Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 107 záznamů.  začátekpředchozí103 - 107  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
Právo i dobro Argumentace a diskurs českých aktivistek za volební právo pro ženy
Gelnarová, Jitka ; Říchová, Blanka (vedoucí práce) ; Kobová, Ĺubica (oponent) ; Dudeková, Gabriela (oponent)
Právo i dobro. Argumentace a a diskurs českých aktivistek za volební právo pro ženy Jitka Gelnarová Abstrakt Práce se zabývá konceptem volebního práva v diskursu českých aktivistek za volební právo žen mezi lety 1897 a 1914. Sleduje, jakých obsahů koncept volebního práva u českých sufražistek nabýval v kontextu, ve kterém aktivistky působily, jaký vliv na konkrétní obsah konceptu volebního práva měla různá situovanost různých žen v systému hierarchií z hlediska genderu, třídy a národa. Předmětem zájmu jsou hierarchie v diskursu obsažené, vztah "veřejného" a "soukromého" v diskursu; pojetí "politické reprezentace" v diskursu; pozice, ze kterých se aktivistky k volebnímu právu vyjadřovaly, a to, vůči komu se vymezovaly ("my-oni"); funkce konceptu "češství" ve vztahu k volebnímu právu žen v diskursu sufražistek v souvislosti s postavením českého národa v monarchii jako nedominantního národa a vztah "universality" a "partikularity" k požadavku volebního práva žen v diskursu.
Mýtus krásy v reklamě z genderové perspektivy
Prágrová, Štěpánka ; Fulka, Josef (vedoucí práce) ; Kobová, Ĺubica (oponent)
Diplomová práce "Mýtus krásy v reklamě z genderové perspektivy" analyzuje genderové klima společnosti prostřednictvím konstruktu nazývaného mýtus krásy. Fenomén mýtu krásy se dnes objevuje v četných konotacích, velmi výrazně například v reklamě. V práci analyzuji reklamy tištěné, které podrobuji kritickému zkoumání mimo jiné prostřednictvím Barthesových koncepcí mýtu a fotografie. Reklama představuje jednu z nejsilnějších komunikačních a informačních zbraní současné doby. V dnešní společnosti se reklamní poselství stalo výrazným manipulačním nástrojem, který je s to měnit nejen zákazníkovo chování a jeho spotřebitelské požadavky, ale do velké míry i jeho myšlení, názory a jednání. Jaké prostředky k získání zákazníka reklama používá? Není jedním z nich právě teorie lži zmutovaná v mýtus krásy? Tento fenomén je zde představen zejména z pohledu feministické autorky Naomi Wolfové. Výsledky vlastní analýzy mýtu krásy v reklamě však pohledu Wolfové odporují a staví se tak k němu do opozice. Reklama a mýtus krásy fungují jako živý organismus, který flexibilně interaguje na podněty zvenčí a svoje reakce na ně promptně vysílá prostřednictvím komunikačního kanálu reklamy zase nazpět ke konzumentovi. Cílem práce je posoudit, zda je mýtus krásy konstruktem mediálním, nebo zda se jedná o prostředek naplňování...

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 107 záznamů.   začátekpředchozí103 - 107  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.