Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 102 záznamů.  1 - 10dalšíkonec  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
Open source and commercial CFD codes comparison on 2D airfoil analysis
Řezníček, Tomáš ; Zikmund, Pavel (oponent) ; Popela, Robert (vedoucí práce)
The purpose of this study is to explore the capabilities of an open-source and commercial CFD solutions, and use that knowledge to compare their use in analyzing airfoils in two-dimensional space. The solutions selected for this purpose were the open-source software OpenFOAM and a commercial product ANSYS Fluent. All simulations are supported and compared to wind tunnel measurements.
Conceptual design of a hydrogen powered ultralight aircraft
Vrana, Andrej ; Zikmund, Pavel (oponent) ; Koštial, Rostislav (vedoucí práce)
This master’s thesis deals with the conceptual design of a small ultralight aircraft, that uses hydrogen as its main fuel source. The thesis describes the main problem of hydrogen utilization in the aviation industry and provides the reader with an overview of existing aircraft with this power source. The design consists of a selection of suitable powerplant components, which was made after extensive research, and of the aircraft geometry design itself. The basis of the whole powerplant is a fuel cell, which produces electric energy from hydrogen, that drives a propeller via an electric motor. The aircraft geometry design was made according to CS-LSA regulations and is largely based on statistical values of dimensions of aircraft from the same category. The conceptual design is provided with a weight and balance analysis, a flight envelope according to regulation and an analysis of basic flight performance. In the end, a conclusion was made about the feasibility of operation of such an aircraft and about the compliance with regulation.
The possibilities of optimization of the control elements in the cabin of the L-39NG aircraft
Klečák, Filip ; Zikmund, Pavel (oponent) ; Procházková, Hana (vedoucí práce)
An effective cockpit design is one of the main prerequites for creating a succesful aircraft. This statement is even more pronounced in the sphere of military aviation, where perfect synergy is usually required between the pilot and the aircraft. This thesis focuses on optimization of control elements in the cockpit of the Aero L-39NG aircraft, a new trainer airplane designed by the czech company Aero Vodochody AEROSPACE. This airplane belongs to the jet trainer airplane category, representing an important role in training military pilots progressing towards fighter airplanes. The chosen method of conduction is a research of similar trainer airplanes as well as modern fighter airplanes, examination and comparison of used control elements and equipment. The main objective is to create suggestions of possible cockpit opimizations according to the trends observed in the studied aircraft.
Zvyšování bezpečnosti provozu kosmických letadel na oběžných dráhách Země
Bartoněk, Jaroslav ; Kovařík, Vladimír (oponent) ; Zikmund, Pavel (oponent) ; Daněk, Vladimír (vedoucí práce)
Dizertační práce se zabývá nejvýznamnějšími riziky, kterým čelí pilotované i bezpilotní mise na oběžné dráze Země. Jako dominantní rizika identifikuje srážky s částicemi vesmírného odpadu, jevy spojené se sluneční aktivitou a galaktickou radiaci. Konstatuje, že řešení problémů vesmírného odpadu spadá do oblasti inženýrsko-aplikační, zatímco sluneční aktivita vyžaduje další vědecký výzkum. Rešerše ukázala, že zdrojem rizik pro Zemi je především sluneční korona. Práce je proto zaměřena na výzkum možností jejího pozorování umělými družicemi z hlediska orbitální mechaniky. Protože toto pozorování je možné pouze při úplném zatmění Slunce, práce studuje dosud nevyužité možnosti pozorování zatmění Slunce pomocí umělých družic na nízké oběžné dráze Země s využitím Měsíce jako clony. Uvádí metody výpočtu drah těchto družic, jejich významné vlastnosti, přednosti a nedostatky. Prokazuje, že takové dráhy existují a lze z nich pozorovat zatmění o srovnatelné délce trvání jako ze Země. Inovativním způsobem je využito řešení tzv. Lambertova problému. Díky němu lze nalézt oběžné dráhy, na nichž může umělá družice pozorovat zatmění Slunce dvakrát za sebou v určitém časovém intervalu, a to bez potřeby manévrování. Díky tomu lze efektivněji využít příležitost k pozorování a získat více vědeckých dat. Okrajově je rovněž zmíněna možnost využití planety Merkur jako clony pro pozorování zatmění Slunce.
Létající větrná elektrárna
Killioglu, Can ; Popela, Robert (oponent) ; Zikmund, Pavel (vedoucí práce)
Diplomová práce se zabývá problematikou létajících větrných elektráren, což je inovativní oblast využití obnovitelných zdrojů energie. Hlavním přínosem těchto elektráren oproti klasickým větrným turbínám je jejich schopnost dosáhnout vyšších výšek a tím využít silnějších větrných podmínek. Důležitou součástí diplomové práce je aerodynamická analýza rotoru v režimu autorotace, která zkoumá chování vrtulového rotoru. Dále je proveden koncepční a konstrukční návrh vybraného typu létající větrné elektrárny.
Návrh základní koncepce air - mobilu
Podhorský, Matěj ; Zikmund, Pavel (oponent) ; Píštěk, Antonín (vedoucí práce)
Tématem diplomové práce je koncepční návrh air-mobilu, tedy létajícího automobilu. Je provedeno srovnání dosavadních koncepcí, technický popis navrhovaného řešení, hmotový rozbor, výpočet aerostatických podkladů, výpočet obálky zatížení a návrh příhradové konstrukce trupu. Jako předpisová báze byl stanoven předpis CS-VLA, případně ELSA-K. Vyhovění požadavkům předpisu je jedním z cílů této práce.
Letové výkony soutěžního modelu letadla
Majtán-Černák, Tomáš ; Zikmund, Pavel (oponent) ; Hájek, Tomáš (vedoucí práce)
Bakalárska práca sa zaoberá návrhom postupu overenia letových výkonov pre model lietadla postavený podľa špecifikácii súťaže Air Cargo Challenge 2015. Najprv je v nej predstavená súťaž so svojimi požiadavkami a pravidlami. Ďalej je predvedený letún s jeho základnými návrhovými parametrami. Ako základ do návrhu letových meraní, práca obsahuje teoretický úvod. Nakoniec sa v práci nachádza samotná metodika merania spolu s vyhodnotením nameraných výsledkov.
Joystick s měnitelnou silou v řízení
Peťovský, Dan ; Horpatzká, Michaela (oponent) ; Zikmund, Pavel (vedoucí práce)
Tato práce se zabývá návrhem mechanismu joysticku, který umožňuje silovou zpětnou vazbu. První část obsahuje popis sil v ručním řízení letounu a popis několika používaných mechanismů u joysticků s funkcí force feedback. Druhá část obsahuje návrh mechanismu a poznatky při kompletaci prototypu.
Výpočet rozložení vztlaku po rozpětí křídla Glauertovou metodou
Kubíček, Martin ; Doupník, Petr (oponent) ; Zikmund, Pavel (vedoucí práce)
Cílem této práce bylo provést zjednoduššený výpočet rozložení vztlaku po rozpětí křídla letounu RAPID 200 jež je dvousedadlový, celokovový dolnoplošník s přímým křídlem a běžným uspořádáním pohonné jednotky, Glauertovou metodou pomocí programu MathCad.
Letové výkony soutěžních RC kluzáků
Hájek, Tomáš ; Zikmund, Pavel (oponent) ; Pejchar, Jan (vedoucí práce)
Bakalářská práce se zabývá letovými výkony rádiem řízených kluzáků kategorie F3K. Je zde uvedena charakteristika soutěžních letových úloh a charakteristika jednotlivých letových režimů. V práci jsou uvedeny důležité výkonnostní charakteristiky modelu a vypracovaná metodika pro jejich měření.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 102 záznamů.   1 - 10dalšíkonec  přejít na záznam:
Viz též: podobná jména autorů
6 ZIKMUND, Pavel
4 ZIKMUND, Petr
4 Zikmund, Petr
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.