Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 172 záznamů.  předchozí11 - 20dalšíkonec  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
Životní hodnoty u žáků 8. a 9. tříd
Florianová, Veronika ; Procházková, Jana (vedoucí práce) ; Vágnerová, Marie (oponent)
Diplomová práce "Životní hodnoty u žáků 8. a 9. tříd" pojednává o životních hodnotách ve složitém období dospívání. Zabývám se především mládeží ve věku od 13 do 15 let, což odpovídá 8. a 9. třídě základního vzdělání či tercii a kvartě na víceletém gymnáziu. V práci se zaměřuji především na hodnoty a hodnotové žebříčky jedinců, zmiňuji možné vlivy působící na hodnoty a vysvětluji některé pojmy související s hodnotami nebo vysvětlující hodnoty. Specifikuji období dospívání, socializaci jedinců do společnosti a vazby k rodině. Zamýšlím se nad představami dospívajících o budoucnosti. V praktické části se zaměřuji na porovnání životních hodnot u žáků ze základní školy a u žáků z gymnázia. Pro porovnání využívám dotazníkové šetření, které doplňuji odborným názorem učitelů a profesorů ze zmiňovaných škol. Zjišťuji, zda se jejich hodnoty, hodnotové žebříčky, představy o budoucnosti a podpora rodičů nějak významně liší, či zda je významnější rozpor v těchto oblastech u odlišného pohlaví.
Existenciální témata u věřících seniorů: interpretativní fenomenologická analýza
Tupý, Jiří ; Janošová, Pavlína (vedoucí práce) ; Vágnerová, Marie (oponent)
Diplomová práce se zaměřuje na existenciální témata u věřících seniorů. V teoretické části je pojednáno o definování pojmu spiritualita a religiozita. Následující kapitoly se zaměřují na období stáří ve vztahu ke spiritualitě, osobnostnímu růstu a existenciálním otázkám. Ve výzkumné části jsou pomocí interpretativní fenomonelogické analýzy analyzována a interpretována data získaná prostřednictvím polostrukturovaných rozhovorů od věřících seniorů (n = 8, z toho 6 žen a 2 muži). Analýza a interpretace dat odpovídá na šířeji vymezené výzkumné otázky: a) co je charakteristické pro víru seniorů a jaké změny ve víře během života zažili; b) jak se věřící senioři během života vyrovnávali a vyrovnávají s existenciálními tématy, z nichž některé jsou zvláště naléhavé právě v období stáří: smysl života, naděje do budoucna, význam bolesti a utrpení, vyrovnávání se s vlastní smrtelností a smrtí blízkých a se samotou.
Tarot a terapie.
Brečka, Tibor ; Vágnerová, Marie (vedoucí práce) ; Procházková, Jana (oponent)
Základním tématem této magisterské práce je zjištění možností použití tarotových karet v psychoterapii. Toto téma jsem si zvolil proto, že již určitou dobu s technikami, které budou uvedeny níže, pracuji a mám zkušenosti s tím, že pozitivně obohacující celý proces mezi klientem a terapeutem. Práce zahrnuje teoretický základ, z něhož tyto techniky vychází, tak i možnosti jejich praktického použití v terapeutickém procesu. Tarot je velmi působivým prostředkem otevírajícím lidskou psychiku. Každého, kdo se s ním kdy setkal nějakým způsobem oslovil. Je to v pravdě zrcadlo duše člověka, brána k jeho vědomým, ale i nevědomým stránkám. A byla by velká škoda, aby se toto zrcadlo nepoužívalo, aby tato brána zůstala zavřená.
Sociálně-kognitivní analýza šikany u studentů středních škol
Kolářová, Kateřina ; Janošová, Pavlína (vedoucí práce) ; Vágnerová, Marie (oponent)
Šikana ve školním prostředí je v dnešní době hojně diskutované téma. Ve své diplomové práci se autorka pokusil toto téma shrnout a následně vyhodnotit názory na šikanu studentů středních škol. Problematika je rozšířena o vztahovou dimenzi ve školní třídě. V teoretické části se autorka věnuje celkovému problému šikany, vymezení hlavních pojmů, definicí a zaměřuje se na šikanu ve škole. Snaží se pochopit dynamiku šikany, její vnik, stádia i její následky. Zaměřuje se na osobnost oběti, agresora a dalších zainteresovaných subjektů. Dále se věnuje vyšetřování šikany a samotné prevenci proti šikaně. Na teoretickou část navazuje část praktická, která je rozdělitelná do tří samostatných částí: První je zaměřena na prevenci a případné řešení šikany pomocí poznávací pedagogiky. Autorka absolvoval pozorování Intervenčního programu proti šikaně v jedné základní škole v Praze. Na základě tohoto pozorování popsal metody her, díky nimž se zlepšilo klima dané třídy. Druhá část je zaměřena na výzkum mezi studenty vybraných středních škol. Pomocí dotazníku se autorka snaží zjistit názor dnešních studentů na šikanu, jak k ní přistupují a jestli se s ní setkávají. Výzkumná sonda byla zaměřena na genderové rozlišení postojů jednotlivých respondentů. Ve třetí části výzkumu byl použit videozáznam, který byl studentům...
Analýza faktorů selhání chlapců adolescentního věku
Klinger, Roman ; Vágnerová, Marie (vedoucí práce) ; Janošová, Pavlína (oponent)
V této diplomové práci se zabývám sociálním selháním chlapců adolescentního věku. Práce je rozdělena na teoretickou a praktickou část. V teoretické části podrobně vymezuji pojem adolescence, identitu mladistvých, socializaci těchto adolescentů a sociální selhání. Kapitola Adolescence je zaměřena na samotný vývoj tohoto období, hovoří o tělesné proměně, emočním vývoji, apod. V kapitole Identita najdete definici identity a vztahové vlastnosti mladistvých. V Kapitole Socializace jsou uvedeny normy chování, dále potom začlenění jedinců do vrstevnických skupin a nebezpečí některých extremistických skupin. Kapitola Sociální selhání hovoří o poruchách chování či osobnosti, dále o negativním vlivu alkoholu a drog na mladistvé a v závěru o delikvenci, kriminalitě adolescentních chlapců a jejich cestě do výchovných ústavů. V praktické části najdete analýzu faktorů selhání chlapců adolescentního věku. Jsou zde uvedeny tři grafy, které poukazují na okolnosti, které mladistvé chlapce přivádějí do výchovného ústavu. V praktické části je také uvedena ilustrační kasuistika typického klienta výchovného ústavu.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 172 záznamů.   předchozí11 - 20dalšíkonec  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.