| |
|
Simulation anlysis of turbocharger vibrations
Valo, Lukáš ; Lošák, Petr (oponent) ; Březina, Lukáš (vedoucí práce)
The master thesis deals with computational modeling of a turbocharger vibrations and and assessment of influnce of passive dynamic vibration absorber on vibrations of actuator bracket. The use of dynamic vibration absorber was summarized in the research study. The analysis were performed using finite element method in ANSYS. Several computational models of turbocharger were created with different ways of modeling bolted joints between turbocharger parts. Modal analysis of each model was performed and the results were compared. For the selected model, the response to the kinematic excitation from the internal combustion engine for two load conditions was calculated using harmonic analysis. A simple model of vibration dynamic absorber was applied to the turbocharger model with reduced degrees of freedom and its influnce on vibrations of actuator bracket was investigated. Significant decrease of the maximum acceleration amplitude was achieved in a given frequency range when absorber parameters were optimized.
|
|
Řídicí jednotka pro malé DC motory s univerzálním softwarovým rozhraním
Hlouš, Jaroslav ; Březina, Lukáš (oponent) ; Houška, Pavel (vedoucí práce)
Práce se zabývá návrhem a realizací řídicí jednotky pro stejnosměrné komutátorové motory (DC motory). Vychází při tom z koncepce řídicích jednotek s univerzálním komunikačním rozhraním, které byla navržena pro zjednodušení připojování řídicích jednotek k nadřazeným řídicím systémům. Jednotka je realizována pro DC motory s napájecím napětím od 6 do 48 V a maximálním provozním proudem do 2.5 A. Pro realizaci je použit mikrořadič LPC2103 a výkonový obvod TLE6209. V práci jsou popsány jednotlivé vývojové etapy řídicí jednotky
|
|
Dynamická analýza kmitání s více stupni volnosti
Schulmeister, Jiří ; Houfek, Lubomír (oponent) ; Březina, Lukáš (vedoucí práce)
Tato práce se zabývá analýzou kmitání s více stupni volnosti a ukázkou chování dynamického systému s dvěma stupni volnosti na různé vstupní signály pro účely výuky dynamiky. V práci je popsán obecný postup sestavení pohybových rovnic Lagrangeovou metodou a jejich další analýza. Jako modelový příklad systému se dvěma stupni volnosti je vybrán čtvrtinový model automobilu, na kterém jsou ukázány odezvy na různé vstupní signály. Modely jsou vytvořeny v programu MATLAB/SIMULINK.
|
| |
| |
|
Simulační modelování tlumiče
Kukačka, Radek ; Vetiška, Jan (oponent) ; Březina, Lukáš (vedoucí práce)
Bakalářská práce se zabývá přehledem různých konstrukčních řešení tlumičů osobních automobilů. Součástí práce je zjednodušený simulační model pasivního tlumiče a jeho optimalizace pro daný pracovní cyklus. V přehledu jsou uvedeny tlumiče používané v současnosti. Jsou to konstrukce pasivních plynokapalinových a kapalinových tlumičů. Dále jsou zastoupeny i moderní semiaktivní a aktivní elektronicky řízené tlumící systémy. Ve zbývající části práce jsou uvedeny dva zjednodušené modely pasivního tlumiče. Pro každý tento model je provedena optimalizace parametrů tlumiče vzhledem k výchylce primární hmoty.
|
|
Polohovací systém pro měřicí hlukové mikrofony
Pulec, Václav ; Březina, Lukáš (oponent) ; Singule, Vladislav (vedoucí práce)
Diplomová práce pojednává o programování algoritmu na tvorbu měřícího boxu složeného z měřících bodů. Souřadnice těchto bodů budou užity pro plánování trajektorie efektoru robota. Popisuje konstrukci strukturálního modelu v Solid Works a výpočet dynamického modelu maticovým formalismem v MATLAB. Dynamický model polohovacího systému je na závěr použit k určení vhodných motorů.
|
| |
| |