Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 35 záznamů.  1 - 10dalšíkonec  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
Supervize jako nástroj podpory a rozvoje zaměstnanců základních škol
Borovcová, Markéta ; Fonville, Alexandra (vedoucí práce) ; Vojtko, Tibor (oponent)
Diplomová práce se zabývá supervizí jako nástrojem podpory a rozvoje zaměstnanců základních škol. Cílem diplomové práce je analyzovat proces implementace služby supervize na základní školy a zkoumat různé možnosti a formy jejího využití u zaměstnanců základních škol. Nejprve se práce zaměřuje na definici, cíle a funkce supervize. Dále zkoumá možné formy a využití supervize u zaměstnanců základních škol včetně její historie a aktuálního stavu využívání v českém školství a pozornost je věnována také specifikům supervize ve školním prostředí oproti jiným oborům. Dále práce popisuje proces implementace služby supervize na základní školy včetně přípravné fáze před implementací a zabývá se podmínkami a faktory, které podporují úspěšnou implementaci a rozvoj supervizní praxe. Práce obsahuje empirické šetření, jehož cílem je analyzovat proces implementace a rozvoj supervizní praxe na základních školách v Praze a Středočeském kraji z pohledu vedoucích pracovníků základních škol a z pohledu supervizorů realizujících supervizi na základních školách, s důrazem na identifikaci faktorů, které úspěšnou implementaci a udržitelný rozvoj supervizní praxe podporují, včetně subjektivně vnímaných přínosů, bariér a limitů supervize na základních školách. Dílčím cílem bylo analyzovat aktuální stav využívání supervize na...
Získávání, výběr a adaptace zaměstnanců do trainee programů
Moudrá, Michaela ; Fonville, Alexandra (vedoucí práce) ; Vojtko, Tibor (oponent)
Cílem diplomové práce je analyzovat průběh a identifikovat charakteristiky personálních procesů získávání, výběru a adaptace zaměstnanců do trainee programů. Práce se nejdříve věnuje problematice talent managementu, konkrétně vymezení talentu a talent managementu, identifikaci talentů, stabilizaci a rozvoji talentů a trainee programům. Dále je věnována pozornost personálním procesům získávání, výběru, přijímání a adaptaci zaměstnanců a vzdělávání, rozvoji a řízení kariéry zaměstnanců. V rámci získávání zaměstnanců se práce věnuje i personálnímu marketingu, především cílům a významu personálního marketingu a značce zaměstnavatele. Následně je věnována pozornost specifikům personálních procesů získávání, výběru a adaptace zaměstnanců v rámci organizace trainee programů. Součástí diplomové práce je empirické šetření, jehož cílem byla analýza trainee programů ve vybraných velkých společnostech, se sídlem nebo pobočkou v Praze z hlediska získávání, výběru a adaptace zaměstnanců. Velké společnosti jsou pro potřeby této diplomové práce chápány jako společnosti s počtem 250 zaměstnanců a více na území České republiky. Provedeno bylo kvalitativní šetření formou polostrukturovaných rozhovorů. Informanty empirického šetření byli koordinátoři trainee programů vybraných velkých společností, případně zaměstnanci...
Prevence syndromu vyhoření u učitelů základních škol
Čapková, Johana ; Běhounková, Olga (vedoucí práce) ; Fonville, Alexandra (oponent)
Cílem bakalářské práce je identifikovat možnosti prevence syndromu vyhoření u učitelů základních škol. Nejprve je vymezen syndrom vyhoření, jeho příčiny, stádia, projevy a důsledky. Poté je charakterizován syndrom vyhoření u učitelů základních škol. Postihnuta je profese učitele a nejčastější stresory a rizikové faktory, které tuto profesi ve vztahu k syndromu vyhoření ovlivňují. Pozornost je věnována problematice prevence syndromu vyhoření u učitelů základních škol, a to z hlediska technik prevence a preventivních vzdělávacích programů. Součástí práce je kvantitativní šetření, jehož cílem je zjistit míru rizika ohrožení syndromem vyhoření u učitelů základních škol. Respondenty šetření je sto dvacet šest učitelů působících na jedenácti základních školách ve Středočeském kraji.
Proces získávání a výběru mechaniků strojů ve výrobě
Dolák, Dominik ; Kocianová, Renata (vedoucí práce) ; Fonville, Alexandra (oponent)
Cílem diplomové práce je identifikace a systematizace procesu získávání a výběru zaměstnanců na pracovní místo mechanik strojů ve výrobě. Pozornost je v diplomové práci zaměřena na obecná východiska v oblasti obsazování pracovních míst, získávání zaměstnanců a výběru zaměstnanců. Následně je charakterizováno pracovní místo mechanik strojů ve výrobě a jeho obecné kompetence a charakterizována specifika získávání a výběru mechaniků výrobních strojů, která navazují na teoretická východiska získávání a výběru zaměstnanců, ale zároveň odrážejí specifika pracovního místa mechanika strojů ve výrobě. Empirické šetření bylo realizováno v organizaci LEGO Production, s. r. o., a to analýzou dokumentace organizace k procesu získávání a výběru zaměstnanců a následnými polostrukturovanými rozhovory s informanty, jimiž byli nadřízení pracovníci, kteří obsazují pracovní místo mechanik strojů do svých týmů. Sledovány byly oblasti procesu získávání zaměstnanců, metody získávání zaměstnanců, proces výběru zaměstnanců a metody výběru zaměstnanců na pracovní místo mechanik strojů. Výsledky empirického šetření jsou porovnány s teoretickými východisky, dostupnými studiemi a vytvořeným modelem procesu získávání a výběru mechaniků strojů. Klíčová slova: získávání zaměstnanců, proces získávání zaměstnanců, metody získávání...
Stigmatizace osob s duševním onemocněním v pracovním životě
Poláková, Lucie ; Vojtko, Tibor (vedoucí práce) ; Fonville, Alexandra (oponent)
4 Abstrakt Bakalářská práce se věnuje problematice stigmatizace osob s duševním onemocněním v pracovním procesu. Cílem bakalářské práce je identifikace příčin, projevů, důsledků a možností redukce stigmatizace osob s duševním onemocněním při hledání práce, při nástupu do zaměstnání, v průběhu pracovní kariéry i během jejího ukončení. Součástí práce je nejen popis současné situace osob s duševním onemocněním na českém pracovním trhu, ale také nástin historického vývoje zaměstnávání osob s duševním onemocněním. Práce se věnuje také základním specifikům pracovního procesu a nabídne podrobnější přiblížení procesu stigmatizace a sebestigmatizace. Cílem kvalitativního empirického šetření je prostřednictvím polostrukturovaných rozhovorů zjistit, jaké faktory a situace shledávali jedinci s přímou zkušeností s duševním onemocněním jako stigmatizující v pracovním životě. Jedná se o skupinu 6 respondentů, kterým byla v minulosti diagnostikována nějaká duševní porucha dle MKN 10. Většina respondentů je současnými či bývalými klienty neziskové organizace Fokus Praha, z.ú. Klíčová slova: duševní onemocnění, práce, pracovní život, stigmatizace, sebestigmatizace, redukce stigmatu
Pomoc poskytovaná Armádou České republiky zaměstnancům s posttraumatickou stresovou poruchou po návratu ze zahraniční mise
Nguyen, Cam Nhung ; Kocianová, Renata (vedoucí práce) ; Fonville, Alexandra (oponent)
Cílem bakalářské práce je analyzovat formy pomoci, které Armáda České republiky poskytuje zaměstnancům s posttraumatickou stresovou poruchou po návratu ze zahraniční mise. Nejprve je pozornost věnována charakteristice posttraumatické stresové poruchy i její léčbě. Následně se text soustředí na zahraniční mise, co jim předchází a co následuje po návratu domů. Dále práce rozpracovává téma posttraumatické stresové poruchy u zaměstnanců Armády České republiky a zaměřuje se na pomoc po návratu ze zahraniční mise a péči o zaměstnance s posttraumatickou stresovou poruchu. Součástí práce je empirické šetření, jehož cílem bylo zjistit, jaké formy pomoci využívají zaměstnanci Armády České republiky s posttraumatickou stresovou poruchou. Sledovány byly čtyři okruhy, a to specifikace účasti na zahraniční misi a diagnostiky posttraumatické stresové poruchy, volba formy pomoci zaměstnanci s posttraumatickou stresovou poruchou, hodnocení využité formy pomoci zaměstnanci s posttraumatickou stresovou poruchou a bariéry při využívání forem pomoci zaměstnanci s posttraumatickou stresovou poruchou a jejich návrh řešení konkrétních bariér. Šetření bylo provedeno pomocí polostrukturovaných rozhovorů s bývalými zaměstnanci Armády České republiky. Klíčová slova: trauma, posttraumatická stresová porucha, Armáda České...
Vliv fyzické atraktivity uchazeček o zaměstnání na úspěch v rámci výběrového řízení
Hrušková, Anna ; Fonville, Alexandra (vedoucí práce) ; Kocianová, Renata (oponent)
4 Abstrakt Předmětem zájmu předkládané diplomové práce je diskriminace fyzicky méně atraktivních uchazečů o zaměstnání v rámci výběrového řízení v organizacích. Cílem diplomové práce je analyzovat potenciální vliv fyzické atraktivity uchazeček o zaměstnání na úspěch v rámci výběrového řízení v organizacích. Součástí diplomové práce jsou celkem čtyři teoretické kapitoly, které se zabývají analýzou a popisem pracovních míst a kvalifikačními profily zaměstnanců; analýzou podkladů uchazečů o zaměstnání jako metodou výběru zaměstnanců; fyzickou atraktivitou a společnými znaky fyzicky atraktivních jedinců; a diskriminací fyzicky méně atraktivních uchazečů o zaměstnání. Součástí práce je rovněž kvantitativní empirické šetření, jehož cílem je ověřit vliv fyzické atraktivity uchazeček o zaměstnání na pravděpodobnost pozvání na výběrový pohovor. Celkem se empirického šetření zúčastnilo 39 participantů, zaměstnanců i zaměstnankyň, kteří mají zkušenosti s výběrem zaměstnanců v organizacích. Úkolem participantů byla selekce smyšlených strukturovaných životopisů včetně přiložených fotografií uchazeček o zaměstnání vzhledem k obsazovanému pracovnímu místu. Klíčová slova personální řízení, výběr zaměstnanců, stereotypy, diskriminace, fyzická atraktivita
Rétorické dovednosti lektorů dalšího vzdělávání
Šudák, Patrik ; Běhounková, Olga (vedoucí práce) ; Fonville, Alexandra (oponent)
Diplomová práce se zabývá specifickou oblastí komunikačních dovedností lektorů dalšího vzdělávání - rétorikou. Cílem práce je zjistit, jakým způsobem lektoři dalšího vzdělávání rozvíjí své rétorické dovednosti, aby komunikace mezi nimi a účastníky vzdělávání byla na profesionální úrovni a efektivní. Nejprve je charakterizován lektor dalšího vzdělávání dle Národního pedagogického institutu České republiky a jeho kompetence se zaměřením na rétorické dovednosti. Následně jsou popsána teoretická východiska rétoriky, její historie a složky, které tvoří verbální, neverbální a paraverbální komunikace. Pozornost je věnována komunikačním dovednostem lektorů dalšího vzdělávání s orientací na jejich projev. Součástí práce je kvalitativní šetření, jehož cílem je analyzovat proces přípravy lektorů dalšího vzdělávání v oblasti rétorických dovedností a jeho vliv na vzdělávací proces. Šetření je realizováno formou rozhovorů se čtrnácti lektory dalšího vzdělávání, kteří minimálně dvakrát měsíčně lektorují kurzy v oblasti vzdělávání dospělých.
Komunikace manažerů s problémovými zaměstnanci
Budošová, Klára ; Gruber, Jan (vedoucí práce) ; Fonville, Alexandra (oponent)
Diplomova prace pojednava o komunikaci manaZeri s problémovymi zaméstnanci. Za problémové zaméstnance nejsou povazovani jen jedinci, kterym pfislusi diagnostické kategorie ur¢ité dusevni poruchy, ale jsou zahrnuti také ti, ktefi se podili napiiklad na Skodlivém pracovnim prostiedi a nedostateéném pracovnim vykonu. Velkou inspiraci k diplomové praci jsou myslenky klinického a forenzniho psychologa, Laurence Millera, ktery se zabyval komunikaci a fungovanim problémovych zaméstnanct v organizaci. Cilem diplomové prace je identifikace typt problémovych zaméstnanct a identifikace efektivni komunikace manazera snimi. Soucasti diplomové prace je 1 empirické Setfeni, jehoz cilem je identifikace zaméstnancl, které manazefi vnimaji jako problémové v organizaci zajistujici méstskou hromadnou dopravu a zjisténi komunikacnich technik s nimi. V pfipadé dané organizace je predpokladan vyssi vyskyt patologii a nezadouciho chovani, jelikoz se jedna o prostiedi se specifickou firemni kulturou organizace. Kvalitativni empirické Setfeni je realizovano metodou rozhovort s osmi osobami na vedoucich pozicich. Kli¢ova slova: manazerska komunikace, efektivni komunikace, problémovi zaméstnanci, psychické onemocnéni, komunikacni techniky, pracovni vykon, pracovni prostfedi, vztahy na pracovisti, pracovni kolektiv
Proces adaptace zahraničních administrativních pracovníků ve velkých mezinárodních organizacích
Slánská, Aneta ; Běhounková, Olga (vedoucí práce) ; Fonville, Alexandra (oponent)
Cílem diplomové práce je analyzovat proces adaptace pracovníků cizí národnosti ve velkých mezinárodních organizacích v České republice a identifikovat faktory, které ho ovlivňují. Pozornost je věnována mezinárodnímu řízení lidských zdrojů, jeho specifikům, strategiím a tématu řízení diverzity pracovníků v mezinárodních organizacích. Popsán je proces adaptace se zaměřením na zahraniční pracovníky v mezinárodních organizacích s orientací na adaptaci pracovní, sociální a kulturní, dále plánování a fáze procesu adaptace, problémy související s prací v zahraničí a hlavní aktéři tohoto procesu. Postihnuta je problematika interkulturního výcviku v mezinárodních organizacích a faktory, které jej ovlivňují. Součástí práce je kvantitativní šetření realizované formou online dotazníku. Respondenty šetření jsou zahraniční administrativní pracovníci pracující ve velkých mezinárodních organizacích působících v komerční sféře na území České republiky. Cílem šetření je analyzovat faktory jejich interkulturní adaptace a zjistit, které z nich percipují jako klíčové a nejvíce ovlivňující jejich adaptaci v nové zemi. Klíčová slova: adaptace, program adaptace, akulturace, kultura, mezinárodní řízení lidských zdrojů, mezinárodní organizace, řízení diverzity, administrativní pracovníci, interkulturní výcvik

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 35 záznamů.   1 - 10dalšíkonec  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.