Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 271 záznamů.  začátekpředchozí262 - 271  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
Koncepce elektromobilu
Melounek, Michal ; Beran, Martin (oponent) ; Porteš, Petr (vedoucí práce)
Cílem bakalářské práce je vytvoření rešerše zkoumající situaci a problémy v oblasti elektromobilů. Počátek práce je věnován základním myšlenkám a historii elektromobilismu. Druhá část popisuje elektrický systém a používané koncepce umístění elektromotoru. V další části jsou popsány zdroje energie a možnosti dobíjení. Konec práce obsahuje některé modely elektromobilů, které se chystají do sériové výroby.
Program pro optimalizaci převodových stupňů
Pokorný, Pavel ; Beran, Martin (oponent) ; Svída, David (vedoucí práce)
Při jízdě autem působí na vozidlo kromě člověka, který je řídí, i několik dalších vlivů fyzikální podstaty. Tyto faktory výrazně ovlivňují celkové chování vozidla, jeho výkonnost, spotřebu atd. Je tedy účelné zabývat se při vývoji vozidel (ať již civilních či závodních) právě těmito neviditelnými nepřáteli a jejich vliv co nejvíce optimalizovat. Cílem této práce je popis vlivů které působí na jedoucí vozidlo. U většiny dílčích faktorů je uveden i praktický příklad. Na základě teorie o převodovkách je sestaven program pro vytvoření pilového diagramu dané převodovky a následnou optimalizaci jejich převodových stupňů. Na závěr je provedeno několik analýz reálných vozidel a jejich následné vyhodnocení. Výstupem práce je přehled faktorů ovlivňujících vozidlo za jízdy, výsledky námi provedených analýz a program sloužící k optimalizaci převdových stupňů.
Konstrukce malosériových sportovních automobilů
Brhel, Štěpán ; Beran, Martin (oponent) ; Zháňal, Lubor (vedoucí práce)
Cílem této bakalářské práce je vypracování přehledu použitých řešení podvozků a karoserií malosériových sportovních vozů. Dále volba vhodných hnacích ústrojí, tedy motorů a převodovek. Poslední část je pak věnována legislativě upravují schvalování malosériových vozů pro běžný silniční provoz. Závěr obsahuje přehled nejčastějších řešení.
Elektronické řídicí jednotky současných zážehových spalovacích motorů
Michna, Lukáš ; Beran, Martin (oponent) ; Dundálek, Radim (vedoucí práce)
Bakalářská práce „Elektronické řídicí jednotky současných zážehových spalovacích motorů“ pojednává o v současné době známých a rozšířených elektronických systémech řízení spalovacích motorů, tedy těch, jejichž hlavní funkcí je řízení přípravy zápalné směsi paliva se vzduchem i jejího následného zapálení ve spalovacím prostoru. Tyto dvě funkce jsou stěžejní pro chod motoru, a proto o nich publikace pojednává z hlediska obecného principu fungování i z hlediska popisu jednotlivých druhů těchto systémů, potažmo vývojových stádií. Dalším sledovaným cílem je výčet a popis jednotlivých komponent systému podílejících se na řízení motoru, rozčleněných do logických celků. Závěr práce pak seznamuje čtenáře s jednotlivými rozšířenými typy elektronických řídicích systémů, jejich výrobci a základními odlišnostmi.
Elektronické řídicí jednotky pro závodní motory
Daniel, Petr ; Beran, Martin (oponent) ; Svída, David (vedoucí práce)
Bakalářská práce se zabývá elektronickým řízením závodních motorů. Toto elektronické řízení vykonává programovatelná řídicí jednotka, která je mozkem veškerých elektronických operací v motoru. Nejprve je popsán princip elektronického řízení. Dále jsou uvedeny programovatelné řídicí jednotky a jejich vlastnosti a specifikace. U jednotky proPDM je uvedeno i potřebné vybavení pro správnou funkci řídicí jednotky. Každý z výrobců používá svůj vlastní software.
Přeplňování zážehových a vznětových motorů
Čavoj, Ondřej ; Beran, Martin (oponent) ; Dundálek, Radim (vedoucí práce)
Bakalářská práce je zaměřena na přeplňování a jeho vliv na zážehové a vznětové motory. Popisuje základní způsoby přeplňování, včetně jejich výhod a nevýhod. U těch nejobvyklejších se zmiňuje také o konstrukčních prvcích a možnostech odstranění některých slabých míst. Obsahuje také stručnou historii tohoto odvětví, pohled na možný budoucí vývoj a na závěr i příklady přeplňovaných motorů.
Systémy rekuperace energie pro osobní a sportovní vozidla
Marada, Ondřej ; Zháňal, Lubor (oponent) ; Beran, Martin (vedoucí práce)
Tato bakalářská práce se zabývá metodami snižování energetické a ekologické zátěže automobilů. Zvláště pak se věnuje systémům rekuperace brzdné energie (KERS). Práce shrnuje typy KERS-jejich stavební prvky tj. zařízení pro akumulaci energie a její přenos. Následuje přehled známých realizací KERS a v závěru se zabývá jejich přínosem při nasazení ve sportovních a osobních automobilech.
Systémy řízení trakce používané v motorsportu
Homoláč, Zdeněk ; Vančura, Jan (oponent) ; Beran, Martin (vedoucí práce)
Tato bakalářská práce se zabývá problémem kontroly trakce a způsoby jejího řízení a ovládání vozidla. Práce zahrnuje přehled a popis funkcí jednotlivých systémů které jsou používány pro zlepšení jízdní dynamiky závodních vozů, princip systémů a zhodnocení jednotlivých systémů.
Současná konstrukční řešení silničních motocyklů kategorií nad 500ccm
Vaculík, František ; Beran, Martin (oponent) ; Ramík, Pavel (vedoucí práce)
Předmětem této práce je shrnutí současných poznatků v konstrukci silničních motocyklů se zdvihovým objemem nad 500 ccm. Práce je členěna po jednotlivých konstrukčních celcích na motor, převodové ústrojí, rám a zavěšení kol, brzdový systém, elektrickou výbavu a na ostatní součásti. U každého celku je rozbor možných technických řešení, jejich výhody, nevýhody a použité materiály při výrobě. V závěru práce je srovnání tří motocyklů různých výrobců a jejich technické řešení.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 271 záznamů.   začátekpředchozí262 - 271  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.