální život. Generace Y představuje generaci mladých lidí přicházejících do kontaktu s ICT od svého mladého veku, kteří ve všeobecnosti vynikají vysokou informační gramotnosti. Práce předkládá ucelený pohled na problematiku vplyvu ICT na generaci Y z hlediska lidské sexuality a sledování pornografie. Rešerše zahraničních studií přechází do vlastního výzkumné-ho šetřeni autora. Vlastní výzkum na společenské úrovni přináší zjištění na otázky v oblastech využívaní ICT na různých místech (v práci, na univerzitě a pod.), bezpeč-nosti a ochrany vlastního soukromí ve virtuálním světě a sledováni pornografie pro-střednictvím ICT. Reflektuje taktéž nové trendy v ICT, které představuje 3D virtuální realita. V závěrečné časti práce autor diskutuje a porovnává výsledky získané vlastním výzkumem se zahraničními studiemi. Zároveň formuluje vlastní zjištění a navrhuje otázky, které by mohli tvořit základ výzkumu na organizační úrovni.
Studie spotřebního chování generace Y na e-shopech
Rubínová, Klára ; Čermák, Radim (vedoucí práce) ; Böhmová, Lucie (oponent)
Tato diplomová práce se zabývá webovou použitelností vybraných e-shopů a jejím vlivem na generaci Y. Teoretická část je rozdělena na tři hlavní celky. V prvním z nich je rozebráno spotřební chování, nákupní chování a rozdíl mezi nákupním chováním v obchodech a nákupním chování na internetu. Další část se zabývá generací Y a jejími charakteristikami. V poslední části je popsána webová použitelnost, nejčastější chyby proti použitelnosti a jakým způsobem se webová použitelnost dá testovat. V praktické části se testuje webová použitelnost na vybraných e-shopech. Testování probíhalo metodou uživatelského testování, kde všichni uživatelé patřili do generace Y. Kromě metody uživatelského testování, byly použity metody dotazníkového šetření a řízeného rozhovoru. Průzkumem bylo odhaleno, že webové stránky mají stále mnoho základních chyb v oblasti webové použitelnosti a bylo jim doporučeno, jak je napravit. V závěru výzkumu byla sepsána obecná doporučení pro e-shopy, aby jejich webová prezentace byla přizpůsobena generaci Y.
Darknet sítě jako způsob ochrany soukromí uživatelů internetu
Plevný, Marek ; Sigmund, Tomáš (vedoucí práce) ; Čermák, Radim (oponent)
V dnešní době, kdy jsou naše životy již pevně svázány s využíváním informačních technologií, si téměř nedokážeme představit žít například bez internetu. S internetem je ale spojen fenomén hromadného sběru dat o uživatelích a jejich aktivitách. Vzhledem k této skutečnosti je nutné bránit naše soukromí na internetu jakožto velmi důležitý aspekt našich životů. Tato práce se věnuje hromadnému sběru dat o uživatelích při jejich aktivitách na internetu. V rámci práce jsou rozebrány způsoby, jak jsou tato data shromažďována a za jakými účely. Dále jsou popsány způsoby, jak jsou uživatelé chráněny zákonem či jak se mohou bránit sami. Jedním ze způsobů ochrany soukromí na internetu je využívání tzv. anonymizačních sítí spojených s fenoménem Darknetu. Tato práce pomocí rozboru a praktického posouzení zkoumá, zda je tento způsob aplikovatelný běžnými uživateli internetu.
Metodika pro lokalizaci webových stránek z pohledu webdesignu
Čermák, Radim ; Doucek, Petr (vedoucí práce) ; Strossa, Petr (oponent) ; Hřebíček, Jiří (oponent) ; Dědič, Filip (oponent)
Internet a webové stránky dnes patří k nejdůležitějším komunikačním kanálům téměř všech firem. Nabízí totiž jednoduchý, rychlý a efektivní způsob komunikace, který je navíc dostupný během okamžiku po celém světě. S globalizací trhu stále více firem expanduje a snaží se své podnikání rozšiřovat za území domácího státu. V současné době masového zakládání start-upů je navíc internet často médiem, které umožňuje vznik novým sférám podnikání, pro něž jsou webové stránky naprosto esenciálním kanálem. Tento typ podnikání je na webu postaven a má velmi často hned od počátku nadnárodní ambice. Vzhledem k tomu, že každý stát (případně region) můžeme chápat jako svébytnou kulturu, je vhodné lokalizovat webové stránky pro potřeby cílového státu. Právě tímto tématem se zabývá předkládaná práce. Konkrétním cílem práce je nabídnout metodiku lokalizace webových stránek z pohledu webdesignu. Základním stavebním kamenem práce je vymezení multidisciplinárního teoretického rámce zabývajícího se pojmem kultura a literární rešerše umožňující aktuální vhled do problematiky propojení webu a kultury, tedy kulturní lokalizace webových stránek. Z teoretického rámce vychází výběr vhodného způsobu pro uchopení tak komplexního pojmu, jakým je kultura. Jako nejvhodnější metoda byly stanoveny Hofstedeho kulturní dimenze, které jsou následně použity pro analýzu kulturní determinace webových elementů. Sběr dat pro analýzu kulturní determinace webových elementů je proveden pomocí obsahové analýzy webových stránek z celkem devíti různých států. Výsledky provedené analýzy jsou komparovány a syntetizovány se závěry vzešlými z literární rešerše a na tomto základě následně vzniká hlavní artefakt této práce, tedy metodika pro lokalizaci webových stránek z pohledu webdesignu. Ověření navrhované metodiky je provedeno na základě ohodnocení relevance metodiky pro oblast webdesignu rozhovory s experty z různých zemí a uvedením konkrétního příkladu použití metodiky pro lokalizaci webu středního rozsahu.
Podpora marketingu pomocí sociálních sítí
Vaněk, Jiří ; Pavlíček, Antonín (vedoucí práce) ; Čermák, Radim (oponent)
Cílem diplomové práce "Podpora marketingu pomocí sociálních sítí" je vytvořit obecnou sérii doporučení pro redakce časopisů a podobných periodik, jak postupovat při komunikaci na sociálních sítích. Tato doporučení jsou poté aplikována na konkrétní titul, časopis Exkluziv. Praktická část obsahuje představení a analýzu jeho komunikace na sociálních sítích. Na základě analýzy komunikace časopisu Exkluziv a analýzy jeho konkurence je vypracován návrh na zlepšení využívání sociálních sítí v rámci komunikačního mixu zmíněného periodika. Teoretická část popisuje možnosti online marketingu a online PR se zaměřením na sociální média a sítě.
Svoboda vyjadřování a cenzura na internetu a sociálních sítích
Reindl, Jan ; Čermák, Radim (vedoucí práce) ; Sova, Martin (oponent)
Tato práce se zaměřuje na svobodu vyjadřování a cenzuru na internetu a sociálních sítích. Jejím úkolem je zhodnotit současnou situaci cenzury, vysvětlit nejpoužívanější způsoby cenzury a omezování svobody vyjadřování, stejně jako možnosti jejího obcházení. Práce se zaměřuje na vývoj cenzury z hlediska posunu ze sféry nástroje státní kontroly nad tokem informací v rámci domácí sítě do podoby nástroje, jehož použití závisí z velké části na spolupráci soukromých společností. Dalšími body je pak zdůraznění anonymity na internetu jakožto nástroje pro svobodné vyjadřování, analýza současné situace a nastínění možného budoucího vývoje. Práce je strukturována do pěti kapitol, první slouží jako úvod do problematiky. Druhá potom popisuje metody cenzury internetu, třetí potom metody jejího obcházení. Čtvrtá kapitola se zabývá současnou situací v rámci role sociálních sítí a podobných služeb a zamýšlí se nad důsledky cenzury a možným budoucím vývojem. Pátá a poslední kapitola se věnuje výzkumu anonymních uživatelů internetu, kteří by jinak čelili cenzuře.
Hodnocení chatovacích botů
Hazdra, Jan ; Sigmund, Tomáš (vedoucí práce) ; Čermák, Radim (oponent)
Tato bakalářská práce se zabývá hodnocením schopností strojů napodobovat lidské chování. Předkládá stručnou historii oboru umělé inteligence a inteligentních strojů, konkrétně chatovacích botů a popisuje jejich vývoj napříč 20. stoletím. Popisuje nejdůležitější vlastnosti a stavební kameny chatovacích botů včetně nejpoužívanějších programovacích jazyků pro jejich tvorbu. Dále popisuje teorie A. Turinga, jeho test i imitační hru, z kterého následně vychází metodika pro hodnocení chatovacích botů. Dále zkoumá kritiku Turingova testu od J. R. Searla na argumentu čínského pokoje, která slouží k jeho lepšímu pochopení a nalezení jeho hranic. Práce také popisuje předpoklady H. Dreyfuse, které vedly k optimismu v druhé polovině 90. let ve vývoji v oboru umělé inteligence, a meze umělé inteligence, na které poukazoval. Hlavním cílem práce je metodika navržena v druhé části, která slouží k srovnání několika vybraných chatovacích botů a následně použita k jejich hodnocení. Celkové hodnocení se skládá z hodnocení v dílčích kategoriích, v kterých budou jednotliví chatovací boti obodováni. Metodika vychází z Turingova testu, který lehce obměňuje, ale také rozšiřuje díky myšlenkám dalších autorů.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 70 záznamů.   předchozí11 - 20dalšíkonec  přejít na záznam:
Viz též: podobná jména autorů
6 Čermák, Radek
2 Čermák, Rastislav
2 Čermák, Robin
7 Čermák, Roman
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.