|
Učíme se z praxe
Tichá, Marie ; Hošpesová, A.
Vycházíme z přesvědčení, že učitelé by měli systematicky rozvíjet své kompetence. V tomto příspěvku se zabýváme zkvalitňováním oborově-didaktické a pedologické (Helus) kompetence učitelů prostřednictvím kolektivní reflexe. Základem našich úvah jsou příklady vyučovacích experimentů a následné kolektivní reflexe.
|
|
Aplikace metody přímek na úlohy proudění
Segeth, Karel ; Šolín, P.
Podle obecného schématu metody přímek rozložíme numerické řešení nestacionárních stlačitelných Eulerových rovnic v 1D, 2D a 3D na následující tři kroky. Především semidiskretizujeme soustavu parciálních diferenciálních rovnic v prostoru. Za druhé, analyzujeme hladkost a lipschitzovskost pravé strany vzniklé soustavy obyčejných diferenciálních rovnic a diskutujeme její řešitelnost. Nakonec použijeme standardní software pro řešení obyčejných diferenciálních rovnic ( speciálně soubory ODEPACK nebo DDASPK ).
|
| |
| |
| |
| |
| |
|
Kolektivní reflexe ve vyučování matematice
Hošpesová, A. ; Tichá, Marie
V příspěvku je ukázáno, jak skupina učitelů-elementaristů chápe a hodnotí své kompetence v průběhu přípravy, realizace, analýzy a hodnocení několika vyučovacích experimentů. Je naznačen růst oborově-didaktické kompetence učitelů. Podkladem pro napsání článku jsou videozáznamy vyučovacích hodin.
|
| |
| |