Matematický ústav

Matematický ústav Nalezeno 426 záznamů.  začátekpředchozí417 - 426  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
Učíme se z praxe
Tichá, Marie ; Hošpesová, A.
Vycházíme z přesvědčení, že učitelé by měli systematicky rozvíjet své kompetence. V tomto příspěvku se zabýváme zkvalitňováním oborově-didaktické a pedologické (Helus) kompetence učitelů prostřednictvím kolektivní reflexe. Základem našich úvah jsou příklady vyučovacích experimentů a následné kolektivní reflexe.
Aplikace metody přímek na úlohy proudění
Segeth, Karel ; Šolín, P.
Podle obecného schématu metody přímek rozložíme numerické řešení nestacionárních stlačitelných Eulerových rovnic v 1D, 2D a 3D na následující tři kroky. Především semidiskretizujeme soustavu parciálních diferenciálních rovnic v prostoru. Za druhé, analyzujeme hladkost a lipschitzovskost pravé strany vzniklé soustavy obyčejných diferenciálních rovnic a diskutujeme její řešitelnost. Nakonec použijeme standardní software pro řešení obyčejných diferenciálních rovnic ( speciálně soubory ODEPACK nebo DDASPK ).
Dolní odhad pro omezené pravděpodobnostní online algoritmy pro rozvrhování
Tichý, Tomáš
Článek dokazuje dolní odhad pro omezené prqvděpodobnostní online algoritmy pro rozvrhování.
Zlepšený aproximační algoritmus pro asymetrický problém obchodního cestujícího
Blaser, M. ; Manthey, B. ; Sgall, Jiří
Článek navrhuje zlepšený aproximační algoritmus pro asymetrický problém obchodního cestujícího.
Zlepšené online algoritmy pro správu bufferů v QoS hradlech
Chrobak, M. ; Jawor, W. ; Sgall, Jiří ; Tichý, Tomáš
Článek navrhuje zlepšené online algoritmy pro správu bufferů v QoS hradlech.
Online rozvrhování úloh stejné délky
Chrobak, M. ; Jawor, W. ; Sgall, Jiří ; Tichý, Tomáš
Článek studuje online rozvrhování úloh stejné délky.
Jednoduchý kombinatorický důkaz duality vícecestných toků a řezů
Bagchi, A. ; Chaudhary, A. ; Kolman, P. ; Sgall, Jiří
Článek obsahuje jednoduchý kombinatorický důkaaz duality vícecestných toků a řezů.
Kolektivní reflexe ve vyučování matematice
Hošpesová, A. ; Tichá, Marie
V příspěvku je ukázáno, jak skupina učitelů-elementaristů chápe a hodnotí své kompetence v průběhu přípravy, realizace, analýzy a hodnocení několika vyučovacích experimentů. Je naznačen růst oborově-didaktické kompetence učitelů. Podkladem pro napsání článku jsou videozáznamy vyučovacích hodin.
Neoscilatorická řešení pro nelineární diskrétní systémy
Marini, M. ; Matucci, S. ; Řehák, Pavel
Vyšetřujeme asymptotické vlastnosti nelineárních diferenčních systémů s pravou stranou. Zejména jsou odvozeny nutné a postačující podmínky pro existenci tzv. regulérně klesajících řešení. Tímto jsou zkompletovány výsledky z našeho předchozího článku.
Řešení pro třídu systémů s p-Laplacianem, která konvergují k nule
Marini, M. ; Matucci, S. ; Řehák, Pavel
V článku prezentujeme některé výsledky týkající se existence kladných řešení jdoucích k nule pro třídu systémů dvou nelineárních rovnic 2. řádu s p-Laplacianem. Kromě toho uvažujeme Emden-Fowlerův systém, pro který jsou odvozeny nutné a postačující podmínky pro existenci regulérně či silně klesajících řešení s nulovou limitou.

Matematický ústav : Nalezeno 426 záznamů.   začátekpředchozí417 - 426  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.